Dochtertje gevallen kan niet meer lopen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:59

Ik vind het wel apart dat ze nog zo makkelijk kruipt. Je zou toch verwachten dat dat ook pijn zou doen als er iets in de heup of rug mis was. Het is ook niet gewoon een verzwikte enkel ofzo? Al zou je daar wel wat zwelling moeten zien.
Ik heb er zelf wel eens last van gehad, en daar kon ik gewoon aan komen, op drukken, mee bewegen, behalve een specifieke beweging en ik kon er geen gewicht op zetten, maar verder weinig aan te merken.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 20-02-18 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 13:01

Vanmiddag aankaarten:

- beschadiging/beknelling zenuw?
- heup
- rug/werfel probleem
- nek.

Die dingen na laten kijken. Hoop dat ik helder kan blijven en niet met me mond vol tanden sta.
Laat me.vaak makkelijk afschepen omdat ik snel onzeker wordt of ik wel juist handel.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:01

Kniebanden kunnen het gelukkig niet zijn ! Kruisbanden en meniscussen hebben kindjes nog niet :(:)
Idd laten kijken naar neurologische schade en de heup !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:01

Een goede fysio kan misschien ook wat betekenen om te kijken waar het wegkomt

Mijn dochter heeft als 4 jarige eens beide enkels bezeerd, knikte ze zo doorheen toen ze samen met ander kind aan het springen was, landen ze tegelijk krijgen ze harde klap. Geen blauwe plekken maar kon 2 dagen niet lopen

blokje

Re: Dochtertje gevallen kan niet meer lopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 13:04

Als het ziekenhuis niets vind is een chiropractor of goede fysio nog een optie. Maar wil eerst het ziekenhuis afwachten.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:05

mijn eerste idee was ook kruisbanden, maar dat blijkt niet te kunnen bij een 2 - jarige?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 13:08

NenaC schreef:
mijn eerste idee was ook kruisbanden, maar dat blijkt niet te kunnen bij een 2 - jarige?

Hebben wij ook aan gedacht.
Geen idee of kids die niet hebben.
[***] schreef:
Een goede fysio kan misschien ook wat betekenen om te kijken waar het wegkomt

Mijn dochter heeft als 4 jarige eens beide enkels bezeerd, knikte ze zo doorheen toen ze samen met ander kind aan het springen was, landen ze tegelijk krijgen ze harde klap. Geen blauwe plekken maar kon 2 dagen niet lopen

Maar zij bewoog haar enkels wel gewoon soepel?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:10

CharmingS schreef:
Quir schreef:
Foto is alleen interessant voor breuken.

Ben ik het niet mee eens, je kan ook beschadigingen of verschuivingen zien. MRI is juist handig als je in het ruggenmerg wil kijken. Maar dat is niet meteen nodig als er een beschadiging zit.

Gelukkig hoef je geen plaatjes weg te kijken. ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:12

Oh dat niet kunnen lopen, klinkt precies zoals toen ik van het paard geklapt was. Kon prima druk zetten en erop staan ging ook wel, maar met lopen ging ik kapot van de pijn. Laat het goed onderzoeken, en eventueel foto's!
Ik werd weggestuurd omdat ik kon staan, en druk kon geven met de woorden; zal wel gekneusd zijn, duurt een tijd voordat het weer pijnloos is.
Maar na ruim een jaar nog steeds vlagen van pijn, en denkt mijn fysio dat er misschien toch een breuk(je) heeft gezeten.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:25

@ Quir: Gelukkig niet nee.. Maar heb al wel veel plaatjes voorbij zien komen, Maar dan paardenplaatjes.. En daar kon je gelukkig heel wat meer op zien dan alleen breuken :).

Maargoed jij bent de radioloog dus jij zal het wel weten :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:29

Wat naar zeg. Misschien helpt het om ook een aantal filmpjes te maken van als ze uit zichzelf beweegt, wat ze doet en niet doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:31

blokje schreef:

Nee kon niks, lag op bank met dekentje en kussen onder haar voeten, in bed ook. Moest haar zelfs naar wc dragen het verbaasde me dat ze na 2 dagen alweer begon te lopen

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 13:36

[***] schreef:
blokje schreef:

Nee kon niks, lag op bank met dekentje en kussen onder haar voeten, in bed ook. Moest haar zelfs naar wc dragen het verbaasde me dat ze na 2 dagen alweer begon te lopen

Direct na de val kon ik der knie gewoon buigen en der enkeltje draaien. ..

Shadow
Ik heb inmiddels wat filmpjes hoe ze gewoon speelt etc. Dan lijkt er werkelijk niets aan de hand. Loop filmpje heb ik niet omdat ik het niet van der mag vragen van de arts.

Kaitlyn
Wat vervelend dat je er zo lang last van houd!

Heb haar lekker op bed gelegd.
Hopelijk slaapt ze lekker ff zodat ze niet chagerijnig is vanmiddag haha

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:51

Aah wat naar zeg! Hopelijk kunnen ze vanmiddag wat betekenen.

Hier wel ervaring met het niet dik of blauw zijn van de enkel maar wel degelijk wat aan de hand. Ik heb in augustus vorig jaar mijn enkel verzwikt bij het tennis. Het is nooit blauw of dik geweest. Met lopen was het wel pijnlijk maar omdat het niet dik was etc dacht ik dat het gewoon wat tijd moest hebben. Omdat mijn enkel na een week nog wel steeds heel instabiel aanvoelde ben ik naar de HA gegaan. Die constateerde een gescheurde enkelband. Tot nu toe fysio gehad, maar de verbetering bleef uit dus doorgestuurd naar de orthopeed. (ook ivm op slot schieten van de enkel) Op de foto niks te zien, op de MRI beschadiging van het spronggewricht. Ik word hier binnenkort aan geopereerd.

Niet om te zeggen dat het dit is bij je dochtertje want het kunnen denk ik een heleboel dingen zijn van voeten tot aan rug etc., maar meer om aan te geven dat niet dik en niet blauw niet altijd een indicatie is van wel of niks aan de hand.

Een kneuzing kan trouwens ook behoorlijk veel pijn doen. Ik heb ooit een trap gehad van een paard op mijn heup. Zoveel pijn dat ik met de ambulance opgehaald ben omdat ze een breuk vermoedden. Uiteindelijk zwaar gekneusd en heb twee weken niet kunnen lopen en steunen op dat been aan de kant van de heup waar de trap tegenaan was gekomen.

Hopelijk kunnen ze wat voor jullie betekenen vanmiddag! Heel veel sterkte en succes in ieder geval!!

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:01

he wat naar! Voel je absoluut niet onzeker, je pakt het heel goed aan als ik het zo lees en inderdaad, zoals een hoop al zeggen, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Laat je niet afwimpelen vanmiddag. Blijf bij jezelf. Hoop dat er duidelijkheid voor jullie komt. Succes!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:18

Beterschap voor je kindje... hoop dat je vanmiddag meer weet...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 14:35

Bedankt voor alle lieve reacties
Me schoonma komt zo om op me zieke zoontje te passen en de oudste wordt thuis gebracht door een andere moeder (zo fijn dat mensen willen helpen)
Ga zo me meisje wakker maken en dan op naar de orthopeed.. spannend!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:44

Héél veel succes +:)+

Hopelijk vinden ze meteen de oorzaak en valt het allemaal reuze mee :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:47

Zou het niet in het bekken kunnen zitten? Geeft ze aan wáár het pijn doet?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:54

Succes straks in het ziekenhuis. Ga hard duimen dat het allemaal meevalt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 15:45

Tuurlijk. We zitten in d wachtruimte nu en ze loopt heel gek krom.gebogen een stap of 5

Kennen jullie dat dat je kids bij de huisarts of in het ziekenhuis opeens dingen doen die ze thuis niet konden.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:46

Klinkt toch als een probleem uit de rug helga. Wat een schrik! Wat dat betreft zijn trampolines ondingen, maar de kindjes hebben er zo'n lol op..
Sterkte hoor, hopelijk valt t mee

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 15:59

Duim duim duim

Laat ook de heupkoppen goed checken, zeker bij meisjes in de groei een kwetsbaar gebied.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-18 16:01

De orthopeed dacht op de foto een scheurtje in de groeischrijft van de knie te zien. Hersteld vanzelf bij erge pijn geven ze wel eens een gipsje maar natuurlijk loopt mevrouw daar gewoon de kamer even door en maakt nog een hupsje ook. Heupen waren prima. Ze hoeft dus geen gips.
Hij verwacht dat ze binnen nu en een week weer loopt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:07

Nou prima toch dat er al een herstelproces op gang is gekomen +:)+