Erg veel napijn na vullen 3 kiezen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Erg veel napijn na vullen 3 kiezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:50

Ik heb dinsdag een witte vulling gekregen een heel kleintje op mn voortand onder. Maar is gevoelig en warm en koud is niet heel fijn. Nu weet ik bij mijzelf dat ik er ongeveer 1 weekje last van hou.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 09:52

De gevoeligheid met warm/koud ben ik bekend mee inderdaad, die had ook wel verwacht. Maar deze pijn niet. Mijn eten moet ik momenteel ook met behulp van voortanden en tong 'kauwen'. :o

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:58

mijn tandarts zegt altijd :

"Het kan zijn dat je een paar dagen last houdt, als het echt niet meer gaat even paracetamol nemen of ibuprofen''

Heb zelf ook wel eens pijn gehad maar na ibuprofen geen last meer van.
En idd het niet kunnen kauwen ermee had ik ook, echt ontzettend irritant

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 16:08

Heftige reactie op de plaatselijke verdoving waardoor mijn tandvlees en kaakspieren nu opgezet en pijnlijk zijn. Eten, drinken en praten doet daardoor nog best wel pijn.
Veel water drinken, pijnstillers en ijszakken moet de boel kalmeren.
Ze hebben de vullingen ook ietsjes lager gemaakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:11

Ikke89 schreef:
Ik heb altijd napijn als ik een witte vulling heb gekregen. Het duurt bij mij vaak een maand of 3 voordat ik weer normaal met die kirs kan bijten. Daarom ik heb zo'n bloedhekel aan de tandarts. Ik ga altijd zonder pijn, kom altijd met pijn terug...

Bizar dat het zo lang kan duren. Hier kan ik na een behandeling de volgende dag gewoon alles weer zonder pijn (en ik ben een behoorlijke piepmuis bij de tandarts, dus dat zegt wat :') ).

TS, fijn dat je nu weet wat het is!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 16:34

magda_90 schreef:
Heftige reactie op de plaatselijke verdoving waardoor mijn tandvlees en kaakspieren nu opgezet en pijnlijk zijn. Eten, drinken en praten doet daardoor nog best wel pijn.
Veel water drinken, pijnstillers en ijszakken moet de boel kalmeren.
Ze hebben de vullingen ook ietsjes lager gemaakt.

Zo dat is balen zeg! Volgende keer maar een andere verdoving gebruiken dan..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 22:15

Dat zeker.

Ondanks dat het beestje nu een naam heeft en ik ibuprofen slik, lig ik nog steeds klaarwakker van de pijn. :(

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:17

magda_90 schreef:
Dat zeker.

Ondanks dat het beestje nu een naam heeft en ik ibuprofen slik, lig ik nog steeds klaarwakker van de pijn. :(

Hè bah, echt naar zeg!
Mijn verstandskies is er vandaag uitgehaald en dat doet echt een pak minder pijn dan die vullingen..

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 22:18

Ik heb daar inderdaad ook betere ervaringen mee. := Daar hielp pijnstilling iig bij. Ik snap er ook niets van normaal is 1 paracetamol meer dan voldoende voor mij. Nouwja ik zal de radio zachtjes aanzetten en kijken of ik zo kan slapen..

Sterkte met het herstel. :(:)

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:21

magda_90 schreef:
Ik heb daar inderdaad ook betere ervaringen mee. := Daar hielp pijnstilling iig bij. Ik snap er ook niets van normaal is 1 paracetamol meer dan voldoende voor mij. Nouwja ik zal de radio zachtjes aanzetten en kijken of ik zo kan slapen..

Sterkte met het herstel. :(:)

Jij helemaal sterkte! Hopelijk kun je slapen, dat scheelt vaak al een hoop.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-18 22:21

Bedankt. Ik zal jullie op de hoogte houden. :+:

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:30

Ik leef met je mee, niks vervelender dan pijn in je mond bah!
Sterkte en ik hoop dat de pijn snel minder wordt en je een beetje kunt slapen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:31

geen recept gekregen voor een stevige pijnstiller? De Ibuprofen van de supermarkt bijv. stelt niet veel voor wat hoeveelheid werkzame stof betreft. Via de arts kun je een veel zwaardere versie krijgen, eventueel gecombineerd met een maagzuurremmer voor het geval je een gevoelige maag hebt (zoals ik). Poosje terug bijv. had ik ineens ontzettende hoofdpijn die niet meer verdween met paracetamol. Mocht 2 stuks ibuprofen 800 met die remmer erbij innemen en binnen no time was ik weer pijnvrij.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 22:43

Au.. :(:)
Ik heb daar pas ook last van gehad, leuk voor vriendinlief, die het had gevuld. :')
Ik had geen verdovingen genomen, maar ze gaf aan dat het een tot twee dagen gevoelig kan zijn, tenzij de vullingen inderdaad nog te hoog zijn, dan blijft het gevoelig en wordt het alleen maar erger.

Uiteindelijk was het bij mij na pakweg 2 dagen weggetrokken.

Er zijn trouwens ook andere soorten verdovingsvloeistof, wellicht de volgende keer als je weer moet daar even naar vragen, dat kan al een enorm verschil maken!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-18 08:06

frankiej schreef:
geen recept gekregen voor een stevige pijnstiller? De Ibuprofen van de supermarkt bijv. stelt niet veel voor wat hoeveelheid werkzame stof betreft. Via de arts kun je een veel zwaardere versie krijgen, eventueel gecombineerd met een maagzuurremmer voor het geval je een gevoelige maag hebt (zoals ik). Poosje terug bijv. had ik ineens ontzettende hoofdpijn die niet meer verdween met paracetamol. Mocht 2 stuks ibuprofen 800 met die remmer erbij innemen en binnen no time was ik weer pijnvrij.

Bedankt die ga ik zo ook bellen inderdaad.

Ik heb wel redelijk geslapen maar nu met het opstaan nog steeds veel pijn van de zwelling. Zijn daar nog HTK-tips? Ik spoel al met fysiologisch zout en chlorhexidine.

Upendo, die lidocaïne hoeft niet meer van mij nee. :=

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 08:55

Koel houden qua zwelling, verdooft de pijn ook een beetje door de kou. :)

Verstandig! Kakmanier om erachter te komen, maar dan weet je het in ieder geval voor de volgende keer!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 09:11

Klinkt niet goed. Als je duikt moet je direct na het vullen weer naar 100m kunnen zonder last te hebben van drukverschillen. Dus dan moet je zeggen dat je duikt. Het schijnt dat tandartsen dan soms wat netter vullen. Zelf gelukkig geen ervaring mee. En dat hou ik zo te lezen ook maar al te graag zo ;)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 08:55

Bedankt voor de tip. :)

Helaas weinig verbetering. Overdag gaat het wel ok maar in de nacht met slapen kan ik het compleet niet vinden.

Ik las online nog iets over dat foliumzuur kan verlichten dat wil ik vanmiddag nog halen bij de drogist.

Via de huisarts overigens brufen bruis gekregen waarmee het overdag wel redelijk gaat.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 12:35

Even vraagje, het is nu 3 dagen geleden gevuld. Pijn neemt niet af, zijn er na de behandeling nog foto's gemaakt en is het zeker dat het van de verdoving komt?
Volgens mij moet nl de verdoving allang uit lichaam zijn. Ik zou toch een tandarts bellen, vermoed nl dat de zenuw is geraakt en daardoor de pijn ontstaat.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 13:25

Woensdagochtend gevuld inderdaad en er zijn geen foto's achteraf meer gemaakt.

Het voelt beiderzijds ter hoogte van mijn kaakgewricht en daaronder wel doof aan. Past dat bij het beeld dat een zenuw geraakt kan zijn?i

Ik heb nu pyralvex voor mijn tandvlees gehaald kijken of dat verlicht.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 12:28

We zijn nu onderhand al een tijdje verder en als eerste bedankt iedereen voor de berichtjes en steun. :+:

Aan de linkerkant is het bijna over nu, achterin de mond is het nog wel dikkig en gevoelig maar niet meer pijnlijk.

Rechts is ook wel verbeterd maar nog steeds wel dik en wat pijnlijk met eten. Daarbij heb ik direct onder mijn oor/kaakgewricht nog steeds geen gevoel.

Al met al wel beter maar nog niet voorbij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:40

Misschien toch een zenuw beschadigd tijdens het trekken?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-18 18:01

Er is een kies gevuld met lokale verdoving, niet getrokken. :o

Maar inderdaad dat vermoed ik ook. Kan weken, maanden of een jaar duren is er gezegd.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 01:14

En hoe gaat het nu inmiddels?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-18 06:14

Lief dat je het vraagt. :) Het gaat heel goed eigenlijk. Helaas nog wel wat doof bij mijn rechterkaakgewricht. Maar geen verdikkingen meer gelukkig.

Wél sinds donderdag gevoelig voor kou bij de rechterbovenkies die gevuld is, ik hoop oprecht dat het de vulling is die natrapt en geen wortelkanaal. -O-