dito schreef:Hier 2 puber dochters met ADHD. Begonnen met Ritalin maar de rebound die je krijgt na 4u was een drama en erg vermoeiend voor ze. De ene is sinds 2jr gestopt met med en gaar goed. De ander slikt methylfenidaat 54gr. Zonder word ze grenzeloos.
De oudste heeft pas geleden emdr gevolgd ivm pesten vroeger door ADHD. Nadeel is wel het late inslapen
Nog een tip. Dochter ging autolessen nemen. Kreeg van CBR brief waarin je kon aanvinken of je epilepsie, add, ADHD, autisme had en naar waarheid in te vullen. Dit gedaan. Uitgenodigd voor onderzoek..kostte 259,- afspraak verzetten 16 euro. In Amsterdam...niet voor ons naast de deur. Ze kreeg vragen als: kun je fietsen, heb je opleiding afgerond, slik je medicatie..nee o waarom zit je hier dan...euhm dat werd gevraagd. Bijzonder de vragen die werden gesteld en zonde van het geld! Gelukkig kan ze fietsen dus ook auto rijden haha. Maar bij de tweede vul ik niets in!
Juist wel invullen. Als jou tweede dochter betrokken is bij een ongeluk en ze komen er achter dat ze ADHD heeft en ja, daar komen ze sowieso achter, dan maakt het niets uit of zij het slachtoffer of de dader is, zij is diegene die een enorm probleem heeft. Schades die niet vergoed worden is dan nog het minst erge van alles.
Hier een ADHDer (nog net)
Het verschil tussen ADD of ADHD zit hem in de hyperactiviteit. een ADHDer uit zijn of haar drukte en een ADDer niet. Ik zit er dus tussen in, ik scoorde net te veel op hyperactiviteit om een ADDer te zijn maar mijn Psych zegt ook altijd dat ik nog net geen echter ADHDer ben. Ik heb dus trekjes van een ADHDer en een ADDer een combinatie dus. Bij mij is het pas ontdekt toen ik 23 was
Vrij laat maar ik wijt dat altijd aan de enorme structuur die wij thuis hadden en het feit dat wij zo min mogelijk suikers mochten. Mijn broertje was trouwens 14 of 15 toen het ontdekt werd, ook nog relatief laat
. Hij is trouwens geen combie maar een echte onvervalste ADHDer 
De vermoeidheid waar jullie over spreken ken ik enorm net als de hyperfocus, ik hou zo enorm van de hperfocus 
Ik ben gestopt met medicatie omdat ik merkte dat ik mijzelf niet meer was. Ik kon mijn emoties niet meer uiten en tonen. Voorbeeld: Mijn vriend gaf mij voor onze 2 jaar samen een weekend Portugal met hem, van binnen was ik helemaal aan de stuiter maar aan de buiten kant? Vriend vroeg zelfs of ik het wel een mooie verrassing vond want hij begon zelf te twijfelen door mijn reactie.
Daarbij de momenten dat het uitgewerkt raakte waren echt hel en daarbij maakte het niet uit welke vorm van medicatie ik gebruikte.
Daarnaast was de combinatie van mijn medicatie en mijn eetstoornis geen hele goeie 
Ik werk zelf volgens een vast patroon en zolang ik daar niet van afwijk kan ik mijzelf heel kalm houden. Sterker nog, mijn werkgever weet dat ik ADHD heb maar mijn collega's hebben geen enkel idee 
Daarnaast heb ik een Kubus voor de momenten dat ik mijzelf niet meer gefocust hou of druk begin te worden en dit werkt heel goed.
Ik heb overigens totaal geen sociale angst. Ik durf prima te bellen (is ook een deel van mijn werk
) ik heb geen moeite met mensen aan spreken (zou echt een stuk minder mogen
) Ik ben geenmeeloper maar ook geen vooroploper, ik doe gewoon altijd mijn eigen ding en met sociale contacten leggen heb ik ook totaal geen probleem, ik praat altijd met iedereen en kan het ook vaak met iedereen vinden 
Het enige waar ik moeite mij heb is in enorme drukte staan, bij concerten of festivals of uberhaubt het in de rij staan terwijl je als een blik sardientjes samen geperst wordt tot alle lucht uit je lijf geperst wordt... Nee, dat is niet zo mijn ding 
Maar ik zou sociale vaardigheden dus niet aan ADHD toekennen, ik denk dat dit gewoon in je zit of niet...
Mijn broertje (ook een ADHDer) heeft hier ook totaal geen problemen mee en mijn vader als hoogsensitief persoon (wat trouwens ook best op ADHD lijkt) heeft er ook geen moeite mee. Meerdere ADHDers of ADDers die ik ken hebben hier geen moeite mee...
Mijn vriend daarin tegen, een volkomen normaal persoon (nou ja... Volgens de medische wereld dan
) die heeft wel moeite met sociale vaardigheden... (Ik compenseer hem
).
Grappig detail... Terwijl ik dit schrijf voel ik dat ik afwijk van mijn normale patroon en merk ik dat ik druk begin te worden in mijn hoofd en wordt mijn kubus er bij gepakt en wordt ik weer rustiger. Ik heb het idee dat deze post ook erg druk over komt, maar goed...