Kapot van warmte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Kapot van warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:03

Moet je niet toevallig ongesteld worden? In combinatie met de warmte komt het bij mij dan twee keer zo hard binnen en heb ik echt geen fut.
Met je voeten in koud water zitten helpt hier ontzettend goed.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:07

Ik kan ook ongelooflijk slecht tegen de warmte. Probeer zoveel mogelijk 's avonds pas echt buiten te komen.

Al moet ik 's middags ook weg met de fiets dus ik kan me niet opsluiten. :+ Ik denk dat het een kwestie van gewoon worden is. Niet dat ik er nu echt goed tegen kan, maar ik voel me al iets beter dan ervoor.
Gewoon buiten blijven fietsen/wandelen... Net zoals je in de winter de kou gewoon moet worden.

Al is het misschien geen slecht idee om je bloed eens te laten prikken bij de HA. Kan ook ijzertekort zijn. Had ik vorig jaar in de zomer ook echt extreem, zelfs als ik gewoon wandelde moest ik even ergens kunnen gaan zitten omdat ik gewoon niet meer kon.

Wel heb ik de 'blessing' dat ik ongelooflijk fel zweet op mijn voorhoofd, dus als iemand daar tips voor heeft... :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:10

xDenies schreef:
Ik sta vijf dagen in de week in deze warmte :') als het buiten 20 graden is dan is het bij ons 25 en vandaag tikte de thermometer zo'n 29,5 graden aan. En daar werk ik in.

Het kan dus nog erger.

Nou dat is nog niks.
Ik werkte vroeger in de kas maar nog erger is het bij een vriendin van mij.
Werkt in een wibra filiaal waar het makkelijk tegen de 40 graden word en dat zonder airco.
Ik heb haar al voor gek verklaard en al gezegd (vorig jaar al) dat zij en haar collega's toch eens even flink aan de bel moeten gaan trekken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:13

Ik vind het echt heerlijk, ik heb het het hele jaar koud behalve nu. Maar ik merk echt dat ik de enige ben :P. Ik heb een zolderkamer en daar wordt het wel erg heet, dat is vooral 's nachts niet zo prettig. Dan is het nog rond de 30 graden. Overdag een stukje warmer. Mijn auto heeft geen airco of goede blowers dus dat is ook wel een oventje :P

Maar om te koelen: voetenbadje nemen? Of, net als bij huisdieren, een bevroren flesje water bij je dragen?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:14

Op mijn werk hadden ze een dak met koepels waar veel zonlicht door kwam dus heel warm in de zomer.
Deze week kregen we een nieuw dak. Na vele jaren klagen en zeuren hebben we dus een nieuw dak MET koepels |o
Dat hebben de kantoor/airco mensen beslist.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:16

Ik heb vroeger in een rozenkas gewerkt. Dan tikte de thermometer ook ruim 30 tot 32 graden aan met dit weer. En dan onder glas zonder wind pfff. Ik huppelde altijd maar wat graag de koelcel in :')

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:16

Ik zorg gewoon dat ik alles wat ik moet doen al gedaan heb voordat het echt warm wordt, desnoods sta ik wat vroeger op zodat ik ‘s middags rustiger aan kan doen.

Nou gaat het op dit moment wat minder omdat ik hoogzwanger op ontploffen sta dus mijn lichaam werkt totaal niet mee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:17

Cayenne schreef:
Ik heb vroeger in een rozenkas gewerkt. Dan tikte de thermometer ook ruim 30 tot 32 graden aan met dit weer. En dan onder glas zonder wind pfff. Ik huppelde altijd maar wat graag de koelcel in :')

Altijd beter dan 35 graden in de zaak en dan ook nog boven de frituur staan de hele tijd. :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:18

Ik ben een pinguïn. Bij mij gaat het per definitie mis met warm weer en nee, meer doen, meer buiten, niet janken helpt echt niet (die ga ik onthouden, dat niet janken, als het straks weer eens "koud" is en men begint te jammeren }> ). Nog iets meer dan 100 dagen, dan is het weer herfst. :D

Binnen blijven in een zo koel mogelijke omgeving, buiten zoveel mogelijk in de schaduw en bij voorkeur vroeg of heel laat (mits je niet leeggezogen wordt door muggen) goed eten en drinken (juist! ook als je geen zin hebt) en vooral rustig aan doen en datgene wat niet moet lekker laten gaan. Als 't kan je ritme aanpassen; 's ochtends vroeg en 's avonds dingen doen en op 't heetst siësta houden.

Er schijnt ook zoiets te zijn als polsbandjes met een koelelementje. Dat heeft dan het effect van water over je polsen en dan iets langer. Weet alleen niet meer waar je die kon halen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:19

Ik ben echt super fit met dit weer, soort extra versnelling
Ik mopper de hele winter :o :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:21

Cowgirl schreef:
xDenies schreef:
Ik sta vijf dagen in de week in deze warmte :') als het buiten 20 graden is dan is het bij ons 25 en vandaag tikte de thermometer zo'n 29,5 graden aan. En daar werk ik in.

Het kan dus nog erger.

Nou dat is nog niks.
Ik werkte vroeger in de kas maar nog erger is het bij een vriendin van mij.
Werkt in een wibra filiaal waar het makkelijk tegen de 40 graden word en dat zonder airco.
Ik heb haar al voor gek verklaard en al gezegd (vorig jaar al) dat zij en haar collega's toch eens even flink aan de bel moeten gaan trekken.

Ik voel mij ook totaal niet zielig hoor! ;) Wij hebben ook geen airco en kan er ook niet kopen. Zielig? Nee hoor, kan ook een andere baan zoeken.
Maar doelde even op de openingspost. Ik kan ook gigantisch slecht tegen warmte en als ik niet hoefde te werken zat ik ook op de bank. Maar helaas, ondanks mijn niet-fijn-meewerkende-lichaam, staan we gewoon te werken in de warmte :D Heerlijk om thuis te komen!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:27

Ja, hier nog zo een. Ik ben dit weer spuugzat, functioneer gewoon niet. Ik zoek zoveel mogelijk dekking bij m’n ouders in huis, daar wordt het niet warmer dan 18 graden. Verder veel drinken (ook thee), 2 keer per dag onder de douche (niet te koud) en zodra het ‘s avonds iets afkoelt alles open. En maar hopen dat het snel weer afkoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:29

Wat ik hier heel erg geleerd heb is gewoon rustiger aan doen. In Nederland moet alles in de vijfde versnelling, zo snel mogelijk. Hier ligt zelfs het tempo van lopen op straat meer op niveau slenteren en dan is die hitte ineens een stuk beter vol te houden. Als ik het echt slecht volhou zorg ik dat ik mijn activiteiten in de ochtend of aan het einde van de dag plan zodat ik op het heetste van de dag even op bed kan liggen bij mijn ventilator of even iets anders kan doen in een volle omgeving.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:30

[***] schreef:
Ik ben echt super fit met dit weer, soort extra versnelling
Ik mopper de hele winter :o :D

Haha ik heb dat ook, alleen als de luchtvochtigheid heel hoog is in combinatie met warmte vind ik het iets minder relaxed. En als ik moet slapen want ik slaap veel fijner onder een dik dekbed. :')
Helaas moet ik de hele dag binnen werken met de airco op stand Alaska. Iedereen kijkt me altijd aan alsof ik debiel ben als ik naar mijn werk fiets met mijn trui aan. :P

Als je een ventilator hebt kan je er bevroren flesjes water oid aan hangen, dan blaast ie fijn frisse lucht jouw kant op. En als je niks hoeft te doen maak je er toch gewoon een luie dag van, is ook wel eens lekker toch. {:}

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:35

Vochtige tshirt aandoen en daarmee voor een ventilator gaan zitten. Voeten in een koud badje. Snachts met een vochtige tshirt slapen. Gezicht en borst koelen met een nat washandje.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:36

Ik lees veel tips om af te koelen maar hoe handig is dat uiteindelijk? Als je buiten gaat kan je moeilijk een ventilator meenemen... Ik denk dat het belangrijker is om iets te doen aan de symptomen.
(Als je gaat slapen en je hebt een bloedhete kamer kan ik het nog begrijpen. Maar uiteindelijk moet je overdag wel nog buiten kunnen komen zonder dan dood te gaan van de warmte.)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:41

billionache schreef:
Supervixen schreef:
Verkoudheid loop je op door een virus of bacterieën, niet door kou.

Nee, maar door koude(shock) daalt je weerstand wel.

Daar geloof ik ook niks van, maar ieder zijn mening.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 22:50

Wij hebben een plafondventilator, heerlijk!

Maar als het zo plotseling is gekomen, dat zou ik toch gek vinden. Zeker dat je helemaal gezond bent nog?

Ik kan ook slecht tegen warmte (moet dat kunnen opbouwen, beetje moeilijk in NL hihi) maar bij mij komt dit door een hartkwaal.
Helaas helpt "niet zeuren en gewoon doorgaan" hier niet bij, word er enkel beroerder van en de kans op niet zo fijne hartklachten die gevaarlijk kunnen worden.
Ik word dus altijd een beetje kribbig van dat niet janken, altijd blijven gaan. Dat kan erg verkeerd uitpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:13

Palmera schreef:
Jezelf een schop onder je kont geven? :D
Het is warm. Gewoon voldoende drinken en de dagelijkse bezigheden, een versnelling lager, doen.
Met zelfmedelijden gaat de warmte niet weg. ;)

Niks aan toe te voegen _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 08:21

Relaxed schreef:
Palmera schreef:
Jezelf een schop onder je kont geven? :D
Het is warm. Gewoon voldoende drinken en de dagelijkse bezigheden, een versnelling lager, doen.
Met zelfmedelijden gaat de warmte niet weg. ;)

Niks aan toe te voegen _/-\o_

Lees anders oa even de post boven je. Zo makkelijk gezegd, jezelf een schop onder de kont geven... er zijn zat mensen die dit weer fysiek gewoon echt slecht trekken. Ik ben er ook één van en als ik 'gewoon'door ga word ik letterlijk ziek. Ik doe dus heel rustig aan maar dat frustreert soms wel als er nog bergen werk liggen. Ik maak er het beste van maar even klagen over hoe vervelend het is moet mogen toch?

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:06

Joolien, bij mij kun je het boek "Innerlijke Macht" van Joop Korthuis lenen. Simpeler lijkt mij voor jou, je hebt een paard van mij gereden, om oefeningen te doen live op TV de zender My Zen TV. Ook goed voor de rug. Wellicht voedingspatroon onder de loep nemen. Als je boek ophaalt dan zie je dat ik, ook gisteren, met een dik shirt en dikke deken zonder te zweten het niet warm krijg, heb ook geen last van kou indien aanwezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:09

RedPassion schreef:
Lees anders oa even de post boven je. Zo makkelijk gezegd, jezelf een schop onder de kont geven... er zijn zat mensen die dit weer fysiek gewoon echt slecht trekken. Ik ben er ook één van en als ik 'gewoon'door ga word ik letterlijk ziek. Ik doe dus heel rustig aan maar dat frustreert soms wel als er nog bergen werk liggen. Ik maak er het beste van maar even klagen over hoe vervelend het is moet mogen toch?

Volgens mij staat er duidelijk "in een versnelling lager" en ook daar ben ik het mee eens, dat doe ik zelf ook en ik heb er niet eens last van.. En verder, het ís nu eenmaal zo dat het warm is, klagen heeft dan zo weinig zin en kost alleen maar negatieve energie..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:20

RedPassion schreef:
Ik maak er het beste van maar even klagen over hoe vervelend het is moet mogen toch?

Nou, dat is 't 'm juist. Je mag alleen klagen als het koud is. Warm weer moet je lekker vinden.
Dat is echt dubbel frustrerend. Er komt amper wat uit je handen (in mijn geval val ik gewoon om als ik te lang te veel doe buiten), je voelt je al rot en dan moet je ook nog blij wezen en mag je niet eens mopperen dat dit niet helemaal je soort weer is.

Ik las ooit eens dat iets van 35% van de mensen gewoon niet tegen warm weer kunnen. Om verschillende redenen, waaronder gezondheidsklachten. Ga iemand met stevige luchtwegproblemen die met warm benauwd weer amper kan ademen maar eens een schop onder de kont geven en zeggen dat ze niet moeten klagen. Fijn als je er wel tegen kunt, maar feit is dat dat gewoon niet voor iedereen geldt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:22

Ik vind het het meeste van de tijd wel prettig. Heerlijk die warme lange avonden :) maar goed het is soms goed lastig ja! Op het werk en in de auto is er airco. Die op kantoor is mij vaak te koud, das ook ellende. Mag ik alsnog laagjes aandoen. Maar verder doe ik de meeste dingen wel. Rijden vooral in de avond. En wat meer douchen i.p.v. een bad.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:38

Goh ik heb juist het idee dat iedereen klaagt over de warmte. Een stuk meer dan over de kou iig. Ja als het rond het vriespunt is. Maar toen het een paar weken geleden 13 graden was hoorde ik haast niemand miepen.