Eelt, kalknagels en zweetvoeten.. Ieuwh!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 09:42

Storm schreef:
Tegen eelt kun je een geweldig middel kopen bij de Action voor nog geen 2 euro. Het heet exfoliating socks en werkt geweldig.
https://www.action.com/nl-nl/p/eeltsokken/
Ik heb het zelf gedaan en na een dag of 5 was al mijn eelt weg.

Bedankt!!!! Ik ga eens kijken of we dat hier ook hebben. :))

Kaitlyn

Re: Eelt, kalknagels en zweetvoeten.. Ieuwh!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:51

Ik zou mij juist drukker maken om die kalknagels (schimmel die ook nog eens besmettelijk is), dan om eelt.

Ik kan er overigens ook slecht tegen als mensen aan mijn voeten zitten, maar als je zoveel klachten hebt dan zou ik gewoon echt even op mijn tanden bijten.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:57

Captain schreef:
Bedankt voor alle tips maar ik ben denk ik niet duidelijk genoeg geweest. :+ Kalknagels vind ik geen probleem, al zal ik eens gaan kijken naar tea tree olie. Nogmaals, pedicure is GEEN optie. Ik heb het geprobeerd maar het gaat simpelweg gewoon niet.

Zo'n eeltvijl ga ik eens voor kijken, bedankt. :))

Weet niet of je alleen woont, maar kalknagels zijn besmettelijk.. En dat word alleen maar erger als je het niet juist behandeld..

Ik heb er ook een hekel aan om naar de pedicure te gaan, die pijn die ik heb als ze weer aan die ingegroeide nagel zit is hels.. Maar als ik na 1 behandeling al meteen resultaat merk dan is het dat ongemak en de pijn dubbel waard ;)

Oh je kan om te beginnen eens proberen 2 weken met die Daktarin te smeren, kun je bij de drogist kopen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:06

CharmingS schreef:
Weet niet of je alleen woont, maar kalknagels zijn besmettelijk.. En dat word alleen maar erger als je het niet juist behandeld..

Oh je kan om te beginnen eens proberen 2 weken met die Daktarin te smeren, kun je bij de drogist kopen.

Nou ja, dit dus. Kalknagels worden veroorzaakt door een schimmel en zijn besmettelijk voor jezelf en anderen. Zeker in deze periode van het jaar met zwembadbezoek enz buitengewoon onsmakelijk %) .

Kruidvat heeft een uitstekende eigen-merk antischimmel crème, met dezelfde werkzame stof en in dezelfde concentratie als de hierboven genoemde Daktarin crème, maar dan veel goedkoper (6 euro voor 30 gram crème vs. 8 euro voor 15 gram crème):
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-micona ... e/p/594307
https://www.kruidvat.nl/daktarin-creme/p/874308

Ik heb altijd een tube in huis. Want ook prima te gebruiken trouwens bij paarden die schimmelplekjes hebben :+ .

Behalve teennagels lakken (in de zomer) en dagelijks reinigen en regelmatig nagels knippen doe ik niets aan mijn voeten. Ik vind dat ik mooie voeten heb :o .

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:09

Kalknagels zijn idd een schimmelinfectie en besmettelijk dus daarom wel belangrijk om aan te pakken. De schimmel zit biet op je nagels naar komt van binnenuit. Daarom helpt smeren aan de buitenkant eigenlijk niet. Ik heb iemand er vanaf gekregen door het lichaam te ontzuren en ontslakken en de schimmel aan te pakken dmv bioresonantie. Resultaat was snel en pijnloos, en ook nog zonder extra troep in je lijf te pompen. Mocht je meer info willen dan stuur maar een pb

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:10

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:19

Mijn pedicure tipte azijn voor kalknagels/ schimmel.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:25

@roodvos, ik ben echt super tevreden over daktarin creme, dus dat is me die 2 euro extra dubbel waard :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:41

Kalknagels heb ik ook echt alles al tegen geprobeerd.
Niks helpt en de huisarts wil geen kuur schrijven.
Maar ik heb sindskort een nieuwe huisarts. Wellicht dat die wel iets wil voor schrijven.

Tegen eelt helpt 1 ding super goed!
Weekje vakantie aan zee!
Lekker door het zand en zoute zeewater met je voeten en je hebt super zachte zooltjes

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:42

Tegen eelt en kalknagels werkt een simpel middel erg goed. Neem een kopje Listerine (mondspoelwater) en een kopje appelazijn. Vul dit aan met een beetje warm water voor een voetenbad. Lekker een half uurtje de voeten er in en het eelt kun je daarna heel makkelijk verwijderen.
In het begin een paar dagen achtereen herhalen tot je het kunt afbouwen tot 2x per week.
Het heeft mij in elk geval super geholpen :-)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-18 10:44

Azijn en listerine en daktarine en rode nagellak heb ik.. :') Het proberen waard! :))

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:49

Rode nagellak helpt niet.
Ik heb vorig jaar het hele jaar rood gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:05

eelt: ik heb vrij snel kloofjes op mn hielen als ik er niks aan doe en dan werkt een rasp onvoldoende. Daarom gebruik ik een schaaf. Maar daar moet je wel voorzichtig mee zijn. https://www.hema.nl/winkel/mooi-gezond/ ... -(11911310)?channable=e8212.MTE5MTEzMTA&gclid=EAIaIQobChMIp8uPkNW-2wIVwucbCh0Xaw76EAQYAiABEgIB__D_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CMnI45PVvtsCFQk64Aodz78BoQ
zo'n
Een elektische voetvijl werkt ook heel goed, maar die kriebelt wel.

Als je al gedoe hebt met voetschimmels, zou ik oppassen met agressieve reinigingsmiddelen gebruiken op je voeten.

Voor zweetvoeten en voetschimmel doen goede, ademende schoenen wonderen. Geen kunstleer, rubber etc. Let ook op de binnenvoering, want die is zo vaak van kunststof en niet ademend! En sokken met zo min mogelijk polyester en aanverwante rommel.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:20

safina schreef:
eelt: ik heb vrij snel kloofjes op mn hielen als ik er niks aan doe en dan werkt een rasp onvoldoende. Daarom gebruik ik een schaaf. Maar daar moet je wel voorzichtig mee zijn. https://www.hema.nl/winkel/mooi-gezond/ ... -(11911310)?channable=e8212.MTE5MTEzMTA&gclid=EAIaIQobChMIp8uPkNW-2wIVwucbCh0Xaw76EAQYAiABEgIB__D_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CMnI45PVvtsCFQk64Aodz78BoQ
zo'n

Als je al gedoe hebt met voetschimmels, zou ik oppassen met agressieve reinigingsmiddelen gebruiken op je voeten.

Voor zweetvoeten en voetschimmel doen goede, ademende schoenen wonderen. Geen kunstleer, rubber etc. Let ook op de binnenvoering, want die is zo vaak van kunststof en niet ademend! En sokken met zo min mogelijk polyester en aanverwante rommel.

Mee eens! Pas op met agressieve middelen.

Nogmaals ik kan iedereen van harte Magnesium kristallen in een voetenbadje adviseren. Niet alleen voor slechte voeten, maar ook omdat het gewoon goed voor je lijf is! Na het voetenbadje inwrijven met natrium bicarbonaat (baking soda) en de voetschimmel en kalknagels nemen ontzettend snel af.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:25

Daphara schreef:
safina schreef:
zo'n

Mee eens! Pas op met agressieve middelen.

Nogmaals ik kan iedereen van harte Magnesium kristallen in een voetenbadje adviseren. Niet alleen voor slechte voeten, maar ook omdat het gewoon goed voor je lijf is! Na het voetenbadje inwrijven met natrium bicarbonaat (baking soda) en de voetschimmel en kalknagels nemen ontzettend snel af.

Goeie tip, ga dat eens uit proberen :)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 11:34

henny_w schreef:
Tegen eelt en kalknagels werkt een simpel middel erg goed. Neem een kopje Listerine (mondspoelwater) en een kopje appelazijn. Vul dit aan met een beetje warm water voor een voetenbad. Lekker een half uurtje de voeten er in en het eelt kun je daarna heel makkelijk verwijderen.
In het begin een paar dagen achtereen herhalen tot je het kunt afbouwen tot 2x per week.

Hoe gaat dan het eelt verwijderen in zijn werk?

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:44

Rizette schreef:
henny_w schreef:

Hoe gaat dan het eelt verwijderen in zijn werk?

Je rolt het er vrij makkelijk af na zo'n voetenbad. Desnoods met een ruw washandje even scrubben.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:48

Imaverol voor de kalknagels! werkt echt super!

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:50

Edit verkeerd

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:59

Om een kalknagel te bestrijden vijl ik de getroffen nagel altijd wat dunner en loop dan zo lang mogelijk met watjes azijn erop rond (dat lukt vooral ´s avonds en ´s ochtends dus) en dat ongeveer een weekje ofzo elke dag. Werkt heel goed!
Voor het eelt heb ik zo´n puinsteen blokje. Eerst laten weken in bad, droogwrijven en dan dat blokje erover. Eventueel na afloop met zo´n eeltvijl er nog overheen.
En mn teennagels zijn ooit ingegroeid en daarna losgehaald door een pedicure, nu pulk ik elke week de randjes van mn nagels los uit het vlees. In het begin deed dat best wel pijn maar nu niet meer.
Nu klinkt het alsof mijn voeten vreselijk eruit zien maar ze zijn eigenlijk erg mooi al zeg ik het zelf xD

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:42

mimp3 schreef:

Dit heb ik nog niet geprobeerd.
Gewoon elke dag even wat imaverol erop smeren?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:44

daantjuhhh schreef:
mimp3 schreef:

Dit heb ik nog niet geprobeerd.
Gewoon elke dag even wat imaverol erop smeren?

Denk eerder imaverol oplossen in wat water en even inlaten weken..
Klinkt ook als een goed idee trouwens :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:51

Is kalknagel besmettelijk dan? Zelf geen last van maar mn vriend wel en de dokter zei je kan er eigenlijk helemaal niks aan doen. Middeltjes van de drogist werden dan ook afgeraden omdat het zonde zou zijn van je geld want werken doet t toch niet.

Hij heeft nu al wel zeker 1 jaar zo’n kalknagel maar ik heb (nog) niks. Dacht ook niet dat t besmettelijk was.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:38

CharmingS schreef:
Denk eerder imaverol oplossen in wat water en even inlaten weken..
Klinkt ook als een goed idee trouwens :D

Ga ik proberen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:47

Wat betreft het eelt, ik heb daar ook erg snel last van. Vooral op m'n hielen krijg ik altijd echt van die randen om m'n voeten heen omdat ik graag op slippers loop. Ik vind het persoonlijk echt niet mooi om naar te kijken dus ik haal het weg, maar ook hier iemand die enorm kriebelig is op haar voeten. Heb een tijdje geprobeerd met zo'n rasp aan het werk te gaan maar ik vind dat een ongelofelijk naar gevoel dus ik ben overgestapt op een pluimsteen. Onder de douche even over mijn hielen schrobben en ze komen er al een stuk zachter uit. Die dingen moet je wel regelmatig vervangen en na gebruik zo goed mogelijk uitspoelen, want het eelt dat je weghaalt kan nog wel eens in de gaatjes gaan zitten en dat is echt een broedplek voor bacteriën.