Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prairy schreef:Lieve meid, wat een nieuws om op je 16e te verwerken te krijgen.
Ik zie iedereen hier dingen posten over opties om toch vooral kinderen te kunnen krijgen, wat natuurlijk heel fijn is, dat die er zijn.
Toch wil ik je ook een andere kant tonen, die van de wereld waarin (zelf) een kind krijgen, niet persé het hoogste goed ter wereld is.
Je kunt ook een heel erg fijn en waardevol leven leiden, zónder kinderen.
Ik ben ontzettend gelukkig kindvrij met mijn man en beestjes, al is het in mijn geval geheel vrijwillig.
Ik hoop dat je dit nieuws niet je leven laat verpesten, het kan namelijk zo mooi zijn, het zal alleen een andere manier van denken vergen dan die je je waarschijnlijk had voorgesteld. Het leven is wat je er zelf van maakt, niet wat ieder ander je opdringt of dat de maatschappij je voor jouw gevoel opdringt. Of dat nu uiteindelijk met of zonder kinderen is, die keus is aan jou, en niemand anders!
Ik wens je veel sterkte en liefde!
xmcw schreef:jeetje wat heftig voor je zeg... Heel veel sterkte gewenst..![]()
Ik vind het zó knap van je dat je dit gewoon op internet zet! Je moest eens weten hoeveel jonge meiden je hier mee helpt en gaat helpen wanneer zij dit lezen..
Ik hoop dat je de hormonen snel gaat merken, je bent een topper!
germie schreef:Dit is zeker balen. Maar er zijn natuurlijk nog mogelijkheden zoals adoptie. En wie weet komt de wetenschap zo ver dat het wel lukt.
En dan te bedenken dat anderen ongevraagd zwanger worden, dat is eigenlijk best oneerlijk dan.
Hopelijk werken de hormonen snel.