Hoe afkomen van labello-verslaving?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oedi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 21:35

Voor mij is Carmex het antwoord op alles. Droge lippen, koortslip, velletjes, echt geweldig spul.
Mijn lippen waren continu droog en ik ergerde me dood aan die velletjes telkens, maar sinds ik dat gebruik heb ik er bijna nooit meer last van. Eerst smeerde ik het enkele keren per dag, nu niet eens meer dagelijks omdat het niet nodig is. Ik heb nu heerlijk zachte lippen! Is gewoon bij de Kruidvat te koop en je doet een eeuwigheid met een tubetje. Ik doe er al een jaar mee omdat je heel weinig nodig hebt.

Succes met 'afkicken'!

Kimmie25501

Re: Hoe afkomen van labello-verslaving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 22:01

Bedankt allemaal voor de tips!
Mijn moeder wordt ook altijd boos op me omdat ik het opsmeer, maar ik kan er oprecht niks aan doen haha

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:07

Heel herkenbaar, ben verslaafd aan de blistex potjes. Heb er een stel op voorraad thuis en hem altijd bij.
Lees dus mee, zou er eigenlijk wel vanaf willen, ook al heb ik er geen last van.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:15

ik ben op 1 oktober gestopt na eem verslaving van 14 jaar! het bedef kwam dat het echt mijn leven overnam ik ging niet weg zonder en als ik heb kwijt was volle paniek en echt hard kloppingen.

ben gewoon ineen keer gestopt. heb echt 1.5 week echt pijn mijn lippen gehad van rood gezwollen naar vervellen. heb alleen labello op gedaan net voor het slapen gaan en sochtends als ik op stond. na 1.5 week werd het minder en minder. heb nog een maand voor het slapen gaan op gedaan. en sinds die tijd geen terugval meer gehad de winter door gekomen zonder :))
zoek iets wat je kan doen zodat ze iets in je handen hebt en wees de eerste maand echt streng voor je zelf

er bestaat leven na een verslaving!! :')

bij had mijn labello zelfs de bijna bello of mijn bello kindje :+

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:19

Ik hoef niet persé iets te doen met mijn handen, maar krijg echt zere lippen, op het ondraaglijke af, en dat vind ik het ook niet waard.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:23

heb ik ook gehad. ma is na een week weer weg dan kunnen je lippen weer zelf alles aan.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:25

heb ook echt een paar dagen last grhad van afkick verschijnselen. had hoofdpijn was misselijk, last van klamme en trillende handen :')

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 22:27

Ik was afgeschrokken door een meisje uit mijn klas een paar jaar terug. Die smeerde jaren lang labello en uiteindelijk konden haar lippen zichzelf niet meer onderhouden. Dus die moest de hele dag door speciale zalf van de dokter op haar lippen smeren omdat ze zo extreem droog waren.

Geen idee of het écht door dat stofje in de labello kwam, maar het heeft mij toen bang genoeg gemaakt :')

Het potje vaseline lijkt mij ook een goede tip! Ook omdat je daar met je vinger in moet om het op te kunnen smeren, zo'n vaseline vinger wordt je denk ik na een tijdje wel zat. Dan kan je dat ook weer afbouwen en hopelijk heb je dan helemaal niets meer nodig.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 09:37

Bedankt voor alle tips weer! Vandaag ga ik dus beginnen met het vaseline potje. Ik hoop echt dat dat gaat werken, want mijn labello zelf is nu op :') Dus sws al besloten dat ik geen nieuwe meer ga kopen. Net zo makkelijk. Ik heb er nog wel eentje staan, maar eig vind ik die wel een stuk minder fijn.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:41

Mijn lijf hielp mij mee, ik werd enorm allergisch. Met als gevolg dat alles wat ik aan labello en purol (want dat was nr 2) opsmeer ik eruit zie alsof ik mijn lippen heb laten injecteren.

Ik smeer vaseline (en heb vaak lippenstift op van Golden Rose, dat gaat goed). Ik smeer inmiddels alleen in de avond nog wat Vaseline en verder niet meer.

Dus mijn tip, pak gewoon pure vaseline en je lippen gaan je eeuwig dankbaar zijn!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 09:43

Dat zal ik als eerste zeker doen! Hoewel ik wel van plan ben helemaal te stoppen haha

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:57

Oh brrr ik krijg er weer kippenvel van, ik had het ook. Zo erg dat ik effectief niet meer zonder kon, mijn mond was praktisch verbrand en de enige manier dat ik hem nog open zou krijgen was door te blijven smeren.. Ik bleek er door overdaad allergisch voor te zijn geworden en met smeren het alleen maar erger te maken. Dan is het plots HEEL gemakkelijk om te stoppen, als je mond gewoon droog, rood, verbrand is.
Ik ben toen van de ene dag op de andere met alles gestopt, dat heeft echt meer dan een week pijn gedaan en als het echt niet ging mocht ik wat vaseline smeren. Daarna ging het beter :)
En dat doe ik nu nog steeds, hartje winter als het écht niet gaat smeer ik voor ik ga slapen wat vaseline maar verder niks. Als je de drang hebt dat je aan je lippen wilt lekken omdat ze pijn doen, neem dan een schone zakdoek en hou die tegen je mond, adem dan uit door je mond. De condens van je adem is net genoeg (in mijn geval dan) tegen die droogte, als je aan je lippen gaat lekken worden ze eens zo snel weer pijnlijk of droog.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 09:58

Burt bees, ook als labels-stick, werkt veel beter dan labello, en daardoor kan je afbouwen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:01

Is het een verslaving aan Labello, of vind je droge vervellende lippen vervelend? Ik heb dat laatste en ga dus ook nooit de deur uit zonder smeerseltje (welk merk of gloss/lipstick) maakt niet uit, als het maar vet is.
Sinds ik (veel) meer water drink zijn mijn lippen een stuk minder gaan vervellen, en als ik velletjes heb smeer ik er honingzalf op, dat werkt gelijk super verzachtend.
Ik beet mijn lippen tot bloedens toe open (door die vervelende velletjes) maar heb nu al weken mooie lippen :)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:03

ik gebruik altijd Purol! veel fijner!

ninaphilo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:48

Ohja, kijk inderdaad uit met allgergieën! Ik ben uiteindelijk ook allergisch geworden voor burts bees. Had ik nog nooit eerder meegemaakt dus ik bleef maar doorsmeren, niet wetende dat die pijnlijke droge lippen juist door die lippenbalsem kwam :')

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 17:08

Scw, ik kan idd niet tegen pijnlijke lippen.
Vandaag pas drie keer vaseline opgedaan, ik ga vooruit!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:14

Ik kan je echt de Lush lip producten aanraden; lip scrub (dus om velletjes weg te halen en verzacht), en daarna de honing lippen balsem. Is prijzig (per potje bijna €10), maar je doet er echt lang mee en het doet wonderen voor vervellende en pijnlijke lippen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 17:21

Bedankt voor de tip! Ik zal ernaar kijken! :)