Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluisje1998 schreef:Volgens mij heb ik mijn laatste vaccin gehad toen ik 9 was. Ik denk dat ik toch maar even ga bellen. Is misschien sowieso slim om hem.op nieuw te laten zetten, werk veel op stal, heb een jongr kat en op werk gebeurd het ook regelmatig dat er glazen breken enzo. Hoop dat de huisarts praktijk open is vandaag. Zo niet, zou het dan morgen ook nog kunnen?
Druif_01 schreef:Ik kan soms echt denken dat ik half dood ga, maar bij zoiets zou zelfs ik niet naar de huisarts bellen. Het zou niet eens in mij opkomen. Maar als het jou gerust stelt, gewoon even doen. Ik vraag me dan alleen wel oprecht af of je de rest van je leven bij elk klein wondje dat je hebt direct overleg wil met de huisarts, want dan maak je het jezelf wel heel moeilijk.
Bonna schreef:Roycemack ik denk helemaal niet dat Bokt overbezorgd is, maar wel gepast voorzichtig. Wij hebben allemaal het wondje van de ts niet gezien. Het klinkt niet als iets waar ik mee naar de huisarts zou gaan, maar als ts zich zorgen maakt moet ze vooral bellen. Als het niet nodig is, vertelt de assistent haar dat wel. Die hebben er voor geleerd. Wij niet.
Daarnaast is tetanus zeker wel iets om voorzichtig mee te zijn. En natuurlijk zijn er boeren diebin hooivorken gaan staan, gewoon verder lopen en niets hebben, maar er zit ook een andere kant aan die medaille . ik zou het risico iig niet willen lopen. Misschien heeft ts de inenting niet nodig omdat dit wondje acuut gevaar geeft, maar de enting is 10 jaar effectief. Hoeft ze zich de komende 10 jaar in ieder geval nergens zorgen om te maken.