anjali schreef:Nee,nee!Ik ben absoluut niet tegen morfine,integendeel!Maar wel tegen het zog."versterven",dat is het onthouden van voedsel en vocht.Overigens is het wel degelijk zo dat bij oude patienten vaak niet meer behandeld wordt maar wel morfine gegeven-ik ben dus helemaal niet tegen die morfine maar wel tegen het verdere niet meer behandelen.
Mensen stoppen zelf met eten, omdat ze doodgaan. Ze gaan nooit dood omdat ze stoppen met eten.
Op het einde verlies je je honger en dorstgevoel, dan kan al zelfs zo zijn als iemand er niet eens stervende uitziet. Je kan dan wel koste wat kost drinken en eten toedienen, maar dat is enkel zinloos verlengen van het lijden.
En waarom zou je koste wat het kost iemand willen blijven behandelen. Mijn opa heeft destijds zelf aangegeven niet meer te willen behandelen. Dan ga je dus gewoon overlijden, ipv eindeloos nog meer medicatie om iemand er toch bovenop te helpen. Het leven mag ook eindig zijn, ook als je gelovig bent. Juist dan; daarna komt het mooiste pas

Er zijn ook genoeg mensen van een jaar of 85 de weten dat ze kanker hebben maar geen onderzoek willen naar het hoe en wat en al helemaal geen behandeling. Als de tijd daar is, overlijden ze hier dus aan en dat is helemaal prima als dat je keuze is