Mineralen/Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:59

Ik ben een nitwit wat mineralen etc betreft. Wie kan mij goed uitleggen hoe dit precies werkt? Heb al jaren hoofdpijn en sinds kort migraine. Hoe werkt het met deze stenen om dit te verminderen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:00

Donkydonkje schreef:
Ik ben een nitwit wat mineralen etc betreft. Wie kan mij goed uitleggen hoe dit precies werkt? Heb al jaren hoofdpijn en sinds kort migraine. Hoe werkt het met deze stenen om dit te verminderen?

https://www.spiritualgarden.nl/zoek-op- ... -migraine/

Ik heb toen ook een beetje rondgestruind op internet en gezocht.
Op dat moment in mijn leven paste de zwarte obsidiaan echt bij mij. Ik zag ook alles zwart in die periode. Ik ben Schorpioen van sterrenbeeld en daar hoort deze steen bij. Ik had PTSS en zat tegen depressie aan. Ik begreep achteraf dat het ook de verkeerde kant op kon gaan en dat het heel confronterend kon zijn. Ik heb geen idee of de steen wat gedaan heeft maar ik ben zeker een lange periode van verwerking, persoonlijk inzicht en zelfconfrontatie door gegaan. Op een dag heb ik hem afgedaan, hij glansde ook niet meer zo mooi en ik kreeg een nieuwe ketting. Geen idee waar hij nu is.

CarinaR

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:08

Ahhh dan issie niet meer nodig.
Ik had een hele mooie amozeniethanger, was die met n dag al kwijt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:10

Donkydonkje schreef:

Hiervoor is amethyst.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:13

Groene Aventurijn is ook een fijne genezer

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:14

@Suzanne F.:De Azteken leefden in Mexico en omdat het daar vulkanisch is,werd\wordt er veel obsidiaan gevonden.Ze gebruikten het voor hun religieuze rituelen.Ook maakten ze er spiegels van,die bij magie gebruikt werden en waar je de toekomst in kon zien.

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:15

Bedankt Suzanne F. Ik ga er eens kijken. Wil het eens proberen maar het dan ook echt wel goed doen zeg maar ^_^

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:16

CarinaR schreef:
Groene Aventurijn is ook een fijne genezer

Tegen huidklachten.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:35

Leuk topic! En of de TS nu 12 is of 21 maakt niet zo heel veel uit toch?
Ik heb ook een mooie verzameling gehad, helaas nog weinig van over door mijn verleden, maar de voor mij belangrijkste stenen heb ik nog wel.
En in mijn bed ligt standaard 2x rozekwarts met amethist zodat ik goed slaap en oplaad.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:23

Oooh wat fijn dat er zo veel meer stenen/mineralen-mensen zijn!
Ik ben opgegroeid met twee ouders die weg zijn van stenen en het leeft nog altijd een klein deel van mijn leven. Elke zondag naar oma eerst achter mijn ouders aan lopen door de stenen-winkel daar op de hoek is een van mijn mooiste en oudste herinneringen.. :D Er staat nu nog steeds een mooie collectie in onze woonkamer, zowel gekocht als gevonden tijdens reizen.

Ik voel me hier helemaal thuis *\o/* Haha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:18

Ik meld me ook! Mijn favoriete steen is de labradoriet <3 bijna elke dag eentje in mijn broekzak zodat ik in mijn eigen energie blijf en dat van andere niet zo oppik. Ook houdt het me lekker geaard :)

Tot zo ver heb ik:
- 2 labradoriet
- rozenkwarts voor op mijn slaapkamer
- een ketting met: chrysocolla kralen en mijn andere favoriet: tanzine(indigo) aura quarts
- ring met labradoriet
- ring met opaal
- oorbellen met carneool
- leopard skin jasper
- rode granaat ketting voor de menstruatiepijntjes :+
- nuummiet
- hematiet
- zwarte toermalijn
..ik zal er nu vast wel eentje vergeten..

Op mijn lijstje staat bovenaan nog de Celestien die ik wil aanschaffen, en een amethyst mag eigenlijk ook niet ontbreken. Maar gegarandeerd dat de verzameling groter wordt... Ik moet nu toch echt eens een mooi plekje gaan maken.

Oh wat hou ik ervan! <3

Hoe doen jullie ze ontladen/opladen? Ik probeer ze elke volle maan in het maanlicht te leggen, maar sinds ik reiki 1 heb afgerond ben ik daar een beetje lui in geworden en doe ik ze zelf ontladen en opladen.. :oo

Wat vinden jullie van edelstenen kopen online via een webshop? Ik vind het toch het fijnste om ze zelf eerst in handen te hebben voor ik er een aanschaf.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:24

laughterline schreef:
Ik meld me ook! Mijn favoriete steen is de labradoriet <3 bijna elke dag eentje in mijn broekzak zodat ik in mijn eigen energie blijf en dat van andere niet zo oppik. Ook houdt het me lekker geaard :)

Tot zo ver heb ik:
- 2 labradoriet
- rozenkwarts voor op mijn slaapkamer
- een ketting met: chrysocolla kralen en mijn andere favoriet: tanzine(indigo) aura quarts
- ring met labradoriet
- ring met opaal
- oorbellen met carneool
- leopard skin jasper
- rode granaat ketting voor de menstruatiepijntjes :+
- nuummiet
- hematiet
- zwarte toermalijn
..ik zal er nu vast wel eentje vergeten..

Op mijn lijstje staat bovenaan nog de Celestien die ik wil aanschaffen, en een amethyst mag eigenlijk ook niet ontbreken. Maar gegarandeerd dat de verzameling groter wordt... Ik moet nu toch echt eens een mooi plekje gaan maken.

Oh wat hou ik ervan! <3

Hoe doen jullie ze ontladen/opladen? Ik probeer ze elke volle maan in het maanlicht te leggen, maar sinds ik reiki 1 heb afgerond ben ik daar een beetje lui in geworden en doe ik ze zelf ontladen en opladen.. :oo

Wat vinden jullie van edelstenen kopen online via een webshop? Ik vind het toch het fijnste om ze zelf eerst in handen te hebben voor ik er een aanschaf.

Ik koop sieraden met stenen wel per postorder,maar alleen als ze eventueel terugmogen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 18:52

Ik kom even meelezen, vond dit altijd een "zweverig" onderdeel maar in mijn opleiding tot paardenmasseur heb ik gisteren een module over edelstenen gehad en ik ben nu helemaal om.

Heb een aantal stenen voor de massages gekocht maar ook wat voor mezelf natuurlijk. Ga even het topic doorlezen :)

Momenteel draag ik trouwens een Aqua aura en citrien aan mijn hals en draag ik een magnetiet en malachiet in mijn broekzak. Om een of andere bijzondere reden werken die laatste 2 tegen de buikpijn die ik al maanden heb en waar verder niets tegen werkt :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 20:29

Yes! Wat leuk, een topic over edelstenen! Ik heb er best wel wat, het meeste online bestelt, hoewel dat toch niet ideaal is... Ik heb wel echt specifiek deze stenen gekocht. Ben nog steeds op zoek naar een winkel in de buurt ;-)
Labradoriet lijk ik heel sterk op te reageren, maar meer dat ik dan juist nog meer uit mijn eigen energie lijk te gaan... Geen idee waarom. Amethist is mijn favoriet. Pas geleden zelfs een grote (2 handen vol) van gekregen. Echt heel bijzonder! <3
Van mijn schoonzusje heb ik nu een boek te leen over kristaltherapie, dus ik hoop dat ik er dan ook beter mee leer te werken. Lijkt me heel bijzonder om dat te kunnen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:54

SuperAssie schreef:
Ik kom even meelezen, vond dit altijd een "zweverig" onderdeel maar in mijn opleiding tot paardenmasseur heb ik gisteren een module over edelstenen gehad en ik ben nu helemaal om.

Heb een aantal stenen voor de massages gekocht maar ook wat voor mezelf natuurlijk. Ga even het topic doorlezen :)

Momenteel draag ik trouwens een Aqua aura en citrien aan mijn hals en draag ik een magnetiet en malachiet in mijn broekzak. Om een of andere bijzondere reden werken die laatste 2 tegen de buikpijn die ik al maanden heb en waar verder niets tegen werkt :)

Malachiet is ook tegen menstruatiekrampen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:04

germie schreef:
Ik vind edelstenen ook interessant. Zelf vind ik af en toe mooi bergkristsal. En dat kan in allerlei vormen gevonden worden. Kleine bolletjes, grotere bollen, soms is het wat smerig van het leem, dan gaat het in de azijn. En soms kom ik onder water zulke grote blokken tegen dat het een foto maken is en thuis genieten, want meenemen gaat niet.

maar dit ligt bij mij op de vensterbank:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het enige wat ik gedaan heb is het schoonmaken met azijn. Geheel wit wordt het niet, maar wel witter dan op de foto's

Heb jij ooit dat bovenste blok(als dit uit zee komt) laten determineren.??

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 14:07

Morganlefay schreef:
germie schreef:
Ik vind edelstenen ook interessant. Zelf vind ik af en toe mooi bergkristsal. En dat kan in allerlei vormen gevonden worden. Kleine bolletjes, grotere bollen, soms is het wat smerig van het leem, dan gaat het in de azijn. En soms kom ik onder water zulke grote blokken tegen dat het een foto maken is en thuis genieten, want meenemen gaat niet.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het enige wat ik gedaan heb is het schoonmaken met azijn. Geheel wit wordt het niet, maar wel witter dan op de foto's

Ik vind dat het niet op bergkristal lijkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:00

Klopt bergkristal is wit en het onderste ziet eruit als gips/talk.
https://wetenschap.infonu.nl/techniek/1 ... -mohs.html.

Mijn ingang is nl dat dit iets heel anders is en ik wil graag weten of dat bovenste blok inderdaad uit de zee komt.
Hoop dat degene die dit geplaatst heeft nog reageert.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:05

Morganlefay schreef:
germie schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

nee. Waarom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:09

Wat betreft stenen en helende eigenschappen weet ik weinig.
Maar verder ben ik een echte ekster en kom regelmatig leuke "keitjes" tegen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:10

De onderste zijn echt absoluut kristallen. Het zijn holle bolletjes gevuld met bergkristal. Heel fijn.

De bovenste is een grovere vorm van kristal. Ook gewoon bergkristal of quarts. Heeft in leem gelegen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:13

Vroeger als kind iets gedragen tegen het bedplassen (tijgeroog? Kan dat?)
Als volwassene jaren amethist gedragen tegen migraine. Beide hebben niet geholpen trouwens.
Amethist draag ik nu af en toe nog, maar puur omdat ik het mooi vind.

Vroeger in Oostenrijk kochten we altijd bij een grot een soort ronde stenen bollen die je dan daar met een soort mega notenkraker open kraakte, en dan zat er iets in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:20

Heb te maken met de geslepen varianten en dan zowel cabuchon als gefacetteerd.
Heb een sterrobijn een echte, dus geen Verneuil geval(sorry).
Verder wat Spectroliet en Labradoriet, beide varieteiten geslepen en in zilver gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:29

LadyMadonna schreef:
Als volwassene jaren amethist gedragen tegen migraine. Beide hebben niet geholpen trouwens.

Vroeger in Oostenrijk kochten we altijd bij een grot een soort ronde stenen bollen die je dan daar met een soort mega notenkraker open kraakte, en dan zat er iets in

Dat noemen ze een geode en daar zitten diverse soorten kristallen in.
heeft te maken met vulkaanuitbarstingen/magma.

Edit :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-10-18 17:32, in het totaal 2 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:30

LadyMadonna schreef:

Dat zijn geodes.