Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_merel_ schreef:Fortitude schreef:Zouden ze aan mij een slechte hebben, het is niet de zaak van die mensen of het wel of niet mag.
Probeer eens een andere, wat dwingendere toon en laat geen ruimte voor discussie
Draai je om en loop gewoon weg. Doooooei
Daar zal het ook fout gaan. Ik probeer vriendelijk te blijven.
Ik snap eigenlijk zoiezo niet waarom snoepjes zo’n must is. Ik vind het verder alleen maar heel fijn dat hij niet geintresseerd is in snoep.
Ibbel schreef:Als degene die het snoep aanbiedt wel wat kilootjes kwijt mag:
"U weet misschien uit ervaring hoe moeilijk afvallen is? Die frustratie bespaar ik mijn kind graag."
tantesam schreef:Mijn kind houdt ook niet van snoep, hij zegt altijd "nee dank u wel" ik probeer 'm zover te krijgen om te zeggen, "lekker, dank u wel" zodat ik het op kan eten, want ik ben een enorme snoeperd
Gydja schreef:tantesam schreef:Mijn kind houdt ook niet van snoep, hij zegt altijd "nee dank u wel" ik probeer 'm zover te krijgen om te zeggen, "lekker, dank u wel" zodat ik het op kan eten, want ik ben een enorme snoeperd
mijn moeder is net zo. Alles wat je gratis kan krijgen, meenemen ook al lust je het niet. Want dan eet zij het wel op.
_merel_ schreef:Het is hier bij de drogist, de kapper, de 3 kledingwinkels, de boekwinkel, de hema enzenz.
Ook winkels waar ik regelmatig kom...
De supermarkt waar wij regelmatig komen weet inmiddels dat hij niet hoeft en dan mag hij idd een banaan, krentebolletje of een worstje. En zelfs dat wordt nog altijd netjes eerst gevraagd!
Ik heb uiteraard al gezegd dat hij het gewoon niet lust. Maar dan krijg ik regelmatig de reactie, lust hij het niet of mag het gewoon niet?
noviceh schreef:Op een plakje worst bij de slager na, krijgen mijn kinderen nooit etenswaar aangeboden bij winkels? Welke winkels zijn dit dan? In jouw geval lijkt mij een ‘nee’ en gelijk doorlopen wel het verstandigst. Waarom zou je je moeten gaan verdedigen en/of verantwoorden?