Ik lees al even mee hier,maar kon nog niet reageren....nu wel dus bij deze... 
Hier al ruim 3 kwart jaar vage klachten wat de laatste maanden erger werd.
5 weken geleden was ik zo benauwd en kreeg amper adem...ik heb 112 gebeld(liep tegen middernacht, woon alleen) en een goede vriend die mij kwam ondersteunen.
Was niks mis met mijn hart, maar zag wel dat ik hyperventileerde.....of ik daar bekend mee was...nee...dat was mij nog nooit opgevallen.
Tevens dacht hij aan het syndroom van tietze...maar dat is nu uitgesloten.
Neurologisch onderzoek gehad en hersenscan, maar daar was gelukkig niks op te zien.
Afgelopen week bij de bedrijfsarts geweest en het eerste wat ze zei heb je geen astma?
Ik ben -zolang ik mij kan herinneren- wel kortademig.
Ik ben mij in gaan lezen en ineens vallen heel wat eerdere gebeurtenissen op zijn plek.
Direct de huisarts gebeld en die heeft mij gelijk een verwijzing doorgestuurd en over 3 weken kan ik terecht bij de longarts. Hopelijk krijg ik hier de antwoorden die ik zoek op wat ik nu eindelijk mankeer.
Want sinds het ambulance bezoekje zit ik in de ziektewet...
Vandaag contact gehad met mijn oom sinds 2 jaar (is veel gebeurt, maar daar ga ik niet verder op in)
Longproblemen schijnt bij ons in de familie te zitten.
Mijn oma, mijn vader en oom (moeder en 2 zoons dus) zijn allemaal kortademig.
Mijn oma had astma, mijn vader heeft verscheidene keren een klaplong gehad en is ook een keer in het ziekenhuis beland daardoor en mijn oom heeft chronische astmatische bronchitis en heeft vroeger aantal jaren last gehad van hyperventilatie
Boras schreef:Ik bleek astma te hebben.
De huisarts liet me lopen, een longfunctietest vond hij niet nodig. Achteraf had het me veel ellende kunnen besparen. Zo een test is simpel en geeft snel duidelijk. Bevestiging of uitsluiting van longproblemen. Dan kun je of goede medicatie krijgen of verder zoeken naar de oorzaak van je benauwdheid.
Beterschap en succes!
Edit: uitgebreid
Ik las je verhaal....komt bekend voor....gelukkig is mijn huisarts heel meegaand in alles.
TS; hoe was je gesprek bij de longarts?