Reisvaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Reisvaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:26

Gambia ligt toch echt ten zuiden van de Sahara in West-Afrika. Het staat ook op de lijst met gele koorts-landen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:36

In Den Haag en Schiphol zitten travel clinics van de KLM. Daar kan je ook laten vaccineren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:40

Brainless schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik ben bij vaccinatiesopreis.nl geweest en dat was prima. Gambia is wel een gelekoortsland

Gambia is gelukkig geen gele koorts land.
Citaat:
Waar?

Het virus komt uitsluitend voor in Afrika ten zuiden van de Sahara en in Zuid-Amerika. Het risico op besmetting is het grootst in West-Afrika en het Amazonegebied.

Gambia ligt toch ten zuiden van de Sahara in west Afrika? :7

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:42

Waar je het ook kan proberen:
https://meditel.nl/

Hier halen wij altijd onze reisvaccinaties.

En zeker wél Malaria tabletten nemen! Het is niet verplicht (maar dat is ademhalen ook niet ;)) maar echt wel aan te raden. Is gewoon een ernstige ziekte daar waar veel mensen aan dood gaan, dus fijn iedere dag een tabletje nemen bij het avondeten.

Wij zijn December 2016 onverwachts naar Gambia gegaan. Zaterdags geboekt en maandags gevlogen dus toen nog snel lastminute Malaria tabletten geregeld. De andere vaccinaties hadden we al vanwege reizen naar Malawi en Zambia. Dus Hepatitis A en DTP hadden we al. Kan me niet herinneren dat we ook de Gele koorts vaccinatie hebben, maar die staat online wel aangeraden voor Gambia.
De meeste verzekeringen vergoeden gewoon tot €250,- vaccinaties dus daar kom je vaak een heel eind mee.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:58

Maar gele koorts komt daar niet voor;
Daarom moet je je alleen verplicht laten enten als je vanuit een gele koortsland naar Gambia gaat.
Dit om te voorkomen dat het daar terecht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 17:12

Brainless schreef:
Maar gele koorts komt daar niet voor;
Daarom moet je je alleen verplicht laten enten als je vanuit een gele koortsland naar Gambia gaat.
Dit om te voorkomen dat het daar terecht komt.

Als je vanuit een gele koorts-land naar Gambia komt is de inenting inderdaad verplicht, maar de mug komt zeker ook wel in Gambia voor en daarom wordt hij aangeraden. Het is een hele zeldzame ziekte dus de kans op infectie is klein, maar ook in Gambia loop je er zeker wel risico op.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:32

MariekeS_ schreef:
In Den Haag en Schiphol zitten travel clinics van de KLM. Daar kan je ook laten vaccineren.

Ik ben hier geweest toen ik naar Bali ging. Je moet alleen wel meteen de rekening betalen en dan zelf opsturen naar je verzekering.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:16

Wij hebben het gedaan via Vivre kliniek. Was voor Peru gelijk voorlichting gehad. Erg tevreden over. Wel moet je idd gelijk pinnen. Maar kregen gelijk de rekening per mail en konden hem gelijk indienen bij de verzekering en die waren ook snel.

Gele koorts zou ik gewoon doen hoeft tegenwoordig maar 1 keer is levenslang geldig.(ik had geluk als kind al een keer gehad dus hoefde hem niet). Dit is nog niet zo lang zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:17

Als ik mijn vaccinaties moet herhalen dan komt zeker weten Thuisvaccinatie weer. Ik ben prima met naalden en bloedprikken enzo, maar als er spul mn lijf in moet word ik naar. En dan is thuis inenten wel zo fijn :D