'Anoniem' en een borstvergroting

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: 'Anoniem' en een borstvergroting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:26

Bij mij werd het ook niet vergoed idd :) Heel hard gespaard, maar was mijn geld dubbel en dwars waard. Voel me sinds die tijd compleet en gewoon mezelf! :)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:27

Je zorgverzekering gaat het waarschijnlijk niet vergoeden.

Ik heb 2 borstoperaties gehad, de 1e was een (mislukte) borstvergroting. De 2e heb ik afgelopen oktober gehad dit was een verkleining met lifting.
Geloof me, als je met meerdere mensen in een huis woont ga je dit echt niet kunnen verbergen :+ Je hebt ontzettend veel pijn en hulp nodig. Mijn moeder heeft mij bijvoorbeeld de 1e keer gedoucht :=
Je gaat niet zelf de BH/corset terug aan kunnen doen etc, je mag niks tillen, geen autorijden.

Het is jouw lichaam, jouw keuze, je bent 18+ je kan dit dus gewoon laten doen. Maar ik zou het zeker wel aan je ouders vertellen.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:35

Mocht je het voor maximaal 500 euro willen laten doen zou ik t in Rusland laten doen, vriendin van mij heeft daar een hele mooie boezem gekregen 2 jaar geleden :)

Ja het kan anoniem, maar als je nog thuis woont kan je het niet verbergen want t herstel kost echt wel even rust en gezien je (denk ik) nog op school zit ga je er ook geen vrij voor krijgen. Je zou altijd aan je ouders voor kunnen leggen dat je echt heel onzeker bent en je het gaat doen of ze het nou willen of niet maar je het wel aan hun wil laten weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:39

Ik weet dat dit echt een hele vervelende comment is en dat het niet altijd zo loopt, maar ik ben rond mijn 20ste van een cup B naar op dit moment een cup F gegaan dus het kan allemaal heel anders lopen.

Ik zou het sowieso aan je ouders vertellen met daarbij dat je hun imput waardeert en dat je het graag een dialoog wilt houden maar dat het uiteindelijk wel jouw keuze is en dat je hier heel erg mee zit. Het kan in bepaalde gevallen inderdaad vergoed worden in de verzekering, maar volgens mij moet je daarvoor een bepaald aantal jaar (of een bepaald aantal afspraken?) aantoonbaar bij een psycholoog gehad hebben waarin die onzekerheid ook besproken wordt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:48

Toothless schreef:
Mocht je het voor maximaal 500 euro willen laten doen zou ik t in Rusland laten doen, vriendin van mij heeft daar een hele mooie boezem gekregen 2 jaar geleden :)

Ja het kan anoniem, maar als je nog thuis woont kan je het niet verbergen want t herstel kost echt wel even rust en gezien je (denk ik) nog op school zit ga je er ook geen vrij voor krijgen. Je zou altijd aan je ouders voor kunnen leggen dat je echt heel onzeker bent en je het gaat doen of ze het nou willen of niet maar je het wel aan hun wil laten weten.

Er zijn diverse landen die een soort medisch toerisme hebben,je kunt daar vanalles laten doen en dan herstellen in een luxe zorghotel.Ik meen bijv. Thailand.Maar eerlijk gezegd zou ik niet laten snijden in een gezond lichaam,ik begrijp wel dat je er mee zit,,maar op je 18 ben je nog niet helemaal uitgegroeid.Het kan best zijn dat je over een paar jaar wel een voller figuur hebt.Zoals Emmaa ook al schrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:49

Ho, ik ben helemaal voor het kiezen voor plastische chirurgie als dat je een beter gevoel over je lichaam geeft. Ik gaf simpelweg aan dat de groei in mijn geval pas later kwam, maar ik was ook voordat ze groeiden niet onzeker over de grootte en had geen behoefte aan een vergroting.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:57

Misschien is dit heel dom hoor, maar stel dat je niets zegt en het laat doen, dan zien je ouders het toch alsnog? :o

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:58

Je zult ook vast wel weten dat er veel vrouwen zijn die hun implantaten weer moesten laten verwijderen omdat die gingen lekken en ze daar gezondheidsklachten van kregen.Het is dus echt wel een zware ingreep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:01

Anjali op het moment dat je borsten op je 18/19e nog mini zijn heb je echt niet over 2 jaar ineens een cup B hoor. Ik heb ook altijd kleine borsten gehad en dat is enkel en alleen veranderd omdat ik zelf op een gegeven moment in gewicht erg aangekomen ben.

TS ik snap je heel goed, ik vond het ook een moeilijk onderwerp om uberhaupt met mijn ouders te bespreken, ik heb geen borstvergroting laten doen maar dit staat nog wel op de planning (helaas is het erg duur en heb ik meer dure grapjes op de planning staan), mijn moeder heb ik het inmiddels wel verteld die is dan standaard dat moet je niet doen het is toch prima.. Ja mam met maximizers wel. Ik ben dan dus een die gewoon m'n bh uit trekt en het showt, het is toch m'n moeder die heeft me op de wereld gezet :+ toen begreep ze het bijzonder genoeg ook ineens wel.
Mijn vader wil/durf ik het niet te vertellen en ik weet ook niet of ik dat ooit zal doen tot het onvermijdelijk is na de operatie bijv.
Ik ben nu 27 en woon al 8 jaar niet meer thuis dus heb het probleem ook niet zoals jij het hebt.
Ik zou het alleen niet stiekem gaan doen, mits je uit huis bent en je ouders niet heel vaak ziet. Anders kom je er niet onderuit met de nazorg etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:04

anjali schreef:
Je zult ook vast wel weten dat er veel vrouwen zijn die hun implantaten weer moesten laten verwijderen omdat die gingen lekken en ze daar gezondheidsklachten van kregen.Het is dus echt wel een zware ingreep.

Waarom ben je erop uit TS af te schrikken, omdat jij anti snijden in een gezond lichaam bent?
Heb je zelf ervaren hoe het is kleine borsten te hebben en daar onzeker over te zijn of je minder vrouwelijk door te voelen, misschien zelf gepest omdat je zo plat bent? Zo nee hou op met al je rare verhalen te verspreiden. Ook zonder borstvergroting kan je prima kanker krijgen , kijk om je heen hoeveel mensen (die kerngezond zijn, nooit wat hebben laten doen aan zichzelf) ook kanker krijgen. Als je daarvoor alles moet laten.
En lekken valt wel een beetje mee. Ben zelf 2 keer op consult geweest en alles verbeterd met de jaren dus lekken is bijna geen sprake meer van dat dat nog gebeurd..

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:11

Ik was zelf ook 18 toen ik het liet doen maar lieve meid je hebt sowieso de eerste paar dagen wel wat hulp nodig.. Ik ben zeer zelfstandig en koppig :') maar veel dingen gaan gewoon echt niet alleen op dat moment, na 1 week of sowieso 2 weken ben je echt wel weer wat mobieler maar je bent wel een paar weken onder de pannen.

Succes :(:)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:28

Emmaa_ schreef:
Ik weet dat dit echt een hele vervelende comment is en dat het niet altijd zo loopt, maar ik ben rond mijn 20ste van een cup B naar op dit moment een cup F gegaan dus het kan allemaal heel anders lopen.

Ik zou het sowieso aan je ouders vertellen met daarbij dat je hun imput waardeert en dat je het graag een dialoog wilt houden maar dat het uiteindelijk wel jouw keuze is en dat je hier heel erg mee zit. Het kan in bepaalde gevallen inderdaad vergoed worden in de verzekering, maar volgens mij moet je daarvoor een bepaald aantal jaar (of een bepaald aantal afspraken?) aantoonbaar bij een psycholoog gehad hebben waarin die onzekerheid ook besproken wordt.

Ik ook. Op mijn 19e een kleine B cup en nu 75F :j

Fortitude schreef:
Misschien is dit heel dom hoor, maar stel dat je niets zegt en het laat doen, dan zien je ouders het toch alsnog? :o

Dat denk ik niet. TS schrijft dat ze altijd beha's met vulling draagt, waardoor het lijkt alsof ze grotere borsten heeft. Het kan natuurlijk zijn dat haar ouders haar nooit naakt of in haar ondergoed zien, dus die hoeven dat dan niet te zien/weten toch? :) Dus voor wat betreft het voor en na verschil kun je dat zo prima verbloemen.

TS: ik zou het toch ook bespreken, ook al staan je ouders er niet voor open. Dan kan jou ook niet verweten worden dat je onder hun dak stiekem dingen uithaalt. Eerlijkheid duurt het langst!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:34

anjali schreef:

Dat is een beetje oud nieuws.. Siliconen van tegenwoordig kunnen niet meer lekken. Mijn chirurg legde het zo uit; 'de siliconen moet je zien als een ronde kaas, als je er een stuk uit snijdt lekt er niks'.

Ik zou het je trouwens wel afraden om naar andere landen te reizen om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Dr. Nio in Rotterdam van het Park Medisch Centrum, heeft de mijne heel mooi hersteld na een blunder van een 'arts' uit België.

Frummels: Haar ouders zullen het misschien niet zien als ze kleren aan hebt, maar wel merken hoor. Je kan echt niks alleen :+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:38

TS, In sommige gevallen wordt dit ook vergoed. Als je minder dan x procent borstweefsel hebt dan wordt het volledig vergoed.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:38

Booooo schreef:
Frummels: Haar ouders zullen het misschien niet zien als ze kleren aan hebt, maar wel merken hoor. Je kan echt niks alleen :+

Ik las de vraag van Fortitude als visueel zeg maar het verschil opmerken. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:43

Het is toch wat als je je ouders niet kan vertrouwen..

Het is haast onvermijdelijk om het ongemerkt te doen. Je hebt erg veel restricties na de operatie en als je je er niet aan houd, zou het nare complicaties kunnen geven. Ga om tafel net je ouders en leg gewoon rustig uit waarom je het doet. Al was het alleen maar voor meer zelfvertrouwen.

In ieder geval heel veel succes toegewenst. Lijkt me een vervelende situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:47

Emmaa_ schreef:

Mwahh, had rond die tijd AA en een paar brede schouders.
Ben nu een stukje ouder en heb C en nog steeds brede schouders. Geef je lijf de tijd om te groeien.
Want als je gaat snijden blijf je snijden en kan zo maar zijn dat je lijf in protest gaat en de vreemde lichamen afstoot.
En gezien de beperkingen na deze ingreep zou dit gewoon met je ouders bepraten. Anders als de hazewinden het huis uit en goed gaan sparen voor deze ingreep. Ga ook een goed gesprek met een psycholoog aan voor de redenen waarom.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:50

Matheno schreef:
TS, In sommige gevallen wordt dit ook vergoed. Als je minder dan x procent borstweefsel hebt dan wordt het volledig vergoed.

Sinds wanneer? :) Toen ik consulten heb gehad en bij de huisarts ben geweest (Tussen mijn 17e en 20e), was hier totaal geen sprake van namelijk. Uiteindelijk ook zelf betaald.

Ik snap best dat sommige mensen nog later doorgroeien, maar dit is helaas niet op iedereen van toepassing.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:52

loez schreef:
Matheno schreef:

Sinds wanneer? :) Toen ik consulten heb gehad en bij de huisarts ben geweest (Tussen mijn 17e en 20e), was hier totaal geen sprake van namelijk. Uiteindelijk ook zelf betaald.

Ik snap best dat sommige mensen nog later doorgroeien, maar dit is helaas niet op iedereen van toepassing.

Toevallig laatst een kennis van me heeft dit laten doen. Ze kreeg het volledig vergoed omdat ze dus echt geen borstweefsel heeft. Ze is alleen wel 27 jaar, dus ik weet niet of het ook leeftijdsgebonden is.

Edit: infomatie van Zilveren kruis:

Sinds 1 januari is er een vergoeding vanuit de basisverzekering voor een borstvergroting wanneer er geen of weinig borstontwikkeling is. Dat was eerder niet, maar is sinds dit jaar dus wel opgenomen in de basisverzekering. Met de verwijzing van je huisarts kan je naar de plastisch chirurg bij een gecontracteerd ziekenhuis. Dat consult wordt vergoed. De plastisch chirurg vraagt vervolgens toestemming bij ons aan. Je ontvangt dan bericht of wij de borstvergroting gaan vergoeden. De kosten van het consult en de behandeling vallen wel onder je eigen risico.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 21-03-18 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:53

loez schreef:
Matheno schreef:

Ik heb nu ik bijna 25 ben de hoop op een volwaardige A cup zelfs al opgegeven :+
Ik snap de aantrekking van een operatie maar vind eigenlijk dat ik mezelf maar moet accepteren zoals ik ben :o Heb een vaste relatie dus heb verder niets te klagen ook.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:24

geen idee of het hier mag..
maar wat hebben jullie allemaal betaald voor de borst vergroting?
ik zou het ook wel graag willen maar vind het lastig een goede prijs indicatie te vinden

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:26

Ik heb voor een wissel vorig jaar € 4.450,00 betaald. Mijn 1e vergroting is 22 jaar geleden, ik weet de prijs daarvan niet meer. Ik ben niet voor de goedkoopste gegaan, maar voor de arts waar ik een goed gevoel bij had. Dat deze duurder was dan een aantal andere maakte mij niet uit.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:47

EMMAxSAMMY schreef:
ik zou het ook wel graag willen maar vind het lastig een goede prijs indicatie te vinden

Ik 3100, bij dr Nio. Er is ook algemeen borstvergroting topic

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:50

EMMAxSAMMY schreef:

Ik € 3.200,- voor een mislukte borstvergroting bij de Global Care kliniek in Belgie.
Inmiddels gecorrigeerd door Dr. Nio, geen idee wat dat gekost heeft want dat heeft de zorgverzekering vergoed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:54

EMMAxSAMMY schreef:

Houd er rekening mee dat protheses iedere 15/20 jaar vervangen moeten worden bij de meeste mensen. Omdat ze dan door capselvorming erg hard en soms pijnlijk zijn geworden. Een prothese wissel en capsulectomie is een stuk duurder dan een primaire augmentatie.

Mijn persoonlijke voorkeur zou eerder gaan naar een lipofilling. Maar daarmee kun je minder cupmaten vergroten en je moet natuurlijk voldoende vet hebben om een liposuctie te doen. Het resultaat is m.i. wel mooier, natuurlijker en minder kans op complicaties. De kosten zijn volgens mij vergelijkbaar met anatomische protheses.