Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:08

Laibadji schreef:
Je hebt daar een punt maar dat is de eeuwige discussie en heb voor mezelf besloten om daar geen energie meer in te stoppen. Ik wil energie in mezelf steken en op zoek gaan naar een constructieve oplossing die werkt.

Ik begrijp je opmerking wel hoor maar laat dat nu net iets zijn dat niet te veranderen is. Een berg verdwijnen je niet maar je loopt er rond.

Maar je kunt niet meer dan 24 uur in een dag proppen. Dus of je gaat minder werken, of papa neemt groter gedeelte van de zorg over.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:08

Ik zou het denk ik in jouw geval in de hoek van betaalde hulp gaan zoeken, zodat jij even 'vrij' bent. Dat klinkt decadent maar je eigen welzijn is echt belangrijk. Dus een buurmeisje, kennis, of wat dan ook die even een paar uurtjes op je zoontje past zodat jij lekker met je paard aan de slag kan of iets anders voor jezelf kan doen. Of een drastischer maatregel: kunnen jij en/of je vriend minder uren draaien? 2 meer dan fulltime banen icm paarden en een kind klinkt niet ideaal..

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:09

Ik denk ook dat het erg aan je kind ligt. Als die zich 20 minuten kan vermaken met een kleurplaat is dat een stuk makkelijker dan een die alles gaat doen wat niet mag.

Misschien eerst eens rustig beginnen met longeren en kijken hoe dat gaat.

Of heb je misschien een oppas-buurmeisje die het leuk vindt om voor een paar euro een uurtje met je kind te spelen?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:10

Echt waar? Mijn dochter van 3 zou ik hem 15min alleen durven laten.
Even een moment om boven iets te pakken of de container buiten te zetten maar 15min zonder toezicht vind ik persoonlijk niet oké. Misschien is jouw kind bijna 4?

Ik zou oppas regelen op stal oog in jouw huis voor 2-3 uur. Anders zou ik absoluut geen focus op mijn paard hebben en dan wordt rijden ook niets.

Mijn vriend is ook van 7 tot 19 uur weg. Dit is een keuze die wij gemaakt hebben en ik van te voren wist. Ik ben 3 dagen gaan werken.

Ik vestig mijn hoop op de tijd dat ze 4 is. Dan gaat ze naar school en kan ik 2 ochtenden voor sport gebruiken en 1 in het weekend als de papa alle tijd voor haar heeft.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 03-04-18 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:10

Laibadji schreef:
Papa is constant aan het werken waardoor alle zorg op mij valt. Ik maak dagen van 6u tot 17u15 maar door de afstand en ophalen zoon bij oma ben ik pas rond de 19u thuis. Dan zoon in bad en bed, zelf nog eten, paarden voeren en soms nog werk voor school. Met andere woorden ik ben dood op. Vroeger nam ik mijn paard nog om 2ou30 maar ik kan gewoon niet meer. De geplande sport is ook pas om 20u30 1x per week.

Onze hele tuin is kindvriendelijk maar het is zeer groot. Ik heb wel een afgemaakt kleiner tuintje naast de pistes dus daar zou ik hem kunnen zetten echer betwijfel ik of hij dat leuk vindt.

Hij blijft wel al 15 min alleen binnen als ik ga vieren. Dan kijkt hij tv. Als hij mij nodig heeft komt hij zelfstandig naar de stal.

Ik heb nu 2 weken 'vakantie' maar dit voelt zo niet aan omdat ik mezelf zo aan de kant schuif. Mijn man is de hele dag gaan werken en ik babysit. Let wel, ik zie mijn zoon dood graag. Te graag soms waardoor ik extreem voorzichtig ben.

Hij slaapt 's middags niet meer. Het is si ds dat hij dit niet meer doet dat ik mijn me-time zag verdwij' en als sneeuw voor de zon. Ook i' het weekend is de vriend gaan werken dus rijden gaat dan ook niet en ik voel mij hierdoor ongelukkig. Als ik dan eens op mijn paard geraak is hij extreem stijf en heb ik 30 staptijd nodig om hem terug soepel te krijgen.

Dus alle tips zijn welkom. Dat van de afgesloten tuin ga ik zeker proberen.

Tip!! Ga eens praten met iemand die je van je zelfdestructieve gedrag af kan helpen. Op deze manier bezig zijn zal ook het paardrijden geen oplossing zijn. Bekijk met een professional hoe jij anders in het leven kan gaan staan want op deze manier ben je hard op weg jezelf geestelijk compleet in de vernieling te werken. Juist die extreme vermoeidheid kan al een giga teken zijn van een reeds aanwezige of aankomende burn out. Dus niet eerst paardrijden maar prioriteiten gaan stellen.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:11

En een oppas? Misschien iemand uit je omgeving die hem een paar uurtjes in de week kan opvangen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:11

Laibadji schreef:
Je hebt daar een punt maar dat is de eeuwige discussie en heb voor mezelf besloten om daar geen energie meer in te stoppen. Ik wil energie in mezelf steken en op zoek gaan naar een constructieve oplossing die werkt.

Ik begrijp je opmerking wel hoor maar laat dat nu net iets zijn dat niet te veranderen is. Een berg verdwijnen je niet maar je loopt er rond.

Ik vraag me af wat je relatie nog waard is als je er geen eens energie meer in wil stoppen? Hoe belangrijk vindt papa zijn kind dan? En hoe belangrijk vindt hij zijn relatie met jou dan?
Maar goed, dit gaat de hele andere kant op zo. Sterkte iig.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 10:12

LoveBodin schreef:
Jeetje, met zo'n schema zou ik er ook wel klaar mee zijn hoor.. Daar word je niet gelukkig van denk ik!
Tijd voor jezelf is heel belangrijk!

Kan je niet 2x per week een halve dag gaan werken? En dat je dan bvb oppas regelt of je zoontje bij oma laat en dan lekker wat voor jezelf gaat doen.
Hoe vaak zie je je vrienden/vriendinnen?
Wat doe jij buiten werken en voor je zoontje zorgen?

Jammer genoeg is mijn werk zeer zwaar. Ik werk 80% maar in realiteit is dit veel meer.

Ik ben vooral mama, docente, huisvrouw, boekhouder en stalknecht. Vroeger reed ik om 6u of om 20u30 maar door mijn vermoeidheid zie ik dat nu niet zitten.

Mijn vriendinnen zie ik 1 a 2 keer per jaar er is wel 1 die ik vaak zie omdat het het speelvriendje is van mijn zoon. En de sport die ik ga doen is met een vriendin. Dus hier zit verbetering in.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:13

Maar werk jij ook fulltime?
Als ik het zo lees is je kind meer uren bij de oppas dan bij de ouders, lijkt me ook geen hele gezonde situatie

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:14

Polly schreef:
Maar werk jij ook fulltime?
Als ik het zo lees is je kind meer uren bij de oppas dan bij de ouders, lijkt me ook geen hele gezonde situatie

Los daarvan vraag ik me af of het normaal is om een kind van 3 al een kwartier alleen in huis te laten?

catootje

Re: Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:15

Eens met Polly. Je hebt toch geen kind genomen om hem vervolgens door anderen op te laten voeden?

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:15

Toen ik klein was zat ik vaak in een omheind stuk met een zandbak en wat ander speelgoed. Ging altijd prima. Ze leren snel genoeg dat je een half uurtje / 3 kwartier weinig aandacht voor ze hebt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:16

Laibadji schreef:
LoveBodin schreef:
Jeetje, met zo'n schema zou ik er ook wel klaar mee zijn hoor.. Daar word je niet gelukkig van denk ik!
Tijd voor jezelf is heel belangrijk!

Kan je niet 2x per week een halve dag gaan werken? En dat je dan bvb oppas regelt of je zoontje bij oma laat en dan lekker wat voor jezelf gaat doen.
Hoe vaak zie je je vrienden/vriendinnen?
Wat doe jij buiten werken en voor je zoontje zorgen?

Jammer genoeg is mijn werk zeer zwaar. Ik werk 80% maar in realiteit is dit veel meer.

Ik ben vooral mama, docente, huisvrouw, boekhouder en stalknecht. Vroeger reed ik om 6u of om 20u30 maar door mijn vermoeidheid zie ik dat nu niet zitten.

Mijn vriendinnen zie ik 1 a 2 keer per jaar er is wel 1 die ik vaak zie omdat het het speelvriendje is van mijn zoon. En de sport die ik ga doen is met een vriendin. Dus hier zit verbetering in.

Onderwijs is zeker zwaar en veel meer dan de uren waar je voor op papier staat. Kunnen jullie het financieel aan dan zeker de keuze maken om drie dagen te werken. Dan heb je wel vrij en kun je daar al je andere bezigheden instoppen. Ik proef wel een beetje uit je woorden dat er allemaal niets aan te doen is maar dat is bullshit natuurlijk. Jij kunt zeker sommige zaken wel veranderen maar laat ze dan ook los.

Yessy

Laibadji schreef:

Zet hiervan eens op een rijtje wat je allemaal kan uitbesteden, wat dat kost, wat je wil en wat haalbaar is. Wat heeft jouw prioriteit? Dus bijv:
Mama: 1 avond 1 dagdeel in het weekend 2 uurtjes oppas zodat je lekker kan rijden
Docente: is minder werken een optie?
Huisvrouw: 3 uurtjes in de week een hulp in de huishouding?
Boekhouder: die kan je inhuren!
Stalknecht: iemand in de buurt die kan helpen met de grotere klussen?

Beauty26

Ik heb een zoontje van 2,5 maar ik rij alleen als mijn man erbij is. Ik durf niet te rijden als ik alleen ben met mijn zoontje, hij zal maar net in een onbewaakt ogenblik iets overkomen. Ik kan me niet 100% focussen op mijn paard als ik toch ook met een scheef oog mijn zoontje in de gaten moet houden. En vaak is t naar een paar minuten toch ook weer... Maaaaammmmaaaaa!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:17

Ik zou zeggen de boekhouding uitbesteden, je vent haalt kind op bij oppas en jij kan dan even lekker met paard bezig vanuit t werk. Schoonmaakster inhuren voor t huis zodat wanneer je thuis bent ook nog niet dat hoeft te doen. Vent een keer zeggen dat je het niet meer trekt en dat ie niks aan je heeft als je omvalt.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:21

catootje schreef:
Eens met Polly. Je hebt toch geen kind genomen om hem vervolgens door anderen op te laten voeden?

Dat bedoel ik dus

beatje

Laibadji schreef:
Papa is constant aan het werken waardoor alle zorg op mij valt. Ik maak dagen van 6u tot 17u15 maar door de afstand en ophalen zoon bij oma ben ik pas rond de 19u thuis. Dan zoon in bad en bed, zelf nog eten, paarden voeren en soms nog werk voor school. Met andere woorden ik ben dood op. Vroeger nam ik mijn paard nog om 2ou30 maar ik kan gewoon niet meer. De geplande sport is ook pas om 20u30 1x per week.

Onze hele tuin is kindvriendelijk maar het is zeer groot. Ik heb wel een afgemaakt kleiner tuintje naast de pistes dus daar zou ik hem kunnen zetten echer betwijfel ik of hij dat leuk vindt.

Hij blijft wel al 15 min alleen binnen als ik ga vieren. Dan kijkt hij tv. Als hij mij nodig heeft komt hij zelfstandig naar de stal.

Ik heb nu 2 weken 'vakantie' maar dit voelt zo niet aan omdat ik mezelf zo aan de kant schuif. Mijn man is de hele dag gaan werken en ik babysit. Let wel, ik zie mijn zoon dood graag. Te graag soms waardoor ik extreem voorzichtig ben.

Hij slaapt 's middags niet meer. Het is si ds dat hij dit niet meer doet dat ik mijn me-time zag verdwij' en als sneeuw voor de zon. Ook i' het weekend is de vriend gaan werken dus rijden gaat dan ook niet en ik voel mij hierdoor ongelukkig. Als ik dan eens op mijn paard geraak is hij extreem stijf en heb ik 30 staptijd nodig om hem terug soepel te krijgen.

Dus alle tips zijn welkom. Dat van de afgesloten tuin ga ik zeker proberen.

Als het dan eigenlijk alleen om je vakantie's gaat zou ik een meisje uit de vragen voor een paar oppasuurtjes.Meestal vind een kind dat ook leuk, iemand die met ze speelt.Want als ik het zo lees heb je dringend me-time nodig dat houd je anders niet vol zo.

mystery1980

Gezien de tijden dat jij en je man werken, zou ik ervoor kiezen om lekker zelf bij mijn kind te blijven.
Ik zou zelf kiezen voor part time werk of misschien wel full time moeder zijn. Kinderen kosten nu eenmaal veel tijd en aandacht.
Misschien paard verkopen of een goede leaser zoeken. Je kunt in het leven niet alles hebben, kies je voor een kind en een baan, past een paard daar gewoon echt niet nog eens bij naar mijn mening.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:26

mystery1980 schreef:
Gezien de tijden dat jij en je man werken, zou ik ervoor kiezen om lekker zelf bij mijn kind te blijven.
Ik zou zelf kiezen voor part time werk of misschien wel full time moeder zijn. Kinderen kosten nu eenmaal veel tijd en aandacht.
Misschien paard verkopen of een goede leaser zoeken. Je kunt in het leven niet alles hebben, kies je voor een kind en een baan, past een paard daar gewoon echt niet nog eens bij naar mijn mening.

Eens.
Ik had mijn beesten in eigen beheer op eigen land staan maar was teveel tijd kwijt met alles eromheen. Ik ben minder gaan werken (ik neem aan dat TS daar ook wel over heeft nagedacht toen kind onderweg was?) ik heb mijn rijpaard verkocht en mijn Shetlanders in volpension gezet. Scheelt een hoop tijd en frustratie. Ik wil er gewoon graag zijn voor ons kind, helaas kan je niet alles hebben, hoewel ik de paarden nooit gemist heb.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 10:27

Yessy schreef:
Laibadji schreef:

Zet hiervan eens op een rijtje wat je allemaal kan uitbesteden, wat dat kost, wat je wil en wat haalbaar is. Wat heeft jouw prioriteit? Dus bijv:
Mama: 1 avond 1 dagdeel in het weekend 2 uurtjes oppas zodat je lekker kan rijden
Docente: is minder werken een optie?
Huisvrouw: 3 uurtjes in de week een hulp in de huishouding?
Boekhouder: die kan je inhuren!
Stalknecht: iemand in de buurt die kan helpen met de grotere klussen?

Ik heb wekelijks een poetsvrouw maar de was en het eten maken moet ook nog gebeuren. Wat de was betreft strijk ik zo goed als niets dus daar heb ik leren loslaten.

Boekhouder hebben we maar de facturen moeten nog gemaakt worden. Alle huisadministratie doe ik ook.

We huren af en toe al hulp in voor de klussen in de tuin en huis.

Ik wil toch ook even zeggen dat mijn vriend ook veel doet zoals ons zoontje naar school brengen, sneller afhalen bij oma als ik een lange dag heb. Daarnaast werkt hij heel hard om alle hulp te kunnen betalen en onze hof aan te leggen. Hij ontdoet zich zeker niet van zijn taken. Hij is zelf ook zeer moe en heeft hierdoor lichamelijke klachten ontwikkeld waardoor ik nog meer werk op mij nam.

Wat het opvoeden betreft, ons zoontje gaat naar school sinds zijn 2,5 (België) en is hij 3 dagen in de week nadien nog bij oma. De andere dagen probeer ik er tijdig te zijn en in het weekend gaat alle aandacht naar onze zoon.

Minder werken vind ik financieel geen optie. Ook later naar pensioen toe snij je in je vel als je nu minder werkt. (België)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:29

ik vind de berichten dat TS maar moet stoppen met werken en rijden voor het kind wel heel hard! Ze kan ook kijken naar aanpassingen van het overige waarin haar vent ook een aandeel heeft. Zoals huishouden, boekhouden en bijvoorbeeld onderhoud tuin. Haar man mag wel denken dat ze superwoman is en hij daar lekker van kan profiteren maar dat is nou eenmaal niet haalbaar. Dus hij zal ergens in moeten gaan helpen al is het om zn eigen zaken te regelen (boekhouden) en financieel zorgen dat TS de ruimte heeft om me time te hebben.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 10:32

mystery1980 schreef:

Sorry maar voor mij werkt dit niet. Ik heb mijn paarden nodig om mij letterlijk psychisch goed te voelen. Enkel huishouden doen en voor kind zorgen is voor echt een No go dan mag je mij met een zware depressie opzoeken in de psychiatrie. Dat kan ik niet aan. Ik heb mijn werk nodig om mezelf uit te dagen, mijn paard om rust in mezelf te vinden en mijn kind om al mijn liefde te kunnen geven.

Ik zal ook nooit voor een 2e gaan maar mijn zoontje zie ik doodgraag echter heb ik daarnaast mijn paardenmaatje nodig om mij volledig te voelen.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 10:34

Begrijp mij niet verkeerd. Ik begrijp iedereen die aan de boom schudt dat ik verandering moet aanbrengeng en jullie hebben hier gelijk in.

En ik ben een vat vol excuses en ik zie vaak de mogelijkheden iet want veranderen is weerstand.

Echter ben ik wel zoekende. Dus alles wat ik lees komt binnen en denk ik over na.

MarjanB

Re: Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:36

Is coaching niks voor jou? en dat eventueel uitbreiden naar coaching voor jou en je man?