Welk anti-zonnebrandmiddel gebruik jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:30

Nivea. Ook de mijne is veilig voor koraal.

Ik wordt heel snel bruin dus ik kijk niet naar brons middeltjes enzo

Overigens Kun je wel met degene die koraalrif aantast hier de Noordzee mee in.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:35

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:43

Gianti schreef:
Australian gold <3

Recent slecht getest!

P20 zie ik op bokt regelmatig langskomen voor paarden, die is hormoonverstorend.

Ik ben nog zoekende naar de juiste bescherming. Ik kijk daarbij echt kritisch naar bescherming plus ingrediënten.
Laatst bijgewerkt door Boras op 28-05-18 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:45

Door de jaren veel geprobeerd maar ondanks factor 50 en om het uur smeren, steeds weer verbrand.

Nu heb ik van de Tuinen deze: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... 0-60002521.

Afgelopen weekend voor het eerst geprobeerd en ondanks de hoge zonkracht, niet verbrand. Voorzichtig positief dus. :)

karuna
Drukke kabouter

Re: Welk anti-zonnebrandmiddel gebruik jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:46

Enige waar ik tegen kan is ambre solair en no ad. Ik heb liggen van factor 10 tot,factor 50. Afhankelijk van waar ik ben en wat ik ga doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:50

Cynn schreef:
Nu weet ik nog niet welke het koraalrif niet aantast hoor. :+

Koraalriffen worden aangetast door met zonnebrand op in een koraalrif te gaan zwemmen. Dus zolang je dat niet doet.... ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:54

Ik ken een paar mensen die erg kritisch zijn op het gebruik van anti-zonnebrandproducten en zij gebruiken Vision. :)

Zag dat die ook hoog scoorde in de test.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:08

Lovea, Vision of ROC
Ik heb heel lang Australian Gold gehad maar kreeg daar uitslag van en moest dan echt absurd vaak smeren om niet te verbranden, werd er wel super mega bruin van.

Vooral de Lovea smeer ik een keer en dan hoef ik eigenlijk niet meer te herhalen. Hij slaat wel een klein beetje wit uit, maar dat maakt me niet zo veel uit.

Ik vind die Aloa Vera hierboven van de Tuinen ook wel interessant, ga ik ook eens voor kijken.
Laatst bijgewerkt door Nant op 28-05-18 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:09

Gianti schreef:
Australian gold <3
Same here :))

Vroeger altijd P20 gesmeerd, omdat ik rood haar heb en als een gek verbrandde, daarmee nooit verbrand en hoef maar 1x te smeren.

Nu verbrand ik niet zo vlug meer, dus gebruik ik Australian Gold, maar daarmee ook niet een keer meer verbrand.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:12

Ohh ik zie nu dat Lovea heel slecht scoort in de test :wow:
Die gaat thuis gelijk in de prullenbak.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:18

Ja die test lezen is wel een aanrader. Dit jaar hebben ze de sprays getest. Vorig jaar de cremes.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:20

Wat vreemd dat Australian Gold er niet goed uit komt? Ik verbrand heel snel maar heb dit jaar nog geen last gehad door insmeren met die 30 factor terwijl ik tussen 12 en 4 constant in de zon loop...
(Misschien werkt 'ie beter omdat 'ie een paar maanden over datum is. :'))

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:21

Dat je niet verbrandt zegt natuurlijk niet alles over een goede werkzaamheid :+

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:22

Captain schreef:
Wat vreemd dat Australian Gold er niet goed uit komt? Ik verbrand heel snel maar heb dit jaar nog geen last gehad door insmeren met die 30 factor terwijl ik tussen 12 en 4 constant in de zon loop...

Misschien smeer je gewoon vaak? Hij scoort met een lagere factor. Dat is op zich geen probleem, mits je vaak smeert.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:23

Overigens ging deze test alleen over de sprays. Sprays zijn heel anders dan cremes en dat kan binnen een merk ook best verschillen denk ik.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:24

verootjoo schreef:

Opzich niet maar wel als je heel snel verbrand. Ik had vorig jaar tweedegraads brandwonden toen ik 1 uur in de zon had gezeten in Egypte. :+ (Ik had me toen zelfs ingesmeerd met factor 50!)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:24

DiantaM schreef:
Captain schreef:

Misschien smeer je gewoon vaak? Hij scoort met een lagere factor. Dat is op zich geen probleem, mits je vaak smeert.

Dat wel ja. :j Elk uur/anderhalf uur.. Wellicht ligt het daaraan. :j

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:25

YellowGray schreef:
Overigens ging deze test alleen over de sprays. Sprays zijn heel anders dan cremes en dat kan binnen een merk ook best verschillen denk ik.

De consumentenbond heeft vorig jaar de crèmes getest. Dus die zou je er ook bij kunnen pakken.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:26

verootjoo schreef:

Voor mij dient een zonnebrandcreme om niet te verbranden hoor. Ik weet niet wat die nog meer moet doen?

Ik zou eigenlijk een hele hoop kleine potjes moeten kopen en die overal insteken. Ben elk jaar secuur op mijzelf insmeren maar mij nu toch laten verrassen. Moest onverwacht buiten zitten en niks mee natuurlijk. Nu verbrand op de schouders en decollete. Is bijna weg (de roodheid) maar nu is het wachten op vervellen natuurlijk. Ben trouw 3x daags mezelf aan het insmeren met after sun 24h moisturizer

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:33

Schuur_ schreef:
verootjoo schreef:

Voor mij dient een zonnebrandcreme om niet te verbranden hoor. Ik weet niet wat die nog meer moet doen?

Ik zou eigenlijk een hele hoop kleine potjes moeten kopen en die overal insteken. Ben elk jaar secuur op mijzelf insmeren maar mij nu toch laten verrassen. Moest onverwacht buiten zitten en niks mee natuurlijk. Nu verbrand op de schouders en decollete. Is bijna weg (de roodheid) maar nu is het wachten op vervellen natuurlijk. Ben trouw 3x daags mezelf aan het insmeren met after sun 24h moisturizer

Mijn huid beschermen tegen huidkanker, uitdroging en huidveroudering.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:38

ik ook australian gold met bronzer spray. Ik gebruik de SPF15, verbrand gelukkig niet heel snel.
Ik zag idd dat de factor er slecht uit kwam, opzich heb ik dat liever als allerlei hormoonverstorende troep. Als ik merk dat ik alsnog snel verbrand met een bepaalde factor dan smeer ik wel een hogere factor op, maar met Australian ben ik nog nooit verbrand.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:40

DiantaM schreef:
YellowGray schreef:

De consumentenbond heeft vorig jaar de crèmes getest. Dus die zou je er ook bij kunnen pakken.

In de link staat de test van vorig jaar als je iets naar onderen scrolt, deze is met crèmes en er staat inderdaad ook dat sprays vaak eerder te dun worden aangebracht en daardoor minder kunnen beschermen.

https://www.consumentenbond.nl/test/voe ... and-zilver

Er zijn een aantal merken die een hogere factor hebben dan op de fles staat, ik denk dat zij stiekem al rekening houden met het dunner aanbrengen van sprays.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:41

Eigenlijk gebruik je zonnebrand om niet te verbranden dus ook niet bruin te worden.... Daar door je huid te beschermen. Dus als je bruin word is dat eigenlijk niet goed.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:42

50+ crème voor gezicht en lichaam, heb aan mijn sleutelbos een roller met 50+ die ik op mijn littekens smeer.

Verder niet hormoon verstorend en liefst een mineraal filter.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 13:53

Alenthe05 schreef:
Eigenlijk gebruik je zonnebrand om niet te verbranden dus ook niet bruin te worden.... Daar door je huid te beschermen. Dus als je bruin word is dat eigenlijk niet goed.

Daar heb je wel gelijk in...