Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destination schreef:safina schreef:Wat zou een grotere bedreiging voor de mensheid vormen, antibioticaresistentie of terrorisme?
We zitten nu op jaarlijks 25.000 doden door antibioticaresistentie in Europa.
Wat heeft terrorisme hiermee te maken?
safina schreef:Destination schreef:
Wat heeft terrorisme hiermee te maken?
Gewoon om eens na te gaan hoe mensen dit risico wegen i.r.t. andere risico's.
Destination schreef:safina schreef:
Gewoon om eens na te gaan hoe mensen dit risico wegen i.r.t. andere risico's.
i.r.t.?
Maar wat heeft een grotere bedreiging voor de mensheid hiermee te maken? Ik zie de vergelijking echt niet en vind hem persoonlijk ook niet heel gepast. Terrorisme heeft hier absoluut niets mee te maken.
Roquen schreef:Er was een aantal jaren geleden iemand hier op bokt die ook besmet was met de MRSA bacterie, (of in ieder geval haar paard, kan het niet meer precies herinneren). Maar dat is een hele rel geworden met haar werk...
safina schreef:I.r.t. = in relatie tot.
Er wordt in dit topic door TS luchtig gedaan over antibioticaresistentie. Terwijl er nu al jaarlijks in Europa 25000 mensen aan dood gaan en wereldwijd nog veel meer. Vandaar dat ik het hier eens leg naast een ander veelbesproken risico waar men normaal gesproken niet zo luchtig over doet. Zie niet wat daar nou zo ongepast aan is eerlijkgezegd.
Destination schreef:safina schreef:I.r.t. = in relatie tot.
Er wordt in dit topic door TS luchtig gedaan over antibioticaresistentie. Terwijl er nu al jaarlijks in Europa 25000 mensen aan dood gaan en wereldwijd nog veel meer. Vandaar dat ik het hier eens leg naast een ander veelbesproken risico waar men normaal gesproken niet zo luchtig over doet. Zie niet wat daar nou zo ongepast aan is eerlijkgezegd.
Heb je een bron van het aantal doden? Ik kan het zo snel nergens vinden namelijk.
dorothea schreef:@ Secricible: 16 artsen en een aantal huisartsen zonder dat er bij iemand een belletje gaat rinkelen? Dan wordt er volgens mij niet helemaal goed mee omgegaan. Ik moest bij de HA zelf aankomen met de MRSA en dat ík een kweek wilde!
Ik heb me aardig ingelezen en weet voor wie het allemaal gevaarlijk kan zijn.
Maar nogmaals, de halve medische wereld, en ik word uiteindelijk met een kuur naar huis gestuurd. Notabene gynaecologie, waar het volgens mij zwart ziet van zwangere vrouwen en baby’s, moest ik zelf op de hoogte stellen.
Als niemand zich er blijkbaar druk om maakt, en ik overdrijf echt niet met 16 artsen, dan doe ik dat ook niet. Ik heb geen uitleg, voorzorgsmaatregelen meegekregen. Alleen een folder voor als ik opgenomen moet worden.
dorothea schreef:Zelfs mijn echtgenoot, van wie ik toch wel durf te zeggen dat hij redelijk dicht bij me in de buurt komt - en dan druk ik me netjes uit - hoeft zich niet te laten testen.
conejo schreef:En inmiddels is het ook bekend dat het ook bij de paarden veel voor komt (volgens de vee arts die bij mijn schoonvader op de boerderij komt zelfs meer bij paarden dan bij koeien en varkens tegenwoordig) maar als je met paarden omgaat hoef je niet getest te worden.
_Lonneke schreef:Ben zelf ook drager mrsa. Word er niet voor behandeld, werk met vee en dat was volgens arts een beetje dweilen met de kraan open..
Maar wat me wel is opgevallen dat als je aangeeft drager te zijn, dat niemand (ook in het ziekenhuis) echt weet wat te doen.
En ik begrijp ook niet dat bijv een tijd terug mijn man in het zkh lag (aangegeven van mijn mrsa) dat hij dan apart word gelegt, en ik in principe het hele zkh door mag huppelen?