Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verootjoo schreef:Het probleem met goedkope shampoos is dat ze ook goedkoop voor de wereld zijn en deze dus naar de klote gaat als we met z’n allen van die rommel door het doucheputje spoelen.
Dus probeer ik zoveel mogelijk onschadelijke producten te gebruiken waardoor de vissen blijven leven enzo.
Ik vind het jammer dat er veel mensen zomaar kiezen voor het goedkoopste
Jolien87 schreef:Ik heb ook altijd mijn vraagtekens bij de eindeloos verschillende soorten shampoo van Andrélon.

CharleyT schreef:verootjoo schreef:Het probleem met goedkope shampoos is dat ze ook goedkoop voor de wereld zijn en deze dus naar de klote gaat als we met z’n allen van die rommel door het doucheputje spoelen.
Dus probeer ik zoveel mogelijk onschadelijke producten te gebruiken waardoor de vissen blijven leven enzo.
Ik vind het jammer dat er veel mensen zomaar kiezen voor het goedkoopste
Ook duurdere tot zeer dure shampoos zijn niet perse milieu en diervriendelijk hoor. Verdiep je maar in de etiketten.
. Ik heb plofhaar en een bizar eigenwijze hoofdhuid. Zo nu en dan experimenteer ik weleens met andere merken maar dat jeukt vaak zo. Nivea was 't ergst. Jeuk én een epische plofkop ná het wassen, en dan was 't antiplofshampoo. Heb er nog serieus over na lopen denken om een mailtje met voor en na foto en 'wat is er mis met deze plaatjes' te sturen, zo erg was 't.

ben nu net een schaap, die zo weer even gaat douchen met wat conditioner
Ik was mijn haar ook maar zo’n 2 keer in de week. xSCWx schreef:@Pluizebolpum nou ben ik uiteraard heel benieuwd naar de voor- en na foto.
Maar serieus, mijn nichtje is er weleens gillend voor weggerend. Letterlijk, 't arme kind was zich rot geschrokken
. Ik gebruik sinds kort de shampoo bars van lush ook met het oog op minder plastic afval en ideaal mee te nemen op vakantie. Geen kans op lekkende flessen. Moet zeggen dat ik erg tevreden ben ook voor mijn krullend haar perfect en gebruik er maar 1 keer per week een conditioner bij. Zo'n bar gaat ook lang mee. verootjoo schreef:Ik vind het jammer dat er veel mensen zomaar kiezen voor het goedkoopste
.
Nu heb ik een soort marrocan shampoo met olie en gebruik ik conditioner van andrelon en de olie van biosilk (die vind ik dan wel weer fijn). Ik vind het ook altijd wel grappig dat shampoos met het etiket 'voor droog haar' of 'hydraterend' eigenlijk totaal averechts werken
Maar voor de rest merk ik echt geen duidelijk verschil tussen shampoos. Ben nog wel aan het kijken naar shampoo zonder troep om te kijken of dat wel werkt.