Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:45

Sourire schreef:
monnikenburg schreef:
[ [url=m/PsLM0v.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik heb deze, vind hem een uitkomst. merkte direct verschil.

Interessant. Hoe heet dit en hoe werkt het?

Dit is de Push Sports Epicondylitis Armbandage, die is speciaal voor overbelastingsklachten bij de elleboog, zoals bij een tennisarm of golfersarm daarvoor kan hij ook gebruikt worden. Hij biedt, dankzij de zachte drukpelotte, een individueel instelbare druk op de specifieke onderarm spieren ter ontlasting van de aangedane spieren en de peesaanhechting in het ellebooggewricht. zodra je hem aandoet merk je eigenlijk direct al verschil, tenminste ik wel.

Bij een tennisarm dient de gele pelotte aan de buitenzijde van de arm te zitten zoals op het fototje.
ik heb hem bij de apotheek gehaald maar is ook overal online te bestellen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 11:47

SusanH schreef:
Zo'n soort bandje heb ik ook nog liggen :j

Het haalt de druk van de aanhechting van de pees af, en daarmee kan de pees rusten en heb je minder pijn. Dat is iig wat ik er nog van onthouden heb. Het maffe was met dat bandje kon ik weer iets vasthouden zonder het te laten vallen. Als ik het bandje niet om had had ik niet alleen weer meteen pijn, maar liet ik ook alles uit mijn handen vallen :+

Ja, apart he?! Ik heb van een orthopeed een bandje/brace ( noemen ze het ) en die heeft een harder stukje met 2 bobbels als het ware waar je pees tussen moet liggen. Hij is wel te groot voor mij, dus moet op zn strakst en ziet eruit als een mega ding om mijn dunne armen, maar goed......het werkt. Ik kan alles met dat ding.

Of het de bedoeling is weet ik niet.......Durf niet te zeggen dat hij steeds smerig is van bij de paarden uitmesten enzo. Denk niet dat ik dan veel begrip krijg.

Het gaat zonder ook steeds beter, dus na 4 maanden wel blij mee. Merk alleen dat vd week met huis schoonmaken dat ik hem beter nog kan omdoen bij inspanning.

Ik doe hem wel 's avonds af en vind het wel fijn als ik niks meer hoef te doen dat hij af is.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:27

Maar zo'n bandje. Is dat dan pijnbestrijding of draagt het ook echt bij aan genezing?

superpony

Re: Tennisarm, wie heeft er ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:36

IK weet het niet, maar weet wel dat ik er 4 maanden mee heb gelopen en zonder dat bandje al die maanden veel minder had gekund, want ik kon echt dingen niet vasthouden.

Of het zonder bandje ook na 4 maanden minder was geworden, zullen we nooit weten. Misschien had het langer geduurd of korter, omdat ik dan meer rust had genomen. Lastig te zeggen.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:43

Bandje werkt echt wel, het drukpunt zorgt ervoor dat de pees op een iets andere manier door de peesschede gaat.
Wat belangrijker is...wat is de oorzaak. Na meer dan een jaar een tenniselleboog was de oplossing uiteindelijk heel simpel. Dagelijks gingen er aardig wat kilometers doorheen in de auto en het autostuur een paar tandjes lager stellen loste alles op. Nooit weer last gehad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:38

Ja genezing gaat veel sneller met bandje. En daarnaast kost het amper wat en hoef je geen of veel minder pijnstillers te slikken.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 11:51

Ik heb 2 x een tennisarm gehad en tegelijk een golfarm,dat deed veel pijn. Dat bandje hielp niks,fysio hielp niks,cortisonen injectie hielp niks.Ik heb beide laten opereren en ben van de pijn af!
Operatie stelt niks voor.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:06

Vanmorgen bij de HA geweest, dit maal geen tennisarm maar een golfarm...meh

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:18

Woogy schreef:

Kan je ook het bandje voor gebruiken
Zou naar de fysio gaan

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 23:28

Bij mij was het ook niet echt een tennisarm hoor. Meer een uitmestarm :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:20

kiddokids schreef:
Woogy schreef:

Kan je ook het bandje voor gebruiken
Zou naar de fysio gaan

Ik heb zo'n snot huisartspraktijk die vrijwel altijd zeggen 'zing het uit' 'kijk het maar een maandje aan'. In dit geval 'het is niet bewezen dat fysiotherapie helpt'... :roll:

Ga even terug lezen over het bandje.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:05

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:13

Ik doe mn bandje eigenlijk alleen nog aan als ik echt iets ga doen waarbij ik toch kracht nodig heb. Verder probeer ik hem zo veel mogelijk uit te laten. Heb wel het idee dat mn rechter elleboog ook geïrriteerd is, niet constant maar af en toe voel je toch iets van gevoeligheid dus ik ben voorzichtig er ook geen 2e bij te krijgen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:24

Ik heb nu 2 keer een tennisarm gehad, de eerste keer was zo'n bandje voldoende om er zo weer vanaf te zijn. De tweede keer hielp dat voor geen meter. Ben toen naar de Fysio gegaan en zij is eerst met dry needling begonnen in combi met tapen, dit hielp wel maar niet voldoende. Toen is ze het gaan Shockwaven in combi met tapen en toen was ik er met een paar keer van af.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 18:51

Ik heb een doorverwijzing naar het hand- en polscentrum van de huisarts gekregen. Twijfel nog een beetje tussen dat en bijv. shockwave therapie..

Zijn er hier trouwens mensen die fitnessen met hun tennisarm. Ik ben net begonnen en merk dat met de armoefeningen rechts veel meer werk verzet dan links (de tennisarm). Ik wil links liever niet nog verder belasten al denk ik tegelijk dat het ook wel weer goed is dat links wat getraind wordt.. volgens de instructeur kan het alleen maar goed zijn om de doorbloeding te stimuleren. Ik weet het niet. Wat zijn jullie ervaringen met sporten icm een tennisarm?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 19:18

Ik heb uiteindelijk bij de fysio een soort van fitness gedaan. Kwam bij mij vanuit vast zittende nek en schouders.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:34

In principe ben ik er voor denk 80% vanaf door het bandje te gebruiken. Maar gisteravond waren we even een drankje doen waar onze zoon werkt en gooide ik 2x 3 dartpijltjes. Nou, dat gaat dus echt niet en dat kon ik normaal wel. Dat is nou net de beweging die ook wel lastig is of pijnlijk. Wordt vast ook wel weer beter.......ooit

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 13:28

Ik heb nu bijna 2 weken dat bandje denk ik en ik ben van de pijnmedicatie af. Of dat door die band komt geen idee maar ben er blij mee whaha

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:18

Zou zo'n bandje ook geschikt zijn aan de bovenkant van de arm?
Zeg maar op de pees die loopt van de elleboog schuin richting de duim.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 11:31

Ik heb ook zo'n bandje, ik liep met 2 tennisarmen.
Wat mij goed hielp was cooling gel.
Scheelt een hoop tegen de pijn

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 13:07

kainda schreef:
Zou zo'n bandje ook geschikt zijn aan de bovenkant van de arm?
Zeg maar op de pees die loopt van de elleboog schuin richting de duim.

Dat zou ik bij bijv een fysio of orthopeed vragen. Ik heb die van mij van de orthopeed gekregen en die heeft een stevig stukje met een soort gootje voor de pees. Het is niet alleen een strak bandje wat ik ook weleens heb gezien. Misschien kun je er zelf om te testen wat druk geven met 2 vingers en kijken of je makkelijker kan bewegen. Bandje was 50 euro, dus moet je zien of je dat waard vindt om zo even te proberen.

Ik gooide vd week dus wat dartpijltjes en dat kan ik nog niet, waar ik eigenlijk dacht er vanaf te zijn, omdat uitmesten goed gaat. Misschien rest pijntjes en hersteld dat ook nog met de tijd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:02

Ik heb net mijn bandje binnen gekregen, omgedaan en ben verbaasd...direct al veel meer beweging in m'n arm en veel minder pijn...