Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liezel1 schreef:Had een koperspiraal.
Was er erg tevreden over, geen pijn, geen klachten, alleen wel 2 andere bijwerkingen... die zijn nu bijna 8 maanden en liggen boven te slapen.
__Robijn__ schreef:Ik heb ook een koperspiraal gehad en die 3 weken geleden eruit gehaald.
Ik heb m 2 jaar gehad en in eerste instantie was ik tevreden. Echter na een jaar ongeveer kreeg ik steeds meer klachten. Vanwege mijn migraine had ik een koperspiraal genomen.
Mijn bloedingen waren heftigSoms leek t wel een oceaan.... en kon ik echt om t half uur verschonen.. hels!!
![]()
Daarbij kwam dat ik van de 4 weken, ongeveer 3 weken buikpijn had. Ik had soms zulke heftige krampen, voorafgaand aan de menstruatie week, in de menstruatie week, en de week erna ook. Soms was het zo heftig dat ik op bed lag te creperen..........En geloof me, ik heb echt een hoge pijngrens en ben zeker geen piepert... maar ik trok het soms echt niet.
Daarom besloten m eruit te halen en ik ben nu sinds die 3 weken begonnen met de minipil. Hier zit heel weinig hormoon in en geen oestrogeen.
Dit heeft dezelfde werking als de mirena, en slik je ook door dus geen ongesteldheid meer.
Ik kan nu nog niet zeggen hoe of wat, maar ik voel nog niet iets anders of dat ik meer last heb van mijn migraine. Enige is dat je wel redelijk rond dezelfde tijd de pil in moet nemen voor de betrouwbaarheid.
Ik raad je iig de koperspiraal af, t was echt een hel!
Jibbel schreef:2 ook echt liezel.. jeetje..
Hoe lang hadden jullie het spiraal toen jullie zwanger raakten?
cinniz123 schreef:Jibbel schreef:2 ook echt liezel.. jeetje..
Ik 2 jaar.
Niet verzakt,verdwenen of te lang laten zitten oid.
Zat gewoon netjes op zn plek en zat goed vast tijdens verwijderen.
Je hoort indd vaker een miskraam bij een zwangerschap met hormoon spiraal.
Palmera schreef:Jibbel schreef:2 ook echt liezel.. jeetje..
Ik had mijn hormoonspiraal 11 maanden toen ik zwanger bleek. Goddank besloot die van mij vrijwillig mijn lichaam te verlaten.
Jibbel schreef:Dus allebei ook nog redelijk in de begin periode..Dit is namelijk wel mijn grootste 'angst', dat ik toch zwanger zou raken ondanks het spiraal. Kan me voorstellen dat wanneer je richting de 10 jaar gaat, het koper misschien minder goed zn werk doet ofzo.
Palmera schreef:cinniz123 schreef:Je hoort indd vaker een miskraam bij een zwangerschap met hormoon spiraal.
Nou ja, die spiraal zat daar natuurlijk niet voor niets. Anders had ik het weg moeten laten halen. Op zich fijn dat die ingreep me bespaard is gebleven, maar het had gewoon nooit moeten gebeuren.