Tonsillectomie.. AUW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:43

genja schreef:
janderegelaa schreef:
Die ibuprofen kun je gerust verhogen naar 3 x 800 per dag.

Weet niet waar je dit vandaan hebt en hoe je hier aan komt maar max dosering is 1600mg ligt dan ook nog aan je gewicht en leeftijd.
In uitzonderlijke gevallen bij reumatoïde artritis mag het naar 2400mg per dag. Maar natuurlijk alleen op advies arts.

Er worden hier Soms adviezen gegeven echt levensgevaarlijk. Ts zegt arts heeft 2x600 voorgeschreven en ach wij zeggen neem gerust 3x800... terwijl je ook nog eens gewicht van Ts niet weet

Ik weet wat er in bijsluiters staat maar ik weet ook wat kan. Ik heb al zoveel pijnstillers gehad die die dosering meer dan ruimschoots overstegen.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:46

Haha welkom. Ik heb vorig jaar mijn keelamandelen weg laten halen. Eerste week ging qua pijn maar de tweede week was ik aan het huilen bij alles wat naar binnen moest via mijn mond. Na 3 weken ging het stukken beter en heb achteraf ook geen spijt gehad. Het is even doorbijten, maar persoonlijk vond ik het niet nodig om aan de zware pijnmedicatie te blijven. Heb daarom gekozen voor 4d2t paracetamol.

Sterkte en beterschap! Het komt allemaal goed :j

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:49

[/quote]
Ik weet wat er in bijsluiters staat maar ik weet ook wat kan. Ik heb al zoveel pijnstillers gehad die die dosering meer dan ruimschoots overstegen.[/quote]

Tja dat jij dat doet (volwassen man?) moet jezelf weten maar iemand op een forum die je helemaal niet kent even een flink (te) hoge dosering te adviseren is niet heel verstandig .
(Buiten dat ibuprofen vooral in hoge doseringen bloed verdunnend werkt net na een operatie ook niet heel handig )

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:51

Ik heb al enkele malen bij de mods gepleit voor een verbod op medisch advies geven. Ik zie vaak de meest dubieuze adviezen voorbij komen. Helaas wil Bokt zijn verantwoordelijkheid niet nemen en laat het lekker gaan.....totdat dat kalf verdrinkt natuurlijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:51

genja schreef:

Ik weet wat er in bijsluiters staat maar ik weet ook wat kan. Ik heb al zoveel pijnstillers gehad die die dosering meer dan ruimschoots overstegen.[/quote]

Tja dat jij dat doet (volwassen man?) moet jezelf weten maar iemand op een forum die je helemaal niet kent even een flink (te) hoge dosering te adviseren is niet heel verstandig .
(Buiten dat ibuprofen vooral in hoge doseringen bloed verdunnend werkt net na een operatie ook niet heel handig )[/quote]
Daar heb je gelijk in.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 19:41

Doubtless schreef:
Daarom maak je wss zoveel slijm aan. Je hoort nu helemaal geen zuivel te eten, hebben ze je dat niet verteld :?

Ik heb specifiek aan mijn arts gevraagd wat ik wel of niet mag eten. Haar antwoord was; " De meeste artsen zeggen wat je wel en niet mag eten. Van mij mag je alles eten wat gaat en lukt. Alleen geen bruisende dranken en opletten met hoe warme dranken en eten."

Ik volg echt het advies van de arts op haha, maar zuivel krijg ik dus veel slijm van dat ga ik schrappen. Morgen een paar potten appelmoes gaan bijhalen :+

butengeweun

Re: Tonsillectomie.. AUW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:41

Ik leefde op van die kant en klaar poffertjes. In de magnetron met een klein beetje water en dan kon ik ze zo naar binnen gooien/slikken

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:50

Knakworstjes zijn ook goed te doen die zijn lekker glad

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:53

Je mag wel zuivel eten na de operatie. Ik zou het ook niet aanraden maar yoghurt kreeg ik ook toen ik een nachtje moest blijven na de operatie. Het is aardig neutraal, dus prettig eten. Wel maak je meer slijm aan hierdoor. Dit betekend niet meteen dat het slecht is.

Wat echt pijn deed was alles wat zuur of scherp was. Dus geen fruithapjes of appelmoes, geen soep of wat dan ook (ook omdat het warm is).

Water en droge toastjes deden het hier goed, na een week droge crackers met jam ook..

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:53

tanjaatjuhh schreef:
Knakworstjes zijn ook goed te doen die zijn lekker glad

En kan je in een keer doorslikken :j :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 10:38

Joliieeenn schreef:
Doubtless schreef:
Daarom maak je wss zoveel slijm aan. Je hoort nu helemaal geen zuivel te eten, hebben ze je dat niet verteld :?

Ik heb specifiek aan mijn arts gevraagd wat ik wel of niet mag eten. Haar antwoord was; " De meeste artsen zeggen wat je wel en niet mag eten. Van mij mag je alles eten wat gaat en lukt. Alleen geen bruisende dranken en opletten met hoe warme dranken en eten."

Ik volg echt het advies van de arts op haha, maar zuivel krijg ik dus veel slijm van dat ga ik schrappen. Morgen een paar potten appelmoes gaan bijhalen :+

Vergeet die appelmoes maar! Dat brandt gigantisch namelijk.
Ik kon het beste witbrood met flink wat boter eten, of platgekookte groente zonder suiker/zout. Voorzichtig wat kaas of worst knabbelen ging ook nog, mits niet te straf (geen salami :+ ). Ik kon na 2 weken pas weer een beetje normaal eten, ik ken je pijn :(:)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:32

Potjes babyvoeding hielp bij mij grandioos. Gepureerde rommel waar wel alles in zit(in theorie dan he)

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 18:55

[/quote]
Vergeet die appelmoes maar! Dat brandt gigantisch namelijk.
Ik kon het beste witbrood met flink wat boter eten, of platgekookte groente zonder suiker/zout. Voorzichtig wat kaas of worst knabbelen ging ook nog, mits niet te straf (geen salami :+ ). Ik kon na 2 weken pas weer een beetje normaal eten, ik ken je pijn :(:)[/quote]

Jep dit had ik ook al ondervonden hahaha. Ben nu inderdaad babyvoeding aan het eten. Niet lekker, maar ik hoop dat ik dan tenminste iets binnen krijg! Arts heeft me vandaag nog gebeld om te vragen of ik heb kunnen slapen vannacht. Toen ik zei nee, heeft ze me nog pillen voorgeschreven voor te kunnen slapen zonder pijn. Ben benieuwd straks!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:17

Babyvoeding is niet alles nee, maar zonder voedingsstoffen geneest je lichaam ook bagger slecht. Vond de spaghetti nog wel te eten van olvarit.
Bouillon is ook wel erg lekker, zitten ook weer mineralen in. Wel goed laten afkoelen weer!