Vrouwen en kort haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:54

xApple schreef:
Ik denk vooral omdat het ‘lekker makkelijk’ is. Ik vind het zelf echt niet mooi en niet vrouwelijk. Heel zelden vind ik het wel mooi maar die mensen hebben vaak al een heel mooi gezicht/hoofd.

Moest ook direct hier aan denken :')

https://m.facebook.com/lekkerkortpittigkapsel/

Het is niet lekker makkelijk. Ik moet het 's morgens eerst met mijn kop onder de kraan, dan fohnen, dan stylen.
Met lang haar was het opstaan, haar borstelen en dan los houden of een staart erin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:55

Omdat lang haar mij niet staat is het er af gegaan toen ik eind 20, begin 30 was. Ik moet het in een staart dragen en dan krijg ik een heel lang gezicht, wat er niet uit ziet. Mijn haar gaat heel erg pluizen als het lang wordt. Maar echt kort vind ik dan ook weer niet mooi staan bij mij, dus het valt tot net iets over mijn oren.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:56

Waarom zou je met kort kapsel niet vrouwelijk zijn?
Dat begrijp ik nooit.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:57

Dreamer ik vind jouw haar niet eens kort. Met kort bedoel ik idd de link van Apple.

Lekker makkelijk en praktisch lijkt het me niet eens. Opfohnen en elke paar weken naar de kapper. Hier lang haar gewoon opdrogen en als ik echt makkelijk wil staart erin. En maandje eerder of later naar de kapper maakt weinig verschil.

Wel vind ik idd ook dat je ook bij lang gaat je net als kort haar goed moet verzorgen met se juiste producten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 09:59

Ik vind kort haar met lang bovenop heel vaak erg leuk, maar ik ben vreselijk onhandig met stylen dus dat zou bij mij een rotzooitje zijn :')

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:00

Ik ben nog niet in de buurt van die leeftijd. Maar mijn haar is van zichzelf dun, en daarom ook altijd kort haar gehad. Ik denk wel dat dat de reden is, het is zo irritant en lelijk als ik het lang laat.
Ik heb voor een andere oplossing gekozen en dreads genomen :') Maar dat past niet bij iedereen natuurlijk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:00

Ik vind het wel grappig dat sommige zeggen dat ze het juist kort knippen omdat het dan makkelijker te onderhouden is. Oké, het ontklitten is makkelijker maar voor de rest; je bent met kort haar toch juist meer tijd kwijt om het in model te krijgen met gel enz. lijkt me? Geen ervaring verder aangezien ik lang haar heb haha. Denk dat ik juist enorm geirriteerd zou zijn als ik het elke dag Moest stylen, want heb daar een hekel aan. Met m'n lange haar ben ik redelijk snel klaar als ik er wat leuks mee wil doen. Maar dat komt misschien ook omdat ik gewoon niet anders gewend ben en ook geen ervaring met kort haar heb dus het is dan ook maar gissen in hoe kort haar mij zou bevallen.

Ik ga toevallig 1 juni naar de kapper, want m'n haar is echt Te lang nu; tot aan m'n kont, en daar geef ik aan straks dat er best een stuk vanaf mag en een leuk, fris model maar no way dat het echt kort gaat. Kort haart heeft me gewoon nooit getrokken. Ik voel me gewoon een stuk prettiger over mezelf - en ik heb al weinig eigenwaarde - met langer haar. Het is erg persoonlijk. Ik zie vaak genoeg vrouwen met een leuk kort kapsel, maar het trekt me helemaal niet om het zelf te proberen - 28 jaar nu. M'n moeder van 55 heeft ook nog lang haar en ik vind het haar nog steeds even mooi staan als 15 jaar geleden bv. Ik kan me dan weer helemaal niet voorstellen hoe zij uit zou zien met kort haar behalve dat ik denk dat het haar gewoon niet zou staan hahaha. Niet elk hoofd is gemaakt voor een leuk kort kapsel - vind ik dan. Maar ik snap dat als je haar gewoon lang is en dunner wordt e.d. je toch iets anders moet gaan proberen als je ouder wordt. Ik hoop dat dat bij mij in ieder geval nog heeeel lang niet gaat gebeuren haha.

Joanne1987

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:07

Omdat het mode beeld ook veranderd en omdat ik lang haar bijna alleen maar vast deed en het nooit mooi of leuk zat
Ben van langere lob naar kortere lob naar opgeknipte bob en nu opscheer aan een kant gegaan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:10

Ik ben wel snel klaar, maar mijn haar valt heel makkelijk als ik het na het wassen goed doe. Dan zit het de dag erop ook nog prima (was het om de dag). Ik doe er mousse in en laat het aan de lucht drogen. Scheelt door het model wat er in is geknipt, door de krullen valt het dan automatisch goed.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:16

Blijkbaar is het ok om op zo'n FB pagina los te gaan over anderen….
Het wordt tijd dat vrouwen eens aardiger gaan doen tegen hun seksegenoten
Laatst bijgewerkt door Kinke op 26-05-18 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:16

Ik ben 36 en mijn haar is dun en nog niet eens meer een kwart van wat ik had sinds 8 jaar. -O- Ik heb vitamine D tekort en blijkbaar al heel wat jaartjes en dat is dus langzaam dunner geworden en korter...het brak gewoon af. ;( Ik was erg gehecht aan mijn lange volle haar dus nu vind ik het super lelijk...het is nog wel over mijn schouders maar zo dun...ik vind lang haar ook vrouwelijker maar dat zal wel een ouderwetse gedachte zijn. :') Ik hoop dat het met de medicatie die ik nu krijg weer voller en gezonder wordt en weer gaat groeien...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 10:17

Kinke, het gaat niet om kort-pittig....

Feit is echter dan je bij 30/40+ meer korte kapsels ziet dan bij tieners en twintigers...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:19

zou dat niet komen omdat tieners er allemaal hetzelfde uit zien? Ze dragen dezelfde mode, allemaal lang haar, ze zijn dan nog op een leeftijd waarbij ze niet perse kiezen voor wat ze zelf het mooiste vinden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 10:21

Nouja, dat is dus de vraag... verder moet je het niet te serieus nemen en lekker luchtig houden. T is gewoon iets wat ik me af zat te vragen NAV gister

Lily_Fee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:21

Oké ik hoop niet dat ik nu een knuppel in het hoenderhok ga gooien, maar als wat oudere vrouwen langer grijzer haar gaan krijgen dan vind ik ze er altijd zo hekserig er uit gaan zien. Dan vind ik kort haar ook veel mooier. Zoiets als dit:

Afbeelding

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:27

Ik vind kort haar ook wel een Nederlands ding. In het buitenland zie je veel meer vrouwen op leeftijd met lang haar. Ik denk dat we hier lekker praktisch zijn ingesteld, als het maar niet in je gezicht hangt is het makkelijk. Vind ik eigenlijk ook wel met kleding. Je kunt natuurlijk niet een heel volk over één kam scheren, maar ik vind Nederlandse vrouwen over het algemeen ook niet bijzonder charmant gekleed. Alles moet makkelijk, comfortabel en hoe het eruit ziet is secundair.
Ik heb mn haar ooit kort moeten knippen door een kapper die het verpest had, nou nooooit weer. Wat voelde ik me kaal zonder mijn lange haar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:28

Morris schreef:
Waarom zou je met kort kapsel niet vrouwelijk zijn?
Dat begrijp ik nooit.

Het is niet dat je niet vrouwelijk bént maar dat ik t persoonlijk minder vrouwelijk vínd staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:38

Heb een dusdanige bos dat het altijd klitten zijn en verder doet het erg zeer lang haar. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:41

Ceffyl schreef:
Ik vind kort haar ook wel een Nederlands ding. In het buitenland zie je veel meer vrouwen op leeftijd met lang haar. Ik denk dat we hier lekker praktisch zijn ingesteld, als het maar niet in je gezicht hangt is het makkelijk. Vind ik eigenlijk ook wel met kleding. Je kunt natuurlijk niet een heel volk over één kam scheren, maar ik vind Nederlandse vrouwen over het algemeen ook niet bijzonder charmant gekleed. Alles moet makkelijk, comfortabel en hoe het eruit ziet is secundair.
Ik heb mn haar ooit kort moeten knippen door een kapper die het verpest had, nou nooooit weer. Wat voelde ik me kaal zonder mijn lange haar.

Sluit me hier bij aan. Hoewel je bij streng gelovige christenen ook vaak ziet dat de vrouwen hun haar heel lang blijven houden, ook op late leeftijd. Mijn oma was in de 70 en had ook altijd nog lang haar. Ik kan me trouwens niks bij voorstellen dat kort haar makkelijk zou zijn, volgens mij met je dan elke dag stylen terwijl je lang haar ook gewoon makkelijk vast kan doen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:47

Zo'n dertig jaar geleden hadden de meeste meisjes kort haar. Het valt mij juist op dat jonge vrouwen momenteel bijna allemaal lang haar dragen.
Het hangt er vanaf wat het beste bij je past. Lang haar maakt dat iemand soms juist ouder lijkt, en dat willen de meeste vrouwen niet op latere leeftijd. :+
Met een kort kapsel kun je meer variëren. Dat vind ik een groot pluspunt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:51

Bij mijn dochter van 8 is kort haar echt not done. Alle meisjes in de klas hebben lang haar want "je wil toch niet op een jongetje lijken?". Dat jongens en mannen ook lang haar kunnen hebben is heel gek voor kinderen op die leeftijd. Ik had op die leeftijd wel kort haar. Mijn moeder was het zat dat ik altijd zat te piepen tijdens het haren kammen :+

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:54

Ik ben nu 37, en ik zie ook om me heen steeds meer vriendinnen en kennissen die ineens een (veel) korter kapsel hebben. Vooral zodra ze helemaal gesetteld zijn valt me op :=

Ik heb nu wel een stuk korter haar dan ik altijd gehad heb, tot over mijn schouders nu, maar dat is niet geheel uit vrije wil. Meer het gevolg van een ‘beetje’ teveel peroxide :')
Ik verf mijn haar graag, oa in pastelkleurtjes (het is nu roze/peach), en daarvoor heb je praktisch wit haar nodig. En daar wordt het niet beter van... maar ach, groeit wel weer aan. Ik zie mezelf echt niet met korter haar dan ik nu heb. Draag ook meestal vintage kapsels, dus golven of victory rolls, en dat gaat niet met kort haar.

Ik hoop overigens dat ik de genen van mijn oma heb geërfd, ze is nu 87 en heeft een enorme bos lang haar, tot halverwege haar rug. Meestal opgestoken of in een vlecht over haar schouder. In het verzorgingshuis waar ze nu zit heeft de verpleging al vaker geklaagd over dat haar, vinden ze maar lastig, maar zodra iemand oppert het af te knippen breekt ze de tent af.
Oudere mensen met lang haar zie ik zoals iemand al zei vaak bij streng gelovigen, maar daar heeft het bij mijn oma niks mee te maken. Dat is gewoon een diva :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:00

Ik heb altijd kort haar gehad. Een foute vruchteloze poging tot lang kweken in mijn pubertijd, was na drie maanden wel over. Staat me niet mijn haar krult alle kanten op en door kruinen ziet de ene kant eruit alsof ik er op geslapen heb, de andere kant staat opzij. Van voren meer een balkenende kapsel. Dus korter dan kort hier altijd.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:07

Bij mij ook kansloze missie, lang haar kweken :D
Haar wordt wat dunner, bij de slapen,....tja je houdt het niet tegen na je 40 ste. Leuke is wel weer, dat mijn haar wat eigenwijs gaat krullen }>

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:10

Ik zie ook vooral veel vrouwen voor een korter kapsel gaan wanneer ze een kind krijgen. Misschien uit gemakkelijkheid of misschien omdat je haar anders wordt door de hormonen van de zwangerschap?