Hoe kom ik in vredesnaam in mijn rijlaarzen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:56

Getup: ik denk dat ik dan toch beter de spie kan laten plaatsten. Dit is het probleem bij mij:

Afbeelding

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:03

lucifertje schreef:
Getup: ik denk dat ik dan toch beter de spie kan laten plaatsten. Dit is het probleem bij mij:

[ [url=m/Sfa0tc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik volg even, heb namelijk hetzelfde probleem alleen dan met polo's. Vreselijk irritant.

Ashleytjuhh

Re: Hoe kom ik in vredesnaam in mijn rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:09

ik heb dit ook de laatste paar dagen. als ik hem dicht krijg spring me rits steeds open. nu leg ik me been hoger met paars al aan als dat ik zit en kan hem zo dichtritsen. Dit doe ik dus met voordat ik op me paard ga :j

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:10

Als het leer is helpt invetten of met een milk behandelen zodat ze iets soepeler worden op dat moment wellicht ook.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:12

Ik herken dit probleem ook! Mijn ene laars krijg ik zo aan maar mijn andere been is dikker (ooit enkel gebroken). Die laars krijg ik dus ook met heel veel moeite dicht. Ik ga zo gelijk die hema compressiekousen eens halen. Ben heel benieuwd!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:14

Een vriendin van mij heeft er elastiek in laten zetten. Ideaal!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:16

Janine1990 schreef:
Zelfs licht ondersteunende pantykousen van de Hema zijn een optie!! :)

Ik herken het enorm, wil nu zelf toch ook echte kousen hiervoor kopen. :j

Staan die toevallig ook online? Ik kan alleen deze vinden https://www.hema.nl/winkel?searchtext=compressiekousen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:18

Ik zou ook zeggen dat elastiek een goede oplossing is voor de iets langere termijn. Ik heb alleen laarzen met elastiek er in (zo gekocht niet laten maken). Geen problemen met vocht, maar wel bijvoorbeeld veel dikkere sokken in de winter. En die wil ik ook graag aan in mijn laarzen :j . En als het echt koud is en ik een thermolegging aan doe onder mijn rijbroek is het ook fijn als de laarzen nog aan kunnen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:15

Het probleem met een elastiek is alleen dat je de vorm van je laars veranderd. Mijn laarzen (en vele andere) zijn zo gemaakt dat mijn boog in het midden van mijn been zit. Als je er dan elastiek tussen gaat zetten dan verander je de vorm van de laars en dus ook de aanblik. Daarom ben ik nog terug houdend voor het plaatsten van een stuk elastiek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:27

michelle___ schreef:
Janine1990 schreef:
Zelfs licht ondersteunende pantykousen van de Hema zijn een optie!! :)

Ik herken het enorm, wil nu zelf toch ook echte kousen hiervoor kopen. :j

Staan die toevallig ook online? Ik kan alleen deze vinden https://www.hema.nl/winkel?searchtext=compressiekousen

Ik heb deze:

Afbeelding

Dit helpt dus ook voor het bovenste stuk dus die echte kousen helemaal!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:28

Weet niet om welk merk het gaat maar als het Petries zijn kan ik van Huet uit Bunnik aanraden. Hij kan zo vertellen of het mogelijk is of niet. En als het mogelijk is kan hij het ook netjes maken.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:43

lucifertje schreef:
Ik ben echt zo blij met dit topic! Ik had al eens eerder naar de Cep sokken gekeken maar mijn probleem zit hem ook echt aan de bovenkant, dus de laatste nog wat centimeters. Toch het proberen waard en mocht dat niet helpen laat in donderdag een spie zetten in mijn laarzen.

Voordat ik ze bestel, het gaat bij mij echt om het stuk zo'n 4cm onder de knieholte waar ik mijn laarzen niet dichtkrijg. Kan zo'n sok ervoor zorgen dat dit echt 2cm in omvang gaat schelen?

Ja dat gaat echt zoveel schelen. Niet zomaar een spie laten zetten hoor, doodzonde van je laarzen. De ruitersokken van cep zitten prima, vallen binnen je laars en geven mij geen geirriteerde randjes, ook niet als ik ze de hele dag draag.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 15:21

Nou op dit moment zit ik te worstelen met mijn laarzen. Heb mijn been net een kwartier in de vijver gehouden van 12 graden. Maar helaas nog steeds de benen te dik.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 07-04-18 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:24

Enige wat ik me afvraag is of ze wel goed op maat gemaakt zijn. Of heb je hier alleen einde van de dag last van?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:29

Direct als je uit bed komt aantrekken en niet meer uit doen tot je weer gaat slapen? ;)

Nee, elastiek erin laten zetten. Dit probleem blijf je anders houden.

Nicjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 15:47

Patty14 schreef:
Enige wat ik me afvraag is of ze wel goed op maat gemaakt zijn. Of heb je hier alleen einde van de dag last van?

Ik vraag me dit nu ook af. Is het lang geleden dat je ze hebt aan laten meten, anders zou ik er toch mee terug gaan.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:01

Ik krijg mn laarzen ook niet meer dicht, omdat ik ben gaan hardlopen...

Maar heb nu een paar compressie sokken gekocht van CEP, ben benieuwd! Hoop dat het werkt!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:04

Een panty kniekous over je sok. Je glijdt er zo in. Fijner dan plastic zakjes etc. En in huis aantrekken en o.a. Trappen lopen en door je hurken zakken om op te rekken.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 16:59

Petrichor schreef:
Nou op dit moment zit ik te worstelen met mijn laarzen. Heb mijn been net een kwartier in de vijver gehouden van 12 graden. Maar helaas nog steeds de benen te dik.

Ik heb met je te doen. Wat voor model laars heb je? Ik heb contact gehad met het Drunens Ruiterhuis en in mijn laarzen kan ik ook kiezen voor een bredere rits.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:01

Is het inmiddels gelukt?
Wat een gedoe zeg...
Maarre... In de vijver?! :=

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 20:38

Ik heb de Petrie Stockholm met extra hoge dressuurboog.

Ja ik heb mijn been een tijdje in de vijver gedaan zodat ze door de kou weer wat slinken. Opzich redelijk goed gelukt ik kreeg alleen de laatste cm niet dicht.

Wel de proef lekker verknalt kramp in mijn been en hele been blauw opgelopen. Toch maar even terug naar de winkel....

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:41

Petrichor schreef:
Ik heb de Petrie Stockholm met extra hoge dressuurboog.

Ja ik heb mijn been een tijdje in de vijver gedaan zodat ze door de kou weer wat slinken. Opzich redelijk goed gelukt ik kreeg alleen de laatste cm niet dicht.

Wel de proef lekker verknalt kramp in mijn been en hele been blauw opgelopen. Toch maar even terug naar de winkel....

Balen!

Ik ben een keer flauw gevallen omdat die laars zo knelde. :’) Misschien draag ik ze daarom al een jaar niet.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 21:16

Oh dat is echt niet goed,hoor!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:15

Getup schreef:

Ja heel vaag, terwijl ik ze de ene dag zonder probleem pas en de andere dag toch die laatste paar cm er in moet wurgen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 22:37

michelle___ schreef:
Getup schreef:

Ja heel vaag, terwijl ik ze de ene dag zonder probleem pas en de andere dag toch die laatste paar cm er in moet wurgen...

Let eens op wat je eet :j

Het kan best zijn dat je de ene dag meer zout binnen krijgt dan de andere dag... en zout houdt vocht vast... Ik dronk op een gegeven moment geen thee maar water... Want met thee werden m'n benen gewoon dikker :+