Ceffyl schreef:Ik vind kort haar ook wel een Nederlands ding. In het buitenland zie je veel meer vrouwen op leeftijd met lang haar. Ik denk dat we hier lekker praktisch zijn ingesteld, als het maar niet in je gezicht hangt is het makkelijk. Vind ik eigenlijk ook wel met kleding. Je kunt natuurlijk niet een heel volk over één kam scheren, maar ik vind Nederlandse vrouwen over het algemeen ook niet bijzonder charmant gekleed. Alles moet makkelijk, comfortabel en hoe het eruit ziet is secundair.
Ik heb mn haar ooit kort moeten knippen door een kapper die het verpest had, nou nooooit weer. Wat voelde ik me kaal zonder mijn lange haar.
Sluit me hier bij aan. Hoewel je bij streng gelovige christenen ook vaak ziet dat de vrouwen hun haar heel lang blijven houden, ook op late leeftijd. Mijn oma was in de 70 en had ook altijd nog lang haar. Ik kan me trouwens niks bij voorstellen dat kort haar makkelijk zou zijn, volgens mij met je dan elke dag stylen terwijl je lang haar ook gewoon makkelijk vast kan doen.