Morning after of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:57

Fem schreef:
ik ben geen voorstander van de MAP. Ik ken meerdere vrouwen die na het gebruiken van de MAP nog maanden last hebben gehad voordat hun ongesteldheid weer normaal was.

Zelfs een bevriende gynaecologe zei dat het de meest onmogelijke troep is die je je kunt bedenken.

Maar dat even ter zijde.
Ik zou of even de huisarts bellen of goed je bijsluiter van de pil lezen zoals hier al vaker is genoemd.

Mwah, paar maanden last van een pil of een paar jaar last van een kind :+ ik zou het wel weten als het risico ervoor was _O-

Ik ken meerdere mensen die echt wel flink ziek zijn geweest erna. En dat is redelijk recent :j maar goed iedereen reageert er weer anders op uiteraard :j

daantjuhhh

Re: Morning after of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:59

En toch is de MAP wel veranderd in de jaren en is het percentage wat er misselijk van wordt erg gezakt.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:01

Zou hem gewoon voor zekerheid nemen al is kans dat je zwanger bent klein. Als je aan baby’s wilt beginnen zeggen ze ook dat paar weken tot maanden duurt voor je cyclus weer normaal is na het stoppen maar better safe than sorry

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:03

Ik heb ook ooit de MAP moeten nemen, nergens last van hoor. Geen bijwerkingen en mijn cyclus veranderde ook niet.

Ik zou hem voor de zekerheid nemen, geen tijd om naar de apotheek te gaan? Haal hem dan bij de drogist, kruidvat of etos hebben het ook.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:06

Ik heb een maand of 4 geleden een map gebruikt voor het eerst van mn leven ivm half afschuiven condoom en heb er totaal geen last van gehad.
Niet misselijk en ook mn cyclus (heb geen ac) bleef gewoon normaal.
Ik nam liever dat risico als weer een keus voor abortus of niet.
Geloof me dat doet een hoop meer met je als een beetje ziek zijn van een pilletje.
Maar goed laten we voor opstellen dat het vele malen gezonder en slimmer is om gewoon vooraf van je daden na te denken wbt de pil op een juiste manier gebruiken als onbeschermde sex.

Ik vraag me alleen wel af in hoe ver een map meer troep is als de pil??
Beide doen iets met je eisprong.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:16

Je kan toch ook gewoon met de apotheker overleggen? Zij weten ook welke pil je hebt gehad en kunnen wss beter advies geven.. daar zijn ze voor hoor ;)

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:32

Joltsje schreef:
Het hangt er ook vanaf of hij is klaar gekomen (dan maakt t niet uit hoe lang t duurde). En in welk moment van je cyclus je zit.

Dat klopt niet. Zonder ejaculatie kun je ook zwanger raken door voorvocht. De duur is niet van belang.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:38

TS het klinkt alsof je weinig weet van veilig vrijen. Ik zou in jouw geval naar de apotheker gaan, of de hap bellen, vertellen welke pil je slikt en wanneer je bent gestopt. Zij kunnen dan precies aangeven wat je wel of niet moet doen. Wij kunnen hier met deze informatie geen advies over geven.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:07

Als je hem minimaal 7 dagen aaneengesloten hebt geslikt en max 7 dagen stopweek hebt (dus ook 7 dagen erna minimaal slikken) ben je veilig. Ander MAP nemen
Laatst bijgewerkt door Gianti op 28-07-18 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 14:25

Wanneer je in de eerste week je pil vergeet, is het risico het hoogst dat je zwanger raakt. Het is belangrijk om de vergeten pil altijd alsnog in te nemen. Maak je pilstrip gewoon af en gebruik zeven dagen een ander voorbehoedmiddel zoals een condoom. Heb je toch sex gehad zonder condoom in de twee dagen voor of zeven dagen nadat je je de pil was vergeten in te nemen? Neem dan voor de zekerheid een morning-afterpil. Op deze manier weet je zeker dat je niet zwanger bent.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:14

Je bent dus 1 pil vergeten in week 3 en hebt dus gelijk een stop week ingezet? Dan ben je veilig. Zie afbeelding. Ik zou altijd de strip afmaken. Maar dat heb je niet gedaan.

Als je echt twijfelt de MAP nemen.

Afbeelding

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:20

Gianti schreef:
Als je hem minimaal 7 dagen aaneengesloten hebt geslikt en max 7 dagen stopweek hebt (dus ook 7 dagen erna minimaal slikken) ben je veilig. Ander MAP nemen

Dat hangt toch af van welke pil ze slikt?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:24

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 15:28

Ik heb de pil meer dan 2 weken geslikt en ik ben hem in de derde week vergeten en ik heb daarna direct een stopweek genomen. De stopweek was minder dan 7 dagen (ik denk 4 of 5 dagen). Ik heb seks gehad toen mijn stopweek echt een halve dag ofzo over was.

Op mijn bijsluiter staat dat als ik hem vergeet in de 3e week ik direct een stopweek kon nemen.

Bedankt voor de antwoorden!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:31

Klinkt alsof er niks aan de hand is.
Als je nu weer een pil vergeet in week 1 is het een ander verhaal.
Dus goed blijven slikken.

Als je hem vaker vergeet is een ander anticonceptiemiddel een beter idee. Ik vergat hem ook regelmatig. Ik ben toen overgestapt op de nuvaring.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:44

_Femkeeex schreef:
De stopweek was minder dan 7 dagen (ik denk 4 of 5 dagen)

Staat er in de bijsluiter dat dat een veilige optie is? Ik dacht dat de stopweek altijd precies 7 dagen moet zijn?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 15:47

Ik ben nu aan het werk, maar ik zal de bijsluiter thuis nog is bekijken. Volgens mij stond er niks van dat het 7 dagen moest zijn. Wel dat het max maar 7 dagen mogen zijn.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:53

Misschien een idee: Kun je de apotheek niet even bellen, zodat ze het voor je na kunnen kijken? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 15:54

Stopweek mag altijd korter, nooit langer :) weet je de naam van je pil? Dan is de bijsluiter zo gevonden op internet.

Maar als ik dit zo lees hoef je geen MAP te nemen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 16:49

Hanafubuki schreef:
Stopweek mag altijd korter, nooit langer :) weet je de naam van je pil? Dan is de bijsluiter zo gevonden op internet.

Ik dacht dat ik ethinylestradiol gebruik.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-18 18:11

_Femkeeex schreef:
Hanafubuki schreef:

Ik dacht dat ik ethinylestradiol gebruik.

Correctie : ik gebruik levonorgestrel

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:21

bigone schreef:
Wel grappig(of niet eigenlijk) dat je zegt dat de onbeschermde seks maar heel kort was, hoe naief ben je dan.

nou ik moest het 2 keer lezen :+

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:22

Joltsje schreef:
Pfoe. Dat is altijd lastog te zeggen.

Waneer zou je nu weer stopweek hebben?

De kans is niet groot, maar wel aanwezig. Als je mega zeker wilt zijn kun je het soen, maar het moet geen pretje.

Het hangt er ook vanaf of hij is klaar gekomen (dan maakt t niet uit hoe lang t duurde). En in welk moment van je cyclus je zit.

Oei wat een zorgelijk advies.. in voorvocht kan geen zaad zitten?? Het is idd wel belangrijk waar je zit in de cyclus.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:24

Hanafubuki schreef:
Stopweek mag altijd korter

Oja, dat is waar.

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:48

Houd er rekening mee dat een MAP ook vaak zijn werk niet doet. Ik ken 2 mensen die bij een abortuskliniek werken en die hebben al vele meiden behandeld na het nemen van een MAP. Ook iemand uit mijn directe omgeving had er 1 binnen 24 uur geslikt en is toch zwanger geworden. Dit zal per persoon anders zijn, maar die pillen zijn geen zekere oplossing en inderdaad troep.
Zoals de meeste adviseren, zou ik in jouw geval toch inderdaad even je huisarts bellen of langs de apotheek gaan. Succes! :)