Ervaringen daith piercing?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:51

Banyu schreef:
Hoelang bleef het bij jullie gevoelig? Vind het wel moeilijk schoonmaken.. :=

Bovenste bolletje gaat steeds naar "binnen"

[ [url=m/2V8MNm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ShtToV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onderste foto is toen het er net in zit. Bovenste van vandaag.

Ik zou hem iets naar boven schuiven want nu zit hij er tegenaan. Ik heb hem nu 4 weken en hij is nog steeds gevoelig af en toe kan lang duren eer het geheeld is. Goed blijven schoonhouden en wat mij ook hielp was zoutbadje met gesteriliseerd water( dus uitgekookt ) en het badje af laten koelen tot het moment dat je er in kan dus niet koud.
Verder met rust laten.
Als je staafje geen ruimte meer heeft dan is het goed opletten of je geen langere staaf nodig heb

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 15:21

Willl65 schreef:
Banyu schreef:
Hoelang bleef het bij jullie gevoelig? Vind het wel moeilijk schoonmaken.. :=

Bovenste bolletje gaat steeds naar "binnen"

[ [url=m/2V8MNm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ShtToV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onderste foto is toen het er net in zit. Bovenste van vandaag.

Ik zou hem iets naar boven schuiven want nu zit hij er tegenaan. Ik heb hem nu 4 weken en hij is nog steeds gevoelig af en toe kan lang duren eer het geheeld is. Goed blijven schoonhouden en wat mij ook hielp was zoutbadje met gesteriliseerd water( dus uitgekookt ) en het badje af laten koelen tot het moment dat je er in kan dus niet koud.
Verder met rust laten.
Als je staafje geen ruimte meer heeft dan is het goed opletten of je geen langere staaf nodig heb

Ik heb 'm nu inderdaad naar boven geschoven!
Hoe heb je dat zoutbadje gedaan? Gewoon normale zout, zeezout of? Mag ook per pb.

Het is nog maar een halve week natuurlijk, dus snap heel goed dat het nog niet niet gevoelig kan zijn.

Willl65

Re: Ervaringen daith piercing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:09

Zeezout in bakje doen viullen met gekookt water en dan afkoelen tot je je oor erin kan leggen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 13:55

Hoe doen jullie dat voor leuke staafjes te vervangen? Bestellen en bij de shop laten doen, of gewoon gelijk naar de shop?

Zie alleen maar die stomme ringetjes! :( wil die sowieso niet...

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:58

Er is een centraal piercing topic met tips. :) Mijn beide piercings (geen daith) deden ruim 9-12 maanden over het genezen. 4 maanden vind ik vrij snel om te wisselen, ben bang dat je daar juist last van krijgt.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:05

Ik heb inmiddels al heel wat piercings (gehad). Ik zou nu stoppen met schoonmaken met zeep en alleen water gebruiken, na het douchen droog maken met een tissue of wattenstaafje. Verder de piercing met rust laten en je niet druk maken over het staafje dat naar beneden zakt, hoe meer je er aan zit, hoe langer de genezing duurt met grotere kans op ontstekingen. Opletten dat het balletje niet in het gaatje verdwijnt, maar dit zou niet moeten gebeuren als het staafje lang genoeg is.

Ik zou niet gaan klieren met zoutwater op een nieuwe piercing.
Ik ben persoonlijk voorstander van de zogenoemde LITHA methode; Leave It The Hell Alone. En dus alleen schoonmaken onder de douche met water. :j

Met 4 maanden wisselen kan prima als hij volledig genezen is, bij een daith staat daar 3-9 maanden voor.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:18

En zo heeft een ieder zijn eigen ervaringen .
Ik heb een schoonzus die een grote piercingshop heeft in Rotterdam . Zij heeft mij schoonmaak middelen mee gegeven en dst is gesteriliseerd zout water wat ik zes weken moet gebruiken. Helpt als een speer . Let wel ik ben zeer gevoelig voor ontstekingen .

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 14:35

Ikwashier schreef:
Er is een centraal piercing topic met tips. :) Mijn beide piercings (geen daith) deden ruim 9-12 maanden over het genezen. 4 maanden vind ik vrij snel om te wisselen, ben bang dat je daar juist last van krijgt.

Genezing staat 3 tot 9 maanden voor daith. En hij zei zelf ook dat het dan al eventueel zou kunnen. :)

Ik ben gewoon aan het rondkijken wat er voor leuks is!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 14:56

Wisselen echt pas doen als hij volledig genezen is hoor! Een piercer die je verteld dat het ook wel kan als hij misschien nog niet helemaal genezen is is een prutser..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 15:23

_Ekenna schreef:
Wisselen echt pas doen als hij volledig genezen is hoor! Een piercer die je verteld dat het ook wel kan als hij misschien nog niet helemaal genezen is is een prutser..

"En hij zei zelf ook dat het dan al eventueel zou kunnen."

Ik zeg niet dat hij het bij 3 maanden al kan, ligt eraan hoe de genezing is. De een geneest sneller dan de ander. Bovendien vertrouw ik op hen, aangezien alles goed is gegaan wat ik daar heb laten doen, en meerdere in mijn omgeving. :) Om het nou gelihk een prutser te noemen.

Geen idee hoe de genezing nu is, want ik ben geen piercer. ;-)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 15:38

Ik vatte je bericht op als; met 4 maanden kan hij volgens de piercer gewisseld worden, genezen of niet. En in die context, zoals ik jouw bericht las, vind ik het dan een prutser ja. :+

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:11

_Ekenna schreef:

Precies. Wat dat betreft kun je een hoop verklikken daarmee

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-18 20:26

Willl65 schreef:
_Ekenna schreef:

Precies. Wat dat betreft kun je een hoop verklikken daarmee

Zoals je wellicht in een vorige bericht leest, heb ik nergens gezegd dat we 'm eerder gaan wisselen. Het KAN vanaf de 3 maanden, afhankelijk hoe de genezing is! ;)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:29

Banyu schreef:
Zoals je wellicht in een vorige bericht leest, heb ik nergens gezegd dat we 'm eerder gaan wisselen. Het KAN vanaf de 3 maanden, afhankelijk hoe de genezing is! ;)

_Ekenna schreef:
Ik vatte je bericht op als; met 4 maanden kan hij volgens de piercer gewisseld worden, genezen of niet. En in die context, zoals ik jouw bericht las, vind ik het dan een prutser ja. :+

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 20:37

Sorry dacht dat ik hem verwijderd had. Vlak nadat ik hem had gepost zag ik inderdaad al dat het anders zat _-:(

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 01:46

Loesvdb, mijn reactie was ook niet op jou hoor! :D