Stoppen met nagelbijten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Stoppen met nagelbijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:44

150€ voor 6 behandelingen is overigens verre van duur. €25 per behandeling is zelfs heel goedkoop :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 17:23

Oh haha duidelijk dat ik er geen idee van heb! Ik vind het ook lastig om te bepalen wat een goede salon is. Ik vind het er op zich wel goed uitzien ook op Facebook. Ik heb ook een link gekregen van een bokker van een salon een eindje verder. Die ga ik ook eens bekijken!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:28

Laat je tanden verwijderen :)* :=

Grapje, ik kan het niet aanraden.
Paar jaar terug heb ik geflost met een paardenhoef en daardoor zijn mijn voortanden nu nep en daarmee kan ik niet nagelbijten.
Dat is dan eigenlijk wel het enige voordeel...

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:12

Ik ben er ook al jaren mee gestopt! Vriendin werd er gek van dus elke keer als ik het deed dan sloeg ze me. Dat werkt dus ook :+
Uiteindelijk gewoon echt ineens helemaal mee gestopt en kan er niet meer tegen als het kort is!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:29

Ik wil best de salons bekijken en m’n mening geven maar dan moet je de links even geven ;)

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:31

Kijk eens naar Pink Gellac! Een startersset is niet super duur, en het maakt je nagels wat dikker en daarmee sterker dus breken ze minder snel af. En door het dikke laagje ga je er ook niet snel aan bijten. Als je je nagels nu nog te kort vindt voor een opvallend kleurtje, kun je ook gewoon 2 laagjes basecoat opdoen met een topcoat erover.
Ik gebruik Pink nu zo’n anderhalf jaar denk ik, en mijn nagels waren heeeel slap, als ik ze stootte scheurden ze meteen in en dat beet ik er dan vervolgens af en dan werden ze alleen maar weer slapper. Nu heb ik hele sterke nagels die zelfs een weekje zonder Pink kunnen overleven.
Natuurlijk is laten zetten in een salon beter voor je nagels, maar qua prijs en tijd is Pink misschien ook interessant

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:57

Hier ook een nagelbijter, als sinds ik tanden heb volgends mij. :') .
Ik heb ook meerdere keren geprobeerd te stoppen. Maar zelfs nep nagels, ( Die plastic nagels van de Zeeman, O:) ) beet ik af.

Maar ik heb sommige tijden wel wat langere nagels, ( Zeldzaam! ) maar dan irriteer ik me er dood aan! Met type, ( Wat ik bijna heel de dag doe, ) Met rijden, schrijven op school. Ik heb er altijd last van, ik snap ook niet hoe vrouwen ( of mannen. ) er mee om kunnen gaan. Ik kan amper dingen oppakken! :roll: Nagellak helpt ook niet bepaald. :Y) .

Veel succes nog iedereen die er mee gaan stoppen! :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:02

Het vijlen van de vrije rand is alleen maar goed maar je moet wel een goede vijl gebruiken. De houten, kartonnen en stalen vijlen zijn veel te grof, een goede glasvijl is het allerbeste. Deze is zo fijn van structuur dat de laagjes als het ware aan elkaar geseald worden. Ik heb microscoop foto's, die zal ik morgen er even bijzoeken.

Ik hen zelf ook gebeten tot bloedens toe en heb van alles geprobeerd maar niets werkte. Tot ik mijn buurmeisje met prachtige gelnagels zag en ik die ook wilde. Ik was echter veel te jong dus bleven er twee opties over, wachten tot ik 16 was en gelnagels kon laten plaatsen of stoppen met bijten. En dat laatste heb ik gedaan en ik ben in de 30 en bijt nog altijd niet. Heb inmiddels diverse opleidingen gedaan op gebied van nagelstyling en anatomie/pathologie.

De arrangementen zoals LadyMadonna aanbied zijn erg fijn en absoluut niet duur. Het is een heke uitgave maar je zult er een hoop profijt van hebben.

Dit zijn mijn eigen nagels met een laagje Gelacy ter versteviging.

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:35

LBLGypsyCobs schreef:
Laat je tanden verwijderen :)* :=

Grapje, ik kan het niet aanraden.
Paar jaar terug heb ik geflost met een paardenhoef en daardoor zijn mijn voortanden nu nep en daarmee kan ik niet nagelbijten.
Dat is dan eigenlijk wel het enige voordeel...

:')

Xxjonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:58

Ik dacht dus echt dat ik de enige was die een nagelknager was/is.
Ik ben er nu 3 jaar vanaf gelukkig!
Alleen wanneer er een velletje los zit of een haakje , begin ik even om dat eraf te halen.
Ik vroeg toen ik wou stoppen aan mijn vriend om mij elke keer of een kleine tik te geven of me te laten schrikken wanneer ik aan het nagelbijten was. En een mooi kleurtje erop doen, vindt je het ‘zonde’ om eraf te bijten

Nu hebben al mijn vingers mooie lange nagels met een natuurlijke witte france!
Na mijn wijsvingers na, die breken op een 1 of andere manier altijd dus als iemand daar nog een tip voor heeft? Let me know

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 09:16

Zoveel reacties al! Hier ondertussen dag 4 (geloof ik) en still going strong! Het is echt al wat gegroeid.

Oei LBLGypsyCobs wat naar! Geluk bij een ongeluk.. Maar niet echt kan ik me voorstellen. :=

x_Milou, ga ik ook eens opzoeken!

Anastasia24, aah een medebijter, ben benieuwd wat ik van lange(re) nagels vind. We gaan het zien! (Hoop ik).

Wat goed Tazzey! Jouw nagels zien er ook supersterk uit! Mooi hoor. Goede informatie ook over de vijl. Dat neem ik zeker mee.

Xxjonique, ja haakjes en velletjes blijven een trigger denk ik.. Mijn vriend heeft dat ook geprobeerd maar ik werd alleen maar boos en ging door met bijten. :+ Helaas heb ik (nog) geen tip voor je wijsvingers.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:42

Sem, dat is het laagje Gelacy wat de extra stevigheid geeft. Als ik die er niet op leg dan breken de nagels van mijn wijsvingers ook heel snel af. Dat komt doordat je die vaker gebruikt.

Over de glasvijlen heb ik jaren geleden eens een artikel geschreven op mijn blog. Daar staan ook de foto's die gemaakt zijn met de microscoop.

Dit is de vrije rand gevijld met een kartonnen vijl:
Afbeelding

Een stalen vijl:
Afbeelding

Een goedkope glasvijl:
Afbeelding

En een goede kwaliteit glasvijl:
Afbeelding

Hier zie je heel duidelijk wat verschillende vijlen met de nagel doen en waarom het belangrijk is dat je een goede glasvijl koopt. Helaas zijn die prijzig maar ze gaan wel je leven lang mee, zolang je ze niet op de grond laat vallen. De goedkope glasvijlen van bijvoorbeeld de Action, Big Bazar of HEMA zijn niet fijn, die zijn nog steeds te grof maar te allen tijde wel beter dan een stalen of kartonnen vijl.
Ik heb zelf verschillende glasvijlen liggen van Herôme, Trind, OPI en Aveniro en die zijn allemaal erg fijn. De Herôme is mijn favoriet en gaat al jaren mee, hij kost rond de €15. En heel belangrijk is om een kant op te vijlen, nooit gaan zagen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 10:01

Interessant Tazzy! Grote verschillen zo te zien.. Ik heb er nu eentje van Faby besteld (kostte ook rond de 15 euro meen ik). Mocht die niet bevallen ga ik zeker kijken naar die van Herôme. :j Dat van het zagen had ik inderdaad ook gelezen (note to self: niet doen dus).

Leuke blog trouwens! Ik zie dat jij ook de Pink Gellac starterset hebt getest. Een andere bokker noemde dit ook al. Kan dat een alternatief vormen voor een (gel) nagelbijt arrangement?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:21

Probleem met gebeten nagels is dat ze gestresst zijn. Omdat de nagel wil herstellen groeit hij sneller dan een gezonde nagel, de nagelplaat is vaak ook vetter. Hierdoor is er een grotere kans op lifting.
Over pink lees ik regelmatig problemen met loslaten op gezonde nagels. Of dat aan de kwaliteit van het product ligt of aan het aanbrengen zonder enige kennis.... ik weet het niet want ik heb zelf geen ervaring met het merk. Waarschijnlijk zal het een beetje van beide zijn.
Mijn persoonlijke keuze zou het niet zijn.
Ik zou eerst mbv een styliste je natuurlijke nagel weer rustig en gezond zien te krijgen, en dan verder kijken.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 12:22

Hm ja dat klinkt logisch. Ik heb de salon waar mijn voorkeur naar uit gaat een berichtje gestuurd. Volgens mij zijn ze wel erg druk dus ik ben benieuwd of er plek is. Anders toch op eigen kracht volhouden en verzorgen. :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:38

LadyMadonna, Pinkgellac is prima hoor, ik denk dat het voornamelijk fout gaat door verkeerde applicatie. Ik gebruik het al vanaf ze hun eerste kleuren op de markt brachten en ik heb echt nooit lifting problemen. Je kunt het qua kwaliteit een beetje vergelijken met CND, Gellish en Victoria Vynn.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:45

Ik ga straks lekker even zitten om mijn nagels te doen.
Ook weer laagje gellak, evt verlening en dan eens zien

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:50

Ik zou verleningen overlaten aan een nagelstylist want de nagel moet wel in balans zijn, en bij bijters is een verlenging snel te lang waardoor het fout gaat.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:54

Maak de verleningen meestal 2 mm langer dan mijn eigen nagels.
Heb cursus gevolgt om verleningen te zetten. Maar vaak te lui om het echt te doen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:57

Ik zou er zonder opleiding echt niet aan beginnen, je kunt je eigen nagels echt flink beschadigen en dan kan het zelfs zo zijn dat de beschadiging permanent is en dat zou eeuwig zonde zijn natuurlijk. Een gellak laagje kun je altijd aanbrengen, dat kan geen kwaad.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 10:48

Even een update. Het ging goed, maar op dag 6 ongeveer werd het wel heel moeilijk en sindsdien gaat
het een beetje af en aan. Sommige nagels zijn echt al best veel gegroeid en lijken ook best stevig, maar
aan een paar heb ik een beetje zitten bijten (één pink is weer helemaal terug bij af). Ook nagelriemen/
velletjes heb ik zitten bijten. Maar goed we gaan dapper door. :Y) Ik merk wel dat ik het moeilijker vind nu
ze wat langer zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:54

Ik heb ook al wat minder slagveld.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:14

Hier door nieuwe laag lak ook minder aan het bijten.
Helaas groeien mijn nagels niet zo snel dus blijven vol houden..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:19

Wat goed helpt is je nagelriemen een aantal keer per dag insmeren met een goede olie of boter. Een goede olie trekt snel in de nagel, een olie die er echt op blijft liggen is niet goed. Ik gebruik zelf graag de olie van Brioche Baby (helaas niet meer verkrijgbaar maar Dadi oil is een redelijk vervanger) maar mijn favoriet is en blijft Lemony Flutter van Lush.
Duw na het insmeren eens per dag ook de nagelriem even terug. Dat bevorderd de groei van de gezonde nagel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:21

Afbeelding
Nagelbijter sessie 4 <3