Visallergie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:26

Hier allergie voor garnalen en groeiende intolerantie voor mosselen.

Echt balen, ik was dol op maar durf niet meer te eten.

Walkure

Re: Visallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:30

Een allergie uit zich voornamelijk in jeuk, uitslag, benauwdheid. Mogelijk dat de vis niet meer goed was en je je daardoor grieperig bent gaan voelen.

Als je er over twijfelt zou ik in elk geval even naar de HA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:33

Alwiene schreef:
@hagelslag ben jij nog iets wijzer geworden misschien in de afgelopen maanden? Ik heb steeds zo'n zin in vissticks, maar ik durf niet omdat ik dus niet weet wáár ik allergisch voor ben -O-

https://kookidee.nl/recepten/hoofdgerec ... snijbonen/
Zelf maken?
Als je dan ook een reactie hebt ben je al weer iets wijzer en kun je vanaf daar uitsluiten.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 11:44

Alwiene schreef:
@hagelslag ben jij nog iets wijzer geworden misschien in de afgelopen maanden? Ik heb steeds zo'n zin in vissticks, maar ik durf niet omdat ik dus niet weet wáár ik allergisch voor ben -O-

Ik ben niet echt wijzer geworden.
Laatst 5 vissticks gegeten wat goed ging maar kibbeling ofzo laat ik liggen.
Zure haring uit zon pot heb ik laatst nog wel gegeten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 13:36

Esirene schreef:
Een allergie uit zich voornamelijk in jeuk, uitslag, benauwdheid. Mogelijk dat de vis niet meer goed was en je je daardoor grieperig bent gaan voelen.

Als je er over twijfelt zou ik in elk geval even naar de HA.

Er zijn nogal wat klachten die op grieprigheid lijken, kijk maar.
https://www.voedselallergie.nl/wat-is-v ... ergie.html

Alwiene

Re: Visallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 17:58

@Esirene volgens mij is Hagelslag net als ik 3x ziek geweest, overigens in alle gevallen heeft iemand anders met mij hetzelfde gegeten en nergens last van gehad. Ik vind dat niet pleiten voor bedorven vis.

@Tica_81, lief bedacht, maar aangezien ik echt een paar uur loop te spugen ben ik héél terughoudend met uitproberen van wat er goed gaat en wat niet zeg maar.

@Hagelslag, hoopvol om te lezen dat je wel vissticks hebt kunnen eten (vond jij dat niet eng?) en ik snap uiteraard volledig dat je de kibbeling en soortgelijke laat voor wat het is. Vroeger was ik gék op visfriet, dat ben ik nog, alleen ook die durf ik niet meer.

Bij het teruglezen vanmiddag las ik iemand die zei dat ze heel gevoelig is voor slecht frituurvet, daar kan ik me ergens ook nog iets bij voorstellen. Het zou wel verklaren nml waarom ik ook keren heb gehad dat ik níet ziek geworden ben van kibbeling/lekkerbek. Alleen heb ik gelukkig nog nooit een soortgelijke reactie gehad op gewoon patat enzo van de patatzaak. Ik hou het wel even in gedachten!