Kan niet meer op voet staan, wat kan het zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:57

germie schreef:
Fietsen is vrijwel onbelast. Dat kun je rustig doen hoor. Dat is heel wat anders dan echt lopen.

Totdat je ineens plots moet remmen en je je voet aan de grond moet zetten, dan is het zéér belastend. En kan ook gevaarlijke situaties opleveren in het verkeer.
Slecht advies dus.

@TS het is heel lastig, maar zou toch proberen voldoende rust te houden. Beter nu even heel onhandig dan je herstel dusdanig vertragen of belemmeren, dat je nog maandenlang pijn eraan hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:58

Ja, ik zou vooral lekker doen wat de dokter zegt, en niet gaan klooien. Want als je het overbelast zit je nog langer thuis.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 13:58

Fietsen onbelast? Mn hoela!!
luister asjeblieft gewoon nar de arts......

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:17

Nabster schreef:
germie schreef:
Fietsen is vrijwel onbelast. Dat kun je rustig doen hoor. Dat is heel wat anders dan echt lopen. Paardrijden is eigenlijk ook onbelast als je zonder beugels gaat rijden. Maar opstappen kost wel veel kracht. Paardrijden heeft alleen af en toe wat schokkerige bewegingen waardoor het wat minder fijn kan zijn.

Wat je nog kunt doen is evt. naar een sportarts gaan. Die kunnen het intapen. En vaak zodanig dat je WEL kunt lopen. Uiteraard zal een hele dag staan niet zo goed zijn, maar stel je hoeft hierdoor maar 1 week niet te werken.

Waarom geef jij adviezen die tegen die van de arts in gaan?

Omdat Germie denkt dat artsen er alleen op uit zijn om je te verminken en je dus beter je eigen plan kan trekken en gewoon door te gaan met je leven :j
Al vaker gelezen hier op bokt.

Maar idd; gewoon rust houden en doen wat de arts zegt werkt meestal het beste :) Rustig aan doen en niet overbelasten, dan komt het vanzelf weer goed. Als het nu overbelast wordt, kan het een alleen maar een langduriger proces worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 06:21

Ik mocht met mijn gebroken enkel niet belasten en wel fietsen. En voor verstuikings dingen ga ik naar een sportarts. Die denken vaak even verder. Verder lees ik nergens dat je maar moet werken en lijkt het of elke andere denkwijze niet mag. Maar met een gekneusde enkel ben ik eens bij een sportarts geweest. Medeschaatsers gingen er naartoe om bij verrekte enkelbanden het te laten tapen. Dan waren krukken niet nodig. Die beste man deed toen ook topsporters, en dacht enorm met je mee. Helaas nu met emiritaat. Hij ging nogal eens tegen huisartsen in en zijn methoden werkten echt.
Dus waarom niet een sportarts bellen? Wie weet kan ie e.e.a. versnellen.