Deze 'fouten' kunnen het verdere leven van de kinderen beïnvloeden. Maar dat hoeft ook niet zo te zijn. Je kunt er uit leren en het een plaats geven. Waar je nu tegenaan loopt kan je zelf heel goed aanpakken en daar heeft je moeder geen invloed meer op... Jij bent hier zelf verantwoordelijk voor. Neem die verantwoordelijk dan ook en schuif het niet af op iets/iemand anders. Neem je leven zelf in handen (en met zelf in handen bedoel ik zeker niet dat je met je moeder moet breken. Juist niet.).
Een psycholoog kan je hierbij helpen om er op een positieve manier mee om te gaan. Je moeder kan je niet veranderen maar je kan er wel voor zorgen dat jij op een sterke en correcte manier met de situatie omgaat.
Als je moeder ziet dat je het goed doet in het leven zal ook zij gelukkig zijn. En wees dankbaar voor wat ze allemaal voor jou heeft gedaan. Ze heeft vast en zeker ook goede dingen gedaan waar dat je nu de vruchten van plukt. Alleen merk je het jammer genoeg niet...
Ook jij gaat 'fouten' maken met je toekomstige kinderen. Het is wat het is. Wij zijn allemaal mensen

Zou jij het overigens fijn vinden om je kinderen minder/niet te zien als ze het huis uit zijn? Ik heb het met je moeder te doen eerlijk gezegd. Dit heeft ze in mijn ogen niet verdiend.