Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mirry96 schreef:Gowlan schreef:Ik zou de foto in een spoiler plaatsen persoonlijk.
Maar ik moet zeggen, ik heb meestal de eerste en 2e dag ook een behoorlijke klont wat ik verlies. Ene keer erger dan de andere keer, maar ik slik geen bloedverdunners.
Als je het niet vertrouwd kun je altijd een second opinion vragen bij een andere arts.
Bij mij is t al 9 dagen zo...
Second opinion is een goede tip ga ik over denken!!
Mirry96 schreef:Kaitlyn schreef:Nu is de huisarts toch gewoon aan het werk? Hup! Bellen en een afspraak maken.
Was t maar zo makkelijk... na 10en kan je haar niet bellen behalve in spoedgevallen. Dit zal ze vast geen spoed vinden
Siesjuh schreef:Uit de bijsluiter:
Zeer zelden (bij minder dan 1 op de 100 mensen)
Trombose, waarbij een bloedstolseltje een bloedvat kan afsluiten. Dit gebeurt meestal in een been, soms komt het bloedstolsel in de longen terecht. U kunt trombose herkennen aan een dikke, harde, rode en pijnlijke plek op het been, soms aan pijn in de kuit en een zwaar gevoel in het been, zelden aan plotseling optredende kortademigheid, soms met pijn of het ophoesten van bloed. Waarschuw in deze gevallen onmiddellijk een arts, of ga meteen naar de Eerste-Hulpdienst. De kans op trombose is het grootst in het eerste jaar dat u dit medicijn gebruikt.
Vrouwen ouder dan 35 jaar, die roken, een hoge bloeddruk, te veel cholesterol in hun bloed of overgewicht hebben, net geopereerd zijn of een tijd erg weinig hebben bewogen lopen meer risico.
Ook bestaat er een erfelijk bepaalde aanleg voor trombose (factor 'V Leiden'). Als u eerder trombose heeft gehad, kunt u deze anticonceptiepil niet gebruiken. Als in uw familie trombose voorkomt, overleg dan met uw arts.
Overleg ook met uw arts als u een operatie moet ondergaan, enige tijd bedrust moet houden of niet mag lopen. De kans op trombose kan dan tijdelijk verhoogd zijn.
Ik zou dus even contact opnemen met een andere huisarts
Siesjuh schreef:Ik vind het vooral een beetje raar dat je na een trombose nog de pil mag gebruiken in de periode dat je nog aan de bloedverdunners zit...volgens mij staat in elke bijsluiter van de pil dat je verschrikkelijk moet oppassen met trombose en pilgebruik. Ik zou dus sowieso even een andere ha bellen en je probleem voorleggen, ook omdat je je niet door je eigen huisarts gehoord voelt en je je duidelijk toch zorgen maakt. De foto kan ik overigens niet openen, dus mijn advies is puur gebaseerd op je tekst.
Edit: zijn het trouwens echt bloedklonten of is het baarmoederslijmvlies? Dat laatste is namelijk niets raars aan, maar zou normaal gesproken niet zo erg moeten zijn bij pilgebruik, omdat je lichaam zich normaal gesproken niet klaarmaakt voor een eventuele zwangerschap.
Quir schreef:Als eerste, je kan zonder problemen de pil gebruiken als de oorzaak van de trombose duidelijk is en geen chronisch risico heeft/geeft. Zeker tijdens gebruik van bloedverdunners (met therapeutische dosis). Artsen gaan echt geen onzin verkopen wat dat betreft.
De pil zelf kán een klein risico geven op trombose, maar dan vrijwel altijd in samenwerking met andere risicofactoren. Bij ts is de oorzaak duidelijk (bekkenbreuk). Komt de trombose nog eens terug, is het wat anders... Maar er is nu niet aan te nemen dat er andere risicofactoren mee spelen, dus laat dat verder gewoon aan de artsen over of ze wel of niet mag door slikken.
Ten tweede, ja door bloedverdunners kan de menstruatie veel heftiger zijn en langer duren. Foto niet meer zichtbaar/te openen, maar het hoort een beetje bij de bloedverdunners. Zeker met acenocoumarol, spreek uit ervaring.![]()
Nu een mirena, gelukkig geen bloedingen meer ondanks de bloedverdunners.
Gowlan schreef:Ik zou de foto in een spoiler plaatsen persoonlijk.
Maar ik moet zeggen, ik heb meestal de eerste en 2e dag ook een behoorlijke klont wat ik verlies. Ene keer erger dan de andere keer, maar ik slik geen bloedverdunners.
Als je het niet vertrouwd kun je altijd een second opinion vragen bij een andere arts.
Cowgirl schreef:Nou als ik zulke klachten blijf houden en voor een 2e keer bel dat ik niet kan plassen, ik compleet leeg loop en alles zwart ziet dan mag ik toch echt wel weer langs komen hoor.
Dus gewoon bellen, gebruikers van bokt zijn geen artsen...nou misschien een enkeling.
Mirry96 schreef:Cowgirl schreef:Nou als ik zulke klachten blijf houden en voor een 2e keer bel dat ik niet kan plassen, ik compleet leeg loop en alles zwart ziet dan mag ik toch echt wel weer langs komen hoor.
Dus gewoon bellen, gebruikers van bokt zijn geen artsen...nou misschien een enkeling.
Ik kan wel plassen maar t gaat moeilijk
Indestal schreef:Waarom stop je niet met de pil dan? Is het zo noodzakelijk om deze door te slikken? Gezondheid gaat voor...pas ook mar op dat je geen bloedarmoede krijgt....
Gewoon stoppen met die pil, je trombose onder controle krijgen en zodra je geen antiestollingsmiddelen eer hoeft te grbruiken kan je weer de pil nemen...vriendje wacht maar even
Indestal schreef:Als het medisch was dan had ze het wel gezegd, blijkt totaal niet uit de beginpost. Ze vraagt zelf of ze door moet slikken...en nee het is niet iets waar je zo makkelijk over moet denken...te weinig meiden zijn zich bewust wat een troep het eigenlijk is. Vinden het normaal om tot ver na hun overgang de pil,te slikken.
En mijn ervaring is dat huisartsen niet allemaal meer zo betrokken zijn met hun patienten...TS is zelfs bang om voor haar zelf op te komen.
Dus mijn advies is nog steeds, stop met die pil tot je trombose en medicatie vrij bent.
Indestal schreef:Als het medisch was dan had ze het wel gezegd, blijkt totaal niet uit de beginpost. Ze vraagt zelf of ze door moet slikken...en nee het is niet iets waar je zo makkelijk over moet denken...te weinig meiden zijn zich bewust wat een troep het eigenlijk is. Vinden het normaal om tot ver na hun overgang de pil,te slikken.
En mijn ervaring is dat huisartsen niet allemaal meer zo betrokken zijn met hun patienten...TS is zelfs bang om voor haar zelf op te komen.
Dus mijn advies is nog steeds, stop met die pil tot je trombose en medicatie vrij bent.
Indestal schreef:Waarom stop je niet met de pil dan? Is het zo noodzakelijk om deze door te slikken? Gezondheid gaat voor...pas ook mar op dat je geen bloedarmoede krijgt....
Gewoon stoppen met die pil, je trombose onder controle krijgen en zodra je geen antiestollingsmiddelen eer hoeft te grbruiken kan je weer de pil nemen...vriendje wacht maar even