Welke natuurlijke producten gebruiken jullie voor haren/huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-18 16:24

Die avalon shampoo lijkt misschien wat op de petal fresh ???
Pfff gewoon veel te veel keuze !

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:41

Kayleigh__ schreef:
Voor je haar zou je eens naar de curly girl methode kunnen kijken. Het is gericht op krullend haar, maar voor elk haar gezond. Word veel gebruik gemaakt van natuurlijke producten. Op Facebook heb je een Nederlandse groep met daarin allerlei lijsten van haarproducten.

Heb je toevallig een link? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 16:44

Ik ben zelf kapster en gebruik Kevin murphy <3
Heb veel merken gehad maar deze toch wel echt de meest fijne.
Is parabenen, sulfaat, siliconen en dierproefvrij, gemaakt van natuurlijke producten.

Overigens wel een prijzig merk trouwens.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 12:20

Ik gebruik voornamelijk spullen van Weleda en Lush.
Dat is ook allemaal redelijk betaalbaar.

Ik ga ook eens naar de Petal Fresh shampoo kijken, die is nog betaalbaarder :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 12:40

Lush is ook vaak echt niet natuurlijk.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:08

Voor deo vind ik ‘we love the planet’ super fijn en verzorgend!

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 13:21

Voor je haar raad ik New Wash aan. Super product. Zowel mijn hoofdhuid als haar reageren er erg goed op. Hoef mijn haar nog maar één keer per week te wassen ipv om de dag.
En heb geen crèmespoeling meer nodig.

Van de site:
Citaat:
New Wash cleans hair with a proprietary blend of essential oils and naturally derived saturated cleansers – and no detergents or synthetic compounds. It conditions hair at the same time, and leaves it tangle-free. Over time, it revives hair abused by detergent, damaged by bleach, and fried by heat styling. If that wasn’t enough, color lasts far longer, and troubled scalps become so much happier

https://www.hairstory.com/catalogue/new-wash_1/

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 14:07

mirkip schreef:

Ik ga gelijk kijken, dank je voor de tip.

En ook op zoek naar info over New Wash shampoo. Kan je die wel in Nederland kopen ook ?

Edit : we love the planet deo zit in een blikje.... Misschien is dan de Ben& Anna toch fijner, zijn gewoon sticks met vergelijkbare inhoud ( geloof ik ).
Laatst bijgewerkt door Maris op 07-07-18 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:14

Romy1234 schreef:
Is parabenen, sulfaat, siliconen en dierproefvrij, gemaakt van natuurlijke producten.

Zolang producten in Amerika en Azië verkocht worden zijn ze niet dierproefvrij. Kan het bedrijf nog zo hoog en laag springen (net als Lush) maar Amerika en Azië verplichten nu eenmaal veiligheidstesten.

Proefdiervrij "werkt" alleen voor producten zoals mijn zeep bijvoorbeeld, die wordt bij een kleinschalige ezelhouderij in Groningen gemaakt en alleen in Nederland verkocht. Hoewel overigens een paar bindmiddelen daarvan in het verleden ook zijn getest.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:16

magda_90 schreef:
Romy1234 schreef:

Zolang producten in Amerika en Azië verkocht worden zijn ze niet dierproefvrij. Kan het bedrijf nog zo hoog en laag springen (net als Lush) maar Amerika en Azië verplichten nu eenmaal veiligheidstesten.

Proefdiervrij "werkt" alleen voor producten zoals mijn zeep bijvoorbeeld, die wordt bij een kleinschalige ezelhouderij in Groningen gemaakt en alleen in Nederland verkocht. Hoewel overigens een paar bindmiddelen daarvan in het verleden ook zijn getest.

Volgens mij verkoopt Lush niet in landen waar dierproeven verplicht zijn. Althans dat deden ze niet.
Ik gebruik het boek 'Dit is een goede gids' trouwens een beetje als leidraad.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:20

Lush verzend naar Amerika en Azië wat betekent dat de producten eruit worden gehaald om getest te worden.

In Amerika zijn ze bezig met nieuwe regelgeving hierover maar Azië nog niet. Dit maakt dat dergelijke namen de titel dierproefvrij niet zouden mogen dragen... Of je weigert export naar die landen of je bent niet dierproefvrij (imo).

Tiggs

Re: Welke natuurlijke producten gebruiken jullie voor haren/huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:28

Ah ok, dat vind ik zelf toch wat anders, omdat ze dan niet zelf (laten) testen. Maar (als ik het goed begrijp) gewoon een steekproef kunnen krijgen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:30

Vind je? Dierproeven blijven dierproeven. Dan verdien je imo die titel ook niet. Net als de zogenaamde ingrediënten die dierproefvrij zouden moeten zijn. Een willekeurig rondje internet laat ook wat anders zien.

Ik snap de intentie maar imo is het een hypocriete term.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-18 14:35

Zullen we weer on -topic ?
Wast iemand van jullie haren met wasnoten misschien ( die tip kreeg ik per pb ) ?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:37

Imo is dit ontopic?

Maar nee, die tip ken ik ook maar zelf nog niet geprobeerd.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:44

magda_90 schreef:
Zolang producten in Amerika en Azië verkocht worden zijn ze niet dierproefvrij.

Sorry TS, maar ik moet hier nog even op reageren om dit soort onwaarheden uit de wereld te helpen. Alleen in China is het nog verplicht om op dieren te testen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 14:55

Bron? Toen ik vorige week de regelgeving er nog bij pakte was dit toch wel iets meer dan alleen China. :)

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 19:07

Citaat:
En ook op zoek naar info over New Wash shampoo. Kan je die wel in Nederland kopen ook ?

Ik heb het zelf vanuit de USA besteld. Was er binnen een paar dagen. Geen verzendkosten hoeven betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:32

magda_90 schreef:
Romy1234 schreef:

Beetje vreemd, maar waarom bestaat er dan een
Peta approved onderneming en zijn ze daar onderdeel van?
In hoeverre heb jij je verdiept wat Kevin murphy voor product is en waar het verkocht word?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 22:37

Ongeacht welke naam het merk draagt, landen als China en USA verplichten veiligheidstesten. Door simpelweg te kijken waar het naar verzonden kan worden, weet je al vrij snel of het daadwerkelijk dierproefvrij is. Daarom vind ik oa dat zogenaamde keurmerk discutabel.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:45

Maris schreef:
Sonja_vR schreef:
Petal fresh vond ik zelf wel een fijne idd
(Kruidvat heeft 355ml flessen , Holland and Barrett 475 ml flessen, maar zag dat de kruidvat toch goedkoper is omgereken)

Ik heb nu net een bestelling bij big green smile gedaan Met een lamazuna shampoo blok en twee verschillende faith in nature conditioners om te proberen (hebben een leuke aanbieding op de 400ml flessen momenteel)

Maar de petal fresh was niet zo fijn dat je die bent blijven gebruiken begrijp ik ?

ooh lamazuna is ook weer een haarzeep ! Ik ben wel benieuwd hoe die bevalt ! Heb je al eerder haarzeep gebruikt ?
En ze hebben ook deo van dat merk zag ik net.

Ik heb verschillende geprobeerd van dat merk
En degene die het beste werkte had een geur die ik ergens mee associeer waardoor ik hem niet fijn vond :+
Was niet eens de shampoo maar de conditioner
Ik ben gek op lavendel, maar!! Er zijn bepaalde lavendel luchtjes die zijn een beetje ... typisch oude vrouwen lavendel luchtjes
De shampoo was lekker
Maar bij de conditioner :n (ik ben nogal gevoelig voor geurtjes en associëren van geur aan dingen/situaties)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:49

mirkip schreef:

Ik ben er erg positief door verrast idd
Heb nu de lavendel van dat merk en hij is echt geweldig qua werking (voor een natuurlijke deo)
Bij een semi normale dag hoef ik alleen smorgens te smeren ipv meermaals per dag

@ maris , Ik heb ook een ben en Anna deonmeebesteld Met mijn big green smile order
En ja Die is qua Werking ook fijn
Alleen andere Die wat stugger, meer kortelig waardoor je hem echt wel even goed moet uitsmeren nadat je hem Met de stick aangebracht hebt
En ik las dat hij witte vegen kan geven , maar dat heb ik met beide (b&a of we lover ) nog niet gehad

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-18 11:54

Ha leuk, dus jij kan ze echt vergelijken idd met elkaar ! Ik heb nu een deo van true , maar ik ben zelf niet helemaal weg van de geur ervan ( is trouwens een vloeibare deo).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 18:39

Ik had sunflower van lush
Maar Die vind ik qua werking nogal slecht.
Binnen no time ruik je echt Zweet (bah)
De lavender van wltp Die is savonds zijn lavendel geur wel aardig kwijt
Maar dan is er nog niks aan de hand
(Met een zeer actieve dag, of dit weer dan wil ik halverwege de dag nog wel eens bijsmeren. )

Maar van beide deo’s Die ik nu besteld heb is de geur echt lekker , gewoon de geur een zoals beschreven en dan ook gewoon een hele natuurgetrouwe geur ipv chemisch nabootsen van

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 19:41

Welke natuurlijke shampoo raden jullie aan voor een gevoelige hoofdhuid en dun haar zonder lavendel geur?

Ik lees zulke wisselende reviews bij verschillende merken&variaties