Tsja en toen kwam je er achter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:46

Onthou, kinderen zijn gelukkig als moeders dat ook is. Vader idem.
Ik snap dat je niet zomaar opstapt... maar welk voorbeeld wil je je kinderen tonen?
Los van met welke sekse iemand vreemd gaat....

Ik zou mij ook even laten testen als ik jou was op SOA’s Y;(

Ik eet liever droog brood alleen, dan samen met zo’n eikel.... Laten we eerlijk zijn, toen hij met die gedachte kampte had hij het kunnen bespreken in een gezonde relatie...

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 20:57

Hij heeft heel bewust jouw gezondheid op het spel gezet. Dat zou voor mij de reden zijn dat het over is. Vreemdgaan kan ik vergeven, spelen met mijn gezondheid niet.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 29-05-18 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

SG1985

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:02

Daarnaast, jij bent het waard eh! Je bent het waard om geliefd te worden.
Kom op voor jezelf en voor je eigen waarde!

Geen vrouw zou dit mogen overkomen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:04

Ik hoop dat je op de loonlijst staat voor zijn bedrijf, in dat geval zou ik me zsm ziekmeldingen, bevestig de ziekmelding even via mail. Als het goed is, is hij ervoor verzekerd. Jij hoeft niet te melden bij je werkgever wat je mankeert en ik denk dat hij ook wel snapt dat je nu niet bij elkaar op de lip wil zitten. Bovendien ga je momenteel door heel veel heen, dus ook wat afstand op zakelijk gebied zou kunnen helpen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:07

In mijn beleving ligt het wel wat ingewikkelder en tegelijkertijd ook wat simpeler dan gedacht. Ik kan me zo voorstellen dat als je met je vrouwelijke partner, die ook in je bedrijf werkt, een gezin begint, dat het dan niet makkelijk is om op te biechten dat je ook gevoelens hebt voor mannen en dat je daar ook regelmatig aan toegeeft. En juist omdat het moeilijk is om erover te praten en het een best groot geheim is, doe je vervolgens "domme" dingen als onbeschermde sex hebben. (Stel je voor dat je condooms in huis hebt en je partner vindt ze, leg dan maar eens uit waarom je die hebt als jullie samen een ander voorbehoedsmiddel gebruiken).

In de 7 jaar dat je partner een dubbelleven heeft geleid heeft hij - zo begrijp ik tenminste uit wat ik heb gelezen - ook altijd goed voor zijn gezin gezorgd. Het een hoeft het ander dus niet in de weg te staan. Neemt niet weg dat dit een grote schok is waar je wel even moet bekomen. Dat betekent mijns inziens niet automatisch dat de relatie tussen jou en je partner dus over is maar wel dat die wellicht een andere invulling krijgt. Hoe, dat moeten jullie samen beslissen.

Misschien is de kennis die jij nu over je partner hebt, wel heel bevrijdend voor hem en kunnen jullie afspraken maken waar jullie allebei en samen mee kunnen leven.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:10

Maflinger_S schreef:
In mijn beleving ligt het wel wat ingewikkelder en tegelijkertijd ook wat simpeler dan gedacht. Ik kan me zo voorstellen dat als je met je vrouwelijke partner, die ook in je bedrijf werkt, een gezin begint, dat het dan niet makkelijk is om op te biechten dat je ook gevoelens hebt voor mannen en dat je daar ook regelmatig aan toegeeft. En juist omdat het moeilijk is om erover te praten en het een best groot geheim is, doe je vervolgens "domme" dingen als onbeschermde sex hebben. (Stel je voor dat je condooms in huis hebt en je partner vindt ze, leg dan maar eens uit waarom je die hebt als jullie samen een ander voorbehoedsmiddel gebruiken).

In de 7 jaar dat je partner een dubbelleven heeft geleid heeft hij - zo begrijp ik tenminste uit wat ik heb gelezen - ook altijd goed voor zijn gezin gezorgd. Het een hoeft het ander dus niet in de weg te staan. Neemt niet weg dat dit een grote schok is waar je wel even moet bekomen. Dat betekent mijns inziens niet automatisch dat de relatie tussen jou en je partner dus over is maar wel dat die wellicht een andere invulling krijgt. Hoe, dat moeten jullie samen beslissen.

Misschien is de kennis die jij nu over je partner hebt, wel heel bevrijdend voor hem en kunnen jullie afspraken maken waar jullie allebei en samen mee kunnen leven.

Tot dat het uitkomt dat zij een SOA heeft (in ergste geval aids)... Erg liefdevol vind ik zijn instelling niet. Eerder egocentrisch... en tuurlijk zal hij zich schamen; maar 7 jaar? Bewuste, onveilige sex?

Sorry... die gaat er bij mij niet in. Maarja wie ben ik...
Laatst bijgewerkt door SG1985 op 29-05-18 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:11

SG1985 schreef:

Wie zegt dat de man van TS niet van haar houdt?

Het er niet eerlijk voor (durven!) uitkomen, het onveilige, ja dat is hem zeker aan te rekenen.

Maar hey, stel dat TS zoveel van hem houdt, dat ze ermee kan leven dat hij af en toe (?) ook (veilige) seks met mannen heeft, dan doet dat niets af aan haar waarde.

Het is aan ts om er achter te komen waar ze wel en waar ze niet mee kam leven. Enkel aan ts. En die keuze hebben anderen maar te respecteren.

Dat is in mijn ogen opkomen voor haar eigen waarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:13

Rocamor schreef:
SG1985 schreef:

Het er niet eerlijk voor (durven!) uitkomen, het onveilige, ja dat is hem zeker aan te rekenen.

Maar hey, stel dat TS zoveel van hem houdt, dat ze ermee kan leven dat hij af en toe (?) ook (veilige) seks met mannen heeft, dan doet dat niets af aan haar waarde.

Het is aan ts om er achter te komen waar ze wel en waar ze niet mee kam leven. Enkel aan ts. En die keuze hebben anderen maar te respecteren.

:j :j :j

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:13

Rocamor schreef:
SG1985 schreef:

Ik zeg het meer als rugsteun. Uit de tekst maak ik op dat zij in het bedrijf zit en klein dorp. Tussen de regels zou je kunnen denken of lezen dat beslissingen zodoende even worden afgewogen. Ten koste van haarzelf. Of hoe zij zich voelt.

Ik zou mij genaaid en gedumpt voelen. Mijn eigen waarde zou wel gedeukt zijn als iemand mij moedwillig 7!!!!!! Jaar voor banketstaaf.
Ik zou kampen met vragen als; waarom? Ben ik niet leuk genoeg? Niet goed genoeg?

Daarnaast ken ik haar niet en respecteer ik elke keuze.
Laatst bijgewerkt door SG1985 op 29-05-18 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:14

Ik kan je enigsinds volgen Maflinger,maar impulsief domme dingen doen vind ik niet iets als 7 jaar lang vreemd gaan.....na zo'n tijd moet je toch al duidelijk beseft hebben wat voor gevaar je kan betekenen voor je partner en zelfs kinderen....

En afspraken maken...ik denk dat TS eerst voor zichzelf moet uitmaken of ze een leven wil met een partner die meer nodig heeft dan enkel haar natuurlijk.
Niet iedereen kan dat,heel begrijpelijk ook,als je daar niet mee kan leven,zijn afspraken zinloos,want dan is het gewoon hopeloos....

Onthou idd dat kindjes gewoon het liefst gelukkige ouders hebben.
Of dat dan samen of uit elkaar is,dat maakt vaak niet vel uit,maar ongelukkige ouders die samenblijven,daar worden kinderen ook verre van gelukkig mee.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:15

Ik wil je alleen even veel sterkte en wijsheid toewensen... :(:) Y;(

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:15

Ermee kappen per direct.
Met zo n egoistische onverantwoorde zak hooi kun je toch niet onder 1 dak wonen. Stiekem, egoistisch, onverantwoord. Jullie relatie is gebaseerd op leugens.
Je verdient beter en je kinderen ook. Succes en sterkte ermee

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:17

Da's precies wat ik bedoel: na zo'n schokkende mededeling van manlief is waarschijnlijk je eerste reactie: rok op kniehoogte en rennen ... Maar als je even de tijd neemt om de mededeling te verwerken, kom je wellicht, en let op dit woord, op andere gedachten en mogelijkheden. En nee, ik ben er niet voor dat iemand 7 jaar lang 3x per maand bewust onveilige sex heeft en daarmee de gezondheid van zijn partner in gevaar brengt, dat is gewoon niet juist. Maar wel enigszins begrijpelijk, gezien het taboe dat hier op rust.

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 21:19

Hij praat er liever niet over, bevrijdend is het zeker niet, voor hem ook niet want hij schaamt zich ervoor..

Maar hoe moet ik hem geloven dat hij om mij geeft, terwijl hij zo makkelijk en zo lang tegen mij gelogen heeft... Wie weet is er nog wel meer dat ik niet weet..

Hij word altijd boos als hij oneerbiedig of niet eerlijk behandeld word. Of vind dat iets niet eerlijk is verlopen
Maar hij doet het mij wel aan

Hij houd zich niet aan zijn eigen waarden en normen..

Maar aan de andere kant
Ja ik ben blij dat het mannen Zijn en geen vrouwen (mannen kunnen hem.iets bieden aan ik nooit zou kunnen) maar daar in tegen,kan ik hem wel geloven dat hij het echt alleen met mannen doet?

Er is zo veel wantrouwen..
Zo lang en zo vaak liegen, is niet niks..

Zoals jullie merken
Mijn hoofd, gedachten en gevoelens.. Het is een zooitje momenteel

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:21

SG1985 schreef:
Ik zeg het meer als rugsteun. Uit de tekst maak ik op dat zij in het bedrijf zit en klein dorp. Tussen de regels zou je kunnen denken of lezen dat beslissingen zodoende even worden afgewogen. Ten koste van haarzelf. Of hoe zij zich voelt.

Excuus. Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat ze hem moest dumpen omdat ze anders geen eigenwaarde had. Omdat hij nooit van haar kan houden omdat hij ook seks heeft met mannen.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:24

Rocamor schreef:
SG1985 schreef:

Excuus. Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ik dacht dat je bedoelde dat ze hem moest dumpen omdat ze anders geen eigenwaarde had. Omdat hij nooit van haar kan houden omdat hij ook seks heeft met mannen.

We zitten op 1 lijn ;)

Ik wens TS vel kracht en wijsheid toe! Y;( Y;(

Nadia85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 21:25

Maar een leven zonder hem zie ik ook nog niet direct voor me..
Het is zo dubbel..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:25

Jeetje, wat een nachtmerrie!! Ik kan je alleen maar sterkte en wijsheid wensen.

kaatje77

Re: Tsja en toen kwam je er achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:27

Jee, kippenvel omdat ik bijna in dezelfde situatie heb gezeten, goddank dat wij geen Kids hadden. Ik reageer straks even verder....

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:28

Pfoeh jeetje heftig zeg!

Ik zou sowieso eerst even een testje gaan doen om dingen uit te sluiten...

Verder zou ik ook echt niet weten wat ik in zo een situatie zou doen. Denk dat ik het erg lastig te accepteren zou vinden.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:28

Je hoeft ook niet direct iets te beslissen. Het is volkomen logisch dat het dubbel voelt: alle zekerheden die je dacht te hebben zijn ineens vertrokken.

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:29

Nadia85 schreef:
Maar een leven zonder hem zie ik ook nog niet direct voor me..
Het is zo dubbel..

Misschien gekke reflectievraag:

Ben je gewend aan het leven met hem?
Of is het meer iemand om je heen? En afhankelijk zijn van hem? Financieel of emotioneel?

Bedoel hèt niet banketstaaf hoor. Je hoeft niet te antwoorden hier maar denk er over na.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:29

Je hoeft ook niet NU te beslissen, je hoeft helemaal niets nu.
Neem je tijd, laat het even op je af komen, laat het bezinken.
Als je een paar dagen weg wil, doe dat dan. Dat is vast te regelen?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:31

Weet hij wel hoe boos je bent?
Die woede is zo terecht :j krop het niet op maar deel het met hem. Jullie moeten allebei heel open naar elkaar zijn. Nu is ook jullie kans om alles open te gooien daarna kun je beslissen hoe en of het verder gaat.
Maak van je hart geen moordkuil en praat met elkaar.
Waneer hij dat niet wil/of kan lijkt me de relatie sowieso verloren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 21:33

Wauw, dit is heftig, voor jullie beide!

Het liegen 'begrijp' ik ergens wel, hij accepteert waarschijnlijk zelf niet dat hij zijn lust zoekt bij mannen, is toch best een taboe als je een stoere jongen van de voetbalclub bent (ff kort door de bocht hoor)

Ik begrijp echter jouw boosheid (understatement) ook heel goed, met name door de gezondheidsrisico's..

Toch zou ik het 'makkelijker' vinden omdat het puur lust is en je ook vrij zeker kunt zijn dat er ook geen liefde bij komt kijken. Zover is hij, zoals ik het lees, immers totaal nog niet..

Ik zou sowieso hulp gaan zoeken, beide! Dit redden jullie niet samen, het is zoveel meer dan gewoon vreemdgaan :(:)