Geraak ik van mijn verslaving af? Volg mijn verhaal!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PerleB

Re: Geraak ik van mijn verslaving af? Volg mijn verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 17:59

Ben een week super ziek geweest, en dat heeft wel wat gevolgen gehad voor mijn nagels.. Vooral die middelvinger moet ik weer in de gaten houden want dat gaat niet de goede kant op.. :(

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:28

Hmm balen dat het nog niet zo gemakkelijk gaat. Hier helaas ook herkenbaar. Ik ben sinds november gestopt met knagen en heb inmiddels lange nagels. Ik heb bij de Hema simpele nagellak gehaald in neutrale kleurtjes, het 'bijt' daardoor anders en dan word ik er weer aan herinnerd. Andere tip: in knaagtijden plak ik pleisters op mn vingers. Alle 10, ziet er belachelijk uit :+ Ik hield me dan maar voor dat die kluifjes ook belachelijk lelijk waren. Als laatste tip heb ik ook wel eens gegoogled op alle ziekten ed die je kunt krijgen van op je nagels bijten, dat weerhoudt me ook van knagen :r En nu heb ik na al die jaren eindelijk nagels. Echt, jij kunt het ook! Zet m op!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:35

Hier ook een nagelbijter, nu redelijk gestopt maar af en toe val ik nog eens terug.. knop omgezet en ineens lukte het, maar nu ben ik echt een velletjes pulker geworden en moet ik daar weer van af. Als m'n nagel scheurt of iets van een ribbeltje heeft moet het er echt meteen af := heb nu vrijwel altijd een vijl redelijk in de buurt
Wel irritant, vriendlief liep steeds te zeuren dat ik beet, nu loopt ie steeda ieeh baah ik vind lange nagels echt zo goor, ga ze eens knippen _-:(
Ik hou ze gewoon goed schoon en zo lang zijn ze ook niet ivm werk.

Nagellakjes zijn ook zo leuk maar mag helaas niet op het werk.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:28

PerleB schreef:
En de tips van het nagellak, zijn inderdaad erg waardevol.. alleen vind ik het zo verschrikkelijk lelijk op mijn rechterhand (waar mijn nagels het kortste zijn).. Dus ik sta er niet meteen om te springen. Ik denk dat ik als beloning weer een set nepnagels/ geklak ga laten zetten maar zonder verlenging (wat die knallen er toch altijd af).

Laat dit dan alsjeblieft bij een goede salon zetten! (Dan knalt een verlenging er ook niet af hoor :)))
Goedkoop is écht duurkoop en al helemaal in jouw geval.
Als ze je nagels van te voren te veel opruwen, zijn je nagels weer gigantisch dun en breken ze 123 af zodra je de kunstnagels er weer af laat halen.
Zo extreem opruwen is een trucje van de minder goede salons om ervoor te zorgen dat hun producten beter hechten... :n

En ben je de nagels na een tijdje zat en niet meer van plan om ze bij te laten werken?
Laat ze dan door de salon verwijderen en trek/vijl ze er niet zelf af. Dan beschadig je de nagelplaat, deze wordt dun en breekt snel.

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 13:50

Oh oh oh, mijn nagels zijn weer helemaal kort en lelijk. -O-
Gevolg van stress voor school ect, ... Mijn linkerhand is zo mooi al, maar ik krijg het niet voor elkaar met mijn rechterhand. Ik wil weer nepnagels laten zetten maar daar zijn mijn middelvinger en ringvinger gewoon echt veel te kort voor nu.
Ik zal straks even foto's plaatsen..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:05

Hier ook een nagelbijter, al vanaf mn 6e levensjaar. Niet zo erg bij TS (ik blijf van de velletjes af, het gaat alleen om de nagels).

Sinds anderhalve week ben ik gestopt :+

Tot nu toe gaat het goed.

Wat bij mij helpt is de bewustwording. Het nagelbijten zat heel erg in mn onderbewuste, dus het was eerst een bewustwording wanneer ik het doe. Dat blijkt in de file te zijn, onder de douche ( :? ) en tijdens het lezen van een spannend boek :=

En dan dus op die momenten bewust 'nee' zeggen tegen mijzelf :=

Ben benieuwd.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:22

Oef zo herkenbaar! Ik bijt al nagels zolang ik mij kan herinneren. Heb nu al een paar jaar nepnagels, ben er super blij mee want moest altijd mijn vingers een beetje verbergen, dit ziet er zo mooi verzorgd uit! Maar mijn bankrekening wordt er niet blij mee en met mijn hobby's breken ze erg vaak af. Het liefst zou ik dan ook weer zonder nepnagels doorgaan en ze laten groeien. Door mijn nepnagels zijn ze overigens wel sterker geworden, het nagelbed is mooi teruggegroeid, dus ik ben blij dat ik deze keus toen gemaakt heb.

Ik denk dat ik direct weer begin met bijten zodra ik de nepnagels eraf laat halen... maar ik ga meelezen en misschien geeft het me een zetje om het te gaan proberen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 15:25

Heb ook een hele tijd lang een ontzettende nagelbijter geweest. Op een bepaald moment mezelf het afgeleerd, maar nu bijt ik constant op de velletjes rond mijn nagels of op mijn lip. Tot bloedend toe. Ziet er ook niet uit. De ene tik vervangd de andere :')

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 16:04

anne_bento schreef:
Oef zo herkenbaar! Ik bijt al nagels zolang ik mij kan herinneren. Heb nu al een paar jaar nepnagels, ben er super blij mee want moest altijd mijn vingers een beetje verbergen, dit ziet er zo mooi verzorgd uit! Maar mijn bankrekening wordt er niet blij mee en met mijn hobby's breken ze erg vaak af. Het liefst zou ik dan ook weer zonder nepnagels doorgaan en ze laten groeien. Door mijn nepnagels zijn ze overigens wel sterker geworden, het nagelbed is mooi teruggegroeid, dus ik ben blij dat ik deze keus toen gemaakt heb.

Ik denk dat ik direct weer begin met bijten zodra ik de nepnagels eraf laat halen... maar ik ga meelezen en misschien geeft het me een zetje om het te gaan proberen.

Ja, dat probleem heb ik ook altijd. Mijn nagels zijn mooi en gezond zo lang er nep nagels op zitten maar van zodra ze er af zijn (of zelf één, die er perongeluk afgebroken is) dan begin ik gelijk weer..
Het is eigenlijk wel een beetje frustrerend want soms zie ik mensen ook echt kijken naar mijn nagels, precies alsof ik klauwen heb.. :')

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:20

Haha ja hier ook hoor, als er 1 breekt begin ik meteen weer. Daarom denk ik ook dat de gewoonte nog niet doorbroken is en ik ben bang zodra ik ze eraf haal dat ik meteen weer begin, net als jij. Maar scheelt me wel even bijna 700 euro per jaar als ik eens zou stoppen ermee.... :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:22

Oei die zijn wel erg O:) Klinkt misschien stom maar kan je niet iets anders meenemen om op te bijten? Een stukje zoethout ofzo

PerleB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 13:46

Heb er nu doorzichtige nagellak op gedaan, met extra vitaminen en mineralen voor de nagels.. Zo blijf ik er ook wel af heb ik het idee.. Op mijn 2 nagels die er het slechts aan toe zijn heb ik erg veel aangebracht, waardoor oneffenheden glad worden en ik er niet aan ga prutsen. Hopelijk werkt dit beter!