superpony schreef:Het ligt echt aan de prikker. Sommigen prikken heel goed en anderen niet. Ik heb juist hele makkelijke aders. Toch was ik hier keer op keer erg blauw. Heb toen echt iemand geweigerd. Nu loop ik in een ander ziekenhuis en nog geen 1 keer blauw geweest, terwijl je toch heel veel verschillende prikkers zitten.
Infuus ligt er ook sterk aan. Ik moest steeds een infuus en bij de dagbehandeling zei iemand dat ik moeilijk te prikken was, prikte mis etc.
Ik geef dat vervolgens bij een onderzoek aan dat ik dat moet melden en zij prikken zo zonder problemen en vonden het grote onzin. Ik laat ook altijd hoger prikken, want in mn hand vaak last gehad en iets hoger zit het fijner.
Altijd voor jezelf opkomen. Ik prik met een pen mezelf elke 2 weken en hoor ook dat mensen daar last van hebben, maar ik heb nooit last.
Echt niet waar! Natuurlijk is de ene prikker handiger als de andere maar sommige mensen zijn nu eenmaal lastig te prikken en daar kan niemand wat aan doen.
Zelf ook lastig te prikken meldt het altijd wel maar als er iemand bij is die weinig ervaring heeft zeg ik ook dat die het ook gerust mag proberen. Vindt prikken absoluut niet erg en ook niet als het meerdere keren moet. En ook degene met weinig ervaring moeten leren lastige aders te prikken.