Beste vitaminepil?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 12:09

Interessant! Ik moet vanwege een gastric bypass ook vitamines bij slikken, maar wat wij aangeraden kregen waren enorme pillen, die krijg ik echt niet weg.
Ik heb nu davitamon sinds een paar dagen.
Nooit geweten dat er zoveel verschil tussen zat, ook hier krijg je altijd te horen dat de huismerken net zo goed zijn als alle andere.

Welke merken zijn ook goed maar niet enorme pillen?

Vitamine D krijg ik al, divisun en nog een andere, beide op recept. Dus in zo'n multivitamine hoeft daarvan niet veel te zitten.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:26

Ik volg ook mee.

Krijg via de huisarts B12 injecties en heb foliumzuur en vitamine D op recept.
Merk eigenlijk weinig verschil. Of, nu ik er over nadenk, misschien voel ik me wel beter na een B12 injectie >;) Interessant, moet ik eens bijhouden of ik écht meer klachten krijg als de twee maanden bijna om zijn!

Ik slik sinds een tijdje magnesium van Solgar bij, en ben daar erg over te spreken. Ik heb ook van Solgar de Formula VM-75 geprobeerd. Ben er nu weer mee gestopt omdat ik toch bang was voor teveel B vitaminen...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23536
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 14:55

Suzanne F. schreef:
RoyceMack schreef:
Er zijn maar weinig vitamine/supplementen die echt effectief worden opgenomen door het lichaam. Calcium, magnesium, vitamine D en B12 kunnen effectief worden bij geslikt. De a tot z vitaminepillen hebben vaak geen enkele zin.


Toch merk ik het wel of ik ze neem of niet. Ik heb gewoon eigen merk Kruidvat of Etos.


hier hetzelfde hoor.

Van orthica en andere hele dure merken werd ik alleen maar minder fit terwijl ik me met centrum echt prima voel.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Beste vitaminepil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 15:19

Ik word juist minder van de drogisterij merken. Merk altijd pas effect bij Orthica/Solar e.d.
Zeker tijdens mijn zwangerschappen. Misselijkheid duurde en duurde maar tot ik stopte met de mama vitamine van Davitamon en overstapte op Orthica.....gelijk de misselijkheid weg. Zo bizar

Hannanas
Berichten: 13035
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:06

Ik zou eerst D en foliumzuur apart gaan gebruiken totdat je die op pijl hebt en het daarna bijhouden met een multi vab bijv Thorne, Bonusan, VitOrtho.

Vit D in olie druppels of capsules nemen, 2000IU per dag.

Foliumzuur beginnen met 200 mcg en dan het liefst actief zoals folaat en 5-MTHF.

Je zou ook naast je Vit D supplement ipv foliumzuur een compleet B-vitamine complex kunnen nemen zoals https://www.smeetsengraas.nl/thorne/basic-b-complex/

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:39

Safiera schreef:
Ik volg ook mee.

Krijg via de huisarts B12 injecties en heb foliumzuur en vitamine D op recept.
Merk eigenlijk weinig verschil. Of, nu ik er over nadenk, misschien voel ik me wel beter na een B12 injectie >;) Interessant, moet ik eens bijhouden of ik écht meer klachten krijg als de twee maanden bijna om zijn!

Ik slik sinds een tijdje magnesium van Solgar bij, en ben daar erg over te spreken. Ik heb ook van Solgar de Formula VM-75 geprobeerd. Ben er nu weer mee gestopt omdat ik toch bang was voor teveel B vitaminen...


2?? Maanden? Heb jij wel een correcte opstart gehad? 10 weken lang 1x per week of 5 weken lang 2x per week voordat je voorzichtig bent gaan afbouwen met de B12 injecties? Anders is het wel logisch dat je weinig verschil merkt..


Hannanas schreef:
Vit D in olie druppels of capsules nemen, 2000IU per dag.


50mcg Vitamine D per dag? Waarom zou je zo'n absurd hoge dosering aanraden?

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:49

Alwiene schreef:
2?? Maanden? Heb jij wel een correcte opstart gehad? 10 weken lang 1x per week of 5 weken lang 2x per week voordat je voorzichtig bent gaan afbouwen met de B12 injecties? Anders is het wel logisch dat je weinig verschil merkt..


Ja, krijg de injecties nu om de 2 maanden... Ik kan me niet meer herinneren hoe het opgestart is. In het begin kreeg ik wel vaker, maar hoe dat toen zat... Ik zal er nog eens naar vragen, bedankt voor de tip!

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:54

Safiera schreef:
Alwiene schreef:
2?? Maanden? Heb jij wel een correcte opstart gehad? 10 weken lang 1x per week of 5 weken lang 2x per week voordat je voorzichtig bent gaan afbouwen met de B12 injecties? Anders is het wel logisch dat je weinig verschil merkt..


Ja, krijg de injecties nu om de 2 maanden... Ik kan me niet meer herinneren hoe het opgestart is. In het begin kreeg ik wel vaker, maar hoe dat toen zat... Ik zal er nog eens naar vragen, bedankt voor de tip!


Kom anders eens kijken in het B12 topic, dan zal je zien dat om de 2 maanden enorm lang is én dat het nogal eens mis gaat met de kennis die de huisarts heeft waardoor er geen of niet voldoende opbouw is of een veel te snelle afbouw.

Hannanas
Berichten: 13035
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:40

Alwiene schreef:
Safiera schreef:
Ik volg ook mee.

Krijg via de huisarts B12 injecties en heb foliumzuur en vitamine D op recept.
Merk eigenlijk weinig verschil. Of, nu ik er over nadenk, misschien voel ik me wel beter na een B12 injectie >;) Interessant, moet ik eens bijhouden of ik écht meer klachten krijg als de twee maanden bijna om zijn!

Ik slik sinds een tijdje magnesium van Solgar bij, en ben daar erg over te spreken. Ik heb ook van Solgar de Formula VM-75 geprobeerd. Ben er nu weer mee gestopt omdat ik toch bang was voor teveel B vitaminen...


2?? Maanden? Heb jij wel een correcte opstart gehad? 10 weken lang 1x per week of 5 weken lang 2x per week voordat je voorzichtig bent gaan afbouwen met de B12 injecties? Anders is het wel logisch dat je weinig verschil merkt..


Hannanas schreef:
Vit D in olie druppels of capsules nemen, 2000IU per dag.


50mcg Vitamine D per dag? Waarom zou je zo'n absurd hoge dosering aanraden?


2000 IU is niet zoveel hoor alwiene.

Je kan er ook een berekening op loslaten, over hoeveel je d gehalte moet stijgen en daar naar suppleteren. Ik ken er alleen genoeg waarvan dat niet genoeg was en ze hoger moesten gaan zitten.

https://www.natuurdietisten.nl/vitamine ... -functies/