Rare afscheiding?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:50

DezeNaam schreef:
oomens schreef:
:r
Waarom dacht ik bij de titel nog dat het om een nieuw type hek, een vreemd soort haag of een aparte schutting ging? En waarom moet dit zonder leeswaarschuwing open en bloot op internet?

Leek mij in het begin van de post al duidelijk waar het over ging, dat jij verder leest is toch jouw keuze? Komt nogal kleinzerig over zeg. Met bioloog als beroep kom je toch ook nogal wel eens wat dingen tegen of niet soms?

Verder geen 'tips' voor je TS. Misschien even naar de huisarts voor een doorverwijzing.

Nou het lijkt me niet echt een onderwerp om openbaar op het internet te kwakken. Google zoiets eerst, of doe het anoniem. Of nog beter: ga naar de huisarts. Dit staat nog jaren op het internet en ik denk niet dat je dat moet willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:03

Geryon schreef:
oomens schreef:
Waarom dacht ik bij de titel nog dat het om een nieuw type hek, een vreemd soort haag of een aparte schutting ging? En waarom moet dit zonder leeswaarschuwing open en bloot op internet?

[b]Jij doet het zeker goed bij de vrouwen of toch niet? :D[b/]

Ts, ook ik kreeg het gevoel dat je je af vraagt of het een foetus was. Kan je er helaas geen antwoord op geven. Heb je het ooit aan de dokter gevraagd?

Dit dus. :') Als een vent bij mij zo raar over zoiets natuurlijks zou doen zou het heel snel klaar zijn...

Achterlijk dat er nog steeds zo'n taboe rust op dit soort onderwerpen. Wie weet leest een jonge meid wel zo'n opmerking als die van Oomens, en denkt dan dat ze er niet over mag praten met mensen waardoor ze wellicht met grote problemen rondloopt! Of wellicht onnodige, levensbellemmerende problemen. Alleen maar omdat er zo raar over wordt gedaan. :n

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 15:06

Bedankt voor alle steun ipv alleen bah bah bah. Dat doet me wel goed.

Ik zeg ook vaak genoeg dat ik naar de da moet hoor hahaha.

Ik gebruik geen tampons want ben sinds de mirena niet meer ongesteld geweest heb hem begin mei laten verwijderen en de prikpil laten zetten omdat het verwijderen echt vreselijk pijnlijk was.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:06

FatCat schreef:
_Dracarys schreef:
Ik hoop dat je HA bedoeld ipv DA? :+
:') Zit te veel op het paarden gedeelte van bokt.

_O- _O- _O-

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:12

hoikimmmy schreef:

Ik gebruik geen tampons want ben sinds de mirena niet meer ongesteld geweest heb hem begin mei laten verwijderen en de prikpil laten zetten omdat het verwijderen echt vreselijk pijnlijk was.

Fijn idee, die van mij moet er nog uit :+

Ik dacht wellicht zijn het hard geworden restjes tampon.. maar denk dan zelf verhard baarmoederslijmvlies. Al zou ik er de gyn even over vragen.

balli

Re: Rare afscheiding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:19

Ik kom net uit het proces van een miskraam (incl. de bijbehorende facebookgroepen waar alles besproken kan worden en waar niemand het raar vind als je omschrijft wat er uit je vagina kan komen). Mocht het het beginsel zijn van een zwangerschap, dan is het soms wel te herkennen, schijnt. Kan goed zijn dat het niet kon nestelen door de mirena en je het daardoor verloren bent. Echter gaat een miskraam naar mijn weten wel altijd gepaard met veel bloed. Tot zover met opgedane kennis door alle ervaringen van anderen online te lezen ;).

Overigens heel goed om goed te checken hoe je afscheiding eruit ziet. Als je ooit zwanger wilt worden, kan je daardoor je cyclus aardig goed bijhouden. Ook handig trouwens om te voorspellen wanneer je menstruatie eraan zit te komen. En mocht er ooit iets mis zijn, dan heb je dat veel sneller door, dan wanneer je er niet naar kijkt, aan voelt of aan ruikt. Sorry klinkt vies, maar dit kan je echt helpen je eigen lichaam te kennen!

Oke, ik snap dat dit volgens sommige mensen niet helemaal past op Bokt, maar dat heb ik met alle "huis tuin en keuken-topics" zonder paardgerelateerde dingen...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:21

Ts mag dit best vragen. Ik snap werkelijk niet wat er mis mee is om een medisch probleem te hebben.Ik weet overigens geen oplossing behalve dan het laten verwijderen van je spiraal.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 15:23

_Dracarys schreef:
hoikimmmy schreef:

Fijn idee, die van mij moet er nog uit :+

Ik dacht wellicht zijn het hard geworden restjes tampon.. maar denk dan zelf verhard baarmoederslijmvlies. Al zou ik er de gyn even over vragen.

Vriendin van mij had er geen problemen mee hoor, maar hij zat vast in mijn baarmoeder en ze kon de draadjes niet vinden. Dus als je die zelf kan voelen zal het wel wat meevallen.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:38

Ach, TS, je moet maar zo rekenen, als iemand hier in vol detail zijn etterende teenwond aan het omschrijven was of uitgebreid foto's plaatste van de wond-tot-op-het-bot van zijn paard, dan komt er hoogstens één keer een 'bah' voorbij die verder genegeerd wordt.
Het is dus echt de associatie die mensen ermee hebben. Vind het zelf geen rare vraag! ;)

En oomens, als je je muis even op de titel laat hangen (dus hoveren zonder te klikken), dan laat het zien in welk forumdeel het topic staat! :D
Afbeelding

Verder heb ik geen tips... Idd bewaren of eventueel een foto maken mocht het weer gebeuren. En misschien heel stom hoor, maar heb je ook gezocht op Google? Misschien geeft een gezondheidswebsite wel wat informatie over verschillende soorten afscheiding en komt iets vergelijkbaars van jou er ook op voor.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:49

Er bestaat ook een luisterend oor gedeelte. Daar kun je een berichtje zetten en kan het in een pb gezet worden. Ik zou dit niet zomaar op een openbaar forum zetten, maar bij mijn moeder gaan vragen of een vriendin ofzo... Over een aantal jaar staat er nog steeds dat er wit iets uit je baboesjka is gekomen alleen niet met je volledige naam.
Volgende keer gewoon naar de HA.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:57

Er staan geregeld zaken op Bokt waar ik geshockeerd door ben,bijv.als allerlei vormen van dieren mishandeling maar normaal gevonden worden,maar dit topic van ts vind ik heel gewoon.En het kan leerzaam zijn.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:57

purny schreef:
Er bestaat ook een luisterend oor gedeelte. Daar kun je een berichtje zetten en kan het in een pb gezet worden. Ik zou dit niet zomaar op een openbaar forum zetten, maar bij mijn moeder gaan vragen of een vriendin ofzo... Over een aantal jaar staat er nog steeds dat er wit iets uit je baboesjka is gekomen alleen niet met je volledige naam.

En dan 30 verschillende mensen moeten sturen omdat niemand het weet. :')

Je werkgever moet inderdaad maar eens te weten komen dat je gewoon een mens bent met lichamelijke klachten, schandalig is het. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:58

purny schreef:

Maar besef je dat je met deze reactie het taboe wat erop rust voedt, en je jonge meiden die dit lezen afschrikt van het praten over problemen? :) Wellicht kunnen ze wel niet bij hun moeder terecht of durven ze niet meteen naar de huisarts, en dan mag je er om één of andere gekke reden met niemand anders over praten omdat dat vies is ofzo? Terwijl het hártstikke natuurlijk is?

Ik vind het belachelijk. (Onnodige) Menstruatieklachten komen véél vaker voor dan je denkt, enkel omdat er geen ruimte is om erover te praten. Dat probleem wordt op deze manier in stand gehouden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:02

Ach... vroeger had je de Break Out, tegenwoordig een openbaar forum. Maar dan nog.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:04

TS, ik zou me geen zorgen maken om eerlijk te zijn. Ik heb ook wel eens vreemdere afschijding gehad en ben ermee naar de dokter geweest. Volgens hem was het normaal dat het eens afwijkt van wat je altijd hebt. Pas als het structureel verandert moet je t in de gaten houden. En als het stinkt.

Je geeft aan dat je er niet weer last van hebt gehad, dus ik gok dat t een gekkigheidje van je lichaam was. Een miskraam zonder een hoop bloed komt volgens mij niet voor dus daar zou ik niet bang voor zijn.

En verder, sommige reacties in dit topic :')_!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:08

Nouja ik had x een genant topic aan gemaakt over ook rare afscheiding en menstruatie.

Helaas staat het er nog op.
Maar goed, ik denk dat het niks ergs is maar je kan altijd langs de huisarts.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:10

Janinevv schreef:
Nouja ik had x een genant topic aan gemaakt over ook rare afscheiding en menstruatie.

Als je het topic vervelend vindt kun je vragen het te laten verwijderen bij Bokt en bij Google.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:26

_San87_ schreef:
Janinevv schreef:

Als je het topic vervelend vindt kun je vragen het te laten verwijderen bij Bokt en bij Google.

Hmm kan wel vragen aan bokt ja.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:37

Jezus mensen get a life... ik zou er nog foto's bijgezet hebben ook. Maar Goed, ben 2x bevallen dus ik ken geen schaamte meer ovwer zoiets menselijks

Ik heb een miskraam met 7 weken zwangerschap gehad, dat zag er echt al uit als een mini mensje, beetje alien achtig en bloed, heel veel bloed (mag ik dat zeggen zonder dat er hier mensen onpasselijk worden want tja...)
Maar in jouw geval zou ik het me ook afgevraagd hebben, ik zou het ook zeker bewaren mocht het nog eens voorkomen

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 16:40

Joanne1987 schreef:
Jezus mensen get a life... ik zou er nog foto's bijgezet hebben ook. Maar Goed, ben 2x bevallen dus ik ken geen schaamte meer ovwer zoiets menselijks

Ik heb een miskraam met 7 weken zwangerschap gehad, dat zag er echt al uit als een mini mensje, beetje alien achtig en bloed, heel veel bloed (mag ik dat zeggen zonder dat er hier mensen onpasselijk worden want tja...)
Maar in jouw geval zou ik het me ook afgevraagd hebben, ik zou het ook zeker bewaren mocht het nog eens voorkomen

Ik dacht inderdaad dat een foetus met bloed gepaard zou gaan en 2.5 cm dan zit je volgens mij al rond de 7 weken?
Misschien een vruchtzakje of iets. Als het nog eens voorkomt bewaar ik het zeker en voor ik aan kinderen begin eerst maar naar de gyn ik weey dat mijn moeder ook veel moeite moest doen voor ik er was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:51

Ik had mijn eerste echo op 8.5 weken en baby was dan een 2 centimeter. 2.5 zit je echt al op 9 weken, 9.5 weken. Dan krijg je inderdaad bloedverlies etc. Ik weet wat je bedoeld ts, ik heb het ook nog gehad en was gewoon heel erg taai slijm.

Overigens vind ik trouwens niets verkeerd aan deze vraag :) Laat jou er niet door afschrikken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:56

oomens schreef:

Je waant je spontaan weer in de middeleeuwen...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:58

We leven anno 2018 en niet 1918 kom op zeg.
Is toch helemaal niet erg als iemand dat vraagt en als het op internet blijft staan leerzaam voor de volgende generatie.

Ik zou het even gaan overleggen met je HA.
En wil je kinderen inderdaad een check laten doen.

Succes.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:00

Zolang de post van TS niet gepaard gaat met foto’s, zie ik geen reden waarom je het niet zou mogen vragen hier. Vieze prut dat uit de koker komt van je ruin inclusief foto’s is geen enkel probleem }:0

Wat je beschrijft lijkt op verharde stukjes slijm gecombineerd met kristallen uit je urine. Ik zou me er niet druk over maken.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:04

Fenrir schreef:
oomens schreef:

Aanstellen is ook een kunst :')

Mannen kunnen zich heel goed aanstellen.