Seksuele orientatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:51

Ten eerste, wat knap dat je er zo over kunt schrijven!

Een breakup doet (bijna) altijd pijn, je hebt toch veel met die jongen gedeeld, dus dat hoeft (denk ik) niet aan je seksualiteit te liggen.
Waar ik je wel advies in wil geven: veel mensen hier denken dat je het een bent, of het ander. Wat ik zou willen zeggen: probeer niet meteen een sticker op jezelf te plakken, dat hoeft nog helemaal niet. Hoe moeilijk het ook zal zijn: gun jezelf de tijd. We leven in een heel fijn land waar (bijna) alles kan qua seksualiteit. Experimenteer misschien wat, en als je dat niet wil, doe dat dan vooral niet! Hoe stom moeilijke periodes zoals nu ook zijn, het komt uiteindelijk altijd goed. De puzzelstukjes zullen ooit op hun plek vallen, of dat nu met een man of een vrouw is, met of zonder intimiteit.

Als je ooit je hart wil luchten, dan mag je me altijd PB'en!

Edit: als je het nog te eng zou vinden om op een meisje af te stappen, dan kun je tinder downloaden en hem instellen op ''lesbisch''. Dan kun je misschien al een beetje ''ervaren'' wat je voelt als je met een leuk meisje aan het chatten bent.
Laatst bijgewerkt door borstnoot op 22-05-18 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:01

thriam schreef:
Volg je hart, want dat klopt

:j

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 23:08

Chasingmood schreef:
Chasingmood schreef:
Girl, het is helemaal niet gek om op je 18e pas hier achter te komen. Bij sommigen komt het zelfs later.
Ikzelf kwam er op mn 17e achter dat ik ook op meiden val.
We hebben hier een topic op bokt met meer meiden die ook lesbisch/bi/pan zijn.
En ook al weet jij nog helemaal niet wat je nu bent of leuk vindt, je bent helemaal welkom als je vragen hebt of ervaringen wilt horen.
[HK] Young & Out kletstopic #2

Dat komt omdat het grootste gedeelte naast bokt ook een hechte vriendinnengroep is geworden die gewoon in prive op whatsapp praten. Maar zodra iemand nieuw komt in dat topic reageert iedereen gewoon hoor :Y)

Ik vind het knap dat je, ondanks alle twijfels, wel heel eerlijk naar jezelf bent, en dat je je gevoelens en twijfels ook goed onder woorden kunt brengen.
Het is ook helemaal niet gek als je er voor jezelf nog niet uit bent wat je nou precies voelt, dat ga je vanzelf ontdekken. Ikzelf vind de Kinsey Scale heel verhelderend, is misschien wel interessant om die even te googlen :)

En je bent van harte welkom in bovenstaande HKtopic hoor! (Anderen ook trouwens ;) )

fierefluiter

Re: Seksuele orientatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 07:48

Nogmaals bedankt voor alle reactie's.
Ik heb me hierdoor gerealiseerd dat het inderdaad niet nodig is om een label op jezelf te plakken, maar gewoon te laten voelen wat je voelt.
Ik heb hierdoor meer rust in m'n hoofd gecreerd, omdat ik niet de hele tijd met de vraag rondloop wat ik nou eigelijk ben.

Ik zal zeker een kijkje nemen in het eerder genoemde topic.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:09

niet gaan bedenken 'wat' je bent... en ook helemaal niet gaan denken dat je je tijd weg gooit.
Ga gewoon op je gevoel af, val voor een persoon en doe wat je hart je in geeft.
Maak je vooral niet druk welk stickertje je op je voorhoofd zou moeten hebben, want die stickertjes bestaan niet ;)
Jij bent gewoon jij en je kan verliefd worden, je aangetrokken voelen of houden van wie je maar wil. Of het nu een man, vrouw of mix is. Van je hart volgen wordt niemand slechter... je krijgt alleen maar meer ervaringen en je leert jezelf beter kennen.

Zelf zit in in het "hokje" hetero :')
Ik kan vrouwen wel knap vinden maar voel me geenzins aangetrokken tot vrouwen of het vrouwelijke lichaam.
Maar ik heb juist veel vriendinnen en vrienden die wel anders geaard zijn, of hier zelfs wisselen in zijn per persoon en per periode en zie ook hoeveel meer plezier ze in het leven hebben als ze gewoon accepteren wat ze voelen. Dat gun je iedereen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:12

Ik voel me te oud voor dat HK topic. :')

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:14

upendo schreef:
Ik voel me te oud voor dat HK topic. :')

Je bent zo oud als je je voelt he :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:17

thriam schreef:

Amen. :j

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:28

thriam schreef:

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn :j

Dit soort dingen kunnen moeilijk zijn, maar mocht je het fijn vinden erover te kunnen praten, mag je mij ook altijd een berichtje sturen. :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:38

Op zich is het niet zo raar om er pas later achter te komen. Ik ga regelmatig naar holebi fuiven en mensen zijn net heel vaak verbaast als ze horen dat ik al op mijn 16de naar zulke fuiven ging. :') Ook online lees ik dat er dus echt wel wat mensen zijn die er later achter komen.
Persoonlijk kan ik me wel voorstellen dat dat moeilijker is, ik ben er gewoon soort van 'ingegroeid', mede door veel op internet te lezen over mensen die bi/gay waren en te denken 'goh, ik kan ook wel bi zijn denk ik'. En ik vond homoseksuele mensen ook gewoon véél te interessant... :') Op school hadden we uiteindelijk een LGBT kliekje en heterovrienden waren ook gewoon supportive.
Al heb ik ook wel vaak gedacht van 'het kan toch niet waar zijn dat ik zó ben?'

Op een 'latere' leeftijd -ook al ben je nu nog niet oud- lijkt het mij wel meer even een shock, zeker aangezien je al wat vriendjes gehad hebt. Maar het lijkt mij perfect normaal om te twijfelen. Of je nu meer op vrouwen valt of meer op mannen, of op beide evenveel of enkel op vrouwen... Dat wijst zichzelf uiteindelijk wel uit. Is niks om je druk om te maken, gewoon veel uitgaan en mensen leren kennen en dan kom je jezelf ook wel tegen. :)

Zelf val ik enkel op vrouwen maar ik heb ook wel mijn 'experimenteer' fase gehad. Ik ben nooit verder dan kussen gegaan maar ik weet wel gewoon dat ik mij beter voel bij meisjes (en dat jongens niet kunnen kussen maar hé dat is mijn subjectieve mening xd).
Natuurlijk is dat eerder seksueel. Qua uiterlijk kan ik sommige jongens ook heel aantrekkelijk vinden, maar ik denk niet dat ik er ooit iets mee zou willen.
Zelfs ik heb uiteindelijk wel een tijdje getwijfeld of ik wel 100% op vrouwen viel... Uiteindelijk kan ik denk ik nooit 100% zeggen, maar ik zie me wel samen met een vrouw. Zou het heel raar vinden moest ik gevoelens krijgen voor een man, maar als het gebeurt dan gebeurt het. Al zou ik echt wel een identiteitscrisis krijgen. :')

Heb je trouwens vrienden waarmee je eventueel hierover kan praten? Of die misschien ook wel eens mee willen gaan naar een gaybar om mensen te leren kennen? Ik weet niet van waar je bent, maar er zijn veel leuke verenigingen die regelmatig iets organiseren voor jongeren, soms is het gewoon een film kijken, of een uitstap en dergelijke..

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:55

Ik ben zelf queer. En ik kwam er pas op mijn 23e achter. Ik dacht heel vaak "wauw wat een mooi meisje, ik wou dat ik op vrouwen viel!" En dat is eigenlijk heel raar, want als ik haar mooi vind en wilde dat ik een relatie met haar had, eh tsja, dan val ik dus op vrouwen. :+ Maar dat kwartje viel dus vrij laat.

Nu bijna 3 jaar later twijfel ik af en toe nog steeds. En dat is heel normaal! Geef jezelf de tijd om erachter te komen wat je voelt en wat je wilt. Ik wilde heel lang een labeltje voor mezelf, omdat dat veilig voelt, maar uiteindelijk weet ik het eigenlijk nog steeds niet, behalve dat het "niet-hetero" is.

fierefluiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 22:18

Update:

Als het goed is heb ik zaterdag een date met een meisje :) Ze woont alleen wel ver weg, dat is jammer. Maar ik heb er zin in! Ik heb haar ontmoet door tinder.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:37

Leuk, veel succes!

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 23:50

Als je wil staat mijn pb box open! Ik heb echt bijna hetzelfde meegemaakt als jij!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:46

Wat leuk, veel plezier!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 07:48

Leuk! Veel plezier :)

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:05

Sophie1999xx schreef:
Nogmaals bedankt voor alle reactie's.
Ik heb me hierdoor gerealiseerd dat het inderdaad niet nodig is om een label op jezelf te plakken, maar gewoon te laten voelen wat je voelt.
Ik heb hierdoor meer rust in m'n hoofd gecreerd, omdat ik niet de hele tijd met de vraag rondloop wat ik nou eigelijk ben.

Ik zal zeker een kijkje nemen in het eerder genoemde topic.

En dit is het mooiste wat je voor jezelf kan doen, lieve TS! *\o/* Heel veel plezier op je date gewenst!

Mocht je ooit ergens mee zitten, staat de PB altijd open!

Ik kwam er troueens in de brugklas achter dat ik panseksuele gevoelens heb. Heel verwarrend natuurlijk, maar hoe sneller je het accepteert en hoe opener je er over bent, hoe minder weerstand je krijgt is mijn ervaring. Veel mensen begrijpen de het begrip "pan" niet;

"Oh, dus je bent bi?!" - Nee, ik val op mensen. Op wié je bent. Niet met welk gender je je identificeert. - "Oh, das eigenlijk best een mooie gedachte!". Dat dus...

Gooi daar nog een scheutje openheid en kink bij, en mensen vinden het soms toch nog een beetje verwarrend. Hoewel ik nu een hele fijne, monogame, hetero relatie heb denken sommigen dat er op los "gefeest" wordt :') We laten ze vooral denken! :+

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:28

Wat knap dat je hier zo voor uit durft te komen ts.
Ik ben voor zo ver ik weet hetero, maar wel aseksueel. Voor mij was het gewoon een kwestie van experimenteren om hier achter te komen. Lastig om mee te leven vind ik het soms wel want een relatie zonder sex accepteren maar weinig mannen, ben er veel door gekwetst (exen die vreemd gingen omdat ze bij mij de voldoening niet konden halen) en sta daarom inmiddels ook niet meer open voor relaties.
Heel knap dat je ondanks je twijfels toch op date gaat en durft dus! :j

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:51

Dani, wat vervelend dat je zulke ervaringen hebt... Zijn er in Nederland geen contactgroepen voor aseksuele jongeren waar je misschien wel een leukerd tegen kan komen?