Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Donkydonkje schreef:Ik ben een nitwit wat mineralen etc betreft. Wie kan mij goed uitleggen hoe dit precies werkt? Heb al jaren hoofdpijn en sinds kort migraine. Hoe werkt het met deze stenen om dit te verminderen?
laughterline schreef:Ik meld me ook! Mijn favoriete steen is de labradorietbijna elke dag eentje in mijn broekzak zodat ik in mijn eigen energie blijf en dat van andere niet zo oppik. Ook houdt het me lekker geaard
Tot zo ver heb ik:
- 2 labradoriet
- rozenkwarts voor op mijn slaapkamer
- een ketting met: chrysocolla kralen en mijn andere favoriet: tanzine(indigo) aura quarts
- ring met labradoriet
- ring met opaal
- oorbellen met carneool
- leopard skin jasper
- rode granaat ketting voor de menstruatiepijntjes![]()
- nuummiet
- hematiet
- zwarte toermalijn
..ik zal er nu vast wel eentje vergeten..
Op mijn lijstje staat bovenaan nog de Celestien die ik wil aanschaffen, en een amethyst mag eigenlijk ook niet ontbreken. Maar gegarandeerd dat de verzameling groter wordt... Ik moet nu toch echt eens een mooi plekje gaan maken.
Oh wat hou ik ervan!![]()
Hoe doen jullie ze ontladen/opladen? Ik probeer ze elke volle maan in het maanlicht te leggen, maar sinds ik reiki 1 heb afgerond ben ik daar een beetje lui in geworden en doe ik ze zelf ontladen en opladen..![]()
Wat vinden jullie van edelstenen kopen online via een webshop? Ik vind het toch het fijnste om ze zelf eerst in handen te hebben voor ik er een aanschaf.
SuperAssie schreef:Ik kom even meelezen, vond dit altijd een "zweverig" onderdeel maar in mijn opleiding tot paardenmasseur heb ik gisteren een module over edelstenen gehad en ik ben nu helemaal om.
Heb een aantal stenen voor de massages gekocht maar ook wat voor mezelf natuurlijk. Ga even het topic doorlezen
Momenteel draag ik trouwens een Aqua aura en citrien aan mijn hals en draag ik een magnetiet en malachiet in mijn broekzak. Om een of andere bijzondere reden werken die laatste 2 tegen de buikpijn die ik al maanden heb en waar verder niets tegen werkt
germie schreef:Ik vind edelstenen ook interessant. Zelf vind ik af en toe mooi bergkristsal. En dat kan in allerlei vormen gevonden worden. Kleine bolletjes, grotere bollen, soms is het wat smerig van het leem, dan gaat het in de azijn. En soms kom ik onder water zulke grote blokken tegen dat het een foto maken is en thuis genieten, want meenemen gaat niet.
maar dit ligt bij mij op de vensterbank:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Het enige wat ik gedaan heb is het schoonmaken met azijn. Geheel wit wordt het niet, maar wel witter dan op de foto's
Morganlefay schreef:germie schreef:Ik vind edelstenen ook interessant. Zelf vind ik af en toe mooi bergkristsal. En dat kan in allerlei vormen gevonden worden. Kleine bolletjes, grotere bollen, soms is het wat smerig van het leem, dan gaat het in de azijn. En soms kom ik onder water zulke grote blokken tegen dat het een foto maken is en thuis genieten, want meenemen gaat niet.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Het enige wat ik gedaan heb is het schoonmaken met azijn. Geheel wit wordt het niet, maar wel witter dan op de foto's
Heb jij ooit dat bovenste blok(als dit uit zee komt) laten determineren.??
Morganlefay schreef:nee. Waarom?germie schreef:Ik vind edelstenen ook interessant. Zelf vind ik af en toe mooi bergkristsal. En dat kan in allerlei vormen gevonden worden. Kleine bolletjes, grotere bollen, soms is het wat smerig van het leem, dan gaat het in de azijn. En soms kom ik onder water zulke grote blokken tegen dat het een foto maken is en thuis genieten, want meenemen gaat niet.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Heb jij ooit dat bovenste blok(als dit uit zee komt) laten determineren.??
LadyMadonna schreef:Vroeger als kind iets gedragen tegen het bedplassen (tijgeroog? Kan dat?)
Als volwassene jaren amethist gedragen tegen migraine. Beide hebben niet geholpen trouwens.
Amethist draag ik nu af en toe nog, maar puur omdat ik het mooi vind.
Vroeger in Oostenrijk kochten we altijd bij een grot een soort ronde stenen bollen die je dan daar met een soort mega notenkraker open kraakte, en dan zat er iets in
LadyMadonna schreef:Vroeger als kind iets gedragen tegen het bedplassen (tijgeroog? Kan dat?)
Als volwassene jaren amethist gedragen tegen migraine. Beide hebben niet geholpen trouwens.
Amethist draag ik nu af en toe nog, maar puur omdat ik het mooi vind.
Vroeger in Oostenrijk kochten we altijd bij een grot een soort ronde stenen bollen die je dan daar met een soort mega notenkraker open kraakte, en dan zat er iets in