Heftige reactie na insectenbeet (mug?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Re: Heftige reactie na insectenbeet (mug?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:34

Ik reageer ook flink op gewone muggensteken, enorme bulten die heel lang blijven zitten en jeuken. Maar dit soort bulten krijg ik maar van 1 soort steek, de zogenaamde ‘kriebelmug’ oftewel simuliidae.
De afgelopen jaren hier in NL een paar keer dit soort plekken gehad, enorm dik, jeuken en ook gewoon pijnlijk. Huid helemaal rood, strak en glimmend. Altijd gedacht dat het een extreme reactie op ‘gewone’ muggen was, tot ik in Engeland in een gebied was waar ik er letterlijk tientallen had. Bleken dus die krengen te zijn, zijn daar blijkbaar een enorme plaag! Daar noemen ze ze black flies of blandford flies. Lijken op een piepklein vliegje, en hebben een hele nare steek.
Komen in NL ook steeds meer voor helaas.
Afbeelding

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 11:39

Met koelen vertraag je de genezing, al zou ik ook koelen bij zoveel jeuk hoor. Mentholpoeder, vicks, tandpasta, het kan allemaal.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 14:37

Ik heb van de HA ciciline ofzo iets (iets met Ci :+) mee gekregen, ook voor allergieën. Gisteravond eerste pilletje ingenomen en vandaag is de plek eigenlijk alleen een stuk minder rood en is er veeeeeel minder jeuk. Ben zo blij dat dit effect heeft!

Bij mij idd ook pijn op de plek zelf en gisteravond echt heel erg rood. Vandaag is het vrij rustig en heb pas 1x after bite gebruikt tegen de jeuk.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 14:47

Mijn dochtertje heeft dit ook van muggensteken.
Ze is ook regelmatig in haar gezicht geprikt en krijgt dan enorme zwellingen met blaren aan het eind.
Nu met cetirizine tabletten is het redelijk te voorkomen maar dan moeten we er wel vlot bij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 15:45

Ik reageer jammer genoeg ook zo op bepaalde muggenbeten. Het gebeurt niet altijd en soms trekken ze gelijk weg, maar soms lijkt het letterlijk als de builenpest is uitgebroken op m'n benen als ik niet goed smeer met Deet en wel buiten ga zitten. Hieronder zie je de case in point (blauwe plekken hoorden er dan weer niet bij).

Bij mij werkt het alleen om goed te koelen en een hooikoortspilletje te nemen. Dat is gewoon antihistamine en haalt de allergische reactie wat naar beneden.

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 19:10

Hier nog een die het herkent! Blijk allergisch te zijn voor een bepaalde mug bij ons sportveld (dicht in de buurt van een recreatieplas). Heb nu anti-histamine tabletjes van de HA :j
Gaat bij mij ook niet echt vanzelf snel weer weg nadat ik ben gestoken :(

Afbeelding

Merkte trouwens ongeveer na een dag na 1e gebruik van pilletje wel echt verschil. Duurde nog wel even voordat alles weer geslonken was en de kleur weer normaal was

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 19:47

Je zou het bijna niet geloven maar zo is de plek nu :=

Afbeelding

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:28

Ja helaas ook ervaring mee. Vroeger nooit gehad, maar echt van de laatste jaren. Kreeg ook dezelfde tabletjes mee.
Als ik bijvoorbeeld op mijn arm gestoken ben dan geen last, maar aan mijn benen en voet is het dusdanig erg dat ik niet meer in mijn schoenen kom.
Zorg nu altijd dat ik 's avonds altijd dichte schoenen aan heb en een lange broek en desnoods gebruik ik deet.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:35

Herkenbaar helaas. Ik had dus ook zon reactie op muggen, gebeten in Drenthe, thuis geen last eigenlijk. Heb idd ook de ha gebeld en de assistente verwees me door naar de apotheek. Daar een spulletje gehaald dat ze zelf maken wat pijnstillend is en de brand eruit haalt. Verder mocht ik idd ook koelen. Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 13:41

Herkenbaar.

Knalrood, harde schijf, lymfe uit het prikgaatje.
Niet lollig, doet zeer ook dan.

Meestal gewoon heel veel jeuk (en láng, tot 3!!! weken per muggeprik)

Het vervelende is dat ik een 'nieuwe' muggenbult bijna niet voel. Als ik zie dat ik gestoken wordt (of dat voel) denk ik in eerste instantie iedere keer weer dat het wel meevalt 'deze keer'. Tót de volgende dag.

Toch binnenkort eens overleggen net huisarts.
Moet ik toch weer een keer langs.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 14:22

Ik heb 4 dagen 1x per dag zo'n pilletje geslikt en gister niet meer. Plek is zo goed als weg gelukkig. Enkel nog een lichte kring om de gestoken plekjes heen.

Verder zijn het nu 2 hele kleine bultjes. Eigenlijk kan je het vergelijken met ieniminie puistjes. Zo af en toe flink wat jeuk en soms doet de bovenste pijn, maar ik ben blij dat ik langs de HA ben gegaan. :j

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 14:31

Gewoon de hooikoorts tabletjes van bv lidl in huis hebben.
Dit is een reactie dus een antihistamine helpt hier prima tegen.

Dan zakt het vanzelf.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:54

Wat fijn om te zien dat ik niet de enige ben! Ik ben altijd al overgevoelig voor muggenbeten, of tenminste, niet allemaal... Maar soms wel.

Echter ben ik zaterdag gestoken en is mijn hand nu 2x zo dik -O-
Het jeukt onwijs en het doet ook echt zeer.. Vanmorgen de dokter gebeld en mag straks antihistamine pilletjes halen...

Afbeelding
Het is dus m'n rechterhand, hij is nu alleen nog dikker dan vanmorgen dat ik de foto maakte ;(

Begrijp ik het goed dat mensen die pilletjes gewoon meteen nemen nadat je erachter komt dat je gebeten bent? Dan ga ik dat ook maar doen denk ik, dit wil ik echt niet meer :')

Zaterdagochtend gebeten, zaterdag overdag nergens last van en zaterdagavond begon het opeens te jeuken. Gister werd het al iets dikker en vandaag was het dus opeens extreem.. Ellendige beesten :Y)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:04

Yes, ik heb ook anti histamine pillen en zodra ik gestoken ben neem ik die meteen in (behalve bij gewone slaapkamer muggen). Die pillen zijn alleen wel altijd na een jaar over datum, dus elk prikbeesten seizoen moet ik weer even een nieuw stripje halen bij de HA.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:27

Ik krijg precies dezelfde bulten van alles begalve muggen. :( Een keer op mijn enkel gestoken door vermoedelijk een horzol en ik kon 3 dagen geen schoen aan aan die voet.
Afbeelding

Nu heb ik dit ding, over de beet heen en vacuum trekken, dit zuigt het gif eruit en zogt ervoor dat de bult veel minder groot word.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:35

Hier ook een die overdreven reageert op beten. Maakt niet uit van wat. Nu gebruik ik citirecine voor m’n hooikoorts en daardoor worden de butjes niet meer dik. Maar jeuken wel gigantisch.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 16:40

Herkenbaar, daar heb ik ook last van :j

Bij mij werkt het om zo snel mogelijk een anti-histamine pilletje in te nemen. Dat kunnen gewoon hooikoortstabletten zijn van de drogist, maar ik heb ook weleens van de huisarts extra sterkte anti-histamine pillen gehad.
Punt is dat zo'n tabletje alleen werkt als je het snel inneemt. Ik reageer vooral op dazen en die kom ik alleen bij de paarden tegen. Tabletjes liggen dus standaard in de poetskist :+

Susie_Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:38

Heel herkbenbaar maar ik heb 15 jaar geleden een oplossing toegereikt gekregen van een huisarts: Gewoon via apotheek of internet te bestellen VSM apis mellifica 6 K
Homeopatisch middel van bijengif, je krijgt wel muggebulten maar bij mij zijn ze dan ipv 10 cm doorsnede maar een halve cm en geen jeuk e.d.