Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
unbelievable schreef:Peelie schreef:Wat een enorm bijzondere adviezen worden er hier gegeven.
Wie is hier allenmaal fysiotherapeut oefentherapeut of dergelijke die hun adviezen hier neerzetten?
k.
Off-topic, soms kan een ervaringsdeskundige wel de goede tip geven....
En je proeft het al, ik spreek uit ervaring....
bigone schreef:En misschien ook even bloed prikken op de mineralen en vitamines die van invloed zijn op spieren en zenuwen, vooral de spieren.
Bralindy schreef:Even een kleine update voor als mensen geïnteresseerd zijn.
Ik ben naar de HA geweest en die schrok eigenlijk hoe vast alles zit. Doorverwezen naar de fysio waar ik meteen de volgende dag terecht kon. Die constateerde dat mijn klachten gerelateerd zijn in mijn lenigheid (zeer soepel in mijn gewrichten en tussen mijn wervels) waardoor mijn spieren erg hard moeten werken om alles in balans te houden. Ik heb intussen ook rug klachten ontwikkeld en een vreemd gevoel van instabiliteit bij de middelste wervels.
45 minuten ben ik gemasseerd (lees: gemarteld) en was alles al een stuk beter maar nog niet weg. Mijn kaakklachten zijn gerelateerd aan mijn nek. Oefeningen meegekregen en woensdag weer volgende afspraak (iedere week). Ik heb alleen nog de hele tijd hoofdpijn en word misselijk door bepaalde oefeningen voor mijn nek. Dat is alleen echt niet chill, maar het is in iedergeval een spieren kwestie en niet een wervel die verkeerd zit oid.
Bralindy schreef:@janneke ik heb buig oefeningen moeten doen en toen plakte zij dat labeltje op mij. Ik vond het wel een logisch verhaal?
"Goed" om te horen.Citaat:Rugklachten waren al voor de massage.
RoyceMack schreef:Ik heb er een hard hoofd in dat de fysio jou gaat kunnen helpen. Je gaat nu oefeningen doen om zogenaamd de omliggende spieren sterker te maken. Nou succes, heb het zeven maNden geprobeerd onder begeleiding van fysio en toen ik alsnog keihard door mn knie ging, kapte ik ermee.
Overigens, oefentherapeuten zijn een overlap van ergotherapeuten en fysiotherapeuten maar hebben niet de diepgang of de onderbouwing zoals fysio of ergo dit kan of heeft. Oefentherapie is ook geen beschermde titel en de andere twee wel. Zelfde als dietist (beschermd en hbo opleiding van 4 jaar) en voedingsconsulent (niet beschermd en kun je worden met je basischool diploma).
Ik zeg niet dat oefentherapie niet effectief zal zijn, maar ergo en fysiotherapie kan je hetzelfde bieden en je bent soieso verzekerd (iig voor ergotherapie, 10 uur in de basisverzekering).
unbelievable schreef:Even doorgaan over het “kraken”. Goed bedoeld advies maar laat het niet door een fysio doen!
Het kan zeker een stap voorwaarts voor je zijn, maar kijk uit bij wie of wat je het laat doen
RoyceMack schreef:Overigens, oefentherapeuten zijn een overlap van ergotherapeuten en fysiotherapeuten maar hebben niet de diepgang of de onderbouwing zoals fysio of ergo dit kan of heeft. Oefentherapie is ook geen beschermde titel en de andere twee wel. Zelfde als dietist (beschermd en hbo opleiding van 4 jaar) en voedingsconsulent (niet beschermd en kun je worden met je basischool diploma).
Ik zeg niet dat oefentherapie niet effectief zal zijn, maar ergo en fysiotherapie kan je hetzelfde bieden en je bent soieso verzekerd (iig voor ergotherapie, 10 uur in de basisverzekering).