Mannen vs vrouwen haarverzorging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:21

Ik geloof er niet zo in. Herstel moet van binnenuit komen.

Sinds ik mijn haar met aleppozeep of Dr. Organic was, gezonder leef en maar zo'n twee/drie keer in de week mijn haar voorzichtig doorkam(serieus, heb nooit last van klitten, hand er door en klaar, ideaal!), heb ik dikker haar en minder gespleten punten. Dat kreeg ik met allerlei shampoos niet voor elkaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:27

Ik gebruikte Yes To, maar de laatste tijd lijkt de samenstelling veranderd. Aangezien ik het ook amper nog kon bestellen, heb ik maar een keer Garnier Loving Blends gekocht, dat voldoet ook prima.
Aangezien ik niet tegen parabenen lijk te kunnen, ben ik wel enigszins gebonden aan bepaalde merken.

Maar ik gebruik te weinig conditioner. Zoek nog iets waar ik de volgende dag wél mijn haar mee kan doen :+

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:16

Ik gebruikte ook altijd yes to, maar ben nu overgestapt op dr organic. Ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid en alle "kruidvatshampoos" zijn echt te agressief voor mij. En Neutral ruikt niet lekker. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:30

Het probleem met goedkope shampoos is dat ze ook goedkoop voor de wereld zijn en deze dus naar de klote gaat als we met z’n allen van die rommel door het doucheputje spoelen.
Dus probeer ik zoveel mogelijk onschadelijke producten te gebruiken waardoor de vissen blijven leven enzo.

Ik vind het jammer dat er veel mensen zomaar kiezen voor het goedkoopste :(

AbbyBlues

Re: Mannen vs vrouwen haarverzorging

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:44

Mijn mannetje gebruikt mijn shampoo en conditioner voor zijn baard want daar wort hij zo lekker zacht van :+

Ik gebruik in Nederland Andrelon. Liefst de iedere dag, care repair of die voor krullen. In Amerika heb ik die nog niet kunnen vinden dus daar gebruik ik Pantene, werkt ook goed.
Ik gebruik het voornamelijk zodat ik mijn haar uit de klit krijg want dat is zonder conditioner gewoon niet te doen (lang, dik, half krullend).

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:45

Ik heb ook altijd mijn vraagtekens bij de eindeloos verschillende soorten shampoo van Andrélon.
Sinds ik bewuster bezig ben met mijn krullen gebruik ik wel duurdere producten, puur omdat het lastig is om iets goedkoops te vinden zonder sulfaten, parabenen, silliconen en uitdrogende alcohol. En nog belangrijker ben ik het eens met degenen die het hebben over schadelijke producten die je door het putje spoelt. Ik betaal liever wat meer voor iets dat een minder grote voetafdruk achterlaat.

Ik vind het ook jammer dat ik de naked producten van bijvoorbeeld Lush niet kan gebruiken voor mijn huid en haar maar er zouden meer fabrikanten moeten zijn die hierover nadenken. Maargoed, daar is dit topic niet voor.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:52

verootjoo schreef:
Het probleem met goedkope shampoos is dat ze ook goedkoop voor de wereld zijn en deze dus naar de klote gaat als we met z’n allen van die rommel door het doucheputje spoelen.
Dus probeer ik zoveel mogelijk onschadelijke producten te gebruiken waardoor de vissen blijven leven enzo.

Ook duurdere tot zeer dure shampoos zijn niet perse milieu en diervriendelijk hoor. Verdiep je maar in de etiketten.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:54

Jolien87 schreef:
Ik heb ook altijd mijn vraagtekens bij de eindeloos verschillende soorten shampoo van Andrélon.

Ik gebruik gewoon wat werkt. Ik merk bijvoorbeeld dat mijn haar van de zomerblond heel droog en pluizig wordt. Nou dan gebruik ik dat gewoon niet meer. Mij intereseert het niet welk mer er op het potje staat. Als Aldi of Liddle merk mij het beste resultaat geeft dan gebruik ik dat. Maar dat doen ze dan weer niet helaas.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:56

Sinds kort zwem ik weer 2-3x per week in het seizoen.
Gebruik Andrelon Natuurlijk Puur Zijdeglans & Zen en conditioner.
En gebruik 2-3x per week een haarserum van de kapper waar mijn haar echt beter van geworden is.

Manlief gebruikt wat ik meeneem uit de winkel :+
Momenteel Andrelon 2 in 1 ofzo iets :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:58

Ik ben niet zo gigantisch van de verzorging van mn haar als ik mezelf vergelijk met vrouwen uit mn omgevng... ik heb flink lang haar (tot het einde van mijn rug), tot nu toe twee keer gedoneerd door er 30 cm vanaf te halen en dat op te sturen.

Maar echt verzorgen doe ik het niet.. ik was met shampoo (vaak zomerblond van Andrelon, want dat ruikt lekker en mn haar doet het er al jaren goed op) en heel soms met conditioner er achteraan.

Verder doe ik er op een borstel iedere dag doorheen eigenlijk niks aan en zit het altijd wel prima :)
Het is dik, in de zomer blond met lichtblonde plukken en in de winter donkerblond, kortom helemaal goed :D
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 05-07-18 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:02

CharleyT schreef:
verootjoo schreef:

Ook duurdere tot zeer dure shampoos zijn niet perse milieu en diervriendelijk hoor. Verdiep je maar in de etiketten.

Nee, is zo. Maar de meeste shampoos die je wel verantwoord kan gebruiken zijn wel duurder dan de 1€ flessen uit de supermarkt :7

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:06

Ik gebruik wat het beste werkt in combinatie met de minste irritatie. Op het moment is dat gek genoeg Andrelon (oil and care, geloof ik). Shampoo en conditioner 1x per week. Tussendoor gewoon spoelen met water als 't wat muf en klef is geworden. 't Haar dan :P . Ik heb plofhaar en een bizar eigenwijze hoofdhuid. Zo nu en dan experimenteer ik weleens met andere merken maar dat jeukt vaak zo. Nivea was 't ergst. Jeuk én een epische plofkop ná het wassen, en dan was 't antiplofshampoo. Heb er nog serieus over na lopen denken om een mailtje met voor en na foto en 'wat is er mis met deze plaatjes' te sturen, zo erg was 't.

Het meest lollige product vind ik die busjes Andrelon antiklit. Gut, wat word ik daar blij van. Het ontklit niet alleen, maar mijn haar wordt er of steil of mooi krullend van. In ieder geval stageproof, dat je er een voorstelling mee kan dansen zonder dat 't publiek zich afvraagt hoe ze dat geëlektrocuteerde schaap kleertjes hebben aangekregen. En wat betreft mannen vs vrouwen, ik stond eens van die flesjes in te laden, tegelijk met een jongen met kroeshaar. Die was er ook al zo blij van geworden. :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 13:28

@Pluizebolpum nou ben ik uiteraard heel benieuwd naar de voor- en na foto :D

Ik was altijd al wel bezig met mijn haar (en verzorging), maar sinds ik de hondentrim opleiding heb gedaan begrijp ik hoe haar werkt en ben er over uit dat je na shampoo vooral een conditioner moet gebruiken (als je minder beschadigd haar wil). Verder wissel ik zelf zo nu en dan van merk, ik heb nog niet echt iets gevonden waarvan ik zeg "yes dit is het helemaal", maar de conditioner van Kruidvat eigen merk zorgt er voor nu in ieder geval voor dat ik geen klitten heb en het maakt mijn haar wat voller. Verder moet ik het gewoon minimaal eens in de 2 dagen wassen met een zachte shampoo (voor mijn hoofdhuid, anders krijg ik schilfertjes).

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:30

Onder het mom, hebben die producten nut. Zie hier mijn haar alleen gewassen verder niks := ben nu net een schaap, die zo weer even gaat douchen met wat conditioner :')

Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:54

Ik gebruik op aanraden van mijn kapster de Sebastian Penetraitt - lijn en het voelt bij elke wasbeurt weer alsof ik naar de kapper ben geweest <3 Ik was mijn haar ook maar zo’n 2 keer in de week.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:02

ik was mijn haar om de dag ongeveer, en meestal met mannenshampoo en douchgel in 1, die vind ik beter ruiken dan vrouwenspul. Verder 1 keer per week een vrij goedkope conditioner.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:02

Ik gebruik ook de shampoo en conditioner van mn kapster. Ik heb heel fijn, stijl en niet zoveel haar. Dan heb ik dus wel producten nodig die voor volume etc zorgen. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar de paarse flessen van Bed Head werken voor mij toch echt het beste. Mijn haar wordt wat stroever en valt dus beter en makkelijker in model. Met bijv. Andrelon werd mijn haar heel zacht. Volume erin krijgen was toen echt geen doen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:42

xSCWx schreef:
@Pluizebolpum nou ben ik uiteraard heel benieuwd naar de voor- en na foto :D.

Die had ik willen maken maar toen brak de lens. :+ Maar serieus, mijn nichtje is er weleens gillend voor weggerend. Letterlijk, 't arme kind was zich rot geschrokken :')
Op goede dagen zit het bij mij zoals op het plaatje van alice0cullen. Daar zou ik zo trots de deur mee uitgaan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 11:28

Ik merk bij mijn haar ook verschil. Andrelon en Nivea maakt m'n haar snel vet. Ik was om de dag m'n haar met shampoo en conditioner, anders krijg ik er geen borstel doorheen.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:07

Mijn man heeft het liefst 2 in 1 shampoo en douchegel dat scheelt tijd :D . Ik gebruik sinds kort de shampoo bars van lush ook met het oog op minder plastic afval en ideaal mee te nemen op vakantie. Geen kans op lekkende flessen. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben ook voor mijn krullend haar perfect en gebruik er maar 1 keer per week een conditioner bij. Zo'n bar gaat ook lang mee.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:23

verootjoo schreef:

Tja, het leven is duur zat, ik koop ook echt de goedkoopste die ik tegenkom en dat is de fles van Jumbo eigen merk voor 1 euro. Ik denk dat ik hooguit 3 flessen per jaar gebruik.
Ik was mijn haar 2x, hooguit 3x, per week met wat shampoo en in het onderste gedeelte doe ik wat cremespoeling. Na het wassen in nat haar wat spul zodat er wat slag/ krullen invallen en dan zit het 3 dagen goed, ook al ik 'sochtends wakker word. Ik gebruik dus geen overige producten, borstelen heb ik al in geen 10 jaar gedaan denk ik, ik ben gezegend met makkelijk en mooi haar.
Mijn man gebruikt ook ene aparte douchegel en shampoo, maar voornamelijk voor zijn baard aangezien zijn haar gemillimeterd is.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 12:35

Met mijn krullen kom ik niet weg met de shampoo die mijn vriend gebruikt. Ik gebruikte eerst een goedkopere krul shampoo en sinds ik nu een duurdere (loreal) heb zijn mijn krullen zo veel beter. Op dagen dat ik niet was gebruik in een mousse/creme om mijn krullen in bedwang te houden.
En dan zijn mijn krullen in verhouding nog best wel los, ik begrijp mensen die echt veel vocht nodig hebben voor hun haar. "moisturizing" is een begrip wat voor prachtige krullen zorgt, helaas kost dat wel wat.

Mijn vriend heb ik overgins wel aan de duurdere shampoo gekregen tegen zijn roos. 1 dag de dure speciale shampoo, daarna als het vettig is 2 dagen normale shampoo of alleen water, en dan weer de dure shampoo en zijn roos is echt verbeterd!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 13:12

Ik heb vet, futloos haar. Het maakt niet uit wat ik erin smeer, dus ik heb ook gewoon goedkope shampoo van Kruidvat. Conditioner heb ik van Loving Blends, niet omdat ik het idee heb dat het beter werkt maar omdat ik die van Kruidvat geen van allen lekker vind ruiken :+.

Mijn vriend heeft van die 3-in-1 van Nivea. Als mijn shampoo op is pak ik die ook wel eens, merk geen verschil met andere soorten eigenlijk.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 14:09

Ik heb erg droog haar en tot nu toe niks gevonden dat echt hielp. Had op aanraden van mijn kapper Biosilk shampoo gebruikt voor droog haar, nou wat deed het.... het werd er zo ontzettend nog droger van dat ik mijn vingers er niet eens meer doorheen kreeg := Nu heb ik een soort marrocan shampoo met olie en gebruik ik conditioner van andrelon en de olie van biosilk (die vind ik dan wel weer fijn). Ik vind het ook altijd wel grappig dat shampoos met het etiket 'voor droog haar' of 'hydraterend' eigenlijk totaal averechts werken :') Maar voor de rest merk ik echt geen duidelijk verschil tussen shampoos. Ben nog wel aan het kijken naar shampoo zonder troep om te kijken of dat wel werkt.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 21:53

Kan je anders niet een keer langs een kapper die veel donkere mensen heeft? Die weten een hele boel om je haar te voeden en minder droog te krijgen.