Gezonder leven challenge!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 14:51

Magrathea, ik ga vooral zo in 1x van niks naar 3-4x per week omdat ik van mezelf weet dat als ik klein begin en ga opbouwen, ik er juist dan heel snel geen zin meer in heb. Ik ben echt zo’n type dat graag flink uitgedaagd wil worden, anders doe ik het niet. Dan ga ik me vervelen :')

Met mijn paard ga ik inderdaad weleens wandelen als een vriendin mee is (doe ik liever niet omdat madam nog weleens wil gaan vliegen als ze schrikt :') ) dan maken we altijd een flinke ronde (rond de 2-3 uur omdat we telkens verdwalen _O- ) dus dan zijn we wel even zoet. Verder neem ik me dan inderdaad maar voor om - als ik geen zin heb om echt oefeningen te doen - gewoon een flinke ronde van ca een uur inderdaad te gaan lopen met de hond. Kan hij zijn energie kwijt, hoeft moeders het niet te doen en ben ik toch weer bezig :)

Naar de paarden fietsen wordt zeker geen probleem! Ik heb geen rijbewijs en nu het weer lekker weer wordt zal pa het vertikken om me weg te brengen :+

Havermout! Goed dat je het zegt, die moet ik nog op het boodschappenlijstje zetten. Vandaag het laatste beetje opgemaakt. Daar ben ik overigens best wel trots op, hoe ik het vandaag heb gegeten. Normaal doe ik er altijd 3 grote scheppen Nutella in :') Vandaag toch voor een beetje maple syrup en stukken banaan en walnoten gegaan. Was nog eens verdomd lekker ook, dus die suikerbom hoeft voortaan niet meer _O-

Yoga heb ik ook al vaker naar gekeken ja! Dat lijkt me ook interessant, misschien maar eens proberen :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:54

Anke behanglijm, veeg me op :') :')
Ik kocht een pak havermout een tijdje terug nav een recept dat ik op de WW site tegenkwam, maar ondertussen heb ik het nog steeds niet geprobeerd natuurlijk en is het bijna over datum :')

en dat is ook een beetje mijn probleem; ik voel me zo kl*te over hoe ik uitzie en dat ik dik ben (ik ben 1,58 en weeg 90 kilo nu.. ik woog er altijd 58/60 en zelfs toen was ik nog onzeker over mezelf dus t gaat diep haha) en dat ik dan daar rondloop tussen de mensen en ze me zien. En ik sta gewoon niet sterk genoeg in m'n schoenen om me er niet druk over te maken. Als jonge meid vond ik het al vreselijk als ik een kamer binnenliep en mensen keken naar me, laat staan nu.. brr..

moonsparkle het klinkt zo makkelijk; thuis dingen doen haha. Zelfs dat doe ik dus al niet :') Ik heb oooit op de Wii remote zo'n soort fitness 'spel' gehad en dat werkte best goed (zag er zo stom uit, als ik dan voor de tv die oefeningen stond te doen) maar da's ook alweer vergane glorie hahaha.

E_J nutella door de havermout? Don't tempt me haha. Dat klinkt dan alsof havermout lekker kan zijn, lol! Het WW receptje wat ik had voor de havermout was ook met banaan, honing en amandelschaafsel en yoghurt. Misschien toch maar eens proberen dan..

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 14:57

HelmerG schreef:
E_J nutella door de havermout? Don't tempt me haha. Dat klinkt dan alsof havermout lekker kan zijn, lol! Het WW receptje wat ik had voor de havermout was ook met banaan, honing en amandelschaafsel en yoghurt. Misschien toch maar eens proberen dan..

Ik moet zeggen ik heb het een vriendin van mij een keer laten proberen - de Nutella door de havermout - maar ze vond het ontzettende overkill en ook niet eens lekker. Maar ja ik lepel ook gerust de pot gewoon leeg zonder iets erbij dus dat zegt genoeg over mijn eetgewoonten _O-
Havermout met banaan, honing, amandelschaafsel en yoghurt lijkt me lekker! Die ga ik ook aan mijn lijstje toevoegen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:04

Het ding met havermout is dat het een beetje op meel lijkt, in de zin van dat het echt af hangt van de ingrediënten of het lekker is :) Havermout met wat water is idd vies, maar mijn favoriet bijvoorbeeld is pindakaas met een klein schepje bruine suiker en plakjes banaan :~ Zo lekker! En met voldoende kaneel, appel en rozijnen is het net appeltaart.

Overigens is het zo goed als onmogelijk om havermout over datum te laten gaan :=
Anders kun je proberen er koekjes van te maken? Of het mixen in een smoothie? Doet niks met de smaak maar het vult wel beter ( + vezels = bonus)

E_J, ik snap wat je zegt, maar pas wel op :) Ik herken echt wat je zegt, dat ik klein opbouwen echt niet kan, maar als ik dus vanuit het niets (en 0 conditie) besluit dat ik weer super vaak ga trainen dan is dat na 2-3 weken gewoon klaar, op, moe, spierpijn, oude blessures die opspelen en dan moet je weer rust nemen.
Dus, als je toch voor de 3-4 keer gaat, zorg dan in ieder geval dat het lichte trainingen zijn. Je hoeft niet kapot en bekaf te zijn achteraf.

Misschien is dit iets voor je: https://30dayfitnesschallenge.co.uk/
Diverse challenges waarbij je elke dag opbouwt :)
Uitprinten, ophangen en afvinken! (Of de app downloaden)
Nogmaals, ik raad je de heftige niet echt aan, aangezien de kans dan minder groot is dat je het helemaal volhoudt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:06

hahaha doet me denken aan een momentje vorig jaar waarin ik mijn nutella pot aantroft met zo'n lekkere vingerveeg er doorheen, afkomstig van zoonlief. Die had dus de pot te pakken gekregen..

Afbeelding

Ohh dit receptje van WW vond ik ook erg lekker trouwens als ontbijt/tussendoortje;

Een combinatie van magere kwark/magere yoghurt met koekjeskruimel op de bodem en vers fruit on top
Een van de gezondere dingen die ik dan wel redelijk lekker vind haha.

Afbeelding

Magrathea nouja er staat een THT datum op het pak en nu weet ik wel dat het met houdbare producten gewoon lukraak erop gezet wordt en het niet persé wat zegt over de daadwerkelijke houdbaarheid, maar ik ben zo'n miep die het gewoon de deur uit doet als de datum wat erop staat, verstreken is. Smoothies ervan maken is een goede optie, als ik mezelf zover krijg om smoothies te maken - vind het vreselijk werk :')

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:07

TS, wat goed dat je gezonder wilt gaan leven!

Bij mij hebben een aantal dingen geholpen:
* ik grond 3,5 liter cola per dag. Ik ben bij mezelf nagegaan waarom; ik vond het zoete helemaal niet lekker, maar de prik erin. Dus nu drink ik al een paar jaar bruiswater (en gewoon water en thee). En dan inderdaad in een 1,5 fles naast de bank, want anders drink ik te weinig.
* sporten in een goede sportschool werkt! Ik ben 2 jaar geleden begonnen. Rugklachten en zo onsportief als maar zijn kan. Simpel sit-ups of crunches doen thuis is niet aan te raden; vaak worden ze verkeerd uitgevoerd en veel effect hebben ze ook niet. Je wil juist je (onder)rug ook meenemen! Inmiddels is bij mij het sporten uitgegroeid tot 4-6x per week krachttraining (iedere spiergroep 2x per week) en heb ik de opleiding tot fitnesstrainer afgerond. Uit de hand gelopen hobby :+ Ik heb eigenlijk geen noemenswaardige rugklachten meer. Ik merk het wel meteen als ik een maand minder sport -> rugklachten komen bij mij dan terug (uiten zich in het paardrijden).
Zeker als je iets aan je figuur wilt doen, is krachttraining een goede optie. Je lijkt juist vrouwelijker door krachttraining, want: rug trainen = optisch smallere taille, billen trainen = vrouwelijke billen + wederom optisch smallere taille, benen/armen trainen = meer definitie, dus optisch smaller/vrouwelijker.
Met een aantal dingen in huis kan dat zelfs al thuis, maar voor een beginnende sporter is het echt aan te raden dat iemand even een paar keer meekijkt.. je kan zo veel fout/ineffectief doen en dat is zonde. Een trainer kan dan ook even meekijken om de intensiteit op te bouwen en echt een schema op te stellen waardoor je resultaat gaat zien, zonder dat je in het begin over grenzen gaat en jezelf blesseert of gedemotiveerd raakt.
* probeer bij iedere maaltijd iets van groente of fruit te eten, dan wordt het een gewoonte.
* als je gaat sporten, vergeet ook zeker niet te kijken naar je eiwit inname. (eieren, kwark, vlees)

Sorry voor het hele verhaal :o
Ik ga ook meedoen! Ik moet weer uit mijn bulk komen richting een kcal-tekort. Ik moet echt weer wennen aan netjes eten en vooral niet tussendoor snoepen (wat makkelijk kon van de winter, want ik kwam toch wel uit met mijn voedingswaarden). Dit weekend nog even mijn chocolade paashaas opeten :Y) en dan wil ik mezelf het doel stellen om komende week niet tussendoor te snoepen. Ik mag woensdag 1 klein snoepmomentje en in het weekend mijn gebruikelijke cheatmeal.

Nanne

Re: Gezonder leven challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:15

Ik ga meelezen. Was vorig jaar ontzettend goed bezig, maar door twee operaties en een winterdip/depressie is het behoorlijk verstoft.

Heb een abonnement bij Basic Fit, maar ben meer sponsor dan gebruiker. :')

Mijn doel is ook gezonder en meer eten, ik heb overgewicht door verkeerd en te weinig eten, en om de dag in ieder geval cardio doen. Krachttraining komt wel weer als ik weer in het ritme zit.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 15:24

Dat met nagaan waarom ik zoveel ijsthee drink valt vies tegen voor mij :') Ik koop altijd ijsthee zonder bruis, want ik vind al het drinken waar bruis in zit zo ontzettend vies, dat is niet aan mij besteed. Heb toevallig van mijn verjaardag nog 4 flessen cola in de kelder staan die we hadden ingeslagen voor bezoek, en dat is ondertussen al bijna 2 maanden geleden :+ Nee, voor mij is het toch echt het suiker wat het zo aantrekkelijk maakt. Ik houd heel erg van zoet, dus dat moet ik mezelf even gaan afleren. Af en toe een glaasje ijsthee voor de lekker is niks mis mee, maar niet alleen maar ijsthee en niks anders.

Ik heb het er met mijn pa even over gehad (tja, alles moet door pa heen - iets met minderjarig en geen vaste baan :') ) en hij zei dat als ik kan laten zien dat ik thuis braaf blijf sporten, hij er wel over na wil denken om me in te schrijven bij de sportschool. Hij vindt het namelijk niet zo'n leuk idee dat hij dadelijk wel een duur abonnement betaald, maar ik nooit ga. Dat heeft ie nu namelijk dus al vaker meegemaakt. Oudere zus die graag wilde sporten, is 1x gegaan en daarna niet meer. Oudere broer die graag wilde sporten, is een paar weken heel fanatiek gegaan maar nu dus ook al niet meer. En hij wilde zelf ook graag gaan sporten, maar heeft dat ook niet zo lang volgehouden. Vandaar dat hij tegen mij zegt dat ik me maar eerst mag gaan bewijzen en we dan wel verder zien :Y)

Sit-ups en crunches doe ik trouwens niet, die vind ik iets te vervelend. Vindt mijn veel te zwakke rug niet zo grappig, als ik die probeer _O-

Shephard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:25

_Denise_ schreef:
kimberleyepe schreef:
Sinds ik heb gehoord dat er in een pot Nutella meer dan 50% puur suiker zit neem ik het niet meer hahaha. Dan maar gewone chocopasta xd

In gewone chocopasta zit ook meer dan 50% suiker. Sorry. :')

Hahah gelukkig eet ik het bijna niet hahahaha.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:28

Ik lees ook graag even mee hoe iedereen het hier aanpakt! :)

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:28

Ik probeer ook gezonder te eten en ietsjes af te vallen maar ik heb nu zo’n vreselijke trek.
Ik heb ontbeten met havermout, yoghurt en blauwe bessen. Tussendoor een banaan. Als lunch 2 boterhammen met plak 30+ kaas en een kleine witlof salade met appel.
Ik ga pas rond 18.30 eten maar ik val echt om vd trek.
Iemand tips zodat je wat langer vol zit na de lunch? Het is maar goed dat ik geen zoet in huis heb nu.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:46

frensje schreef:
Ik probeer ook gezonder te eten en ietsjes af te vallen maar ik heb nu zo’n vreselijke trek.
Ik heb ontbeten met havermout, yoghurt en blauwe bessen. Tussendoor een banaan. Als lunch 2 boterhammen met plak 30+ kaas en een kleine witlof salade met appel.
Iemand tips zodat je wat langer vol zit na de lunch? Het is maar goed dat ik geen zoet in huis heb nu.

Probeer wat meer tussendoortjes te nemen dan. Kan een bakje kwark zijn, worteltjes, gekookte eitjes. De havermoutrepen van Bolletje gebruikte ik zelf altijd, daar zat het minste suiker in van alle repen.

Probeer elke 2 uur iets te eten. :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:49

frensje schreef:

Zorg voor onbeperkt fruit of bijv waspeentjes. Het is onzin dat de suikers daarin je dik maken, mocht je dat denken ;)
Sla (eventueel lettend op de aanbiedingen) lekker je lievelingsfruit in en pak dat als je trek krijgt. Liefst niet snijden ofzo, bijv bij een appel ben je dan langer bezig met eten én je moet beter opletten, steeds kijken waar je nog een stukje af kan bijten, en ook zorgen dat je niet in je vingers bijt :+ Daardoor kan je je hersenen een beetje foppen, die denken dat je meer hebt gegeten dan dat je daadwerkelijk op hebt.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:20

Ik doe ook mee! Voor mij gaat het meer om de avonden/nachten. Ik blijf altijd lang op (rond een uur of 2) en dan kijk ik verschillende anime's, gaming video's, series etc. en wat hoort daar, voor mij iig, bij? eten :')
En ik weet dat om 01:00 chocola, eieren, soep, eigenlijk alles wat te verorberen valt, niet heel gezond is _O-

Laat ik daar maar iig eens aan beginnen!

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 16:25

Maar.. maar Kim, daar gaan je iconic middernacht gebakken eitjes...
Krijg ik dan nooit meer Snapchats vol zelfhaat terwijl je ze staat te bakken ;( _O-

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:28

Oh geloof me Hannah, die ga je zeker wel krijgen.
100%
Ik durf te wedden dat ik vannacht jou weer een snap stuur dat ik scheldend mijn bed uit ga om een ei te koken :')

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 16:33

En dan zit ik huilend onder de tafel de Nutella pot leeg te lepelen :') _O-

Edit; het is ook nog verdomd verleidelijk ook potverdrie
Afbeelding
Waarom heb ik 4 potten Nutella in huis??? :roll: >;) _O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:53

E_J schreef:
En dan zit ik huilend onder de tafel de Nutella pot leeg te lepelen :') _O-

Edit; het is ook nog verdomd verleidelijk ook potverdrie
[ [url=m/fcvpdt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Waarom heb ik 4 potten Nutella in huis??? :roll: >;) _O-

_/-\o_ :') :') :')
Denk dat mijn zoontje heeeeel jaloers zou zijn hahahaha hij heeft zo'n klein potje :') :')
Maar hij mag het ook maar 1x per zoveel dagen, omdat hij snel last heeft van verstoppingen en nutella is een grote boosdoener bij hem wat dat betreft.

Ik ben echt een duo-penotti liefhebber maar kan die dan ook zo leeg'VRETEN' dus die hebk niet in huis als het even kan :') soms ben ik te zwak en neem ik een kleine pot mee en die is dan ook zo leeg, zucht.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 16:58

Hier heb ik toen ook zo’n mooie Nutella pot gekocht. Maar eet geen Nutella meer. :') De duo penotti van de AH is nog lekkerder _O-

Maar om het af te leren doe ik soms ook maar kaas ofzo op brood O:)

xVera94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:10

E_J schreef:
Dat met nagaan waarom ik zoveel ijsthee drink valt vies tegen voor mij :') Ik koop altijd ijsthee zonder bruis, want ik vind al het drinken waar bruis in zit zo ontzettend vies, dat is niet aan mij besteed. Heb toevallig van mijn verjaardag nog 4 flessen cola in de kelder staan die we hadden ingeslagen voor bezoek, en dat is ondertussen al bijna 2 maanden geleden :+ Nee, voor mij is het toch echt het suiker wat het zo aantrekkelijk maakt. Ik houd heel erg van zoet, dus dat moet ik mezelf even gaan afleren. Af en toe een glaasje ijsthee voor de lekker is niks mis mee, maar niet alleen maar ijsthee en niks anders.

Ik heb het er met mijn pa even over gehad (tja, alles moet door pa heen - iets met minderjarig en geen vaste baan :') ) en hij zei dat als ik kan laten zien dat ik thuis braaf blijf sporten, hij er wel over na wil denken om me in te schrijven bij de sportschool. Hij vindt het namelijk niet zo'n leuk idee dat hij dadelijk wel een duur abonnement betaald, maar ik nooit ga. Dat heeft ie nu namelijk dus al vaker meegemaakt. Oudere zus die graag wilde sporten, is 1x gegaan en daarna niet meer. Oudere broer die graag wilde sporten, is een paar weken heel fanatiek gegaan maar nu dus ook al niet meer. En hij wilde zelf ook graag gaan sporten, maar heeft dat ook niet zo lang volgehouden. Vandaar dat hij tegen mij zegt dat ik me maar eerst mag gaan bewijzen en we dan wel verder zien :Y)

Sit-ups en crunches doe ik trouwens niet, die vind ik iets te vervelend. Vindt mijn veel te zwakke rug niet zo grappig, als ik die probeer _O-

Ook voor suiker is er een oplossing! Er is suikervrije aanmaaksiroop (geen flessen van leegdrinken op een dag aub ivm andere zooi die erin zit :') ). Daarmee kun je wel de zoete smaak afbouwen, of bijvoorbeeld gebruiken om te drinken als je er echt behoefte aan hebt. Zo drink ik iedere ochtend een glas Crystal Clear voor een lekker smaakje. De rest van de dag niet nodig, maar 's ochtends vind ik het echt fijn om een frisse, zoete smaak in mijn mond te hebben.

Ik snap dat een abonnement erg duur is, zeker als je vervolgens sponsor wordt haha. Een tip; bekijk op youtube de filmpjes van Optima Vita. Zij maakt o.a. video's met thuistrainingen waar je geen/weinig materiaal voor nodig hebt. Dat zijn goed opgebouwde trainingen en er staat duidelijk bij voor welk niveau ze zijn. Voor ieder wat wils!

En over die potten nutella zeg ik niets, ik ben al de hele week een gigantische paashaas naar binnen aan het werken (incl enorme pukkel op mijn kin nu, terwijl ik nooit pukkels heb :'))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:18

hahahaha xVera die paashaas is herkenbaar! Milan heeft zoveel chocolade gekregen van meneer 'paashaas' hier thuis, bij opa en oma en andere oma.. Waaronder een lekkere paashaas van KINDER chocolade waar Milan niet naar omkijkt. Dus die ligt in gebroken stukken binnen MIJN handbereik nu - oeps. Ofja gebroken stukken.. Een paar stukken liggen er nog en de oren, de rest is al weg -O- :') :')

Crystal clear vind ik overigens zo smerig, maar de Lidl verkoopt een soortgelijk product waarvan ik die met Citroen koud uit de ijskast wel weer goed te drinken vind - en is dan ook nog eens een stuk goedkoper. Die dronk ik toen ik met WW bezig was, dat was ook 0 punten dus hoppa! Moet toevallig morgen naar de Lidl, dus kan ik die weer mee nemen.

Ik drink voor de rest ook niet goed. Sowieso kom ik al nooit aan 2L vocht op een dag qua drinken.
Ik drink voornamelijk siroop momenteel - maar dan die MET suikers, ugh. Ik heb dan nu wel Slimpie gekocht voor de weekboodschappen die morgen komen, met 0% suiker. Verder drink ik koffie en thee met een berg suiker - ik kom er niet vanaf, kan niet zonder in de thee/koffie en zoetjes vind ik zo'n vieze nasmaak hebben door dat stevia extract, brr. Dus de enige optie is om het niet meer te drinken als ik serieus wil zijn haha. Met mijn melk en suiker gebruik is het gewoon niet gezond meer, lol. Water mijd ik als de pest, zucht - ook alweer zo fout. Dus dan inderdaad morgen dat spul van de Lidl weer eens meenemen en kijken of ik mezelf daar weer aan kan laten wennen, lol. Ook neem ik regelmatig Fanta Zero of Cola Zero mee, maar met het besparen op boodschappen waar we momenteel mee bezig zijn, is dat ook weer een uitdaging aangezien het prijzig is haha.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-18 17:23

Ik kan het vitamine water van de Lidl ook heel erg waarderen, met name de oranje en de witte, maar dat zullen ook wel weer suiker bommen zijn :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:25

E_J schreef:
Ik kan het vitamine water van de Lidl ook heel erg waarderen, met name de oranje en de witte, maar dat zullen ook wel weer suiker bommen zijn :')

die wat ik kocht geloof ik niet, want ik heb het ingevuld bij WW zodat je kunt zien hoeveel punten het waard is en daar vul je ook suikers in en als die er teveel in zitten, stijgt het aantal punten per glas aanzienlijk en aangezien het 0 punten was voor dat spul, kan ik me niet voorstellen dat er veel suikers in zaten. Het was ook geen vitamine water wat ik dronk van de Lidl, dus ik denk dat je misschien ander spul bedoelt, zoals Sourcy in de A-winkels? Het was echt een soort cristal clear wat ik bedoel, dus bruiswater met een fruitsmaak.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:29

Wat mij ook helpt is posten in het wat heb jij vandaag gegeten topic, ik zie daar veel gezonde lijstjes wat maakt dat ik er liever ook weinig ongezonds in plaats. Maar als je jezelf dwingt om het elke dag te posten ga je er wel een beetje op letten.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 17:34

Alleen t nadeel in die groep vind ik dat er al een hecht groepje is kunnen we zeker ook hier doen denk ik zo.

Ik eet zo iig 2 gebakken eieren op 2 witte puntjes met een paprika, wat champignons en een ui met 2 plakjes spek :o