Ervaringen Implanon NXT (arm anticonceptie)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:45

moonfish13 schreef:
Een kennis van mij werd er obees van.
Zelfs in het ziekenhuis opgenomen strikt op een door hun samengesteld dieet vlogen de kilo's eraan, uiteindelijk bleek de oorzaak de implanon.
Erkend door de artsen.
Ze heeft een gastric bypass moeten ondergaan uiteindelijk en is nu de kilo's kwijt.
Mijn inziens kunnen alle hormonale vormen van anticonceptie gewichtstoename geven.
Er zit vrees ik weinig anders op dan een koperspiraal of condooms.
Zelf kan ik absoluut niet tegen hormonale anticonceptie dus ik ken je probleem, er is heel weinig beschikbaar zonder hormonen.

Dat staat echt los van hormonen... Ik kan dit haast niet geloven.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:49

Osianaa schreef:
Hier nu 3 jaar een zeer tevreden gebruiker. 3 weken terug nummer 1 eruit laten halen en nummer 2 terug laten zetten. Heb nergens last van en wat hier beschreven wordt komt mij gelukkig niet bekend voor.

Dit, erin en zelfs vervangen ging heel soepel. Wel door de gyn laten doen niet door de ha. Sinds ik hem heb niet meer ongesteld.

WendyBZ

Re: Ervaringen Implanon NXT (arm anticonceptie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 08:53

Ik heb hem nu bijna een jaar, en vind hem fantastisch :j Alleen in het begin even ongesteld geweest en daarna niks meer. Zetten was even naar, maar dat was tijdelijk. Ik voel hem nog wel zitten, dus zoeken en weghalen zal ook wel meevallen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:01

Bij mij is hij ook even door mn hoofd gegaan omdat ik overal waar hormonen zit bijwerkingen krijg en dit het enige was wat ik nog niet geprobeerd had.
Heb dus indd ook ervaringen gevraagd en besloten het niet te doen want hoor teveel narigheid.
Enige wat redelijk te doen was was koperspiraal maar ja daar werd ik zwanger mee dus nu waars sterilisatie voor mezelf.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-18 11:17

Pfoe ik vind de negatieve dingen toch wel overheersen hoor.. Volgens mijn HA is dit juist de AC met de minste bijwerkingen. Mirena spiraal zou ook kunnen zei hij maar als je nog een kinderwens had, adviseerde hij toch liever de arm AC ivm (kleine) kans op ontstekingen eileiders.
Koperspiraal is waarschijnlijk niet geschikt voor mij aangezien mijn menstruatie van zichzelf al redelijk heftig is...
Wat een drama zeg... Ik ben gewoon voornamelijk bang voor aankomen, geen/laag libido meer en hoofdpijn. Dit waren precies de klachten die ik bij de pil had.

Wat is jullie ervaring met zulke apps dan die je laten zien wanneer je vruchtbaar bent of niet? Beetje russische roulette lijkt me? Of is dit redelijk safe?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:23

Mijn libido is juist heel erg opgeknapt na het plaatsen van m'n implanon :P
Want met de pil was die gewoon zo goed als weg.

Ook heb ik weinig tot geen buikkrampen meer en ik ben er niet door aangekomen.

Wel heb ik een onregelmatige menstruatie wat soms wat vervelend is. Soms kan ie een maand of 3 uitblijven waarna ik 2 weken ongesteld ben. Al mag dat niet echt een naam hebben, ik heb dan 2 weken gewoon last van minibloedinkjes. Vervelend maar hé, daarna ben ik er weer 3 maanden vanaf :+

Vertrouwen op apps vind ik inderdaad russische roulette :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:26

eenitraM schreef:
moonfish13 schreef:
Een kennis van mij werd er obees van.
Zelfs in het ziekenhuis opgenomen strikt op een door hun samengesteld dieet vlogen de kilo's eraan, uiteindelijk bleek de oorzaak de implanon.
Erkend door de artsen.
Ze heeft een gastric bypass moeten ondergaan uiteindelijk en is nu de kilo's kwijt.
Mijn inziens kunnen alle hormonale vormen van anticonceptie gewichtstoename geven.
Er zit vrees ik weinig anders op dan een koperspiraal of condooms.
Zelf kan ik absoluut niet tegen hormonale anticonceptie dus ik ken je probleem, er is heel weinig beschikbaar zonder hormonen.

Dan geloof je het niet, de kilo's die eraan zaten gingen er niet meer af en ze had dus diabetes ontwikkeld waardoor haar gezondheid in gedrang kwam.
In het ziekenhuis is ze een periode opgenomen geweest om teveel eten uit te sluiten en toch kwam ze aan.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:39

Azmay schreef:
Een vriendin van mij was er tevreden mee, mijn huisarts vond het ding niets en heeft een Mirena gezet waar ik fan van ben. Het zetten was ellende maar hij mocht 7 jaar blijven zitten en ben ook al 6 jaar niet meer ongesteld geweest. Volgende week moet hij gewisseld.

7 jaar? Ik denk dat je 5 jaar bedoelt? Ik ga straks voor m’n vierde Mirena en die moet echt elke 5 jaar zoals mij is verteld.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:46

Kennis van mij is gewoon zwanger geworden (+onverwachte miskraam) terwijl ze de implanon had. Werd tussendoor wel gewoon onregelmatig ongesteld. Niet echt een succes dus :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:53

x_ankieee schreef:
Kennis van mij is gewoon zwanger geworden (+onverwachte miskraam) terwijl ze de implanon had. Werd tussendoor wel gewoon onregelmatig ongesteld. Niet echt een succes dus :+

Maar niks geeft 100% zekerheid :))

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:00

Nayomie schreef:
x_ankieee schreef:

Ik weet niet hoe het met een implanon zit, maar met een gewone pil heb je een simpele doorbraakbloeding. Heeft niets te maken met menstrueren. Aangezien de opbouw van het baarmoederslijmvlies maar minimaal is bij pilgebruik.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:00

Naamloos1 schreef:
Pfoe ik vind de negatieve dingen toch wel overheersen hoor.. Volgens mijn HA is dit juist de AC met de minste bijwerkingen. Mirena spiraal zou ook kunnen zei hij maar als je nog een kinderwens had, adviseerde hij toch liever de arm AC ivm (kleine) kans op ontstekingen eileiders.
Koperspiraal is waarschijnlijk niet geschikt voor mij aangezien mijn menstruatie van zichzelf al redelijk heftig is...
Wat een drama zeg... Ik ben gewoon voornamelijk bang voor aankomen, geen/laag libido meer en hoofdpijn. Dit waren precies de klachten die ik bij de pil had.

Wat is jullie ervaring met zulke apps dan die je laten zien wanneer je vruchtbaar bent of niet? Beetje russische roulette lijkt me? Of is dit redelijk safe?

Weet je, hij zit er nu toch al in. En zoals je ook leest, is anticonceptie en hoe je erop reageert vooral heel persoonlijk. Al zijn er 100 mensen die negatief zijn, voor jou pakt het misschien juist wel heel positief uit. Ik ben zelf van de pil naar een hormoonspiraaltje gegaan. En o wat had ik een spijt dat ik dat niet veel eerder had gedaan! Ik vond het ideaal. En nu is hij er sinds oktober uit en na 3 weken was ik al zwanger :). Er zijn ook genoeg negatieve verhalen over het mirenaspiraaltje, maar voor mij werkte het top. Dus voor mij is dat ideaal. Hopelijk zweer jij straks bij de implanon.
Cyclus tellen, ehh ja werkt het. Nou dat ligt ook aan je cyclus. Als je echt precies elke 4 weken je menstruatie hebt, kan het best betrouwbaar zijn. Mijn moeder deed het zo, en 6 van de 7 kinderen kwam volgens planning. Bij nummer 7 raakte ze richting de overgang en dan wordt je eisprong onregelmatiger en toen was ze opeens zwanger zonder dat ze dit perse wilde. Nu was mijn moeder gewoon met mijn vader getrouwd en was het niet zo'n ramp. Ik zou het alleen overwegen als je in een vaste relatie zit en je toch al kinderen overweegt of dat ze in elk geval welkom zijn. Eigenlijk heb je niet eens een app nodig, 2 weken voordat je menstrueert is je eisprong. Een ei leeft max 24 uur. En sperma wat langer, tot wel 72 uur. Dus een dag of 4 voor je eisprong en 2 dagen erna niet of met condoom vrijen zou redelijk safe moeten zijn. Maar komt je ei nu een dagje eerder of zo, of later, dan heb je wel gelijk een probleem. En ik was met 1 ei zwanger (gepland) dus ja dat risico is er wel ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:12

Naamloos1 schreef:

Hier iemand die ruim 20 jaar de pil heeft geslikt met alle gevolgen vandien.
De pest met de pil is.. en dus ook met implanlon.. het gaat door héél je lichaam heen.. en beïnvloed dus ook heel je lichaam.

Ik had een ernstig tekort aan vitaminen, regelmatig zeurende hoofdpijn, en libido was 0.. of zelfs lager.
Gestopt met de pil.. en uiteindelijk een mirena laten plaatsen.. en volop tevreden!
Geen hoofdpijn meer.. niet meer ongesteld.. libido is behoorlijk gestegen.. en vergeten kan je em niet.. en bovendien wordt er slechts plaatselijk een hormoon toegedient.. dus gaat het niet door heel je lichaam heen.
Het laten plaatsen was even vervelend (maar duurt slechts een paar seconden), maar niet ondraaglijk.. en ook de krampen nadien waren goed te dragen.

Voor mij geen andere AC meer... :n

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:17

Ik twijfel ook heel erg om over te stappen op een andere anti conceptie, eerst een spiraal gehad maar dat deed zon pijn tijdens de s'x meerdere malen laten controleren of hij nog goed zat. en nu weer aan de pil maar mijn libido is echt 0,0 zit er aan te denken om de nuvaring te nemen een implanon lijkt me niet zo prettig om te laten plaatsen en ik zie veel negatieve ervaringen :/

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:21

Nayomie schreef:
x_ankieee schreef:

Ja dat is zeker zo! Maar vond het toch een gek idee. Is iemand van mijn leeftijd :(:)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:28

moonfish13 schreef:
eenitraM schreef:

Dan geloof je het niet, de kilo's die eraan zaten gingen er niet meer af en ze had dus diabetes ontwikkeld waardoor haar gezondheid in gedrang kwam.
In het ziekenhuis is ze een periode opgenomen geweest om teveel eten uit te sluiten en toch kwam ze aan.

Wow, last van je hormonen? :')

Wat ik zo weet wordt een GS uitgevoerd om sneller een vol gevoel te creëren. Iets met eten...

Hormonen veranderen je behoefte aan eten, je trek, je smaak. Het klopt dat je vocht vast houdt door hormonen. Maar overal gaat dan nog het meeste procent door het mondje hoor.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:30

Casarell schreef:
Naamloos1 schreef:

Hier iemand die ruim 20 jaar de pil heeft geslikt met alle gevolgen vandien.
De pest met de pil is.. en dus ook met implanlon.. het gaat door héél je lichaam heen.. en beïnvloed dus ook heel je lichaam.

Ik had een ernstig tekort aan vitaminen, regelmatig zeurende hoofdpijn, en libido was 0.. of zelfs lager.
Gestopt met de pil.. en uiteindelijk een mirena laten plaatsen.. en volop tevreden!
Geen hoofdpijn meer.. niet meer ongesteld.. libido is behoorlijk gestegen.. en vergeten kan je em niet.. en bovendien wordt er slechts plaatselijk een hormoon toegedient.. dus gaat het niet door heel je lichaam heen.
Het laten plaatsen was even vervelend (maar duurt slechts een paar seconden), maar niet ondraaglijk.. en ook de krampen nadien waren goed te dragen.

Voor mij geen andere AC meer... :n

Die hormonen komen net zo goed overal.
Ik had de nuvaring, ook zogenaamd lokaal, nou zo depressief als een deur werd ik van dat ding.
Heel plaatselijk werkt het dus, ik heb nog 3 maanden last gehad van pijnlijke borsten en veel extra pijnen, naast dat die depressie nog 6 weken aanhield.
Dat stopte pas toen ik monnikspeper ging slikken om mijn hormoonhuishouding in balans te brengen.
En waarom als het zo lokaal is zie ik dan iemand in mijn buurt veranderen in haar gedrag sinds ze de mirena heeft?
Korter lontje, ze merkt zelf ook dat het toch weer hormonen zijn tov geen pil/hormonen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:43

eenitraM: Ik had jou twijfel ook.
En inderdaad last van mijn hormonen ja, ik zit op medicatie om dat te regelen en die moet ik stoppen wegens onderzoek. :+
Nee gein daar gaat het niet om.
De artsen dachten ook wat jij dacht, maar daar zijn ze op terug gekomen nav al het onderzoek en de opname.
Ze kreeg niet bewezen dat ze zich echt aan haar dieet hield dus hebben ze gezorgd dat er gewoon geen hap meer in kon als bepaald door de dietiste.
Opname dus, en daar kwam ze ontzettend rap aan tot schrik van de artsen.
De gewichtstoename na verwijderen van de implanon stopte ook, maar de kilo's wilden er gewoon niet af die ze van de implanon kado kreeg.
Het heeft ook veel meer stuk gemaakt dan dat.
De implanon heeft dik 10 jaar ellende veroorzaakt.
En ik weet dat het invloed heeft op de dingen die jij noemt, maar in dit geval was het anders blijkt, maar dat heeft heel lang geduurt voordat ze daar achter kwamen.
Artsen geloofden haar ook niet, ik denk eerlijk gezegd ook dat haar hormoonhuishouding zo stuk is nu dat de operatie noodzaak was.
Ze kan nu zulke kleine beetjes eten, en daarmee blijft ze nu op gewicht.
Maar als ik zie hoe fors ze nog was ondanks de ingreep, en wat ze nu nog wegkrijgt..
Het is een bizar verhaal, en het heeft heel veel ellende opgeleverd dat pokkeding.
Zelf was ze er ook achteraf pas open over, want iedereen dacht uiteraard hetzelfde en dat is dat ze vast teveel zou eten.
Ja daar zou ik ook mijn mond over gaan houden, op een gegeven moment ken je het verhaaltje en de goede adviezen wel.
Later pas kwam het verhaal eruit welke molen ze allemaal in heeft gezeten en hoe ze hebben moeten knokken om de oorzaak boven tafel te krijgen.

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:46

Gypsy schreef:
Osianaa schreef:
Hier nu 3 jaar een zeer tevreden gebruiker. 3 weken terug nummer 1 eruit laten halen en nummer 2 terug laten zetten. Heb nergens last van en wat hier beschreven wordt komt mij gelukkig niet bekend voor.

Dit, erin en zelfs vervangen ging heel soepel. Wel door de gyn laten doen niet door de ha. Sinds ik hem heb niet meer ongesteld.

Hier ook niet ongesteld. Eruit halen was even priegelen maar zo gedaan. Ik heb het door de huisarts laten doen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:14

Nuva ring was hier ook een ramp inderdaad terwijl ze daar ook van zeggen plaatselijk.
Mirena idem en daarbij 9maanden lang vloeien dat was ik zo zat dat hem heb laten verwijderen en koper heb laten plaatsen.
Koper was dus wel regelmatig ongesteld maar wel enorm erg en eind stand zwanger terwijl hij netjes op zn plek zat en nog niet verjaard oid.

Die app heb ik om mn menstruatie te kunnen onthouden en geeft indd je vruchtbare dagen aan maar als je ei eerder of later springt is het indd russisch roulette.
En daarbij heb ik JUIST rond mn eisprong zin in sex dus op die momenten geen sex is ook niet aan de orde maar wel veilig :')

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:28

ik ga een dezer dagen de 4e laten plaatsen, ik ben erg tevreden

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:33

Ik heb de minerva

Ik heb ook zo navuring gehad maar dat gaf mij t zelfde effect als de pil.. depri,dik enz

De spiraal ben ik blij mee. Moet hem dit jaar laten vervangen.

Ben niet meer ongesteld, geen tot minder buikkrampen, en emotioneel ook meer in balans

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:34

Vraag me eigenlijk af of de implanon wel echt veel minder hormonen geeft? Heb er zelf heb ervaring mee, maar is mij strikt verboden (mijn lichaam heeft een groot talent voor het maken van trombose := ), de pil, etc ook. Spiraaltje mocht als enige wel (koper en mirena) en heb nu dus de Mirena.

Zelf wel heel tevreden mee, heb m nu 4 jaar en misschien 2 keer ongesteld geweest. Heb geen buikpijn meer van de krampen en verder gewoon stabiel. Plaatsen viel mee ook ontzettend mee.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 18:39

Tsja heel negatief hier helaas
Laten zetten
Vervolgens 3 maanden non stop ongesteld geweest .
Toen weer laten verwijderen .
Bleek ie met zetten ook nog eens doormidden gebroken te zijn :(

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:32

Aan alle soorten anticonceptie zitten nadelen, Het is gewoon proberen en kijken hoe je lichaam er op reageert dat is voor iedere vrouw anders. Dus aan meningen heb je niet zoveel :-D

Ik heb nu al 5 jaar de implanon en vind het geweldig, Nooit meer ongesteld geweest en nergens anders last van..