Rug gebroken, gekneusd of simpelweg spierpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Re: Rug gebroken, gekneusd of simpelweg spierpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:22

Waar zit het rechtsonder? Ik heb na een val van het paard ooit (onder andere) mijn linkernier gekneusd. En dat deed pijn! Heb je ook last met plassen?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 14:04

Lager als dat, geen last met plassen. Nieren zijn oke denk ik.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:10

ik herken het ook maar op een andere manier ik heb het regelmatig dat mijn rug spieren volledig verkrampen, vaak na een glijer op de berg! Ik heb inderdaad ook eerst foto's gehad en daar was niks op te zien :+ (alleen een hele oude break van zeker 20 jaar terug en dat kon het niet zijn) ik heb standaard nu een potje spierverslappers staan

Ik hoop dat je dokter een uitsluitsel kan geven :j

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 14:59

Nou, nieuwe dokter is geen succes. Ze weigerde mij door te sturen voor foto’s, en ik moest over een week maar terug komen als het niet over was.
Ben echt niet blij hiermee.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:01

Dat meen je niet?!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 15:03

Ja werkelijk waar, ik zei nog ik wil alles uitsluiten dus of ze mij aub wilt doorsturen. Weigerde ze pertinent.
Vind het vooral erg dat ze zoveel risico durft te nemen met iets belangrijks als een rug.
Laatst bijgewerkt door sanso op 23-04-18 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:04

S.I gewricht kan ook nog en ook je milt. Bij mij hebben ze indertijd een scan gemaakt, wel direkt trouwens.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:07

sanso schreef:
Ja werkelijk waar, ik zei nog ik wil alles uitsluiten dus of ze mij aub wilt doorsturen. Weigerde ze pertinent.
Vind het vooral erg dat ze zoveel risico durft te nemen met iets belangrijks als een rug.

Wat?? Jeetje zeg!
Ik zou het niet accepteren.

Ik ben 1 x plat op mn rug op het weiland gevallen, en had mooi een wervel gebroken.
Veel pijn heb ik er niet aan gehad, ging alleen voor de zekerheid naar het ziekenhuis, voelde meer als spierpijn voor mij.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 15:08

Even een plaatje waar de pijn ongeveer zit.
Van daaruit straalt het uit naar rugwervels en bekken.
Toen ze op mijn wervels drukte zakte ik ook bijna door mijn benen van de pijn.
Maar ze was overtuigd dat het spierpijn was omdat de pijn meer op de stip zat zeg maar.
Spierpijn klopt ook maar er kunnen ook meerdere dingen aan de hand zijn denk ik dan..
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:08

Nu dan weet je het in vervolg, direct naar de SE, hoe halen ze het in hun hoofd. Juist zo jagen ze de zorgkosten verder op. Gewoon weer bellen en eisen dat er een foto word gemaakt, kosten zijn toch voor jezelf. En verder, flinke pijnstilling slikken en toch maar zo veel mogelijk rustig bewegen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 15:09

Ik ben ook plat op mijn rug gevallen. En als ik eraan terug denk misschien zelfs een aantal seconden een black out gehad. Gezien ik de val zelf niet meer kan herinneren alleen dat ik naar boven keek en de neus van paardlief zag.
Ze vroeg ook niet hoe of waar ik gevallen was.
Laatst bijgewerkt door sanso op 23-04-18 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:10

Mogen ze volgens mij niet weigeren, zou ik niet mee akkoord gaan!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:13

sanso schreef:
Ik ben ook plat op mijn rug gevallen. En als ik eraan terug denk misschien zelfs een aantal seconden een black out gehad. Gezien ik de val zelf niet meer kan herinneren alleen dat ik naar boven keek en de neus van paardlief zag.

Je bent dus een klein stukje van de film kwijt, waarom niet meteen naar het ziekenhuis gegaan??

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-18 15:14

Ik geef dokter het voordeel van de twijfel, ik wacht nog even af.
Als het morgen nog zo pijnlijk of erger is ga ik naar de SE. Liever dat er een foto voor niks word gemaakt dan dat er echt iets is en daar (te) laat achter gekomen word

@Bigone, eerlijk gezegt geen idee.. voel me ook stom achteraf. Ik besef het mij later pas dat ik weinig herinner van de val zelf. Ik heb toen wel meteen ibuprofen op, en een warme douche. Toen ging het wat beter. Misschien is het dat geweest.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:21

Misschien vanavond anders de hap bellen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:25

Wat een bijzondere beslissing van je huisarts. Ik zou daar geen genoegen mee nemen :=

Als ik hier zeg dat ik van een paard gevallen ben, stuurt ze me meteen door naar het ziekenhuis voor foto's. Ook als ik zeg dat het wel meevalt. Zo een flinke smak kan meer beschadigen dan je op het eerste gezicht denkt. :n Hopelijk kun je ergens terecht waar je wel serieus genomen wordt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:27

Het ziekenhuis zei tegen mij bij val van paard ambu bellen en na laten kijken.
Teveel mensen lopen door en dan heb je een veel groter probleem.

Ik zou de HAP gaan proberen vanavond.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:30

Jeetje, nare val heb je gemaakt..

Hoe zit het met het gevoel in je armen, benen, handen en voeten?

Ik zou inderdaad geen genoegen nemen met wat de huisarts zegt. Vanavond HAP bellen en aangeven dat je het niet meer hebt van de pijn. Desnoods een beetje aandikken. Foto;s om uit te sluiten dat het gaat om een breuk/verschoven wervel is zeker niet onverstandig! :(:)

Beterschap!!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:31

bigone schreef:
sanso schreef:

Je bent dus een klein stukje van de film kwijt, waarom niet meteen naar het ziekenhuis gegaan??

Je moet eerst naar de huisarts en moet daarvan dan een doorverwijzing naar het ziekenhuis krijgen.Ik vind dit wel heel slecht dat die je niet voor foto's heeft doorverwezen.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:34

sanso schreef:
Ik geef dokter het voordeel van de twijfel, ik wacht nog even af.
Als het morgen nog zo pijnlijk of erger is ga ik naar de SE. Liever dat er een foto voor niks word gemaakt dan dat er echt iets is en daar (te) laat achter gekomen word

@Bigone, eerlijk gezegt geen idee.. voel me ook stom achteraf. Ik besef het mij later pas dat ik weinig herinner van de val zelf. Ik heb toen wel meteen ibuprofen op, en een warme douche. Toen ging het wat beter. Misschien is het dat geweest.

Je kunt ook de HAP of SE bellen en daar advies vragen. Vriendin van mij was ook een keer van 5 meter hoogte gevallen. Heel even blijven liggen en weer opgestaan en door gegaan maar uiteindelijk moest ze in de nacht toch nog wel naar HAP gaan voor foto's. Sowieso kreeg zij op haar donder dat ze niet meteen de ambulance had gebeld :')

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:46

Ik zal direct naar de eerste hulp gaan als ik jou was. Heel bijzondere keus van je huisarts :(

edit: ongelooflijk toch, dat je tegenwoordig een grote bek moet hebben en moet vechten voor je eigen gezondheid!!
Laatst bijgewerkt door antje_vip op 23-04-18 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:52

Oh laat het er alsjeblieft niet bij zitten. Ik heb me bijna 10 jaar geleden weg laten sturen van de EH na val van mijn paard. Ik wist dat het niet goed zat, maar volgende de dokter daar zou het allemaal wel meevallen. Mijn leven is langzaam en zeker een hel geworden van lichamelijk klachten... Jaren later kwam de oorzaak aan het licht. 3 gebroken wervels en daardoor nu blijvende schade.

itske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:57

Ik heb dit 6 jaar geleden met mijn dochter gehad (precies als jij)
de huisarts wou ook niet doorsturen, pas nadat ik elke dag gebeld had haar de huisarts om een doorverwijzing kreeg ik dit pas na 2 weken. Wat bleek wel een scheurtje in de rugwervel. Het is met veel rust wel goed gekomen maar de arts in het ziekenhuis was niet blij en heeft de huisarts er op aan gesproken. Ook heb ik de huisarts schriftelijk aansprakelijk gesteld voor de geleden en eventueel nog te komen schade.

Later sprak ik de dierenarts en die zei: waarom ben je niet hier gekomen voor een foto ? doen we wel vaker hoor . En dan met de foto van de DA naar de spoedeisende hulp.

Sterkte en laat je niet afschepen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:58

Jessix schreef:
Oh laat het er alsjeblieft niet bij zitten. Ik heb me bijna 10 jaar geleden weg laten sturen van de EH na val van mijn paard. Ik wist dat het niet goed zat, maar volgende de dokter daar zou het allemaal wel meevallen. Mijn leven is langzaam en zeker een hel geworden van lichamelijk klachten... Jaren later kwam de oorzaak aan het licht. 3 gebroken wervels en daardoor nu blijvende schade.

Hier een soortgelijk verhaal. Van een bokkend paard gelanceerd en keihard op mijn stuitje gevallen en ik kon mijn benen niet meer bewegen. Naar het ziekenhuis gebracht en daar naar huis gestuurd met de mededeling dat ze niks zagen op de röntgenfoto en dat ik over 3 weken maar naar de fysio moest gaan. Nog geprobeerd om terug te mogen komen, maar dat was geen optie voor het ziekenhuis. Ik moest maar naar de huisarts. 3 weken later via de huisarts bij de fysio terecht gekomen en toen bleek dat mijn lies voor 90% was afgescheurd. Een paar jaar later bleek ik ook een breuk in mijn bekken te hebben gehad die op de röntgen blijkbaar niet zichtbaar was, maar je ziet nu heel duidelijk dat de boel gebroken is geweest en slecht hersteld is (scheef gegroeid).

Ik heb nu zoveel spijt dat ik me zo heb laten wegsturen. Maar op dat moment had ik zoveel pijn dat ik er niet tegen in kon gaan :n Uiteindelijk heb ik 3 weken op bed geleden, toen naar de fysio gegaan en kon ik na een jaar weer normaal lopen en sporten. Tot op heden klachten in mijn bekken en onderrug (laatste door eerder ongeluk).. Echt nooit zo laten wegsturen met dit soort dingen!

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 15:59

Ga gewoon rechtstreeks naar SE..je hebt maar 1 rug.

Zo had ik vroeger eens een ongeluk gehad waarbij ik nog een hele dag rondliep en plots enorm veel last had, dokter van wacht gebeld en die kwam aan met de reactie "het is wellicht enkel maar gekneusd, ik zie geen reden in om naar de spoeddienst te gaan om dit uur". Midden in de nacht werd de pijn erger en ben ik toch gegaan.. been + voet toch 'netjes' gebroken.