Waarom zo veel makeup?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:23

Palmera schreef:
Ik heb meer een probleem met de zgn rode lipjes mode. :+
Iedereen vind het nodig die lippen vuurrood te stiften, ook diegenen die er daarna uitzien alsof ze een paar klappen hebben gekregen, een enge variant van het herpesvirus hebben of een killerclown zijn.

Is dat mode waar jij woont ofzo? Hier herken ik dat niet zo. Hier zie je dan weer die 'nudes'. Van die mensen die een soort van huidkleurige lipstick op hun lippen smeren, zodat het net lijkt of ze geen lippen hebben. Of alsof ze per ongeluk die ochtend de concealer met de lipstick verwisseld hebben.

Die wimperextensions vind ik ook vaak overdone. Net als getekende danwel getatoeëerde boogjeswenkbrauwen.

In het verlengde daarvan: met die horrorlange vierkant gevijlde acrylnagels doe je me ook geen lol.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:25

Aleeneh schreef:
Ik heb eigenlijk nooit makeup gedragen en ik bezit het niet eens. Ik schrik er altijd van hoeveel kids tegenwoordig op hun huid plamuren. Liever begin ik er gewoon niet aan. Heb er in mijn leven slechts 1x commentaar op gehad.

Hier net zo. Ik ben niets in huis, en heb het nooit gemist.
Ik snap het gewoon niet zo waarom het 'nodig' is.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:26

Dennis schreef:
Aleeneh schreef:
Ik heb eigenlijk nooit makeup gedragen en ik bezit het niet eens. Ik schrik er altijd van hoeveel kids tegenwoordig op hun huid plamuren. Liever begin ik er gewoon niet aan. Heb er in mijn leven slechts 1x commentaar op gehad.

Hier net zo. Ik ben niets in huis, en heb het nooit gemist.
Ik snap het gewoon niet zo waarom het 'nodig' is.

Kan je niet ook gewoon leuk vinden ipv 'nodig'? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:27

Gianti schreef:
Laat mensen gewoon... Ik snap niet dat iedereen zo bezig is met wat andere hun beweegredenen zijn om er 'zo' bij te lopen. En wie weet is dat wel een rede ook voor sommige vrouwen, dat alles zo onder een vergroot glas gelegd word, wat je doet, wat je draagt, wat je make up is etc. En al helemaal dat je dan voor onzeker weg gezet word als je gewoon leuk vind

Overigens wisselen ik van baby naakt gezicht zonder iets tot volledig full package make up en alles ertussen. Waarom? Net waar ik zin in heb die dag, soms vind ik leuk om te tutten en soms geen zin in

Dit!! Lekker boeiend wat anderen doen?
Ik heb soms niks op soms veel en het zal me aan mn reet roesten wat een ander doet of vind.
Waarom altijd die kritiek op anderen en jezelf bezig houden met wat anderen wel of niet op hun gezicht smeren :/
En waarom zouden ze zich druk maken om wat een vent er van vind (of beter nog waarom maak jij je druk om wat een vent van een ander vind :') )
Begrijp dit oprecht niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:28

Laurora schreef:
Edit: nog even een toevoeging, tevens oproep aan alle make-up dragende vrouwen:
Ik merk in mijn omgeving dat met name vrouwen die veel make-up dragen (dus eerder volgeplamuurd dan "natural") erg hard oordelen over mensen die geen of weinig make-up dragen, alsof zij minder zijn omdat ze liever geen volgekalkt gezicht hebben. Als we daar nou alvast eens mee konden stoppen.
Laat iedereen in zijn waarde aub. Opmerkingen maken over iemands wel/geen make-up kunnen erg pijnlijk zijn zonder dat je het doorhebt.

Datzelfde geldt ook voor degene die geen make up dragen, mensen drag queens e.d. noemen als ze (veel) make up dragen is ook niet zo aardig. Het is nooit goed, draag je geen make up dan zijn er altijd mensen die wat daar over te zeggen hebben, maar andersom als je wel make up draagt zijn er ook genoeg mensen die daar wat negatiefs erover te zeggen hebben. Het moet eens een keer ophouden met zo hard oordelen over mensen z'n uiterlijk, laat iedereen toch gewoon doen waar hij/zij zich fijn bij voelt.

DiantaM

Re: Waarom zo veel makeup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:31

Ik heb nog nooit een vervelend woord gehoord van mensen die wel veel make-up dragen hoor. Ja soms wel de vraag waarom ik niet meer gebruik, maar dat is geen gekke vraag.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:38

Ikzelf vindt het wel mooi. Kan ook niet direct zeggen dat ik vaak mensen zie lopen waarbij ik het idee heb dat ze teveel make up dragen.
En eerlijk gezegd maakt het me ook helemaal niet uit. Iedereen moet doen wat voor hem/haar goed voelt. Waarom zou een ander daar een goede uitleg bij moeten hebben? Er zijn ook mannen die uitgebreid make up dragen. Moet toch gewoon kunnen om jezelf zo te uiten.

Ga er vanuit dat de meeste die make up dragen dat ook doen omdat ze zichzelf mooier vinden met. Wil niet zeggen dat ze niet tevreden zijn met zichzelf. Je kan ook je bed uitrollen en zo naar je werk gaan. De meeste doen moeite om netjes de deur uit te gaan. De ene houdt het simpel en de andere is wat uitgebreider prima toch.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:49

Wat is "veel" make-up dan?

Gok dat het hier eerder gaat om slecht aangebrachte en slecht passende make-up (verkeerde tint bij je ondertoon/huidskleur, verkeerde foundation etc.) dan om "veel" make-up. Denk oranje cake-face, spinnenpoten en een te lichte nude lip.
Je kan nl. een gigantische verscheidenheid aan make-up op je gezicht smeren en er toch naturel uit zien. Het is maar net wat je er mee doet.

Die hele instagram hype van contouring en dik ingevulde instabrows mag van mij ook wel overwaaien, mijn smaak is het niet. Maar als een ander zich er goed bij voelt moeten ze het vooral lekker doen.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:50

Ik gebruik mascara, meer niet. :) Ik heb gelukkig van mezelf een egale huid dus ik heb op zich ook geen foundation 'nodig'. Ik heb eerlijk gezegd ook totaal geen verstand (en interesse) van make up verder. Als ik nu foundation zou moeten kopen zou ik echt geen idee hebben wat ik moet halen :')
Als ik bij een vriendin blijf slapen, afhankelijk van de reden (als ik uit ga, haal ik niet eerst nog de make up eraf voor ik ga slapen) haal ik het er gewoon af. Vriendinnen zien me vaak zat op lelijkere momenten :+
Nu slaap ik ook regelmatig bij een jongen, daar haal ik mijn make up er niet af. Ik douche daar meestal ook en dan loopt het een beetje uit, maar de meeste mascara blijft wel zitten. Toch een stukje onzekerheid denk ik dat ik het er niet af haal.
Daarbuiten ga ik over straat wel prima zonder mascara. Vrijdagochtend zwem ik altijd, dan doe ik niet eerst nog make up op. Ook ging ik vrijdagochtend naar huis zonder make up op in de trein. De mensen in de trein weten toch niet beter, of ik nou make up draag of niet. :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:54

Ik draag bijna nooit make up.
Kreeg er steeds meer pukkels door en mijn huid werd droog.
Ik heb een gemengde huid dus vet en droog. Meer dan wat afspoelen doe ik niet meer. Resultaat: minder pukkels en minder jeuk.

Door oogschaduw heb ik ook plots droge rode plekken boven mijn oogleden gekregen. Die blijven helaas terugkomen :\

Dit ben ik:
Heb me lang onzeker gevoeld over mezelf door héél veel factoren oa jeugdpuistjes en pesterijen. Maar dat onzekere is dankzij mijn vriend een stuk verbeterd.

Ik heb imperfecties: ongelijke ogen, beetje scheve mond (door gebroken kaak als kind), littekentjes en durf niet goed te glimlachen doordat ii als kind hardnekkig gepest ben omdat ik een ziekte aan mijn melktanden had. Helaas ondanks mijn mooie vaste tanden voel ik me nog onzeker over mijn lach.
Oh en ik heb dikke wenkbrauwen, zelf epileren durf ik niet aan. Dus laat ik ze maar zo :o
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 04-03-18 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 14:55

VivaLaVida schreef:
Gianti schreef:
Laat mensen gewoon... Ik snap niet dat iedereen zo bezig is met wat andere hun beweegredenen zijn om er 'zo' bij te lopen. En wie weet is dat wel een rede ook voor sommige vrouwen, dat alles zo onder een vergroot glas gelegd word, wat je doet, wat je draagt, wat je make up is etc. En al helemaal dat je dan voor onzeker weg gezet word als je gewoon leuk vind

Overigens wisselen ik van baby naakt gezicht zonder iets tot volledig full package make up en alles ertussen. Waarom? Net waar ik zin in heb die dag, soms vind ik leuk om te tutten en soms geen zin in

Dit!! Lekker boeiend wat anderen doen?
Ik heb soms niks op soms veel en het zal me aan mn reet roesten wat een ander doet of vind.
Waarom altijd die kritiek op anderen en jezelf bezig houden met wat anderen wel of niet op hun gezicht smeren :/
En waarom zouden ze zich druk maken om wat een vent er van vind (of beter nog waarom maak jij je druk om wat een vent van een ander vind :') )
Begrijp dit oprecht niet.

Mijn motivatie is ook niet het geven van kritiek hoor, mijn motivatie is interesse ;)

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:15

Ik denk dat ik zo’n gevalletje “teveel makeup” ben. Vind het héérlijk om lekker mijn hoofd vol te plamuren, alle kleuren van de regenboog te gebruiken en vol trots over straat te lopen. Het is gewoon een hobby, ik kan mijn creativiteit ermee kwijt en ik vind het ook fijn om ‘s ochtends gewoon de tijd te nemen om even met mezelf bezig te zijn.

Ik krijg vaak genoeg naar mijn hoofd geslingerd dat ik teveel draag, mijn klasgenoot vraagt me regelmatig of iemand me een blauw oog heeft geslagen door mijn kleuren oogschaduw en als ik dan een keer geen makeup draag moeten mensen inderdaad ook echt even twee keer kijken of ik het wel ben. Als ik dan een keertje alleen mascara draag krijg ik tonnen aan complimentjes dat dat veel mooier is etc. Iedereen vind er wel wat van, ik houd me er niet zo mee bezig wat anderen vinden. Ik vind mezelf een lekkerding met en zonder makeup. Ik draag het dus ook niet om me mooier te voelen, ik ben me er onderhand wel van bewust dat de meeste mensen mij mooier vinden zonder makeup. Ik vind het alleen zo jammer dat er zo veel mensen zijn met de drang om mij dat maar steeds weer duidelijk proberen te maken. Ik zeg toch ook niet tegen mensen die geen makeup dragen dat ze veel mooier zouden zijn met een laag foundation? :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:30

Ik vraag me af waarom je er "tegenwoordig" bij zet. Vrouwen op de hele wereld gebruiken toch al jaaaaren make-up? De een meer dan de ander, maar dat is toch niets nieuws? In de jaren 50 waren ze ook niet bepaald zuinig...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:32

Fenrir schreef:
Wat is "veel" make-up dan?

Gok dat het hier eerder gaat om slecht aangebrachte en slecht passende make-up (verkeerde tint bij je ondertoon/huidskleur, verkeerde foundation etc.) dan om "veel" make-up. Denk oranje cake-face, spinnenpoten en een te lichte nude lip.
Je kan nl. een gigantische verscheidenheid aan make-up op je gezicht smeren en er toch naturel uit zien. Het is maar net wat je er mee doet.

Die hele instagram hype van contouring en dik ingevulde instabrows mag van mij ook wel overwaaien, mijn smaak is het niet. Maar als een ander zich er goed bij voelt moeten ze het vooral lekker doen.

TS bedoelt niet lelijk (opgebracht) make-up, maar dat het hele gezicht veranderd.
Dat deze meiden er altijd "perfect" opgemaakt bijlopen alsof ze op de rode loper moeten.

De vraag van TS is dan ook, waarom loopt men er altijd zo perfect opgepoetst bij.
En hoe voelt het als je het een keertje niet doet.

Een (vroegere) vriendin van mij was ook altijd perfect tot in de puntjes opgemaakt en haar man had haar nooit zonder gezien.
Zij haalde het er met het douchen af en maakte zich daarna gelijk weer volledig op.
Haar eigen gezichtsuitdrukking/aanzicht was zo veel anders, dan toen ik haar een x zonder heb gezien ik haar amper herkende.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:33

Bah wat een waardeoordelen weer. 'Gevalletje Mona Lisa' om maar even wat te noemen. Overigens is dat een make up loze vrouw dus lekker onderbouwd weer.

Maar wat interesseert het iemand nou of en waarom een ander zich opmaakt? En is het één beter dan het ander? Ben je zelfverzekerder als je geen make up gebruikt?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:36

Ik gebruik zelf niet zoveel. En wat een ander doet moeten ze zelf weten zolang zijner gelukkig bij zijn. Leef en laat leven hoorN

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 15:57

https://www.google.nl/search?q=japan+vrouw+make+up&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjK2sX759LZAhWGasAKHf9NB-cQ_AUIESgB&biw=360&bih=560#imgrc=AvMs6Q6fkQewgM:

Ik hen niet de indruk dat het iets van tegenwoordig is. Hooguit dat de mode nu veranderd is. Met "wenkies" als voorbeeld.

Ik draag iedere dag wisselende make up. Ga rustig boodschappen halen zonder iets op. Maar ik vind het net zo leuk wel iets op te hebben. Als ik mijn huid mooier kan laten lijken/ogen beter uit kan laten komen? waarom zou ik dat dan niet mogen doen? Heeft voor mij niets te maken met erbij horen in ieder geval .

Van jonge meiden of iemand die onzeker is zou ik het me zelfs kunnen voorstellen dat ze mee gaan in die mode. Daar ben je jong voor! Er zijn al genoeg dingen om over te twijfelen! :j

Daarnaast is goed make up opdoen nog een soort kunst, bewondering als iemand er een uur mee bezig kan zijn!

Waarom moet dan overal een oordeel over zijn? als iemand zich er fijn bij voelt? prima toch.

Als we maar niet ooit de kohl potlood onder de ogen fase weer in gaan :+

Fusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:31

Ik draag gewoon graag make up, ik heb kleine onzekerheden in mijn gezicht en verstop die graag, dan voel ik me weer een pak beter.
Ik draag niet super veel, een foundation, soms een beetje blush, mascara en soms een licht oogpotlood (ik heb 'kleine' ogen, maar ze zijn wel mooi blauw, dus geef ik vaak graag een waterlijntje die ze een beetje uitspringen)
Ik draag ook zeker niet elke dag make up, maar ik merk ook voordelen aan makeup, ik heb bijvoorbeeld een heel droog huidje. Dus nu in de winter mix ik een beetje CC/BB creme met mijn foundation waardoor die veel minder snel uitdroogd etc..

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:48

Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten. Als je er zelfvezekerd door voelt, waarom niet? :)

Ik gebruik ook makeup, een klein beetje elke dag. Ben er gemiddeld een klein kwartier aan kwijt en ik zie er een stuk frisser uit! Behalve dat vind ik het gewoon leuk om te doen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:52

Ik heb een tijd veel foundation opgehad tijdens de middelbare, dit omdat ik enorm veel puistjes had en mezelf echt schaamde. Achteraf denk ik dat de focus hierdoor juist op mijn puisten te liggen kwam :')

Nu draag ik alleen wat mascara en soms als ik moet werken wat eyeliner of oogpotlood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:02

hahha, heb eczeem in mijn gezicht. En de enige remedie om ervoor te zorgen dat het niet erger wordt is
afblijven }> Niets smeren, poederen oid gewoon afblijven en schoonhouden met gekookt water.
Dus al de gesmeer en gepoeder gaat m niet worden.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:16

KirstenHorse schreef:
Ik vind dat iedereen het lekker zelf moet weten. Als je er zelfvezekerd door voelt, waarom niet? :)

Ik gebruik ook makeup, een klein beetje elke dag. Ben er gemiddeld een klein kwartier aan kwijt en ik zie er een stuk frisser uit! Behalve dat vind ik het gewoon leuk om te doen.

Precies dit, als iemand zich er fijner bij voelt om make-up te dragen dan is dit toch fijn voor die persoon, en dan hoeft toch iemand anders omdat ie het "te" veel vind hier niks van te zeggen :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:20

Ik ga de deur niet uit met make up, wat een ander wil of doet moet men zelf weten

Dat zeg ik altijd om de discussie te ontwijken en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:34

Wat weinig reacties van mensen die veel make-up gebruiken. Of vinden mensen die veel gebruiken ook gewoon dat ze weinig gebruiken? :D

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:55

safina schreef:
Wat weinig reacties van mensen die veel make-up gebruiken. Of vinden mensen die veel gebruiken ook gewoon dat ze weinig gebruiken? :D

Ik denk dat mensen die veel make up dragen al genoeg commentaar over zich heen krijgen en het dus maar proberen te vermijden :)