Last van enkel (gescheurde enkelband)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Re: Last van enkel (gescheurde enkelband)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:20

Ik heb vorig jaar mei mijn enkelbanden gescheurd. Ik heb nog steeds last

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:23

_coquette_ schreef:
Aah het is dus redelijk "normaal" om er nu nog af en toe last van te hebben. Ik begon zelf namelijk te twijfelen of er toen niet toch een foto gemaakt had moeten worden.

Nee niet ingetapet en geen fysio gehad. Advies was gewoon belasten tot waar ging en verder even wat rustiger aan doen :')

Maar misschien toch maar eens even langs de fysio voor trainingsoefeningen. Iedereen iig super bedankt voor het reageren!

Weet je dan wel zeker dat het gescheurd is? Want een gescheurde enkelband kun je helemaal niet belasten.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 11:32

Heel eerlijk, bij dit beeld denk ik eerder aan een breuk dan aan (alleen) enkelbanden.

Is er geen foto van gemaakt?

Overigens kan je van gescheurde enkelbanden inderdaad lang last van houden.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-18 12:34

Quir schreef:
Heel eerlijk, bij dit beeld denk ik eerder aan een breuk dan aan (alleen) enkelbanden.

Is er geen foto van gemaakt?

Overigens kan je van gescheurde enkelbanden inderdaad lang last van houden.

Nee geen foto's gemaakt. Maar vooral omdat ik nou pijn blijf houden in het gewricht zelf begin ik ook te denken aan misschien toch een scheurtje toen.

@cayenne: ik weet niets zeker. Dat is wat de ha heeft verteld toen. En belasten tot wat ging was op dat moment voorzichtig op de teen wat steunen. Dus niet lopen of plat op de voet.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 12:49

Hoeft geen breuk te zijn hoor, mijne was ook zo dik, en bleef lang vocht in zitten. Twijfelde town zelf over een breukje maar volgens de HA kun je dan echt niet meer belasten. Ohja de eerste keer dat ik enkelbanden inscheurde zat er ook geen tape om, dus ze doen dat denk ik niet altijd. Verder maakt het Volgens mij wel uit of je band volledig door is of alleen maar ingescheurd (en in welke mate).

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:56

Kan helaas zo geen foto vinden maar mijn enkel was ook zo dik. Ik kon er ook echt niet op lopen. Kan mij ook niet herinneren dat iets zoveel pijn deed :=
Bij mij zijn er wel foto's gemaakt. Zelfs nog een keer extra na gekeken vanwege de ontzettende pijn. Ik heb een week niet mogen belasten en had een drukverband

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 00:02

Hoe gaat het nu?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:34

In december een breuk en afgescheurde enkelbanden. 6 weken gips en nog steeds soms dik en pijnlijk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:06

Hoe is het nu?

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:13

Ik haal dit topic even naar boven, omdat ik graag ervaringen zou hebben wm.b.t. een operatie van de enkelbanden. Voor de TS hoop ik dat het inmiddels weer een stuk beter gaat met je voet.

Een half jaar geleden heb ik mijn enkelbanden gescheurd.
Eerst een week drukverband, toen het gips in.
Het gips moest er na een week af vanwege stuwing in mijn been en heb toen nog 6 weken met krukken en een brace rondgelopen.

6 Weken na het ongeval gestart met fysio, tot op heden nog steeds pijn, zwelling en instabiliteit.

Vorige week is er een MRI gemaakt, zonet de uitslag gehad, 1 band volledig door, 1 band zwaar beschadigd en 1 band zwaar geirriteerd (het gaat om alle banden aan de buitenzijde van mijn enkel).

Mijn orthopeed twijfelt (ivm de snelste genezing) om te opereren, heb daarom voor volgende week een afspraak staan bij zijn collega.

Omdat ik zelf geen vooruitgang merk, sta ik zeker open voor een operatie, graag hoor ik (mag per PB) ervaringen met dit soort operaties.