Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 23:08

Ik zag dat de prijzen inderdaad hoger liggen dan gemiddeld maar voor een goede kapper heb ik dat zeker over. Ik zal eens gaan bellen wanneer er een plek vrij is bij Huub.

Gebruik je voor je haar ook siliconen en parabenen vrij spullen of let je hier niet op?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 08:09

Ik slaap sinds je tip met een pinapple ponytail en dat bevalt goed. Geen haren meer die onder mijn lichaam vast zitten of in mijn gezicht komen tijdens het veranderen van ligpositie. Dit ga ik dus elke nacht voortaan doen, bedankt voor de tip.

Ik zag dat de kapsalon vandaag pas open is dus ik ga straks bellen en kijken wanneer hij zou kunnen.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:44

Ik heb mijn haar ook al 2 keer laten knippen door een officiële curlsys kapper in Amersfoort en het is me top bevallen! Ik heb heel veel haar en ze dunt het naast het knippen ook heel fijn uit. Het is een lange zit (2,5 uur) maar ik wil eigenlijk niet anders meer. :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:02

UK_eef schreef:
Ik heb mijn haar ook al 2 keer laten knippen door een officiële curlsys kapper in Amersfoort en het is me top bevallen! Ik heb heel veel haar en ze dunt het naast het knippen ook heel fijn uit. Het is een lange zit (2,5 uur) maar ik wil eigenlijk niet anders meer. :j

waar zit die dan in Amersfoort? Ik heb me rot gezocht naar eentje in de buurt en kwam in Harderwijk uit

koetje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:38

hier ook een krullen soms pluis koppie :D
ik gebruik sinds een tijdje Controlled Chaos en dat heeft zeker al een hele verbetering gebracht bij mijn haar!
maar door een slechte knipbeurt blijf ik tegen pluis in sommige stukken aanhikken :(
weet 1 van jullie een goeie kapper omgeving Apeldoorn??

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 16:07

Ik heb voor morgen afgesproken om mijn haar bij Huub te laten knippen, ik ben benieuwd.
Ik sta daarnaast nog steeds open voor tips mbt mijn haar en de verzorging ervan :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:33

Ben benieuwd hoe je het vindt!

Ik ben door dit topic ook weer wat meer gaan lezen over krullend haar en ben uitgekomen op de Facebook pagina Curly forever (curly girl method), daar staan ook veel tips in!
Heb dus ook meteen wat producten aangeschaft die in de lijst op die pagina staan, was uiteindelijk voor 20 euro klaar dus dat viel ook nog wel mee. Dan heb ik shampoo, een masker, conditioner voor co-wash, mousse en twee curl crèmes.
Ik heb eerder ook de co-wash methode gebruikt en dat beviel me toen prima, weet eigenlijk ook niet meer waarom ik toen gestopt ben ermee :+

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 16:52

Ik heb de facebook pagina ook gezien maar je moet daarvoor uitgenodigd worden en ik heb geen facebook, ik kan daar dus jammer genoeg niet meelezen..

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:58

De Facebook is echt zo fijn! Als je vragen hebt, kan je ze daar ook altijd stellen. Er is altijd wel iemand met een goed advies. Ik ga binnenkort ook beginnen met de CG methode, heb de spulletjes al bijna allemaal in huis!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 17:02

Weten jullie buiten de facebook nog websites waar je goede informatie kan vinden inclusief producten die aangeraden worden? De facebookpagina kan voor mij niet omdat ik geen facebook heb.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:16

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 17:24

Wat een verschil, wat zijn je krullen mooi! Ik zal de links zo doorlezen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:30

Aranel schreef:

Ik ben door dit topic ook weer wat meer gaan lezen over krullend haar en ben uitgekomen op de Facebook pagina Curly forever (curly girl method), daar staan ook veel tips in!
Heb dus ook meteen wat producten aangeschaft die in de lijst op die pagina staan, was uiteindelijk voor 20 euro klaar dus dat viel ook nog wel mee. Dan heb ik shampoo, een masker, conditioner voor co-wash, mousse en twee curl crèmes.
Ik heb eerder ook de co-wash methode gebruikt en dat beviel me toen prima, weet eigenlijk ook niet meer waarom ik toen gestopt ben ermee :+

Welke producten heb je aangeschaft?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:56

Ik laat mijn haar ook via curlsys knippen, bij Hairchange in Hazerswoude. Ik zou zeggen doen. Is het geld wel waard.

Wat ik nog toffer vind is Morango Curls in Rotterdam. Kost ook wat, maar is ook een hele belevenis. Zoek ze maar eens op op insta. Zo gaaf wat zij daar doen
Ik ben er een keer geweest. Dit was het resultaat.

Links was voor, rechts was na:

Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:28

Wauw prachtig Stal_Fiore!

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:39

Krullebol meld zich...

Afbeelding

Ik laat mijn haar ook knippen bij een speciaal geschoolde krullenkapster.

Ik was mijn haar NOOIT meer met shampoo, enkel nog met crème spoeling op basis van kokosolie.
Met dit droge weer is mijn haar snel ook veel te droog en behandel ik het regelmatig met silk oil om pluizen te voorkomen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:41

xxxmh schreef:
Aranel schreef:

Welke producten heb je aangeschaft?

Even kijken of ik het nog uit mijn hoofd weet..
Voor co wash bij de Action een kokos conditioner. Bij Kruidvat Petal fresh shampoo, Andrélon kokos boost masker, 2 x Gliss kur Total repair cream en Kruidvat salon hairmousse voor krullen. Dan wil ik alleen nog een gel halen voor na het wassen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:45

ik ben al bij 3 Kruidvatwinkels geweest maar nergens Petal Fresh, ik koop het bij een winkel met een moeilijke nam die voorheen de Tuinen heette.
Ik was mijn hoofd nog wel met Petal Fresh (citroen en nog iets) maar de onderkant alleen met cremespoeling.

heb gisteren een grove kam gekocht ipv een haarborstel en probeer het nu overdag niet te kammen. Nu heb ik vakantie, dus is het niet zo moeilijk, maar als ik weer werk straks, wil ik toch netjes bij vergaderingen aanzitten, dus ik vrees dat het dan toch kammen of opsteken wordt......

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 11:55

Hier ook krullen. Zo droog en pluizig. Van die curl knipmethode nog nooit gehoord. Wel erg nieuwsgierig naar en zeker iets om te proberen. Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:05

De Curly Girl method is een absolute aanrader :j en je kan het zelf aanpakken zoals je wil. De absolute basis is om producten te gebruiken zonder rommel in die je haar uitdroogt of voor build-up zorgt (sulfaten, siliconen, alcoholen etc), al de rest qua technieken en styling is 'extra'. Dus gel hoef je niet te gebruiken hoor, heb ik ook nooit gedaan omdat ik dit niet prettig vond.

Beginnen met de methode is een goede start! Verder je haar niet droog kammen, maar enkel wanneer het nat is en volledig 'soaked' is met conditioner of haarmasker. Door het droog te kammen of borstelen beschadig je je haar heel erg en verlies je structuur.

Verder is het ook handig om je te verdiepen in ploppen, overstapt op het gebruik van microvezel handdoeken en hitte (stijlen en warm drogen) op je haar vermijden. Dat zijn kort een aantal tips, maar als je je inleest in de CG methode kom je vanzelf alles tegen.

Als je de optie hebt om toch een Facebook aan te maken (al is het anoniem) zou ik zeker even lid worden van bovengenoemde groep! Daar staat echt ALLES mbt de CG methode heel erg duidelijk uitgelegd in de bestanden (incl lijsten met producten die approved zijn) en je kan er steeds vragen stellen als je iets niet goed begrijpt :)

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:13

Oh mag ik ook meelezen voor tips? Vroeger had ik een bos vol krullen maar die beginnen langzaam te veranderen in een slappe pluizende bedoeling helaas, nu mijn oude cremespoeling op is wil ik beginnen met een gezondere verzorging voor mijn haar. Hebben jullie tips voor de beste cremespoeling? of is alles wat natuurlijk is goed genoeg?

Kan ik gewoon lid worden van die facebookgroep of moet ik worden uitgenodigd?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 12:18

Wat een mooie krullen heb je Daphara!

Petal fresh kwam ik ook op de website van Holland & Barrett tegen, ik twijfel tussen die en de Andrelon puur natuur, deze kan ik gratis proberen.

Hydrofiele doeken om je haar mee te drogen las ik ook inderdaad, kan ik mooi de hydrofiele doeken van mijn dochter gebruiken.

Welkom DemDeempel, leuk om zoveel mensen tegen te komen die dit herkennen.
Voor de Facebookpagina moet je uitgenodigd worden las ik, ik denk even een berichtje sturen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 12:42

Thanks!

Ik vind het heel moeilijk om mijn haar niet te kammen als het droog is omdat ik maar 2 a 3 keer mijn haar was per week en ik meestal wakker wordt dat aan de bovenkant alles omhoog staat..

Ik heb al 2 micro vezel handdoeken.

Welke producten heb je aangeschaft?[/quote]

Even kijken of ik het nog uit mijn hoofd weet..
Voor co wash bij de Action een kokos conditioner. Bij Kruidvat Petal fresh shampoo, Andrélon kokos boost masker, 2 x Gliss kur Total repair cream en Kruidvat salon hairmousse voor krullen. Dan wil ik alleen nog een gel halen voor na het wassen.[/quote]

Hoe bedoel je 2 x gliss kur?
Laatst bijgewerkt door Warboel op 25-07-18 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag wijzig knop gebruiken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:08

Precies zoals het er staat :D
Ik heb twee keer een tube van dat Gliss kur spul gekocht.

Moet zeggen dat mijn krul er vandaag wel mooi in lijkt te zitten nadat ik het gisteren volgens de cg methode gewassen en gestyled heb. Wel nog een beetje pluis her en der maar ik denk dat ik gewoon te weinig styling spul gebruikt heb na het wassen :+

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:10

Aranel schreef:
Precies zoals het er staat :D
Ik heb twee keer een tube van dat Gliss kur spul gekocht.

Moet zeggen dat mijn krul er vandaag wel mooi in lijkt te zitten nadat ik het gisteren volgens de cg methode gewassen en gestyled heb. Wel nog een beetje pluis her en der maar ik denk dat ik gewoon te weinig styling gel gebruikt heb na het wassen :+

Aah zo haha
Ja zag al 1+1 gratis en de kokos andrelon ook 1+1.
Ga denk zaterdag deze producten kopen. Ben heel benieuwd.

Heb gisteren alleen met mijn huidige conditioner gewassen (inecto kokos) en het voelt nu al zachter.