Kennis noemt zich moeder van stiefkind.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:15

We hebben gezien dat de openingspost leeggehaald is, en er is contact opgenomen met de topicstarter. Tot hier meer duidelijkheid over is, zet ik het topic op slot.

Warboel

Re: Kennis noemt zich moeder van stiefkind.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:06

De openingspost is inmiddels hersteld, dus ik open het topic weer.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 17:55

Hallo allen.

Mijn excuses voor het wissen van de OP, impulsieve actie. Ontzettend veel uren gewerkt de laatste week en dan zijn de acties wat minder doordacht lijkt het.
Nog even een reactie. Ik heb de OP niet leeggehaald omdat de reacties me niet aan staan (mooie aanname Olympia), maar omdat ik me realiseerde dat het gewoon niet belangrijk is. Het boeit idd ook niet dat ze zichzelf moeder noemt terwijl ze het niet is. Ook heb ik me nergens mee bemoeit. Dat zou inhouden dat ik haar erop aanspreek. Niet gedaan uiteraard (ook een aanname).

Dank voor alle reacties en een dikke plus voor Cinderella.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:19

Jolien87 schreef:
En elke keer weer neem ik mezelf voor om de OP te quoten. -O-

Dit bericht vind ik ook nergens op slaan. Beetje kinderachtig ook als je de OP quote als reden om ervoor te zorgen dat de TS het niet leeg kan halen.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:27

Persoonlijk lijkt het me aan de omstandigheden te liggen, hoe oud is het kind en wat zegt het kind zelf.
Wanneer de vader weer hertrouwd is word ze toch eigenlijk stiefmoeder vooral als het kind daar 50/50 in huis woont. Denk dat het voor gevoel erg meespeelt hoe de band tussen stiefmoeder en kind is in combinatie met leeftijd van het kind.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:17

Vaag hoor, het topic is weer open, met een boodschap van de TS dat de openingsvraag niet boeit... :roll:

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:21

Kuggur schreef:
Vaag hoor, het topic is weer open, met een boodschap van de TS dat de openingsvraag niet boeit... :roll:
Kerel, waar bemoei je je mee? Als TS van mening was/is dat het onderwerp niet boeiend (meer) is en ze kan het verwijderen, dan is dat toch haar zaak? Ook als dit is vanwege tegenvallende reacties.

Echt ongelofelijk dat mensen hier zo gaan roepen, we staan toch niet meer op een schoolplein waar we naar elkaar wijzen en verplichten om iets te zeggen?

Grow up zeg.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:23

Nabster schreef:
Hallo allen.

Mijn excuses voor het wissen van de OP, impulsieve actie. Ontzettend veel uren gewerkt de laatste week en dan zijn de acties wat minder doordacht lijkt het.
Nog even een reactie. Ik heb de OP niet leeggehaald omdat de reacties me niet aan staan (mooie aanname Olympia), maar omdat ik me realiseerde dat het gewoon niet belangrijk is. Het boeit idd ook niet dat ze zichzelf moeder noemt terwijl ze het niet is. Ook heb ik me nergens mee bemoeit. Dat zou inhouden dat ik haar erop aanspreek. Niet gedaan uiteraard (ook een aanname).

Zo'n week hebben we allemaal weleens. Ik ben blij dat je het een beetje hebt kunnen relativeren, met name voor jezelf. Wat zou het toch makkelijk zijn om dit soort zaken, waar we niets mee te maken hebben, niet zo binnen te laten komen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:26

Wauw testosteron.

Jippie, het zijn net paarden. Gelukkig zitten we op bokt.

Ontopic, als zij die afspraken hebben gemaakt prima.
Verder is veel werken en stress plus de algehele vrouwelijke hormonenhuishouding gewoon poedersuiker.
Ik stel wijn en chocolade bij een aflevering boer zoekt vrouw voor

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:37

Ailill schreef:
Kuggur schreef:
Kerel, waar bemoei je je mee? Als TS van mening was/is dat het onderwerp niet boeiend (meer) is en ze kan het verwijderen, dan is dat toch haar zaak? Ook als dit is vanwege tegenvallende reacties.

Echt ongelofelijk dat mensen hier zo gaan roepen, we staan toch niet meer op een schoolplein waar we naar elkaar wijzen en verplichten om iets te zeggen?

Grow up zeg.

Heb je je dagen.... _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:49

Kuggur schreef:
Ailill schreef:

Grow up zeg.

Heb je je dagen.... _O-

Welke dagen? Maandagen? Zondagen? Woensdagen? Zijn er speciale mannendagen?
En dan zeggen ze dat vrouwen onder elkaar erg zouden zijn... :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:51

Kuggur vraagt of Patrick ongesteld is omdat ik er zo op reageerde gisteren :')

Dit gaat diep. Heel diep.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:52

lieveli schreef:

Ah, thanks. Meer hoef ik ook niet te weten zo te lezen :')

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:54

Kuggur schreef:
Ailill schreef:

Grow up zeg.

Heb je je dagen.... _O-[/quoteSsssst, da's een goed bewaard geheim :j

Goed, ik kwam weer eens te fel uit de hoek. Al sta ik wel bij mijn punt. TS wilde iets bij nader inzien liever toch niet online, gevalletje eerst doen en daarna denken. Gelukkig, voor TS, kon zij dit op tijd weghalen. Moeten er dan echt een stel volwassen mensen gaan klagen en zeuren? Zelfs nadat de moderators hebben ingegrepen? Ik vind het wat té ver gaan.

Binnen 1 (of eigenlijk 2 topics) wordt er ook een Bokker besproken, moderators zijn op de hoogte, reageren als Bokker en als moderator in het topic. Toch komt er een topic om te klagen over die Bokker. Het voldoet aan de wet en de regel hier op Bokt. Laat het dan ook :)

Ik snap oprecht niet waarom we hier zo moeten wijzen naar/beschuldigen van anderen, leef en laat leven.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:55

Fenrir schreef:
Kuggur schreef:
Heb je je dagen.... _O-

Welke dagen? Maandagen? Zondagen? Woensdagen? Zijn er speciale mannendagen?
En dan zeggen ze dat vrouwen onder elkaar erg zouden zijn... :D
Valt best mee, een stuk minder dan bij jullie vrouwen en meestal dragen wij mannen het ook nog eens een stuk beter :P

Maar goed, vandaag niet helemaal m'n dag ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 19:56

lieveli schreef:

Lee moet haarzelf niet overal mee bemoeien :')

Ik had het niet eens over jou persoonlijk, enkel in het algemeen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:01

Ik zal even een serieuze reactie plaatsen in dit topic wat een tikje uit de hand loopt verder :D. Ook ik heb een stiefdochter en stiefzoon waarbij ik het af en toe inderdaad heb over " mijn zoon of onze dochter " soms klinkt dat namelijk vriendelijker dan het woord stiefdochter of stiefzoon en soms heb ik gewoon geen zin om de situatie uit te leggen en dan is het makkelijker om het over mijn zoon of dochter te hebben. Dat wil dan uiteraard niet zeggen dat ik vergeten ben dat ze een echte eigen moeder hebben. En soms hoor ik de kinderen tegen hun vrienden zeggen dat ik hun moeder ben, ze hebben gewoon niet altijd zin om er het woord stief voor te zeggen, dat roept ook weer vragen op bij de vrienden. Maar we doen er niemand kwaad mee moet je dan maar denken ts, het is vaak gewoon gemakzucht. :)

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 22:19

Kuggur schreef:

Niets vaags aan. Als je walnoot iets niet begrijpt, kun je het gewoon vragen ipv in de derde persoon over me te praten.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 14-05-18 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SG1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:21

Ik weet het niet.....
Maar ergens is zij dus heel lief voor het kindje?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-18 22:27

SG1985 schreef:
Ik weet het niet.....
Maar ergens is zij dus heel lief voor het kindje?

Kind is 18.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:29

Kennis noemt zich moeder van stiefkind, en wat dan nog?

Klinkt goed eigenlijk, want dat betekent meestal dat ze het goed met elkaar kunnen vinden en het is ook makkelijker. Precies zoals wat maras hierboven zelf in haar eigen situatie uitlegde.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:35

Ik laat de keuze aan mijn stiefzoontje mij noemt hij Mina en soms mama. Zijn stiefvader noemt hij papa (naam) en zijn echte mama en papa gewoon mama en papa.

Zolang hij zich er maar goed bij voelt!

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:38

Nabster schreef:
Hallo allen.

:(:) Take it easy Nabster!

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:46

Mijn oude leiding gevende was ook gescheiden en hertrouwd met een ander.
Die had bij het begin van de relatie gezegd: je bent niet hun vader dus laat het opvoeden aan mij over, probeer jij gewoon een vriend voor hun te zijn.

Ik persoonlijk moest ik in haar schoenen staan had ik precies hetzelfde gedaan.

Ik had er echt zoon schijthekel aan als de vent van mijn ma mij probeerde "op te voeden"

Maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk in mijn oude woonsituatie, maar ik moest er niet zoveel van weten. (hij was/is en zal nooit wat van mij zijn gelukkig)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:49

Kuggur en Ailill: jullie uitspraken zijn hoogst interessant. :+