Voel me een oude taart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:47

Lol, bekend... :+
34 hier en mijn leven compleet om gegooid afgelopen paar jaar. Van stabiele (maar doodsaaie broer/zus) relatie met eigen huis, paarden, vaste baan ect. Naar gescheiden, financiële trubbels, paarden op moeten geven, liefde gevonden in Amerika en eind van het jaar emigreren. Dus ja. vroege midlife crisis? :+

Als er iets is wat ik heb geleerd van de afgelopen paar jaar is dat je moet genieten van het moment. Ik mis de tijd dat ik 20 was ook wel eens. Maar dan bedenk ik me, toen ik 20 was keek ik terug op hoe fantastisch mijn tienerjaren waren, en nu kijk ik terug op hoe fantastisch mijn 20er jaren waren. Over 10 jaar kijk ik terug hoe geweldig mijn 30er jaren waren. Dus leef en haal eruit wat erin zit, anders heb je ook niks om op terug te kijken!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:53

Totaal geen last van :D
Ouder worden is immers een levensproces dat geduldig doorgaat zolang je blijft ademhalen, dus dan maak ik er liever nog iets leuks van *\o/*
Ben inmiddels 48, nog steeds single en anderhalf jaar geleden weer even vrolijk aan een nieuwe studie begonnen. Heerlijk tussen dat jonge spul, die allemaal denken dat ik hooguit 38 ben (zonder een grijze haar of potje verf _O-). Ik ben ook zeker voor gek verklaard door leeftijdsgenoten, maar wat zou het, studeren was en is leuk, en lekker met dat jonge spul door de landerijen dwalen.... (ik studeer biologie :=)

Zoals Bloodymary ook al zegt, je bent zo oud als je je voelt, en zolang je het kind in jezelf weet te bewaren blijft het ook zeker lollig *\%/*

karuna
Drukke kabouter

Re: Voel me een oude taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:59

Klopt helemaal. Ik ga regelmatig naar festivals ook. Houd van pretparken en waterparken. Of zie een schommel en ga lekker zitten schommelen. Vorige week nog gelachen. Ik kocht een t shirt met opdruk ik ben geen 50 maar 18 met 32 jaar ervaring, de verkoper geloofde na het zien van mijn paspoort nog niet eens dat ik toch echt 50 ben nu. Hihi

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:12

Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als nu! Ik ben dan halverwege de twintig, maar sommige vrienden verlangen heftig terug naar hun tienertijd. Nou ik niet hoor, ik hou van de vrijheid die ik nu heb.
Maar ik schrok een paar weken terug wel van mezelf: laatst zat ik op een terras en zei tegen een vriendin: oeh hij is wel leuk! Bleek hij gewoon een kind te hebben :O Zo oud ben ik dus, mensen die ik knap vind krijgen al kinderen := .

Relaties vind ik toch al lastig. Ik heb veel tijd nodig en als tiener was dat heel normaal. Nu liggen de meeste mensen zó bij elkaar in bed.. Zie ik mezelf niet doen. En als tiener kwam ik zoveel mensen tegen! Nu bijna nergens, of juist mensen waar ik niks van wil. Datingapps enzo vind ik allemaal maar een raar idee.. Ik hoop dus nog steeds dat een leuke vent me een keer aanspreekt ofzo :+

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:16

Oh zo herkenbaar... Ook al ben ik nu pas 29, lichamelijk zijn de meeste 80 jarige heel veel beter. Ook heeft mijn leven de afgelopen 5 jaar soort van stil gestaan door veel (heftige) medische gebeurtenissen waaronder 14 hersenoperaties.

"Daar is nog genoeg tijd voor", geldt voor zoveel dingen niet meer.

Maar goed, andere kant leven we nog, soort van dan. :=

De tijd gaat zo gigantisch snel...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:30

Nou ik span de kroon denk ik met mijn net 58 :D
Ik vind het heerlijk want vroeger was ik nogal onzeker en deed mijn best om door iedereen aardig gevonden te worden maar nu het ik echt take it or leave it!
Ben 41 jaar bij mijn man en we hebben pracht kinderen en kleinkinderen en daar genieten we ook van en voor de rest doe ik niets waar ik geen zin in heb }>
Ik heb ook de nodige ellende meegemaakt met operaties en aandoeningen en rimpels, ik kraak overal maar we gaan gewoon door!
Ik heb weleens als we het over iets hebben van vroeger dat ik denk sh*t is dat al zo lang geleden!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:45

Dat gevoel dat iets ineens veel langer geleden blijkt herken ik wel. Ik word van de zomer 40 en wil dat het liefst overslaan :+ mijn dochter was wel lief laatst volgens haar groeide er zilver uit mijn hoofd :))

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:01

Ik ben gisteren 28 geworden en voel me soms echt alsof ik in een trein zit die ik niet kan stoppen. Keuzes die ik moet maken in mijn professioneel leven worden ineens beperkt door de meest onnozele dingen dat ik eigenlijk hoopte dat die keuze 5 jaar eerder op mijn pad was gekomen toen ik het gevoel had dat ik alle kanten uit kon.

Uiteindelijk toch een hele andere keuze gemaakt en met mogelijkheden om mijn droom te verwezelijken (wonen in de US) op langere termijn maar wel aan betere voorwaarden en een topfunctie. Hoewel dit dan ook ineens een stuk zwaarder is en ik begin te beseffen dat ik niet meer zoals vroeger dingen kan afschuiven op mijn leeftijd.

Het is bij mij ingewikkeld omdat ik op professioneel vlak mijn leeftijd vooruit zit en prive echt niet en er ook geen behoefte aan heb om huisje (ok, heb wel een eigen huis gekocht)- tuintje - kindje te spelen. Laat staan met een partner erbij. Ik ben alleen en vind dat best prima maar het was wel moeilijk te horen vanmorgen dat ik nu de laatste ben van alle neven en nichten die zonder partner zit.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:09

Siamsmeesje schreef:
Totaal geen last van :D
Ouder worden is immers een levensproces dat geduldig doorgaat zolang je blijft ademhalen, dus dan maak ik er liever nog iets leuks van *\o/*
[..]
Zoals Bloodymary ook al zegt, je bent zo oud als je je voelt, en zolang je het kind in jezelf weet te bewaren blijft het ook zeker lollig *\%/*

Dit. Goed motto. Al is het onvermijdelijke ziek worden en omvallen van mensen om je heen toch echt een reminder dat je ouder wordt. Die kan ik niet opzij schuiven. Maar dat maakt me des te bewuster van het feit dat je moet vieren wat je kunt. Ook dat je 30 wordt, of 40, of...

Enne:
Sintara schreef:
Maar ik schrok een paar weken terug wel van mezelf: laatst zat ik op een terras en zei tegen een vriendin: oeh hij is wel leuk! Bleek hij gewoon een kind te hebben :O Zo oud ben ik dus, mensen die ik knap vind krijgen al kinderen := .

Ik ken intussen mensen jonger dan ik die al kleinkinderen hebben :)) Dat is echt hilarisch. Terwijl aan de andere kant mensen me ook rustig in de leeftijd schatten dat ik nog ruim de tijd heb om mijn eigen keuzes te maken voordat mijn biologische klok afloopt. Die wekker is echt jaren geleden al gegaan :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:11

Ik vond 30 jaar worden best een ding.
Maar 40 jaar worden was leuk. En ondanks mijn ziekte heb ik mijn wens van parachutespringen op mijn 40ste waar gemaakt.

Ik ben nu 42 jaar en ik vind het wel prima zo.
Mijn man riep laatst dat hij mijn beginnende rimpels zo schattig vond.
En vorige week vond een man op het orkest mij knap.

Heerlijk om te weten wat ik wil en kan.
Mening van anderen doet er steeds minder toe.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:24

Prrrr schreef:
Dit. Goed motto. Al is het onvermijdelijke ziek worden en omvallen van mensen om je heen toch echt een reminder dat je ouder wordt. Die kan ik niet opzij schuiven. Maar dat maakt me des te bewuster van het feit dat je moet vieren wat je kunt. Ook dat je 30 wordt, of 40, of...

Begrijp me niet verkeerd, ook ik ben niet vrij gebleven van wegvallende mensen en ziekte. De eerste was al op 16-jarige leeftijd. Dochter van een collega van mijn vader, net zo oud als ik, en geloof me, dat was echt een reality check toen. Ze had intens geleefd alsof ze het wist. Dat was voor mij het moment om te besluiten dat ik de dingen wilde doen die ik leuk vind, ongeacht wat een ander ervan zal denken.
En nu ik zelf diabetes heb, is dat besluit alleen nog maar sterker geworden. Het kan ineens allemaal anders zijn, voor je het weet.

Leuk hé Karuna, die schommels :D
Ik kan ze ook nooit laten hangen, blijf het prachtig vinden, en dan liefst nog zonder m'n voeten te gebruiken :o 8-)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:35

41 en totaal geen last van. Heb me nog nooit zo zelfverzekerd gevoeld als nu, het leven wordt alleen maar leuker. Ik rijd zeker 4x in de week met m'n paard door het bos, scheur op m'n e-bike de hele omgeving rond, ik werk deeltijd in de zorg en haal fluitend en zingend de bewoners uit bed, ik heb altijd overal wel zin in en meer energie dan 5 jaar geleden. Ben vorig jaar op trektocht te paard geweest door IJsland, 6 dagen lang 6 uur per dag in het zadel en ik kon het makkelijk aan. En de keren dat ik een sportschool van binnen heb gezien in mijn leven zijn op 1 hand te tellen, dus echt sportief ben ik niet.
Rimpels heb ik nog niet en grijze haren kan ik verven. M'n leeftijd past eindelijk bij mijn kledingsmaak.
Ik ga nog ff door hoor!
En nu ga ik lekker zonder zadel op m'n pony spelen, doei doei!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:55

Omg....wat kunnen mensen (meestal gezonde jonge mensen) toch een probleem van dat spiegelbeeld en leeftijd maken! Wees blij dat je slechts een rimpel hoeft te zien. Menig mens heeft dat voorrecht niet dat het slechts om een rimpel gaat. Je bent zo oud als je je voelt. Je kunt een rimpel zien maar bedenk dat anderen van jouw leeftijd er soms al wel ouder uit zien. Ik ga naar mijn 50e met de nodige medische mankementen maar dat wil niet zeggen dat je je niet jong kunt voelen. Ouder worden doen we allemaal als het goed is....en gelukkig maar anders leefde je nu niet meer. En die spiegel....laat lekker voor wat het is. Er zijn belangrijkere dingen in het leven....leef en geniet... Wat een ander er van zou kunnen denken.....lekker belangrijk!

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:15

Bravura schreef:
Omg....wat kunnen mensen (meestal gezonde jonge mensen) toch een probleem van dat spiegelbeeld en leeftijd maken! Wees blij dat je slechts een rimpel hoeft te zien. Menig mens heeft dat voorrecht niet dat het slechts om een rimpel gaat. Je bent zo oud als je je voelt. Je kunt een rimpel zien maar bedenk dat anderen van jouw leeftijd er soms al wel ouder uit zien. Ik ga naar mijn 50e met de nodige medische mankementen maar dat wil niet zeggen dat je je niet jong kunt voelen. Ouder worden doen we allemaal als het goed is....en gelukkig maar anders leefde je nu niet meer. En die spiegel....laat lekker voor wat het is. Er zijn belangrijkere dingen in het leven....leef en geniet... Wat een ander er van zou kunnen denken.....lekker belangrijk!

Dat vind ik altijd van die tricky uitspraken, er zullen altijd belangrijkere/ergere dingen zijn dan elk belangrijk/erg ding.
Ik vind dat iedereen best mag uiten wat hem of haar dwars zit, hoe triviaal het voor een ander ook mag zijn. Natuurlijk moet het geen ruk uitmaken wat een ander denkt, maar het bespreekbaar houden van onzekerheden maakt het voor een ander weer makkelijker om met bepaalde dingen om te gaan.

Wat betreft mensen van dezelfde leeftijd met kinderen/kleinkinderen. Elke keer als ik een oud klasgenootje of vriend/vriendin (bijv op Facebook) zie aankondigen een kind te krijgen dan is mijn eerste reactie nog steeds “Wow, nu al?!”. Maar die zijn natuurlijk ook al in de 20/30 :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:41

Voor de gelegenheid van dit topic heb ik trouwens dit T-shirt maar weer eens uit de kast gehaald:

Afbeelding

:=

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:28

_O-
Zo'n shirt zou ik nou ook wel willen hebben :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:49

Ik voel me niet oud, ik word ook altijd jonger geschat. Als ik met mn neefje loop denken mensen nog dat ik tiener moeder ben. Ik ben echter bijna 30 :') en ik besef me wel heel vaak dat het leven voorbij raast in een sneltreinvaart daarom neem ik vaak de stoptrein en doe dingen van mijn bucketlist want ik twijfel zelfs of ik alles wat ik bedacht heb waar zou kunnen maken in het aantal jaren die ik gezond mag meemaken. De wereld is te groot voor een mensen leven. Er is zoveel te doen dat ik het soms lastig vind dat je moet werken voor het geld en meer werkt dan vrije tijd hebt om in de vrije tijd die je hebt zoveel mogelijk bucketlist dingen waar te kunnen maken financieel gezien.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:58

ik ben pas oud: 60 en voel me soms 30 en soms 80. Tot voor kort reed ik nog meerdere malen per week paard, maar mijn paard is met pensioen wegens zijn leeftijd en teveel kwalen.
Ik heb zelf seniorenverlof (1 dag minder werken op eigen kosten met behoud van vakantiedagen/geld enz).
Heb nog wel een eigen land en stal, maar het werk kost me steeds meer moeite. Gelukkig heb ik een lieve echtgenoot die me vaak helpt op stal, helaas geen paardenman, maar mijn paard vindt hem gelukkig oke!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:45

moonsparkle schreef:
Ik voel me niet oud, ik word ook altijd jonger geschat. Als ik met mn neefje loop denken mensen nog dat ik tiener moeder ben. Ik ben echter bijna 30 :') en ik besef me wel heel vaak dat het leven voorbij raast in een sneltreinvaart daarom neem ik vaak de stoptrein en doe dingen van mijn bucketlist want ik twijfel zelfs of ik alles wat ik bedacht heb waar zou kunnen maken in het aantal jaren die ik gezond mag meemaken. De wereld is te groot voor een mensen leven. Er is zoveel te doen dat ik het soms lastig vind dat je moet werken voor het geld en meer werkt dan vrije tijd hebt om in de vrije tijd die je hebt zoveel mogelijk bucketlist dingen waar te kunnen maken financieel gezien.

:') hier geen bucketlist. Heb recent een geniaal boekje gekregen....
http://www.reviewsandroses.nl/boeken/boekrecensie-fck-it-list-book/ :D
Grappige vind ik dat ik sommige dingen dus door de jaren heen ook op die manier ben gaan doen/vinden (niet alles natuurlijk). :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:52

TS, weet je wat het mooie is? Boven de 30 is al bijna 40 en dat is de helft van 80 en dat is dus gewoon al bijna dood (of over 20 jaar pas als je 100 wordt).

Je kan dus een beetje rimpels tellen en weemoedig naar een stel studenten staren of besluiten dat je nog zeker 65 jaar hebt om wat van je leven te maken. Succes!
Laatst bijgewerkt door Hilli op 02-05-18 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Oh ik herken het gevoel TS.
Al werd ik vorige week wel heel blij, ik moest namelijk mijn ID kaart laten zien toen ik drank kocht.
En ik wordt volgende week 34

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Gewoon stoppen met tellen bij 29. Probleem opgelost...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:06

Inmiddels de 45 gepasseerd en helaas de nodige lichamelijke beperkingen maar ik voel mij 20 :D denk er niet te veel over na over mijn leeftijd .. er zijn in mijn omgeving een aantal mensen op jonge leeftijd overleden dat ik dankbaar ben dat je er nog mag zijn ...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:14

Het gaat zó snel! Zo sta ik te zenuwpezen voor een tentamen en zo koop ik een huis _O-

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:31

Bizar hoeveel er hier zich met 30 ouder voelen dan de 45 plussers. Één troost dertigers, tegen die tijd dat jullie 45 zijn voelen jullie je weer 25. :D

Ik word volgend jaar 50 *\o/*