Eczeem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Re: Eczeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:20

Ik ken iemand die paardenmelk op zijn eczeemplekken smeerde. Dit ging heel goed.

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:28

Ik herken je verhaal compleet, ik had er ook enorm last van, tot bloedens toe in de zomer. Hormoonzalf gehad, andere goedjes, de hele mikmak, hielp allemaal niet tot nauwelijks. Ook een uitgebreide allergietest in het ziekenhuis wees niks uit. Op het laatst vertelde de dermatoloog me simpelweg dat ik "er maar aan moest wennen". Beetje jammer dat...
Via via ben ik uiteindelijk bij een iriscopist terechtgekomen. Ik ging er heel sceptisch heen, als pure wetenschapper vertrouw je zulke dingen toch niet meteen. Maar, ik moet zeggen, hij schreef me druppels voor die ik tweemaal daags moest nemen. Eerst deed ik dat jaarrond, toen alleen in de zomer, en nu, vier jaar later, heb ik ze helemaal niet meer nodig en ben ik er compleet van af.
In het begin merkte ik echt dat als ik de druppels niet nam, het in een paar dagen terug kwam, begon ik er weer mee, dan was het in twee dagen weg. Vraag me niet hoe, het werkte!

Omdat eczeem allerlei oorzaken kan hebben (ergens een onbalans, maar waardoor...), is de oplossing voor veel mensen verschillend. De zalf die bij de een werkt, kan voor de ander waardeloos zijn. Vandaar dat ik je aanraad zelf een consult te nemen. :)

(Probleem is wel dat er geen keurmerk bestaat voor iriscopisten. Je kunt in je omgeving eens rondvragen wat een goede is, of mocht je toevallig eens in de kop van Overijssel komen, dan kan ik je de mijne aanbevelen)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 20:36

Ik gebruik zelf vaseline carbomeer crème als mijn huid heel droog is, dat is vaak stap 1 bij eczeem! Deze is niet zo vettig en smeert makkelijk, voor mij werkte dat heel goed.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:13

Mijn zoontje zat erook onder ,de gaten zaten soms in zijn scheenbeen.. stakker ..
En natuurlijk de scharnier punten onder de eczeem

We zijn inmiddels al jaren gestopt met zuivel oa melk.
Gestart Met cbd druppels en cbd zalf in combinatie met dode zeezout zalf..
Hij is eczeem vrij.
Hopelijk heb je er wat aan