Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Snorlex schreef:daantjuhhh schreef:Ik wijt mijn stenen ook aan de pil.
Ik slikte altijd micro nog wat en dat werd ook steeds een ander doosje met ander goedkoper merk. Altijd pijn.
2 jaar terug gestopt en voel mij sindsdien echt 10 x beter
Ik slik ook de microgynon. Op een gegeven moment kreeg ik de andere variant. Ongevraagd en zonder mededeling! Zou “hetzelfde” zijn. Nou, daar ga ik dus niet mee akkoord!
Moest even volhouden maar nu krijg ik altijd de originele mee.
NatasjavE schreef:Anoniem schreef:25 jaar lang de Diane35 geslikt en nergens last van gehad.
Ik ook. Vind ik nog steeds de fijnste pil.
Heb nu een andere....maar de Diane was echt fijn.
NatasjavE schreef:De bijwerkingen genoemd in de bijsluiter staan er niet in vanwege de verzekering. De bijwerkingen genoemd zijn allemaal waargenomen tijdens de studies die gedaan zijn rondom dit middel.
En iedere 5 jaar wordt die bijsluiter ge-update. Het kan namelijk zijn dat een bepaalde bijwerking vaker voorkomt dan aanvankelijk gedacht. Soms ook minder vaak dan aanvankelijk gedacht.
Dat is de fabrikant verplicht te doen.
Wendy schreef:Nou nee. Die was niet fijn. Die heeft het mede mogelijk gemaakt dat ik een eetstoornis en destijds ook depressie heb opgelopen. Ik ben vele malen beter af zonder. Dan maar overbehaard zijn.
maximuss schreef:NatasjavE schreef:De bijwerkingen genoemd in de bijsluiter staan er niet in vanwege de verzekering. De bijwerkingen genoemd zijn allemaal waargenomen tijdens de studies die gedaan zijn rondom dit middel.
En iedere 5 jaar wordt die bijsluiter ge-update. Het kan namelijk zijn dat een bepaalde bijwerking vaker voorkomt dan aanvankelijk gedacht. Soms ook minder vaak dan aanvankelijk gedacht.
Dat is de fabrikant verplicht te doen.
Waarom denk je dat dat verplicht wordt? Je dient de bijsluiter te lezen voor je aan de medicatie begint, hierdoor neem je kennis van de mogelijke bijwerkingen en bijgevolg ben je geïnformeerd waardoor de inname op eigen risico is... Bijgevolg kun je bij het zich voordoen van gekende bijwerkingen de producent moeilijker aanklagen en moet hun verzekering minder schadevergoedingen uitbetalen... Vandaar verzekeringstechnisch...
NatasjavE schreef:Wendy schreef:Nou nee. Die was niet fijn. Die heeft het mede mogelijk gemaakt dat ik een eetstoornis en destijds ook depressie heb opgelopen. Ik ben vele malen beter af zonder. Dan maar overbehaard zijn.
Voor jou van die dus niet fijn. Dat kan. Heel erg vervelend voor je zeg.Een eetstoornis en depressie is niet niks.
Maar ik had echt nergens last van. Voelde me er juist echt goed op.
Ik had hem overigens tegen de acne....fenomenaal success.Nooit ergens een pukkeltje.
Veel minder last van mijn menstruatie.
En inderdaad...3 kilo erbij. Maar ik woog 52 kilo bij 1.78....dat was voor mij ook een voordeel.