Nicje87 schreef:De wake up light helpt bij mij erg goed.
dit wil bij mij ook wel helpen. Ik word makkelijk wakker en door het wake-up light word ik niet wakker in mijn diepe slaap. Met een gewone wekker word ik vaak ontzettend moe wakker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MartineC1711 schreef:@Sakura789, te veel? Kan dat ook? Ik vind slapen echt heerlijk maar kan al niet heel goed uitslapen, dus ik vraag het me af..Ik snooze wel 1x inderdaad, ondanks dat ik weet dat dat niet goed is..
Stukje disciplinegebrek vrees ik!
MartineC1711 schreef:Eigenlijk zoals de titel al aangeeft, wie heeft er tips om niet moe wakker te worden?
Ik heb al een tijdje (nu zeker wel een jaar) dat ik me moe en lusteloos voel, daarvoor heb ik bloed laten prikken en bleek dat ik een tekort heb aan vitamine B12 en vitamine D. Hiervoor ben ik supplementen gaan slikken en bij het laatste bloedonderzoek waren alle waardes normaal. Ik moet wel de supplementen door blijven slikken.
Verder heb ik een kantoorbaan van 32uur waarbij ik veel achter de PC zit. Daarna ga ik iedere dag naar mijn paard en rij ik ongeveer 4x per week, andere sporten ernaast doe ik niet. Mijn paard staat op een doe-het-zelf stal dus veel tijd over heb ik niet. In de tijd die over is lees ik graag.
Ik heb mijn telefoon ingesteld dat hij aangeeft dat ik me half 11 ga klaar maken om 11 uur op bed te liggen. Vanaf die tijd gebruik ik mijn telefoon niet meer en lees ik nog 20 minuutjes een boek. Mijn wekker gaat 's ochtends om 7uur en uit bed komen is echt geen pretje.. Mijn lijf is gewoon heel moe en ik voel me de rest van de dag lusteloos. Ik slaap verder goed, ben niet wakker en hoef er 's nachts niet uit.
Qua eten probeer ik gezond te eten, weinig suikers en drink alleen groene thee of bruiswater..
Wie o wie heeft er tips voor mij?
Citaat:Dit is even een kort door de bocht uitleg hoor. In dit geval zou ik zeggen; verzuring aanpakken & lichaam sterker maken waardoor het de resterende belasting kan handelen.
Janneke2 schreef:Citaat:Dit is even een kort door de bocht uitleg hoor. In dit geval zou ik zeggen; verzuring aanpakken & lichaam sterker maken waardoor het de resterende belasting kan handelen.
Hm....
Zou je dit willen onderzoeken: begin gewoon met pH papier bij drogist of apotheek kopen (tussen pH 4 en 8) - en gewoon je speeksel en urine meten.
Speeksel mag tussen de 5, 5 en 7, 5 zitten - hoe lager het getal hoe zuurder.
Urine mag van 5,0 naar 8. Pal na een maaltijd is het getal wat hoger ('basische vloed' van de maaltijd) - lager dan 5 liever niet.
Zou dit minder ideaal blijken te zijn: google een 'pral' tabel op - de pralwaard geeft een indicatie mbt je voeding. Witte granen/ lege koolhydraten werken verzurend - eiwit eten kan goed zijn, maar eet er voldoende groente, fruit en andere natuurlijke mineralen naast.
MarlindeRooz schreef:Lootje1991 schreef:Als je echt een b12 te kort hebt helpen tabletjes helemaal niet! Dan zijn je waardes vals verhoogd terwijl er helemaal niets in je lichaam gedaan is. Lees het topic over b12 hier op Bokt eens door. Voor verdere vragen mag je ook een pb sturen hoor
Onzin... dat ligt aan de oorzaak van je b12 tekort.
Janneke2 schreef:Even voor alle duidelijkheid - over nierschade.
Uiteraard: dat kan optreden bij fiks verzuurde weefsels.
Nou ben ik bereid te geloven dat dit kan bij een pH van 4,5.
Uiteraard heeft het zin daar boven te blijven.
Wellicht is een pH van 5 naar sommige inzichten nog te zuur (volgens anderen een ondergrens, etc) - dat kan.
Maar als nierschade mogelijk is vanaf 4,5 ben je bij 5 nog veilig.
Citaat:Hier heb je het befaamde verschil van visie tussen regulier en de natuurgeneeskunde.
pluisje88 schreef:Inderdaad gebruikt de natuurgeneeskunde dezelfde ph schaal, Alleen of iets binnen de gewenste marges valt is wel degelijk anders. voor jou is 5 blijkbaar een prima waarde, voor mij niet. Laten we deze discussie aub eindigen