Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:21

Als ze in zoveel winkels wat aanbieden dan zou ik een opmerking maken in de richting dat een andere winkel ook al een snoepje aanbood, dan kan je in het midden laten of hij dat snoepje wel of niet gegeten heeft. Toch niks geks aan als zoveel winkels wat aanbieden dat je kind niet iedere keer een snoepje mag.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:31

_merel_ schreef:
Fortitude schreef:
Zouden ze aan mij een slechte hebben, het is niet de zaak van die mensen of het wel of niet mag.

Probeer eens een andere, wat dwingendere toon en laat geen ruimte voor discussie :j
Draai je om en loop gewoon weg. Doooooei :evaw:

Daar zal het ook fout gaan. Ik probeer vriendelijk te blijven.

Ik snap eigenlijk zoiezo niet waarom snoepjes zo’n must is. Ik vind het verder alleen maar heel fijn dat hij niet geintresseerd is in snoep.

(even stuk quote eruit geknipt, mocht niet zoveel quoten van bokt :'))

Er zit nogal wat tussen wat jij doet, wat ik bedoel en onaardig doen.
Ik heb het over duidelijk zijn en geen ruimte voor discussie laten, dat hoeft niet gelijk onaardig te zijn :)

DatBenIkNou

Re: Mijn kind verdedigen omdat hij geen snoep wil/krijgt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:38

' nee hij is zwaar allergisch'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:42

Ibbel schreef:
Als degene die het snoep aanbiedt wel wat kilootjes kwijt mag:
"U weet misschien uit ervaring hoe moeilijk afvallen is? Die frustratie bespaar ik mijn kind graag." ~~}>

Dat is ook een onnodig kwetsende reactie..

Ik zou gewoon nog een keer herhalen hij lust het niet.. En al had het niet gemogen dan was dat toch ook prima geweest? Als ze vragen of het niet mag of hij echt niet wil.
Ik vind het sowieso een beetje apart dat zoveel winkels er snoep in willen stoppen maar dat terzijde.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:48

Ik zou een keer vragen of ze het voor de vorm aan je vragen of echt graag wat met je antwoord willen doen.. Aangezien ze je “nee” niet lijken te willen horen/accepteren :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:49

Lijkt me ook niet te bedoeling een ander te beledigen als je vriendelijk wilt blijven ;)

Maak er desnoods een grapje van "Het is er eentje van de groentenboer, hij eet alleen fruit" :D

Vind dat aanbieden ook niks, hier is het ook niet gebruikelijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:52

Hier was het bij uitzondering een stukje worst of het kapje van een brood.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:53

Vind het wel apart dat ze zo aandringen. Hier is het gebruikelijk dat ze aan de ouders/begeleiders vragen of het kind een snoepje mag. Maakt niet uit of je dan ja of nee zegt. Soms als we bijna gaan eten is het ook wel eens nee. En dat is altijd prima voor de kassajuffrouw. Dochter heeft er dan meer problemen mee. Maar die van mij is precies andersom als jouw kind, lust wel snoep maar groente gaat er maar heel beperkt in :+

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:54

Mijn kind houdt ook niet van snoep, hij zegt altijd "nee dank u wel" ik probeer 'm zover te krijgen om te zeggen, "lekker, dank u wel" zodat ik het op kan eten, want ik ben een enorme snoeperd

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:02

tantesam schreef:
Mijn kind houdt ook niet van snoep, hij zegt altijd "nee dank u wel" ik probeer 'm zover te krijgen om te zeggen, "lekker, dank u wel" zodat ik het op kan eten, want ik ben een enorme snoeperd

:') mijn moeder is net zo. Alles wat je gratis kan krijgen, meenemen ook al lust je het niet. Want dan eet zij het wel op.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:09

Gydja schreef:
tantesam schreef:

:') mijn moeder is net zo. Alles wat je gratis kan krijgen, meenemen ook al lust je het niet. Want dan eet zij het wel op.

Jouw moeder gaat zeker ook naar de Huishoudbeurs? :+

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:46

Vetvelend ts. Ze kunnen toch wel je nee accepteren.

Hier in de supermarkt standaard een appel. Vind ik veel beter.waarom de kids snoep geven inderdaad

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 14:56

ik vind het onzin dat je in alle winkels zo al dat snoep aangeboden krijgt.. nergens voor nodig! Niet goed voor de kinderen. En ze worden er niet gezelliger van. Ik vind het heel vervelend als ze brutaal om snoep gaan vragen, maar dat wordt wel een beetje aangemoedigd zo.

En ik vind het ook onzin dat je jezelf nog moet gaan verdedigen ook. gewoon nee. klaar.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:02

Het eerste wat ik dacht toen ik jouw "probleem" las, was: wauw, hopelijk blijft het nog lang zo dat jouw kind niet graag snoep eet!" Gezond is dat toch allemaal niet... Sta er eigenlijk wel een beetje versteld van dat er zo aangedrongen wordt. Ook al zou hij het wel lusten, maar mag het niet van jou (wat ook perfect begrijpelijk is), dan hebben ze daar toch nog geen commentaar op te geven? Je zou misschien eens kunnen vragen waarom ze dat dan zielig vinden. Snoep zit vol suiker, smaak- en kleurstoffen, het is dus eigenlijk juist zielig als je je kind het wél zou laten eten... Gaven ze maar een stukje fruit of rauwkost! Maar goed, om weer ontopic te gaan, ik zou gewoon echt heel duidelijk zeggen dat hij het niet lust en dat jij dat helemaal niet erg vindt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:06

"Nee, mijn kind mag alleen maar rauw, veganistisch eten dat biologisch is geteeld door genderneutrale mensen binnen Nederland" :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:30

Het is helemaal niet zo raar dat hele jonge kinderen (nog) geen snoep lusten. Hij lust het niet is dus een normale manier om te zeggen dat hij het niet lust :P
Soms kreeg ik ook dingen waar een kind veel ouder voor moet zijn.
Ik stopte het gewoon in mijn zak als ze het wel erg graag wilde geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:41

_merel_ schreef:
Het is hier bij de drogist, de kapper, de 3 kledingwinkels, de boekwinkel, de hema enzenz.

Ook winkels waar ik regelmatig kom...

De supermarkt waar wij regelmatig komen weet inmiddels dat hij niet hoeft en dan mag hij idd een banaan, krentebolletje of een worstje. En zelfs dat wordt nog altijd netjes eerst gevraagd!

Ik heb uiteraard al gezegd dat hij het gewoon niet lust. Maar dan krijg ik regelmatig de reactie, lust hij het niet of mag het gewoon niet?

Ideaal toch, dat hij het niet wil!

Wat een rare bemoeizuchtige mensen zijn er toch. Gaat hun toch niets aan of hij niet mag of niet wil.

Ik zou ook proberen wat duidelijker te zijn denk ik. Ik zou me wel gaan ergeren aan dat aandringen als ik jou was, dus zou dan vanzelf wat duidelijker worden :o.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:43

Je kan hem misschien leren het aan te pakken en aan jou te geven? Gooi je het desnoods weg. Scheelt een hoop frustraties.
Maak je trouwens geen zorgen, hier lustten ze op die leeftijd ook geen snoep.. is niet zo gebleven.. :')

Quro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:48

MarlindeRooz schreef:
"Nee, mijn kind mag alleen maar rauw, veganistisch eten dat biologisch is geteeld door genderneutrale mensen binnen Nederland" :j

*\o/* lol

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 15:58

noviceh schreef:
Op een plakje worst bij de slager na, krijgen mijn kinderen nooit etenswaar aangeboden bij winkels? Welke winkels zijn dit dan? In jouw geval lijkt mij een ‘nee’ en gelijk doorlopen wel het verstandigst. Waarom zou je je moeten gaan verdedigen en/of verantwoorden?

Ik maak het inderdaad ook nooit mee behalve bij de slager en de bakker. Welke winkels zijn dat dan?

Ik zou hem gewoon zelf nee laten zeggen en als je het zo lekker vindt pak je het toch gewoon aan en steek je het 5 meter verder zelf in je mond?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:01

Als eerste vraag ik mij echt af waarom al die winkels maar snoepjes aanbieden.
Wat is daar de reden achter.

Misschien kun je het hoofdkantoor van al die winkels eens een mail sturen met die vraag.

Slager en kaasboer bieden wel eens een plakje aan.
En als het in andere winkels staat dan ben je gewoon vrij om te kiezen en word er niks aangeboden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:02

Hier vragen ze het gelukkig altijd en het antwoord is meestal nee.
Vind het niet nodig al dat gesnoep. Bij uitzondering een stukje worst.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:03

Niet alleen kinderen maar ook bij mijn pup wordt overal (al dan niet gevraagd) een koekje aangeboden.
Is het dan zo gek dat je zegt dat hij dat niet mag?
Schijnbaar wel, bij tuincentrum wordt ik als één of andere boeman aangezien omdat ze mijn pup niet vol mogen duwen met rotzooi.
Dat geldt voor kinderen ook, de maatschappij moet een kind opvoeden en aangezien mensen steeds dikker worden zouden ze gezond eten aan moeten prijzen ipv die ongezonde rommel.
Zo en nu eerst een stukje chocolade _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:39

Ik vind het ook vervelend dat zoet zo ingeburgerd is.
Mijn dochtertje heeft er ook nog niet zoveel behoefte aan, ze kent het ook niet echt. Ik zeg dan ook gewoon "nee bedankt", als mensen iets aanbieden. Maar voel me daarna altijd schuldig, alsof ik die mensen gekwetst heb.

Vind het overigens wel erg leuk dat ze bij de jumbo altijd een stuk fruit krijgen bij de kassa, echt top! (of in het algemeen dat er nu gratis fruit voor kinderen in zowat alle supermarkten verkrijgbaar is)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 16:45

Wat onbeschoft ook van de verkopers dat t zo wordt opgedrongen..

Ik heb ook wek eens wat snoepjes op de toonbank staan, maar ik vraag altijd eerst aan de ouders of t kind een snoepje mag.. Dat vind ik niet meer dan normaal.. En als t antwoord "nee" is, on wat voor reden dan ook, dan is t nee..

Beetje respect voor t gezag van de ouder is hier wel op zijn plaats lijkt me..